Skocz do zawartości

Czujnik położenia przepustnicy a Check Engine


RafalP

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Wczoraj odkręciłem czujnik tps i przepustnice. I teraz mam problem.

Kręcąc tps obroty albo 800 i auto dlawi sie albo 1500 i brak dławienia.. Ale przy jeździe auto poodbija obroty i ciągnie do przodu.

 

Z tym ze mam wrażenie ze gdzies lewe powietrze ciągnie bo kiedys mialem problem z dziurawym wężem i dławienie na wolnych bylo identyczne. Wiec tutaj obstawiam to dławienie

 

 

Problem mam z tps

 

Check świeci.

 

Jak powinien byc zamocowany ?

Przepustnica podczas pracy powinna go przestawiać ?

I napięcie jakie powinno byc przy otwartej i zamkniętej ? I jak zmierzyć je ? Wbic miernik przez izolację czy jak ?

 

Auto to impreza gf 2.0 115km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopie temat ponieważ borykam się z jednym problemem gdy nie naciskam gazu pali się check engine. Wystarczy musnąć i przestaje. Obroty prędkość nie mają znaczenia. 

 

Błąd tps nie wyskakuje mam tylko błąd map sensora 45. Regulowałem już ten czujnik rok temu wtedy błąd tps zniknął ale check dalej się świeci bez gazu. 

 

Moje auto to Legacy turbo 93. Podpowiedzcie jakie napięcia powinienem mieć i co dość ważne - na których przewodach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 18.10.2015 o 12:45, diuk napisał:

 

4,7 - 0,9 Volt czy Ohm ? Ja mierzyłem opór elektryczny i takie miałem właśnie wartości w Ohm

 

W dniu 16.06.2014 o 22:51, golibroda napisał:

Aha! Wlasnie wygralem z tym cholerstwem. Czyszczac przepustnice i krokowy z niewiedzy poodkrecalem kazdy czujnik. Do tego bawi.em sie linka gazu i moja "suka" zwariowala.

Generalnie trzeba poswiecic caly dzien na prosby i grozby, potem wystarczy sie wku....ic i zalatwione. A na powaznie.

Zdjalem caly dolot i wyregulowalem linke gazu tak aby nie bylo luzu prawie nic. Nastepnoe miernikiem wpiolem sie w tps na hama przez izolacje (masa i przewod sygnalu tps u mnie srodkowy z 3) i ustawilem maksymalne wychylenie ku przodowi auta. Wtedy mialem pomiary najblizsze temu co znalazlem w necie.

Pozycja startowa wyszla mi 0,6 V ideal podobno 0,9

Max wychylenie przepustnicy idealne 4,5 V

 

Krokowy skrecilem na srodku mozliwych wychylen. Czekam do rana i start na zimnym silniku.

Tak czy owak, Suka odzyskala moc, przestala szarpac, blyskac check engin, pluc, parskac i wpieprzac wache na potege 350 - 450 km na zbiorniku. Ciut za duzo tym bardziej, ze przed moimi zabawami w robienie dobrze silnikowi (czyt. Czyszczenie od srodka) zaskakiwala mnie dystansem 550 - 600 km/zbiornik.

 

Mam nadzieje, ze komus to pomoze jak i mi pomagaly wszelkie takie historie i wiedza madrzejszych za co dziekuje.

(odgrzewam kotleta)

Skąd wiadomo jakie wartości powinny być ? Ma ktoś manuala do tego? Pod które piny podpiąć miernik?

Edytowane przez Adrian Foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...