Skocz do zawartości

numer (kod) lakieru komory silnika Impreza '98


B J

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ niedługo wróci do mnie "zrobione" serducho mojego GT-ka, chciałbym jeszcze zrobić parę poprawek pod maską.

 

Tu jakaś ruda, tam jakieś wrzód... więc wszystko już jest na cacy tylko muszę zrobić zaprawki, a nie wiem jaki jest numer lakieru komory silnika.

Buda srebrna, a komora szara.

 

Na tabl. znamion. są dwa kody lakieru: 405 i 380.

Byłem dziś w lakierniczym ale żaden z tych kodów u nich nie figuruje jako numer lakieru.

 

Czy ktoś z Was orientuje się jaki jest numer lakieru w komorze silnika Impreza GT '98 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w komorze silnika jest ten sam kolor co na całym aucie, na zewnątrz jest dodatkowo polakierowane bezbarwnym dla uzyskania połysku :wink:

 

przy okazji:

http://www.automotivetouchup.com/paint-codes/subaru.htm

http://www.drmotorsport.co.uk/Subaru%20 ... 0Codes.htm

http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... subaru.htm

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w komorze silnika jest ten sam kolor co na całym aucie,

 

Ja widze zdecydowanie ciemniejszy, w granat nawet wpadajacy.

 

I tak ma być. Kolor bazowy nakładany na podkład i nie zabezpieczany lakierem bezbarwnym różni się od tego na zewnątrz. W przypadku lakierów metalicznych nawet znacznie.

 

Sam przekonałem się o tym malując model subaru farbą bazową 02C (od WRX new age w górę). Byłem przekonany, że farba jest za ciemna, dopóki nie wykonałem próbnego malowania lakierem bezbarwnym. Wszystko wróciło do normy :mrgreen: .

 

Magia, Panie :shock: :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

 

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

 

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo")

 

I to jest najłatwiejszy sposób poznania czy auto było robione - jeśli pomalował je lakiernik nie kumający tego niuansu, siknie klarem całą komorę, próg od wewnątrz, bagażnik, itp, "żeby było ładnie" :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I to jest najłatwiejszy sposób poznania czy auto było robione - jeśli pomalował je lakiernik nie kumający tego niuansu, siknie klarem całą komorę, próg od wewnątrz, bagażnik, itp, "żeby było ładnie" .

 

 

Pamiętam swoja pierwszą reakcję po podniesieniu maski wymarzonego i upatrzonego GT... nieeeeee!!! walony byl!!!!

 

Po czym Intakwrx mnie uswiadomił :mrgreen:

 

I tak ma być. Kolor bazowy nakładany na podkład i nie zabezpieczany lakierem bezbarwnym różni się od tego na zewnątrz. W przypadku lakierów metalicznych nawet znacznie.

 

 

Człowiek sie uczy całe zycie... dałbym pomuka gdybym mógł dawac a nie tylko zabierać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku.

 

Lakiernik coś wiedział, może nawet że dzwonią, ale już kompletnie nie wiedział gdzie :lol:

 

 

Lakieruje się gołą surową karoserię. Na gotowo. I tak jedzie sobie na montaż, gdzie składa się auto. I już tam nikt żadnym lakierem jej nie traktuje. No chyba że naprawczo, czasami. :wink:

 

 

Producenci mają różne podejście, nie ma tu żadnej reguły. Część maluje podkładem tylko z zewnątrz budę, część maluje też otwory drzwiowe albo komorę silnika, różny jest też zakres malowania wnętrz bazą i clearcoatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tak ten sam,a czy dasz na to lakier bezbarwny czy zostawisz bazę to już twój wybór,pozdro.

Większej bzdury dawno nie słyszałem ,lakier w komorze silnika to zupełnie co innego niż na całej budzie .

Numer tego lakieru uzyskasz jedynie w mieszalni ,która ma trochę bardziej rozbudowaną baze danych.Ja tego numeru nawet w ASO nie mogłem ustalić.

Przykładowo , dla 32J (czarna perła) kod na komorę to : CS84 GRAY ,od 2007r to CASH lub samo CS84

Edytowane przez ferdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucza ,a co ma do tego różnica w perle i metaliku ??? BTW ,to prawie to samo ,perła ma więcej i grubsze ziarno.

Jeśli wg.Twoich rad ktoś zostawi samą bazę bez warstwy bezbarwnego ,to ma dużą szanse na to ,że płyn hamulcowy ,olej lub benzyna zmienią jej kolor.

 

Bzdurą i to wielką jest twierdzenie ,że komora silnika jest malowana tym samym lakierem co reszta auta ,chyba ,że u pana Kazia w szopie ,bo w fabryce na pewno jest to zupelnie inny lakier o innym numerze ,a przede wszystkim całkiem innym kolorze ,zwłaszcza w 02C .

pozdro i jak spotkasz kogoś z 02C na aucie ,to otwórz u niego maskę :P

 

:mrgreen:

 

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo")

Piter ,spróbuj kiedyś pomalować auto samą bazą i po kilkunastu godzinach połóż na to bezbarwny.Gwarantuje Ci ,że bezbarwny będzie się łuszczył jak skóra węża ;) bo jak baza zabardzo wyschnie to nie zwiąże się juz z bezbarwnym i będzie taki efekt jakbyś położył lakier na stary niezmatowiony. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na stronie dupontrefinish.info można sprawdzić kod lakieru na komorę silnika, wystarczy wpisać kod lakieru karoserii.Jest nawet opcja podglądu koloru. http://cdb.dupontrefinish.info/pl/Color.mvc/CarPart/grid/364919@!WRX%20BLUE@!02C@!O?powerSearchKeys=02c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...