Jump to content
Niedźwiedź

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

Recommended Posts

Co masz na myśli, że nie będzie pracował?
Zapewne że jak chcesz wymienić SLS na zwykłe to musisz kupić komplet sprężyn i amorów.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites


W marcu 2012 do s-turbo z SLS wsadziłem sprężyny KYB RA5761 pod zwykłe amortyzatory KYB, bo mimo wymiany SLS na kupione w Mapteku z przebiegiem 5kkm (to był kwiecień 2008, przebieg 163kkm, zaczęły dobrze amortyzować i podnosić tył) auto stało krzywo - lewy bok był niżej o 2cm względem prawego. Zaczęła mnie ta krzywizna denerwować i kupiłem sprężyny za namową Niedźwiedzia. Po założeniu sprężyn tyłek w górę, nawet wyżej niż seria i równo bokami, a charakterystyka jazdy dobrze. To był przebieg 205kkm. Tak jeździłem głównie po mieście do lipca 2015, przebieg 227kkm, kiedy wylał prawy amor. Wymieniłem na sprawny używany, który wytrzymał niecałe 2 lata i jakieś 15kkm.
 
Układ taki jak widać działał, choć niewykluczone, że przyczynił się do szybszego zużycia SLSów, które przejechały u mnie 64kkm, z tego 22kkm z grubymi sprężynami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Olleo napisał:

Co masz na myśli, że nie będzie pracował? 

każdy amor ma swój zakres pracy (suwu), w przypadku SLS ten zakres obejmuje też regulację wysokości przy pomocy wewnętrznego układu zaworków. Żeby ten wewnętrzny układ pracował należycie to mus mieć aktywny swój pełny konstrukcyjny suw. Zakładając twardsze sprężyny, które przejmują część pracy SLS'a ograniczasz jego suw, wewnętrzna regulacja ciśnień nie będzie działać prawidłowo bo tłoczysko nie ma pełnego zakresu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.01.2018 o 08:37, Adam12 napisał:

Będzie normalnie :) Mam u siebie od roku i żadnych negatywnych objawów.

 

W dniu 6.01.2018 o 11:50, Krzysiek444 napisał:

Też mam u siebie ponad 1,5 roku i zero problemów, prowadzi się bardzo dobrze.

 

u siebie mam i lpg i hak dlatego się zastanawiam czy polecany zestaw KYB (amor) + KYB (sprężyna) w ogóle da radę? Czy w takim wypadku sprężyna wzmacniane Lesjofor nie są jedynym rozwiązaniem lub Padders? Trochę się obawiam, że przy 1/2 zbiornika PB, pełnym LPG, haku i 2 osobach z tyłu na pokładzie auto nie przysiądzie jak przy wylanych SLS (teraz mam różnicę przed/tył 4 cm) :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie przysiądzie. Nie siadało przy 5 osobach, rowerach na haku i pełnym bagażniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam. Bardziej przysiada mój aktualny Forek III generacji na Peddersach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie z platformą i dwoma rowerami na haku, załadowanym bagażnikiem pod sufit na wyjazd wakacyjny i jedną osobą dorosłą z tyłu oraz dzieckiem nie zauważyłem specjalnej różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.03.2018 o 06:45, przemekka napisał:

Potwierdzam. Bardziej przysiada mój aktualny Forek III generacji na Peddersach.

 

W dniu 8.03.2018 o 06:45, przemekka napisał:

Potwierdzam. Bardziej przysiada mój aktualny Forek III generacji na Peddersach

 

Jednym słowem jeśli ma się LPG i hak nie ma co się pchać w Lesjofor-sy bo stracimy na komforcie (są twardsze) a brać KYB (amor) + KYB (sprężyna) która da sobie radę z dodatkowym obciążeniem ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, mam Forestera SG 2004 dziś zauważyłem, że odległość od koła do nadkola (prawy tył) jest o 1,5 cm mniejsza w stosunku do lewej strony. Wycieków z amortyzatorów brak, przebieg to 216 tyś i wciąż oryginalne SLS'y. Pytania - czy do wymiany mam zmęczone sprężyny? Czy wymiana całości - amory i sprężyny?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sls powiedział papa niestety

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę w takim razie wymienić na zestaw KYB+KYB, mój forek ma LPG (zbiornik w miejsce koła zapasowego). Czy konieczne są specjalne sprężyny? Czy wystarczą standardowe KYB? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedź znajdziesz 4 posty wyżej :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.03.2018 o 15:43, pavca napisał:

 

 

Jednym słowem jeśli ma się LPG i hak nie ma co się pchać w Lesjofor-sy bo stracimy na komforcie (są twardsze) a brać KYB (amor) + KYB (sprężyna) która da sobie radę z dodatkowym obciążeniem ?

 

Ten znak zapytania na końcu zdania mnie zmylił. Tak czy siak zamówiłem KYB+KYB. Dzięki! Aha, ja w swoim forku mam LPG, bez haka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, pierwszy post.

Jestem posiadaczem Subaru Forester 2006, 2.0 sinik. Temat amortyzatorów i wymiany samopozimujących na inne jest tutaj od wielu lat opisywany. Czasu dużo mineło i moje pytanie jest takie. Mój prawy tył  amortyzator padł - 0,0. co zrobić, na jakie w rosądnych cenach wymieńć, czy iść w używany z brakiem gwarancji, czy wymienić all na nowe coś , dodam, że planuję dłużej Formiem jeździć i chciałbym to zrobić dobrze. Dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Oskisu napisał:

co zrobić, na jakie w rosądnych cenach wymieńć, czy iść w używany z brakiem gwarancji, czy wymienić all na nowe coś , dodam, że planuję dłużej Formiem jeździć i chciałbym to zrobić dobrze. Dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam.

 

Jeżeli odpowiada Ci charakterystyka SLS, to nowe obecnie kosztują około 1100 za sztukę. Jeżeli chcesz taniej, to KYB, opisywane wcześniej w tym wątku. Jest jeszcze Pedders, ale chyba tylko jeden posiadacz forka je użytkuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bednarcm napisał:

 

Jeżeli odpowiada Ci charakterystyka SLS, to nowe obecnie kosztują około 1100 za sztukę. Jeżeli chcesz taniej, to KYB, opisywane wcześniej w tym wątku. Jest jeszcze Pedders, ale chyba tylko jeden posiadacz forka je użytkuje.

 

Ja je użytkuję i znam jeszcze jednego ;-). Bardzo mi odpowiadają :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A "ten drugi" raczej nie poleca :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, piotruś napisał:

Ja je użytkuję i znam jeszcze jednego ;-). Bardzo mi odpowiadają :yahoo:

 

Gdyby żywotność SLS-ów była na poziomie minimum 100 tys. przebiegu, nawet bym się nie zastanawiał i brał :) Niestety przy dodatkowym obciążeniu butlą z gazem to rosyjska ruletka. Raz wytrzymają ok 100 tys. ale i potrafią paść po 25 tys. jak gdzieś wyczytałem na forum :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, KamilP napisał:

A "ten drugi" raczej nie poleca :biglol:

 

Jest bardzo szanowanym tutaj mechanikiem i wg niego to najlepsza opcja z zamienników :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, piotruś napisał:

Jest bardzo szanowanym tutaj mechanikiem i wg niego to najlepsza opcja z zamienników :P;)

 

Nikt nie twierdzi że nie jest to opcja najlepsza jeśli chodzi oo prowadzenie auta i wygodę, ale droga i nietrwała w naszych realiach :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piotruś napisał:

 

Jest bardzo szanowanym tutaj mechanikiem i wg niego to najlepsza opcja z zamienników :P;)

 

Ja mowie o Dociku, jezeli Ty rowniez to zdarzyl zmienic zdanie o Peddersie :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, KamilP napisał:

 

Ja mowie o Dociku, jezeli Ty rowniez to zdarzyl zmienic zdanie o Peddersie :biglol:

 

Nie, nie o nim ;). Ja dopiero zrobiłem 25 tys.km , wiec może też kiedyś zmienię zdanie, ale na razie jest bardzo dobrze :D. A co mówił Docik o nich, bo nie trafiłem na jego komentarze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba Go wywylac do tablicy :)@Docik halo halo, poprosimy o feedback w sprawie Peddersow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.03.2018 o 15:43, pavca napisał:

 

 

Jednym słowem jeśli ma się LPG i hak nie ma co się pchać w Lesjofor-sy bo stracimy na komforcie (są twardsze) a brać KYB (amor) + KYB (sprężyna) która da sobie radę z dodatkowym obciążeniem ?

Czym sie objawia gorszy komfort na Lesjoforsach?

Na dniach chce zamawiac zestaw i cały czas się waham czy brać je czy KYB.. czy zakładając te pierwsze będzie rzeczywiście słaby komfort na co dzień?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...