Jump to content

najlepsza skrzynia do GT ??


t-tedi
 Share

Recommended Posts

Witam

 

wczoraj na AB-CUP we Wrocku padła skrzynia w moim GT .

 

NO I PO IMPREZIE powiedział mój pilot :lol:

 

z tego co wiem to wczoraj w 3 subarynkach padły skrzynie

 

proszę o poradę doświadczonych kolegów co lepszego od serii można wpakować do GT MY96 z mocą ok 280 km(ale chciałbym więcej)

 

i co za przeróbki się z tym wiążą

 

chyba że muszę zamontować serie to może ktoś ma ładną sztukę na sprzedaż

 

 

wszelkie oferty i propozycje mile widziane

 

pozdrawiam

T-TEDI

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

z deydkowanych skrzyn do GT, to przy mocy 280KM i niutkach pewnie pow.400 - nie ma co szukać...

 

jeśli auto ma jechac bezproblemowo to tylko 6MT z STI , może byc bez DCCD - opcja sprawdzona i wytrzymała - znam GTka który przy 330KM lata na takiej skrzyni super bezproblemowo

 

do takiej przeróbki potrzebujesz...

 

skrzynie 6mt

wał

dyfer

sprzęgło STI

 

 

...nie wiem jak jest z 1/2 osiami przy takim swapie w gt - ale gdyby konieczna była modyfikacja dlugości, to mozna wykorzystać te ktore posiadasz i przerobić - koszt z tego co pamietam ok 1,5k pln

 

całość kosztow takiego swapu trzeba liczyć od 10kpln+

Link to comment
Share on other sites

jeśli ma być sporo taniej, to fajne skrzynie są w Forkach Sturbo/XT, przełożenie 4,44, biegi krótsze niż w GT/WRX.

oczywiście nie umywają się wytrzymałością do 6MT ale w cenie 6MT ma się kilka takich skrzyń :)

Link to comment
Share on other sites

Podejdzie, o ile nie bedzie to dyfer z rocznika 99/00 - gdzie w type-r i type-ra wystepowaly dyferencjaly r180, wiec

potrzebowalbys pewnie inne polosie tez (krotsze chyba, bo r180 jest zdaje sie szerszy)

 

Ale ogolnie problemu byc nie powinno.

Przy czym te z my99/00 - czyli w obudowie ty754 maja opinie wytrzymalszych od starszych w ty752.

Niemniej jednak przy upalaniu tez nie wiem, czy cudow nalezy sie spodziewac - 6mt z new age wciaz bedzie sporo wytrzymalsza.

Link to comment
Share on other sites

możesz zamontować bez sterownika, ale nie będziesz miał dccd i będziesz latał non-toper na open, a to chyba nie jest zbyt komfortowe w każdych warunkach...

 

 

nie wiem jak jest ze sterownikami do dccd V1 - ale poszukaj, dccd pro, neetronics - powinno być kompatybilnie

 

 

jeśli mogę coś wtrącić - skrzynia która pokazałeś tania nie jest... poszukaj 6MT bez dccd... i kalkuluj

Link to comment
Share on other sites

dccdpro to troche egzotyka w Europie.

Neetronics jest fajny pewnie - carlos cos o tym wie :) - ale tez troche kosztuje.

Rozwiazanie niskobudzetowe to pokretlo do manualnego ustawiania spiecia - opcja chyba najtansza.

Nie wiem, czy seryjnego z gc8 type-r/ra nie mozna uzyc - ale moze sie okazac, ze potrzebne beda tez zegary z tego auta,

zeby kontroler nie glupial? Niestety nie wiem - na 100% sie nie wypowiem.

 

Co do zas skrzyni z ogloszenia - no, moglaby byc nieco tansza faktycznie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

chyba jednak faktycznie zacznę kompletować cały zestaw 6mt szczególnie że mam dużo rozwojowych planów z tym autem

 

a na razie wrzucę serie

 

mam dobrą oferte na skrzynie z wrx-a czy one są ciut lepsze od gt-kowych??

Link to comment
Share on other sites

...carlos - ...czemuś nie kupił STI ? :D

...skoroś nie kupił - to sobie zrób ;)

 

chyba sobie wpiszę to samo :mrgreen:

 

-- 18 kwi 2011, o 18:00 --

 

podejdzie taka od 2006 do gt ?

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

jak wygląda mocowanie tej skrzyni do silnika ? z tym też bywa problem jeśli stara i nowa zbytnio się różnią. Przy 280 koniach chyba tylko 6MT z STI wchodzi w grę, możesz też poszukać jakiejś z Type RA z DCCD ale musi być naprawdę w dobrym stanie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skoro kupowana skrzynia jest na zewnątrz ja i tak bym zawiozł taką skrzynie do kogoś mądrego i zrobił jej cały serwis, wymienić wszystko co potrzeba żeby dłużej sużyła. Ale jak doliczyć serwis i instalacje to zbliżamy się już do budżetu taniej 6MT :roll:

Do rajdówki, auta głównie do upalania szukałbym 6MT

Do samochodu na codzeń z okazjonalnymi wypadami na tor 5MT wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Roznica pomiedzy 6MT a 5MT to okolo 40kg. Czasem ma to znaczenie.

 

Jasne, wozić dodatkowo ze sobą takiego jednego Witka, czy nie, diametralne znaczenie.........

 

a różnicy między 5MT a 6MT jest około 30kg :P

 

 

6MT jest najlepsza, ale drogo trochę i ciężko, do okazjonalnego upalania polecam skrzynię z XT, albo z WRXa po 05, do której wcale nie trzeba innych półosiek, tylko dwa wewnętrzne przeguby, bo frez wchodzi do skrzyni, a nie wystaje z niej, jak w starszych skrzyniach

Link to comment
Share on other sites

noo to z tą wagą skrzyni 6MT to sie tera zdziwiłem :shock:

 

szczególnie że wczoraj odebrałem cały zestaw z laminatu do GT-eka za jakieś 2 :cry::cry::cry:

 

i miało być mniej o jakieś 40-50 kg ,więc nie jest to pocieszająca wiadomość

 

ale lepiej trochę pużniej..... ale do mety dojechać ...

 

 

dziękuje wszystkim za cenne info , na razie muszę kupić serie bo kalendarz rajdowy napięty i się nie wyrobie ,ale

 

za niedługo 6MT będzie pod maską z laminatu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
dodatkowe 40kg

 

 

Ktore i tak beda niczym przy tym, ile mozna zyskac umiejetnosciami, i ich szlifowaniem, a nie tylko trzepaniem sie o kilogramy

w aucie.

 

-- poniedziałek, 9 maja 2011, 15:31 --

 

Nawiasem mowiac, mam swiadomosc, ze uzywana skrzynia biegow 6mt tania nie jest, ale o ile mnie pamiec nie myli, to uzywane skrzynie cale, zbudowane na biegach PPG czy podobnych tez za male pieniadze nie chodza, wiec nie wiem co jest "nie do konca" - ale chetnie poznam inny punkt widzenia niz swoj, chocby dla zasady.

 

Nie to, zeby nie bylo fajnie miec chocby i PPG.

Link to comment
Share on other sites

są też opcje na wkłady dedykowane do wrx/sti 5 mt znoszące moce pod 650 koni :)

 

 

Słabością skrzyń 5MT (GT/wcześniejsze WRX) są nie tyle bebechy, co konstrukcja obudowy skrzyni. Obudowa skrzyni (jej łączenie) jest jakby to ładnie nazwać, plastyczna. Skoro obudowa pracuje zanadto, to i bebechy w niej umieszczone również nie mają stabilnych warunków pracy. I choćbyś wkładał i PPG i kły to i tak i tak się wszystko prędzej czy później porozłazi. Wkład PPG do takiej obudowy to wyrzucone pieniądze. I jeszcze jedno - gdyby się zdarzyło (teoretycznie), że masz auta na 650 KM ale na...powiedzmy 300Nm, to pewnie skrzynia by przeżyła. To nie KM zabija skrzynię a Nm.

 

6MT, moim zdaniem alternatyw nie ma.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...