flisak Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Mam pytanie do użytkowników OBK MY10 z silnikiem diesla. Na jałowych obrotach co kilka czy kilkanaście sekund silnik zmienia delikatnie obroty, z tego co zaobserwowałem to włączają się po prostu wentylatory, rozpędzą się po czym po paru sekundach się wyłączają i za kilka kolejnych sekund znowu się włączają. Brzmi i wygląda to jak dla mnie co najmniej dziwnie. Samochód pracuje tak właściwie od nowości. Teraz mam przebieg 9 tys km i jakoś nie mogę się z tym oswoić. W ASO twierdzą, że taka "nierówna" praca jest dla tych diesli normalna - coś w stylu autotestowania. Dla mnie to nie ma sensu. Takie włączanie i wyłączanie wentylatorów co kilka sekund drastycznie skraca ich żywotność. Czy zauważyliście coś podobnego u siebie? Mam jeszcze jeden delikatny problem. Hałasujący pedał hamulca. Po szybkim odpuszczeniu pedału hamulca rozlega się taki dziwny troszkę metaliczny, ale głuchy odgłos. Tak jak by brakowało jakiegoś elementu tłumiącego odbicie pedału. Czy ktoś też to zauważył? Byłem z tym 2 razy w dwóch serwisach parę miesięcy temu i w jednym ASO stwierdzili, że to chyba tak musi być, w drugim po straceniu dwóch godzin nic się nie dowiedziałem bo się okazało, że nie ma akurat jedynego speca od Subaru (Ci co mieszkają na Śląsku domyślają się o który serwis chodzi...) . A ja mam wrażenie, że nie było tego odgłosu od nowości... No nic może mam jakieś fobie, lęki, omamy i coś mnie straszy, ale jeśli też ktoś coś takiego zauważy to dajcie znać, że nie jestem sam z tym problemem (z czystym sumieniem będę mógł odwołać wizytę u psychoanalityka). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Ad.1. nierówna praca boxerów ma niewiele wspólnego z wentylatorami. Jeśli się włączają co kilka sekund to na pewno nie jest to normalne. Podwyższone obroty do ok 1.000 to objaw częstej samo kalibracji silnika czyli TTTM. ad.2. TTTM. U mnie było podobnie kilka tygodni temu. Po przejechaniu 2k km efekt stukania znacznie się osłabił a obecnie prawie zanikł. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisak Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 nierówna praca boxerów ma niewiele wspólnego z wentylatorami. Jeśli się włączają co kilka sekund to na pewno nie jest to normalne. Podwyższone obroty do ok 1.000 to objaw częstej samo kalibracji silnika czyli TTTM. Ujmę to w ten sposób. W momencie uruchamiania wentylatorów silnik delikatnie zmienia obroty i jak jesteś wewnątrz pojazdu to po prostu słyszysz, że silnik pracuje nierówno. Na początku tłumaczono mi, że to właśnie kalibracja. Ale jak otworzysz maskę no to już słychać i widać co się dzieje. Nakręciłem filmik co prawda komórką, ale widać i słychać o co chodzi. Dajcie znać czy link Wam działa. I co Wy na to? W ciągu 50 sekund włączają się 3 razy. Powiedzcie mi czy rzeczywiście ten typ tak ma mieć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Moim zdaniem załącza się sprężarka klimatyzacji, a wraz z nią wentylatory. Podczas pracy sprężarki klimatyzacji, obroty silnika delikatnie wzrastają. Wyłącz klimę i zobacz czy wtedy również wentylatory się włączają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matejator Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Moim zdaniem załącza się sprężarka klimatyzacji, a wraz z nią wentylatory. Podczas pracy sprężarki klimatyzacji, obroty silnika delikatnie wzrastają. Wyłącz klimę i zobacz czy wtedy również wentylatory się włączają. dokładnie, nawet słychać jak zaskakuje sprężarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisak Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Moim zdaniem załącza się sprężarka klimatyzacji, a wraz z nią wentylatory. Podczas pracy sprężarki klimatyzacji, obroty silnika delikatnie wzrastają. Wyłącz klimę i zobacz czy wtedy również wentylatory się włączają. Zgadza się - jak wyłączę klimę to na zimnym silniku nie włączają się wentylatory. A jak ją włączę to zaczynają pracować. No ale nie zmienia to faktu, że pracują w ten sposób jak napisałem. Włączają się i wyłączają co kilka-kilkanaście sekund. Sprawdźcie proszę koledzy czy u Was też działają w ten sposób. Jakoś nie mogę uwierzyć, że tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matejator Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 u mnie też przy niskiej temperaturze sprężarka (również wentylatory) pracują w ten sposób. nie masz się czym przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 U mnie w Legacy i to MY08 jest dokładnie to samo. Załącza i wyłącza. Nie wiem co to ma na celu. Dla sprężarki to chyba nie jest zbyt zdrowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matejator Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 sprężarka zawsze pracuje w ten sposób nawet w największe upały się wyłącza na chwilę, bo przecież temperatura powietrza wychodzącego z nawiewów ma jakąś minimalną temperaturę, poniżej której nie jest ono już schładzane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisak Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Znalazłem cuś takiego w sieci. Gość miał te same wątpliwości. http://legacygt.com/forums/showthread.p ... ;p=1923662 Czyli niby jednak te typy tak mają... Dziwne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 U mnie w wrx my07 tez tak pracowaly. Tylko tam to sie wszystko gotowało wrecz nawet bez obciazenia Wyglada na to ze tttm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Nie tylko w Subaru tak pracuje klimatyzacja, w mojej Hondzie jest podobnie. W Subaru zastanawia mnie tylko jedna rzecz że kompresor klimatyzacji jest aktywny w dowolnej temperaturze (tzn większej od zera), jakoś nie widzę sensu pracy jak jest chłodno. W innych samochodach kompresor klimatyzacji zaczynał pracować przy 13-14C w trybie "auto". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOLO Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Podejrzewam, iż to samokalibracja. Temat ten już się przewijał przez nasze forum. Z hamulcem niczego takiego niedoświadczyłem. PS Chyba niespodziewałeś się, iż w wielomarkowym cukierkowym salonie coś załatwisz. U mnie już robią trzecie podejście do regulacji alarmu, który sami zakładali. Polecam ten niepozorny na południe od Katowic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 mam przejechane ponad 15k i mam to samo, nie ma się czym przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 jakoś nie widzę sensu pracy jak jest chłodno Osuszanie powietrza przydaje się nawet jak jest chłodno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 jakoś nie widzę sensu pracy jak jest chłodno Osuszanie powietrza przydaje się nawet jak jest chłodno... Osuszanie powietrze jak najbardziej, tyle że w poprzednim moim samochodzie kompresor klimatyzacji aktywował się w wyższych temperaturach i nie było problemów z wilgotnością powietrza w kabinie (sprawna wentylacja). Dlatego trochę mnie to dziwi takie rozwiązanie w sumie to mogę sobie A/C sterować manualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się