t-tedi Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Witam wczoraj na AB-CUP we Wrocku padła skrzynia w moim GT . NO I PO IMPREZIE powiedział mój pilot z tego co wiem to wczoraj w 3 subarynkach padły skrzynie proszę o poradę doświadczonych kolegów co lepszego od serii można wpakować do GT MY96 z mocą ok 280 km(ale chciałbym więcej) i co za przeróbki się z tym wiążą chyba że muszę zamontować serie to może ktoś ma ładną sztukę na sprzedaż wszelkie oferty i propozycje mile widziane pozdrawiam T-TEDI Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 z deydkowanych skrzyn do GT, to przy mocy 280KM i niutkach pewnie pow.400 - nie ma co szukać... jeśli auto ma jechac bezproblemowo to tylko 6MT z STI , może byc bez DCCD - opcja sprawdzona i wytrzymała - znam GTka który przy 330KM lata na takiej skrzyni super bezproblemowo do takiej przeróbki potrzebujesz... skrzynie 6mt wał dyfer sprzęgło STI ...nie wiem jak jest z 1/2 osiami przy takim swapie w gt - ale gdyby konieczna była modyfikacja dlugości, to mozna wykorzystać te ktore posiadasz i przerobić - koszt z tego co pamietam ok 1,5k pln całość kosztow takiego swapu trzeba liczyć od 10kpln+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 jeśli ma być sporo taniej, to fajne skrzynie są w Forkach Sturbo/XT, przełożenie 4,44, biegi krótsze niż w GT/WRX. oczywiście nie umywają się wytrzymałością do 6MT ale w cenie 6MT ma się kilka takich skrzyń Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 jesli ma być mocniej aniżeli 280KM, to skrzynie z forków, także nie dadzą rady... szczególnie jesli uzytkownik jest aktywnym "upalaczem" Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-tedi Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 a skrzynia wraz z dyfrem od STI TYPE R podejdzie bez przeróbek ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Podejdzie, o ile nie bedzie to dyfer z rocznika 99/00 - gdzie w type-r i type-ra wystepowaly dyferencjaly r180, wiec potrzebowalbys pewnie inne polosie tez (krotsze chyba, bo r180 jest zdaje sie szerszy) Ale ogolnie problemu byc nie powinno. Przy czym te z my99/00 - czyli w obudowie ty754 maja opinie wytrzymalszych od starszych w ty752. Niemniej jednak przy upalaniu tez nie wiem, czy cudow nalezy sie spodziewac - 6mt z new age wciaz bedzie sporo wytrzymalsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-tedi Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 myślę konkretnie o skrzyni z tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=1516974473#gallery rozmawiałem ze sprzedawcą i wiem że nie ma do niej sterownika czy będzie problem z kupnem takiego cuda ?? (może ktoś ma?) czy można zamontować bez sterownika i na razie jezdzić ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 możesz zamontować bez sterownika, ale nie będziesz miał dccd i będziesz latał non-toper na open, a to chyba nie jest zbyt komfortowe w każdych warunkach... nie wiem jak jest ze sterownikami do dccd V1 - ale poszukaj, dccd pro, neetronics - powinno być kompatybilnie jeśli mogę coś wtrącić - skrzynia która pokazałeś tania nie jest... poszukaj 6MT bez dccd... i kalkuluj Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 dccdpro to troche egzotyka w Europie. Neetronics jest fajny pewnie - carlos cos o tym wie - ale tez troche kosztuje. Rozwiazanie niskobudzetowe to pokretlo do manualnego ustawiania spiecia - opcja chyba najtansza. Nie wiem, czy seryjnego z gc8 type-r/ra nie mozna uzyc - ale moze sie okazac, ze potrzebne beda tez zegary z tego auta, zeby kontroler nie glupial? Niestety nie wiem - na 100% sie nie wypowiem. Co do zas skrzyni z ogloszenia - no, moglaby byc nieco tansza faktycznie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-tedi Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 chyba jednak faktycznie zacznę kompletować cały zestaw 6mt szczególnie że mam dużo rozwojowych planów z tym autem a na razie wrzucę serie mam dobrą oferte na skrzynie z wrx-a czy one są ciut lepsze od gt-kowych?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 mam dobrą oferte na skrzynie z wrx-a czy one są ciut lepsze od gt-kowych?? od 2006 tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-tedi Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 ...carlos - ...czemuś nie kupił STI ? ...skoroś nie kupił - to sobie zrób chyba sobie wpiszę to samo -- 18 kwi 2011, o 18:00 -- podejdzie taka od 2006 do gt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
castrol Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 podejdzie ale musisz przerobic polzoski przednie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 jak wygląda mocowanie tej skrzyni do silnika ? z tym też bywa problem jeśli stara i nowa zbytnio się różnią. Przy 280 koniach chyba tylko 6MT z STI wchodzi w grę, możesz też poszukać jakiejś z Type RA z DCCD ale musi być naprawdę w dobrym stanie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Skoro kupowana skrzynia jest na zewnątrz ja i tak bym zawiozł taką skrzynie do kogoś mądrego i zrobił jej cały serwis, wymienić wszystko co potrzeba żeby dłużej sużyła. Ale jak doliczyć serwis i instalacje to zbliżamy się już do budżetu taniej 6MT :roll: Do rajdówki, auta głównie do upalania szukałbym 6MT Do samochodu na codzeń z okazjonalnymi wypadami na tor 5MT wystarczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Roznica pomiedzy 6MT a 5MT to okolo 40kg. Czasem ma to znaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorOla Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Roznica pomiedzy 6MT a 5MT to okolo 40kg. Czasem ma to znaczenie. Jasne, wozić dodatkowo ze sobą takiego jednego Witka, czy nie, diametralne znaczenie......... a różnicy między 5MT a 6MT jest około 30kg 6MT jest najlepsza, ale drogo trochę i ciężko, do okazjonalnego upalania polecam skrzynię z XT, albo z WRXa po 05, do której wcale nie trzeba innych półosiek, tylko dwa wewnętrzne przeguby, bo frez wchodzi do skrzyni, a nie wystaje z niej, jak w starszych skrzyniach Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Hehehe... pisalem okolo 40kg. A jesli 30kg to raczej 0,32 Witka Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 też słyszałem, że od forka XT albo wrx po 2005 są już lepsze skrzynie, co prawda 6MT z STI jest jeszcze lepsza ale kilka razy droższa :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-tedi Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 noo to z tą wagą skrzyni 6MT to sie tera zdziwiłem :shock: szczególnie że wczoraj odebrałem cały zestaw z laminatu do GT-eka za jakieś 2 zł i miało być mniej o jakieś 40-50 kg ,więc nie jest to pocieszająca wiadomość ale lepiej trochę pużniej..... ale do mety dojechać ... dziękuje wszystkim za cenne info , na razie muszę kupić serie bo kalendarz rajdowy napięty i się nie wyrobie ,ale za niedługo 6MT będzie pod maską z laminatu Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 są też opcje na wkłady dedykowane do wrx/sti 5 mt znoszące moce pod 650 koni Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 No, kwestia tylko jak dlugo ja znosza, a i cenowo moze sie bardziej oplacic jednak poszukac 6mt czasem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 chyba nie do końca, i dodatkowe 40kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 dodatkowe 40kg Ktore i tak beda niczym przy tym, ile mozna zyskac umiejetnosciami, i ich szlifowaniem, a nie tylko trzepaniem sie o kilogramy w aucie. -- poniedziałek, 9 maja 2011, 15:31 -- Nawiasem mowiac, mam swiadomosc, ze uzywana skrzynia biegow 6mt tania nie jest, ale o ile mnie pamiec nie myli, to uzywane skrzynie cale, zbudowane na biegach PPG czy podobnych tez za male pieniadze nie chodza, wiec nie wiem co jest "nie do konca" - ale chetnie poznam inny punkt widzenia niz swoj, chocby dla zasady. Nie to, zeby nie bylo fajnie miec chocby i PPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 są też opcje na wkłady dedykowane do wrx/sti 5 mt znoszące moce pod 650 koni Słabością skrzyń 5MT (GT/wcześniejsze WRX) są nie tyle bebechy, co konstrukcja obudowy skrzyni. Obudowa skrzyni (jej łączenie) jest jakby to ładnie nazwać, plastyczna. Skoro obudowa pracuje zanadto, to i bebechy w niej umieszczone również nie mają stabilnych warunków pracy. I choćbyś wkładał i PPG i kły to i tak i tak się wszystko prędzej czy później porozłazi. Wkład PPG do takiej obudowy to wyrzucone pieniądze. I jeszcze jedno - gdyby się zdarzyło (teoretycznie), że masz auta na 650 KM ale na...powiedzmy 300Nm, to pewnie skrzynia by przeżyła. To nie KM zabija skrzynię a Nm. 6MT, moim zdaniem alternatyw nie ma. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now