Skocz do zawartości

najlepsza skrzynia do GT ??


t-tedi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wczoraj na AB-CUP we Wrocku padła skrzynia w moim GT .

 

NO I PO IMPREZIE powiedział mój pilot :lol:

 

z tego co wiem to wczoraj w 3 subarynkach padły skrzynie

 

proszę o poradę doświadczonych kolegów co lepszego od serii można wpakować do GT MY96 z mocą ok 280 km(ale chciałbym więcej)

 

i co za przeróbki się z tym wiążą

 

chyba że muszę zamontować serie to może ktoś ma ładną sztukę na sprzedaż

 

 

wszelkie oferty i propozycje mile widziane

 

pozdrawiam

T-TEDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z deydkowanych skrzyn do GT, to przy mocy 280KM i niutkach pewnie pow.400 - nie ma co szukać...

 

jeśli auto ma jechac bezproblemowo to tylko 6MT z STI , może byc bez DCCD - opcja sprawdzona i wytrzymała - znam GTka który przy 330KM lata na takiej skrzyni super bezproblemowo

 

do takiej przeróbki potrzebujesz...

 

skrzynie 6mt

wał

dyfer

sprzęgło STI

 

 

...nie wiem jak jest z 1/2 osiami przy takim swapie w gt - ale gdyby konieczna była modyfikacja dlugości, to mozna wykorzystać te ktore posiadasz i przerobić - koszt z tego co pamietam ok 1,5k pln

 

całość kosztow takiego swapu trzeba liczyć od 10kpln+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ma być sporo taniej, to fajne skrzynie są w Forkach Sturbo/XT, przełożenie 4,44, biegi krótsze niż w GT/WRX.

oczywiście nie umywają się wytrzymałością do 6MT ale w cenie 6MT ma się kilka takich skrzyń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejdzie, o ile nie bedzie to dyfer z rocznika 99/00 - gdzie w type-r i type-ra wystepowaly dyferencjaly r180, wiec

potrzebowalbys pewnie inne polosie tez (krotsze chyba, bo r180 jest zdaje sie szerszy)

 

Ale ogolnie problemu byc nie powinno.

Przy czym te z my99/00 - czyli w obudowie ty754 maja opinie wytrzymalszych od starszych w ty752.

Niemniej jednak przy upalaniu tez nie wiem, czy cudow nalezy sie spodziewac - 6mt z new age wciaz bedzie sporo wytrzymalsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę konkretnie o skrzyni z tej aukcji

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=1516974473#gallery

 

rozmawiałem ze sprzedawcą i wiem że nie ma do niej sterownika

 

czy będzie problem z kupnem takiego cuda ?? (może ktoś ma?)

 

czy można zamontować bez sterownika i na razie jezdzić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zamontować bez sterownika, ale nie będziesz miał dccd i będziesz latał non-toper na open, a to chyba nie jest zbyt komfortowe w każdych warunkach...

 

 

nie wiem jak jest ze sterownikami do dccd V1 - ale poszukaj, dccd pro, neetronics - powinno być kompatybilnie

 

 

jeśli mogę coś wtrącić - skrzynia która pokazałeś tania nie jest... poszukaj 6MT bez dccd... i kalkuluj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dccdpro to troche egzotyka w Europie.

Neetronics jest fajny pewnie - carlos cos o tym wie :) - ale tez troche kosztuje.

Rozwiazanie niskobudzetowe to pokretlo do manualnego ustawiania spiecia - opcja chyba najtansza.

Nie wiem, czy seryjnego z gc8 type-r/ra nie mozna uzyc - ale moze sie okazac, ze potrzebne beda tez zegary z tego auta,

zeby kontroler nie glupial? Niestety nie wiem - na 100% sie nie wypowiem.

 

Co do zas skrzyni z ogloszenia - no, moglaby byc nieco tansza faktycznie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wygląda mocowanie tej skrzyni do silnika ? z tym też bywa problem jeśli stara i nowa zbytnio się różnią. Przy 280 koniach chyba tylko 6MT z STI wchodzi w grę, możesz też poszukać jakiejś z Type RA z DCCD ale musi być naprawdę w dobrym stanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupowana skrzynia jest na zewnątrz ja i tak bym zawiozł taką skrzynie do kogoś mądrego i zrobił jej cały serwis, wymienić wszystko co potrzeba żeby dłużej sużyła. Ale jak doliczyć serwis i instalacje to zbliżamy się już do budżetu taniej 6MT :roll:

Do rajdówki, auta głównie do upalania szukałbym 6MT

Do samochodu na codzeń z okazjonalnymi wypadami na tor 5MT wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica pomiedzy 6MT a 5MT to okolo 40kg. Czasem ma to znaczenie.

 

Jasne, wozić dodatkowo ze sobą takiego jednego Witka, czy nie, diametralne znaczenie.........

 

a różnicy między 5MT a 6MT jest około 30kg :P

 

 

6MT jest najlepsza, ale drogo trochę i ciężko, do okazjonalnego upalania polecam skrzynię z XT, albo z WRXa po 05, do której wcale nie trzeba innych półosiek, tylko dwa wewnętrzne przeguby, bo frez wchodzi do skrzyni, a nie wystaje z niej, jak w starszych skrzyniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo to z tą wagą skrzyni 6MT to sie tera zdziwiłem :shock:

 

szczególnie że wczoraj odebrałem cały zestaw z laminatu do GT-eka za jakieś 2 :cry::cry::cry:

 

i miało być mniej o jakieś 40-50 kg ,więc nie jest to pocieszająca wiadomość

 

ale lepiej trochę pużniej..... ale do mety dojechać ...

 

 

dziękuje wszystkim za cenne info , na razie muszę kupić serie bo kalendarz rajdowy napięty i się nie wyrobie ,ale

 

za niedługo 6MT będzie pod maską z laminatu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
dodatkowe 40kg

 

 

Ktore i tak beda niczym przy tym, ile mozna zyskac umiejetnosciami, i ich szlifowaniem, a nie tylko trzepaniem sie o kilogramy

w aucie.

 

-- poniedziałek, 9 maja 2011, 15:31 --

 

Nawiasem mowiac, mam swiadomosc, ze uzywana skrzynia biegow 6mt tania nie jest, ale o ile mnie pamiec nie myli, to uzywane skrzynie cale, zbudowane na biegach PPG czy podobnych tez za male pieniadze nie chodza, wiec nie wiem co jest "nie do konca" - ale chetnie poznam inny punkt widzenia niz swoj, chocby dla zasady.

 

Nie to, zeby nie bylo fajnie miec chocby i PPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są też opcje na wkłady dedykowane do wrx/sti 5 mt znoszące moce pod 650 koni :)

 

 

Słabością skrzyń 5MT (GT/wcześniejsze WRX) są nie tyle bebechy, co konstrukcja obudowy skrzyni. Obudowa skrzyni (jej łączenie) jest jakby to ładnie nazwać, plastyczna. Skoro obudowa pracuje zanadto, to i bebechy w niej umieszczone również nie mają stabilnych warunków pracy. I choćbyś wkładał i PPG i kły to i tak i tak się wszystko prędzej czy później porozłazi. Wkład PPG do takiej obudowy to wyrzucone pieniądze. I jeszcze jedno - gdyby się zdarzyło (teoretycznie), że masz auta na 650 KM ale na...powiedzmy 300Nm, to pewnie skrzynia by przeżyła. To nie KM zabija skrzynię a Nm.

 

6MT, moim zdaniem alternatyw nie ma.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...