Skocz do zawartości

najlepsza skrzynia do GT ??


t-tedi

Rekomendowane odpowiedzi

Grzesiek_67, aczkolwiek w 5MT mozna zlozyc duzo krotsze przelozenia. Wlasnie ruszam z tematem (biegi mam z jakiegos eRa czy STI JDM, glowne 4,444, a obudowy nowszego typu). Legac na TD04 wiec porazajacego momentu nie ma, a krotkie przelozenia dobrze mu zrobia. Zobaczymy co Zbyszek z nie-ASO wyprodukuje :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

grzywaczewski - no ale wlasnie o to chodzi, zeby dobrac odpowiednio do potrzeb i budzetu.

Ty nie potrzebujesz realnie jakiejs hipermocnej skrzyni - aczkolwiek upalane i GT-kowe przy seryjnej mocy niektorym padaly.

Ale to stare auta badz co badz.

 

W wyczynie, gdzie budzety sa duze, to nawet jak sie polamie taka PPG za gruba kase, to trudno, nie koniec swiata.

 

6mt tez ma raczej krotkie dosc przelozenia, zwlaszcza JDM'owe skrzynie - inna sprawa, ze relatywnie dlugie przelozenie glowne maja w porownaniu z niektorymi 5mt

 

Kolejna sprawa, ze jak juz rzezbic 5mt, to zdecydowanie lepiej na ty754, ktora podobno wytrzymuje tez sporo wiecej niz ty752 w temacie odksztalcen.

Ale nadal nie jest to rozwiazanie na naprawde grube moce.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są też opcje na wkłady dedykowane do wrx/sti 5 mt znoszące moce pod 650 koni :)

 

 

Słabością skrzyń 5MT (GT/wcześniejsze WRX) są nie tyle bebechy, co konstrukcja obudowy skrzyni. Obudowa skrzyni (jej łączenie) jest jakby to ładnie nazwać, plastyczna. Skoro obudowa pracuje zanadto, to i bebechy w niej umieszczone również nie mają stabilnych warunków pracy. I choćbyś wkładał i PPG i kły to i tak i tak się wszystko prędzej czy później porozłazi. Wkład PPG do takiej obudowy to wyrzucone pieniądze. I jeszcze jedno - gdyby się zdarzyło (teoretycznie), że masz auta na 650 KM ale na...powiedzmy 300Nm, to pewnie skrzynia by przeżyła. To nie KM zabija skrzynię a Nm.

 

6MT, moim zdaniem alternatyw nie ma.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Grzesiu jeżeli można tak nieśmiało się nie zgodzić z Tobą to ja właśnie chciałbym to zrobić.

Sam w Uk widziałem w TSL-u P1 ze skrzynią 5MT o mocy 600+ z jakimiś wkładami. Auto jezdziło już od kilku lat i skrzynia nie padała. Fakt że UK-jowe pojeżdzawki na Silverstone różnią się troszke od naszych kjs-owych gdzie jest 1-2 ....czasami 3 ale jednak różnica w budowie ma znaczenie.

Biegi ze skośnymi zębami pracując rozpychają obudowe... normalne, ale już z prostymi zębami to na obudowe działają zupełni inne siły. Być może dlatego im krótsza skrzynia tym większa żywotność - czytaj JDM-y żyją dłużej :-)

Po drugie zacytuje kogoś mądrzejszego który mówi o takich wkładach : tu jest zastosowany kompletnie inny wałek sprzęglowy.Dożo krótszy,podzielony na dwie częsci,a im krótsza częsć tym sztywniejsza wytrzymalsza.Całośc tego materiału wykonana jest pewnie tytanówką bardzo mocną

 

Skrzynie PPG/kłowe wymagają czętrzych przeglądów a częsci do nich tanie nie są, ale coś za coś... albo idziemy w sport albo liczymy piniązki :mrgreen:

 

6MT jest napewno optymalnym rozwiązaniem ale nie koniecznie najlepszym - czyli jak kogoś stać to są lepsze rozwiązania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morgiana

heh... przeczytałam to wszystko i nadal nie wiem co zrobię jak mi skrzynia klęknie :roll:

ale wychodzi na to że chyba jednak 6mt :roll:

 

ale że ja nie jeżdżę tylko się turlam, także może nie zabiję jej w najbliższym czasie...

chyba odłożę sobie ten temat na później :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morgiana
Shimano - 18 biegow sie nada dla Ciebie :P

Z Grip-shiftem :P

 

nieee... brzydzę się wysiłkiem fizycznym.

Na głowę mi on szkodzi, a i tak już nie jest dobrze :roll:

 

 

 

ale kiedyś naprawdę zbiorę się w sobie i dostaniesz po tym wyleniałym łbie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premo,

jasne, bardzo dobrze, że wykładasz jak krowie na między i inne aspekty (np. o krótszym wałku sprzęgłowym - ja tego nie wiedziałem do tej pory :wink: ) tematu.

 

I chyba podsumowanie :

6MT jest napewno optymalnym rozwiązaniem ale nie koniecznie najlepszym - czyli jak kogoś stać to są lepsze rozwiązania :wink:

 

wydaje się być najsensowniejsze. Oby nas (WRESZCIE :twisted: ) było stać :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się skrzynia sypnęła 2 m-ce temu i od tego czasu trwała u mnie walka czy 6mt czy wkład. Jako że przypływ kasy niedługo się nadarzy to tym bardziej targały mną wątpliwości, co lepiej. Czytałem, szukałem, rozmawiałem...

 

I wyszło mi że będzie wkład. Będzie wrzucony do 754 i będzie to wkład z synchronizatorami (na kłówkę jeszcze przyjdzie czas) i biegi 1-4 będą na prostych zębach (wiem że są głośniejsze) a piątka seryjna.

 

Oczywiście myślałem o 6mt ale ostatecznie nie chciałem dłubać w Type-R'ze, tym bardziej że coraz fajniej mi się nim jeździ , wrzucam tylko wkład i tyle. Dla mnie 40 kg to dużo. Tyle waży klatka (mój mi służy do upalania). Do tego chcę wrzucić przednią szperę Quaife i kosztowo wyjdzie podobnie co 6mt a może nawet trochę mniej.

 

Czy to dobre rozwiązanie?

 

Za jakiś czas się przekonam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś z osób kombinujących ze skrzyniami posiadał 3kę od skrzyni TY752VBCBA to ja chętnie zakupie.

 

Poleciały mi obydwie zębatki, więc i ta połączona z 4ką.

Przełożenia:

3: 1.448

4: 1.088

główne: 4.111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam dwie subarki z 5tm( jedna to nawet MY06) i PPG, klasyk śmiga z mocą ponad 600 i okolo 800Nm

 

Nie wiem, czy mnie starcza pamięć nie zawodzi ale wkład PPG miał chyba gracowy w Babci i niestety, nawet bez tych parametrów 600KM/800Nm, został "rozjeżdzony". Jakby gracowy wpadł we wątek to może byśma się co więcej dowiedzieli ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w zasadzie to wszystko można zmielić :mrgreen: kolejna sprawa to ze jesli coś możne sie zepsuć to wcześniej czy później sie zepsuje.

Kwestia teraz co klęka częściej PPG czy 6MT ? jesli stal bym teraz pzred wyborem jaka skrzynie wpakowac sam nie wiem. Z pewnością 6MT

jest bardzo mocna ale moim skromnym zdaniem to jest z nia trochę tak jak z "motulem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...