Jump to content

kupiłem wrx-sa i ??


scuaz
 Share

Recommended Posts

Witam kupiłem pare dni temu subaru impreze wrx z 2002r i mam pare pytań (pewnie było już o tym setki razy ale chciał bym uzyskać konkretną odpowiedz na pytania)

1.po ruszeniu po wprowadzeniu w wysokie obroty silnika zmiana biegu na 2 i występuje szarepanie czy tak ma być? (tylko prze 2)

2. tarcze nie wyglądają na zużyte ale wibrują z większych prędkości , jakie kupić ?

3.w jaki sposób da się podnieść moc ?, chodzi mi co by dało się jeździć na codzień , czaesm wyskok na tor

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ad1,nie powinno tak być

ad2,a jakie to prędkości,może koła trzeba wyważyć?

ad3,a jaką moc chcesz uzyskać?można zrobić setki rzeczy np.zakuć silnik,zmienić ECU,dolot,wylot,wtryski,lepsze turbo,pompka paliwowa wydajniejsza albo po prostu zrobić nową mapę,musisz się raczej na początek określić jaka moc i jaka kasa a kilka osób na tym forum na pewno udzieli ci fachowej porady,pozdro

Link to comment
Share on other sites

ad.3. napisz ile chcesz/możesz wydać i czego się spodziewasz ....

PS. zaraz się dowiesz, że wrx'a się nie opłaca modyfikować i lepiej od razu kupić STI ;-)

ale ... na początek warto zrobić wydech+remap (i ew.pompa paliwa) ... i tankować i jeździć ;-)

Link to comment
Share on other sites

ad.2 podczas jazdy wibracji brak , przy hamowaniu się pojawiają , to raczej tarcze

ad.3 chodzi mi raczej o remap +ewentualnie wydech (choć strasznie głośnego wydech bym nie chciał), jaki jest orjętacyjny koszt takiej operacji?

mam jeszcze pytanie 4 czy profilaktycznie warto wymienić panewki? (jest tyle tematów o stukających panewkach)

Link to comment
Share on other sites

profilaktycznie panewki :shock:

 

eeee... jesli za profilaktykę uważasz wybecelowanie ok 8k pln, to czemu nie... :roll:

 

remap - w zależnosci od firmy i osoby... dzentelmeni o pieniądzach nie rozmawiaja - masz google - poszukaj podzwon :wink:

 

wydech cichy - fujtsubo Legalis , Devil duza puszka, Prodrive... oczywiście jesli ograniczamy się do catbacku - jesli pojdziesz w pelen przelot, zawsze może być glosniej aniżeli się spodziewasz...

 

jeśli chodzi o tarcze - to staraj się unikać wierconych "wynalazkow" - dobra gladka tarcza w zupelności wystarcza, do tego adekwatny klocek i dobry (świeży!!) płyn - min dot5

Link to comment
Share on other sites

2. niech w twoim warsztacie sprawdza ci tarcze i jesli bija, a tak jak mowiles nie sa zuzyte, to mozna pokusic sie o przetoczenie

3. A co do wydechu to polecam catback blitza nur spec r (umow sie z kims na odsluch to napewno sie zakochasz)

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie tarcz to słyszalem że gładkie najlepsze, a jakiej firmy klocki ?

Silnik znaczy jak chodzi niezaczepiać, znaczy wymiany eksplatacyjne i tyle

A wydech głośny pojęcie względne ,tak co by dało się wysiedzieć w środku

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie tarcz to słyszalem że gładkie najlepsze, a jakiej firmy klocki ?
viewtopic.php?f=26&t=106779&start=1400 (podsumowując: gładkie tarcze (np Brembo) i klocek DS2500 lub RC5+)
Silnik znaczy jak chodzi niezaczepiać, znaczy wymiany eksplatacyjne i tyle
lać paliwo i jeździć :mrgreen:
A wydech głośny pojęcie względne ,tak co by dało się wysiedzieć w środku
polecam przelot 2,5", im mniejsza puszka (ostatni tłumik) tym głośniej ...

i ... jak wywalisz katalizator to warto zrobić remap :wink:

Link to comment
Share on other sites

to panowie jak bym zrobił wydech 2.5" i ostatnia puszka jakaś większa to da sie wytrzymać trase powiedzmy 500km , tak co bym całą noc jeszcze nie słyszał pracy silnika?

ps. po pierwszej jeździe wrx zachwycięłm się pracą zawieszenia , ładnie wybiera nierówności nic nie puka, naprawde super , ale na osiągi liczyłem lepsze, jedzie od 3 do 6.5 tyś obr

Link to comment
Share on other sites

scuaz to wygląda tak - "...albo rybka albo pipka" - albo pasje Ci jak jest, stosujesz się do elementarnych zasad użytkowania i cieszysz się autem bardzo długo, aaaalbo stwierdzasz że to co oferuje seria to "lipa" :wink: i jako "samiec alfa" ma Warceć Ryceć i Chuceć :D , ale wtedy to już spore koszta, a ryzyko że będzie Ci dane poznać numery seryjne wielu części, o których nawet nie miałeś pojęcia - są wielce prawdopodobne :D

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx, nie strasz kolegi :wink: ... remap + wydech daje fajną poprawę i nie kosztuje jeszcze fortuny ... ale każdy krok dalej po kolejne KM/Nm to faktycznie koszta i ryzyko ... ale jaki fun :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ad.2 podczas jazdy wibracji brak , przy hamowaniu się pojawiają , to raczej tarcze

Wymień płyn hamulcowy na początek. Jak nie pomoże to walcz z resztą.

 

A w jaki sposób płyn hamulcowy wpływa na wibracje? :shock:

 

Zestarzał się, ściął i trzęsie się jak galareta? :lol:

 

 

 

 

Scuaz, wymień krzywe tarcze i po problemie.

Link to comment
Share on other sites

jarmaj, mój RBF po zimie dał mi taki efekt. Jak tylko zrobiło się cieplej przy hamowaniach powyżej 100km/h odczuwałem wibracje na kierownicy. Też myślałem, że tarcze, ale po zmianie płynu na nowy problem znikł. Nawet przy hamowaniach ze 160km/h nic nie bije. Płyn jest tani i wymieniać go trzeba, więc czemu nie zaczać od tego.

Link to comment
Share on other sites

jarmaj, cały hebel ten sam, koła też, więc coś musiało być na rzeczy. Myślę, że RBF się zużył i zaczął gotować dość szybko, może to powodowało drgania. W każdym razie płyn hamulcowy jest tani i warto go wymienić :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wytłumacz mi, jak płyn może mieć wpływ na wibracje.

 

poprawiło się nawet bez wymiany płynu :shock:

auto stało i tarcze zardzewiały , teraz ładnie się dotarły i już nie wibruje

 

-- N kwi 17, 2011 9:08 pm --

 

spalanie ok 16 litrów na dzień dzisiejszy

a martwić się lekkim wyciem skrzyni na 2 i 3 biegu?,biegi wchodzą normalnie

Link to comment
Share on other sites

Tarcze jak zaczęły bić to problem niebawem wróci :P

 

Wtedy zapraszam tu:

 

viewtopic.php?f=26&t=106546&hilit=Bicie+tarcz

 

Skrzynia w WRXsie jest z czekolady, jak coś wyje to czekasz aż coś się urwie, wtedy wymieniasz element eksploatacyjny czyli całą skrzynie, sprawdzone to tańsza opcja niż naprawa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...