Skocz do zawartości

HKS Blow off wrażenia z jazdy


ts66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I nic, zostaje bez zmian seria

 

I bardzo słusznie.

 

Cieszę się, że skorzystałeś z pomocnych rad :).

 

tylko jeszcze kwestia wydechu, docelowo H & S

 

Jak chcesz pełny przelot 2,5" to akurat taki mam - przy moim wiatraku konieczne już było przejście na 3" i to innej marki, ale dźwięk H&S-a nadal uważam za najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się swojego HKSa w życiu nie pozbył. Ale może ja wieśniak jestem. :-)

 

Ciekawy wątek.

Hogi to tak jak ja, chociaż na kolejny poziom wtajemniczenia (biały dres i ultrafiolet inside) chyba jeszcze nie jestem gotowy ;) Jakoś pssss... wshhh czy jak to tam leciało działa na mnie "pobudzająco" :mrgreen: Jak to mówił mój pradziad "żeby ktoś nie miał BOVa ktoś musi mieć". Poświęcę się :mrgreen: A nad zmianą wydechu, a co za tym idzie- remapem i tak myślę, więc przy okazji może da się i z BOVa ludzi zrobić ;)

 

A co do filtra stożkowego, to chyba najłatwiej odłączyć filtr i dziurę w rurze zakryć rajstopą ;) Efekt dźwiękowy podobny ;):mrgreen:

 

UPDATE:

Poczytałem trochę w innych wątkach w pierwszym jest niezłe wypracowanie AMIego. W drugim sporo mądrych haseł. Dobrzy ludzie, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić kilka podstawowych pojęć + krótko, zwięźle i na temat zasadę działania poszczególnych elementów? Mam już niezły mętlik w głowie :shock:

 

1) DV

2) OEM

3) BOV hybrydowy

4) Tłumik szmerów (i czy AMI pisząc o jego wyjęciu miał na myśli po prostu out, czy wstawienie w jego miejsce rury przelotowej?- może pytanie głupie, ale się nie znam :oops: Chętnie bym wypróbował ten patent, ale nie wiem jak się do tego przygotować :mrgreen: )

5) Zawór recylkulacyjny (rozumiem, że kieruje powietrze ponownie do turbo)

6) Zawór atmosferyczny (rozumiem, że kieruje powietrze do atmosfery)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 - zawor upustowy

Ad.2 - chodzi o czesci fabryczne (OEM to wlasciwie - original equipment manufacturer)

Ad.3 - zawor kierujacy czesc powietrza z powrotem w dolot, a czesc w powietrze

Ad.4 - ja mam bez zadnej rury, puszka prosto w nadkole sie otwiera (oczywiscie przy zachowaniu plastikowego nadkola w blotniku, zeby nie chlapac wszystkim z kola), ale niektorzy wola rure i nadal ciagnac powietrze znad reflektora oryginalnym "lapaczem"

Ad.5 - tak, zwraca powietrze z powrotem w dolot, przed turbo

Ad.6 - tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 - zawor upustowy

Ad.2 - chodzi o czesci fabryczne (OEM to wlasciwie - original equipment manufacturer)

Ad.3 - zawor kierujacy czesc powietrza z powrotem w dolot, a czesc w powietrze

Ad.4 - ja mam bez zadnej rury, puszka prosto w nadkole sie otwiera (oczywiscie przy zachowaniu plastikowego nadkola w blotniku, zeby nie chlapac wszystkim z kola), ale niektorzy wola rure i nadal ciagnac powietrze znad reflektora oryginalnym "lapaczem"

Ad.5 - tak, zwraca powietrze z powrotem w dolot, przed turbo

Ad.6 - tak

 

Chciałem Ci wysłać pomuka, ale nie wiem jak... :shock:

 

Czym się w takim razie różni DV od BOV? W zasadzie wszystko co jest wymienione to zawory upustowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DV - kieruje powietrze z powrotem w dolot

i też robi psss... tylko ciszej niż BOV, chyba że wywalisz tłumik szmerów, wtedy jest już głośno.

 

seryjny bov tez robi głosno psst, jak sie nie założy rury do do turbo :roll: i tylko ją zaslepi , ale robi to w sposób dość średni akustycznie :D

Ale generalnie HKS to największa kupa i chyba najbardziej awaryjny zawór jakiego znam, włączając w to polskie zawory :roll: . Jak ktoś go rozbierał to chyba wie o czym mówie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie HKS to największa kupa i chyba najbardziej awaryjny zawór jakiego znam, włączając w to polskie zawory :roll: . Jak ktoś go rozbierał to chyba wie o czym mówie :D

 

Nie rozbierałem, natomiast dwa wykończyłem w chyba trzy tygodnie :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie HKS to największa kupa i chyba najbardziej awaryjny zawór jakiego znam, włączając w to polskie zawory :roll: . Jak ktoś go rozbierał to chyba wie o czym mówie :D

 

Nie rozbierałem, natomiast dwa wykończyłem w chyba trzy tygodnie :mrgreen:.

 

ano właśnie, jedynie jakie w miare dobre zawory znam to TIAL , lub Blitz , z wyraźnym wskazaniem na ten pierwszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intuicja mi podpowiada, że faktycznie zasadnicze znaczenie ma to czy powietrze trafia ponownie w układ czy do atmosfery. Pytanie jeszcze jak dużo procentowo tego powietrza ulatuje w pssss. Jak w granicach błędu to nie ma sprawy, ale jeżeli przez to faktycznie komputer może wariować, a w efekcie mieszanka jest do kitu to... daje do myślenia.

 

Nie ogarniam jednej rzeczy. W dzisiejszych czasach wszechobecnej elektroniki (sondy, czujniki etc...), naprawdę komputer nie dostaje danych ile powietrza (i pod jakim ciśnieniem) ma w układzie? Mając te parametry i ich wartości chyba potrafiłby dobrać odpowiednią ilość paliwa w mieszance... Jednak gdyby tak było, to skąd efekt przelewania... Dziwne to :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy, czy ktoś ma przerabiał temat hybrydy? Kupiłem http://www.turbosmartonline.com/index.php?id=291. Koło 8-ego maja będę montował i ustawię 50 na 50... Proszę także opinię o Turbosmart-ach.

Miałem w WRX - zero problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę komputer nie dostaje danych ile powietrza (i pod jakim ciśnieniem) ma w układzie? Mając te parametry i ich wartości chyba potrafiłby dobrać odpowiednią ilość paliwa w mieszance... Jednak gdyby tak było, to skąd efekt przelewania... Dziwne to :roll:

 

Tu pojawia się jeszcze kwestia, gdzie jest umieszczony przepływomierz - jak w standardowym miejscu, to masz odpowiedź na pytanie 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę komputer nie dostaje danych ile powietrza (i pod jakim ciśnieniem) ma w układzie? Mając te parametry i ich wartości chyba potrafiłby dobrać odpowiednią ilość paliwa w mieszance... Jednak gdyby tak było, to skąd efekt przelewania... Dziwne to :roll:

 

Tu pojawia się jeszcze kwestia, gdzie jest umieszczony przepływomierz - jak w standardowym miejscu, to masz odpowiedź na pytanie 8).

 

 

No fakt. Dzięki za odpowiedź. Pewnie gdybym wiedział gdzie jest umieszczony nie zadawałbym pytania :oops: Ale domyślam się, że nie w tym miejscu co powinien :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt. Dzięki za odpowiedź. Pewnie gdybym wiedział gdzie jest umieszczony nie zadawałbym pytania :oops: Ale domyślam się, że nie w tym miejscu co powinien :mrgreen:

 

Standardowo jest umieszczony "na początku układu", tj. zaraz przy filtrze powietrza. BOV jest dalej, bo praktycznie przy samej przepustnicy. I stąd "głupienie". Ja po grubszych modach mam przepływomierz w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...