Skocz do zawartości

jak wymienic swiece w forku?


kubeusz1

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej takie sprawy zostawić profesjonalistom.

Dolewka płynu do spryskiwacza, ewentualna dolewka oleju i to wszystko co ja mogę przy forku zrobić w miarę bezpiecznie dla niego. :mrgreen:

No ja nie wiem, czy z tą dolewką oleju to nie przesadzasz... :twisted::twisted::twisted: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem, czy z tą dolewką oleju to nie przesadzasz... :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Może troszeczkę :mrgreen:

Kiedyś udało mi się włożyć pamięć RAM odwrotnie ... ale tylko raz w tej samej płycie głównej. :mrgreen: Znajomi mi mówi " nie można się pomylić kość pasuje tylko w jeden sposób" - mi się niestety udało, no i miałem nową płytę główną. Trzeba znać swoje możliwości :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ciekawostke dodam, ze w forestrze (2.5 N/A AVLS) wymiania świec jest duzo porstrza (max 1h) niz w outback'u (2.5 N/A)

 

w oubacku jest duzo ciasniej miedzy glowicami nadkolami - miasiałem "przerobic szlifierka" jeden klucz i udalo sie, ale latwo nie jest (min 2h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam mały problem natury odzwierzęcej, kuna łasica lub inny stwór zjadł mi w tym tygodniu przewody wysokiego napięcia. Oryginalnych nie kupuje z racji braku kasy (380pln). Kolejna sprawa to świece – w serwisie chcą mi wcisnąć NGK 16 pln/szt– warto dokładac do lepszych? Ciekawe czy te z serwisu są japońskie? A teraz rzecz najwazniejsza próbowałem czy dam rade sam wymienić te przewody, po rozkręceniu przeszkadzających elementów i wyjeciu fajek z dekla głowicy okazało się że na lewej głowicy zewnetrzna część obu fajek zostala zabrudzona olejem podczas wyjmowania. Powodem jest olej silnikowy (zaznaczony na zdjęciu czerwona strzałką) nagromadzony w gnieździe świecy a dokładnie zbierajacy się między wlotem gniazda a pierścieniem oporowym na fajce (zaznaczony na zdjęciu czarna strzałką).

http://www.picshot.pl/pfiles/33178/na%20forum%20małe%201.jpg

http://www.picshot.pl/pthumbs/large/331 ... forum%20małe%202.jpg

Jak widac na zdjęciu olej ten nie dostaje się do wnętrza gniazda swiecy i nie wypływa na zewnątrz dekla czyli nie jest to szkodliwe zjawisko??? Dodam że od wymiany do wymiany nie dolewam nic oleju – leje do max a przy wymianie mam około polowy stanu. Co o tym sadzicie – trzeba wymienić uszczelki (te gumowe pierścienie na wlotach zaznaczone kolorem zielonym) co wiąże się także z wymiana uszczelki pod deklem głowicy? P.S. Moim skromnym zdaniem (nie jestem mechanikiem SAMOCHODOWYM) ten olej to normalne zjawisko. P.S.2 Czy zwykły dobry klucz łamany do swiec wystarczy czy trzeba jakąś samoróbkę?

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i przewody dobierz sobie takie jak nakazuje fabryka, co do wymiany świec klucz rurkowy 16'', łamana przejściówka i średniej wielkości grzechotka jak się sprawnie uwiniesz w godzinke dasz rade.

'

 

 

Witam

Mam mały problem natury odzwierzęcej, kuna łasica lub inny stwór zjadł mi w tym tygodniu przewody wysokiego napięcia.

Do kupienia biorę pod uwage przewody sentech INDEKS "L3 71611/ST" lub firmy NGK o oznaczeniu RC-EF1201 – czy ktoś zakładał już te przewody? Oryginalnych nie kupuje z racji braku kasy (380pln). Kolejna sprawa to świece – w serwisie chcą mi wcisnąć NGK 16 pln/szt– warto dokładac do lepszych? Ciekawe czy te z serwisu są japońskie? A teraz rzecz najwazniejsza próbowałem czy dam rade sam wymienić te przewody, po rozkręceniu przeszkadzających elementów i wyjeciu fajek z dekla głowicy okazało się że na lewej głowicy zewnetrzna część obu fajek zostala zabrudzona olejem podczas wyjmowania. Powodem jest olej silnikowy (zaznaczony na zdjęciu czerwona strzałką) nagromadzony w gnieździe świecy a dokładnie zbierajacy się między wlotem gniazda a pierścieniem oporowym na fajce (zaznaczony na zdjęciu czarna strzałką). Jak widac na zdjęciu olej ten nie dostaje się do wnętrza gniazda swiecy i nie wypływa na zewnątrz dekla czyli nie jest to szkodliwe zjawisko??? Dodam że od wymiany do wymiany nie dolewam nic oleju – leje do max a przy wymianie mam około polowy stanu. Co o tym sadzicie – trzeba wymienić uszczelki (te gumowe pierścienie na wlotach zaznaczone kolorem zielonym) co wiąże się także z wymiana uszczelki pod deklem głowicy? P.S. Moim skromnym zdaniem (nie jestem mechanikiem SAMOCHODOWYM) ten olej to normalne zjawisko. P.S.2 Czy zwykły dobry klucz łamany do swiec wystarczy czy trzeba jakąś samoróbkę?

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsty przypadek jeżeli chodzi o olej w gniazdach świec. Musisz wymienić uszczelki zaznaczone na zielono, a przy okazji uszczelkę pod deklem. Warto na silikon.

 

Świece kupuję w sklepie ... są tańsze. A serwis nie wciska poprostu takie ma ceny.

 

Który Rok masz tego FOrka?

 

co do klucza to ja używam klucza do świec plus mała przedłużka plus przegub plus grzechotka.

 

Co do przewodów ja założyłem JAN MOR i jak na razie bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ironmzes 2002 początek produkcji ale MY'03 wyglada lepiej niż 2002:P

@all Przewody i swiece juz zmieniłem. świece denso w tej samej cenie co ngk. przewody sentech kupione rewelacyjnie tanio dzieki namiarom od użytkownika z zaprzyjaźnionego forum. dla zainteresowanych podaje numer producenta: sentech 8584. po wymianie auto jeździ o niebo lepiej - nie szarpie, płynnie przyspiesza i silnik kulturalniejszy jakiś. martwi mnie troche ze nie mialem klucz dynamometrycznego i dokreciłem "wedle uważania" chyba nie za mocno - użyłem klucza łamanego do swiec za 8.99pln w kazdym markecie plus do odkrecania i zakrecania około 12-sto centymetrowej rurki. jak bede miał dostep do dynamometrycznego (takiego który się tam zmieści) to sprawdze czy jest ok - z tego co wiem powinno być 21[Nm] - ktoś to potwierdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dziś wymieniłem NGK ILFR6B , troche to trawało ale dało się. Lewa strona dużo trudniejsza, dużo ciaśniej. Zdemontowałem akumulator, zbiornik spryskiwacza, obudowę filtra powietrza i rurę zasysającą. Fajki są zespolone z cewką i przykręcone śrubą dwunastką (najlepiej sprawdza się klucz oczkowy)

201201131094.jpg

 

a tak wyglądały stare, chyba wszystko ok? jak myslicie?

 

201201131093.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...