flisak Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Mam pytanie do użytkowników OBK MY10 z silnikiem diesla. Na jałowych obrotach co kilka czy kilkanaście sekund silnik zmienia delikatnie obroty, z tego co zaobserwowałem to włączają się po prostu wentylatory, rozpędzą się po czym po paru sekundach się wyłączają i za kilka kolejnych sekund znowu się włączają. Brzmi i wygląda to jak dla mnie co najmniej dziwnie. Samochód pracuje tak właściwie od nowości. Teraz mam przebieg 9 tys km i jakoś nie mogę się z tym oswoić. W ASO twierdzą, że taka "nierówna" praca jest dla tych diesli normalna - coś w stylu autotestowania. Dla mnie to nie ma sensu. Takie włączanie i wyłączanie wentylatorów co kilka sekund drastycznie skraca ich żywotność. Czy zauważyliście coś podobnego u siebie? Mam jeszcze jeden delikatny problem. Hałasujący pedał hamulca. Po szybkim odpuszczeniu pedału hamulca rozlega się taki dziwny troszkę metaliczny, ale głuchy odgłos. Tak jak by brakowało jakiegoś elementu tłumiącego odbicie pedału. Czy ktoś też to zauważył? Byłem z tym 2 razy w dwóch serwisach parę miesięcy temu i w jednym ASO stwierdzili, że to chyba tak musi być, w drugim po straceniu dwóch godzin nic się nie dowiedziałem bo się okazało, że nie ma akurat jedynego speca od Subaru (Ci co mieszkają na Śląsku domyślają się o który serwis chodzi...) . A ja mam wrażenie, że nie było tego odgłosu od nowości... No nic może mam jakieś fobie, lęki, omamy i coś mnie straszy, ale jeśli też ktoś coś takiego zauważy to dajcie znać, że nie jestem sam z tym problemem (z czystym sumieniem będę mógł odwołać wizytę u psychoanalityka). Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Ad.1. nierówna praca boxerów ma niewiele wspólnego z wentylatorami. Jeśli się włączają co kilka sekund to na pewno nie jest to normalne. Podwyższone obroty do ok 1.000 to objaw częstej samo kalibracji silnika czyli TTTM. ad.2. TTTM. U mnie było podobnie kilka tygodni temu. Po przejechaniu 2k km efekt stukania znacznie się osłabił a obecnie prawie zanikł. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flisak Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 nierówna praca boxerów ma niewiele wspólnego z wentylatorami. Jeśli się włączają co kilka sekund to na pewno nie jest to normalne. Podwyższone obroty do ok 1.000 to objaw częstej samo kalibracji silnika czyli TTTM. Ujmę to w ten sposób. W momencie uruchamiania wentylatorów silnik delikatnie zmienia obroty i jak jesteś wewnątrz pojazdu to po prostu słyszysz, że silnik pracuje nierówno. Na początku tłumaczono mi, że to właśnie kalibracja. Ale jak otworzysz maskę no to już słychać i widać co się dzieje. Nakręciłem filmik co prawda komórką, ale widać i słychać o co chodzi. Dajcie znać czy link Wam działa. I co Wy na to? W ciągu 50 sekund włączają się 3 razy. Powiedzcie mi czy rzeczywiście ten typ tak ma mieć?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slw Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Moim zdaniem załącza się sprężarka klimatyzacji, a wraz z nią wentylatory. Podczas pracy sprężarki klimatyzacji, obroty silnika delikatnie wzrastają. Wyłącz klimę i zobacz czy wtedy również wentylatory się włączają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matejator Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Moim zdaniem załącza się sprężarka klimatyzacji, a wraz z nią wentylatory. Podczas pracy sprężarki klimatyzacji, obroty silnika delikatnie wzrastają. Wyłącz klimę i zobacz czy wtedy również wentylatory się włączają. dokładnie, nawet słychać jak zaskakuje sprężarka Link to comment Share on other sites More sharing options...
flisak Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Moim zdaniem załącza się sprężarka klimatyzacji, a wraz z nią wentylatory. Podczas pracy sprężarki klimatyzacji, obroty silnika delikatnie wzrastają. Wyłącz klimę i zobacz czy wtedy również wentylatory się włączają. Zgadza się - jak wyłączę klimę to na zimnym silniku nie włączają się wentylatory. A jak ją włączę to zaczynają pracować. No ale nie zmienia to faktu, że pracują w ten sposób jak napisałem. Włączają się i wyłączają co kilka-kilkanaście sekund. Sprawdźcie proszę koledzy czy u Was też działają w ten sposób. Jakoś nie mogę uwierzyć, że tak ma być. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matejator Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 u mnie też przy niskiej temperaturze sprężarka (również wentylatory) pracują w ten sposób. nie masz się czym przejmować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 U mnie w Legacy i to MY08 jest dokładnie to samo. Załącza i wyłącza. Nie wiem co to ma na celu. Dla sprężarki to chyba nie jest zbyt zdrowe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
matejator Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 sprężarka zawsze pracuje w ten sposób nawet w największe upały się wyłącza na chwilę, bo przecież temperatura powietrza wychodzącego z nawiewów ma jakąś minimalną temperaturę, poniżej której nie jest ono już schładzane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flisak Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Znalazłem cuś takiego w sieci. Gość miał te same wątpliwości. http://legacygt.com/forums/showthread.p ... ;p=1923662 Czyli niby jednak te typy tak mają... Dziwne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 U mnie w wrx my07 tez tak pracowaly. Tylko tam to sie wszystko gotowało wrecz nawet bez obciazenia Wyglada na to ze tttm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Nie tylko w Subaru tak pracuje klimatyzacja, w mojej Hondzie jest podobnie. W Subaru zastanawia mnie tylko jedna rzecz że kompresor klimatyzacji jest aktywny w dowolnej temperaturze (tzn większej od zera), jakoś nie widzę sensu pracy jak jest chłodno. W innych samochodach kompresor klimatyzacji zaczynał pracować przy 13-14C w trybie "auto". Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOLO Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Podejrzewam, iż to samokalibracja. Temat ten już się przewijał przez nasze forum. Z hamulcem niczego takiego niedoświadczyłem. PS Chyba niespodziewałeś się, iż w wielomarkowym cukierkowym salonie coś załatwisz. U mnie już robią trzecie podejście do regulacji alarmu, który sami zakładali. Polecam ten niepozorny na południe od Katowic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polak900 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 mam przejechane ponad 15k i mam to samo, nie ma się czym przejmować Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 jakoś nie widzę sensu pracy jak jest chłodno Osuszanie powietrza przydaje się nawet jak jest chłodno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 jakoś nie widzę sensu pracy jak jest chłodno Osuszanie powietrza przydaje się nawet jak jest chłodno... Osuszanie powietrze jak najbardziej, tyle że w poprzednim moim samochodzie kompresor klimatyzacji aktywował się w wyższych temperaturach i nie było problemów z wilgotnością powietrza w kabinie (sprawna wentylacja). Dlatego trochę mnie to dziwi takie rozwiązanie w sumie to mogę sobie A/C sterować manualnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now