B J Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Witam Ponieważ niedługo wróci do mnie "zrobione" serducho mojego GT-ka, chciałbym jeszcze zrobić parę poprawek pod maską. Tu jakaś ruda, tam jakieś wrzód... więc wszystko już jest na cacy tylko muszę zrobić zaprawki, a nie wiem jaki jest numer lakieru komory silnika. Buda srebrna, a komora szara. Na tabl. znamion. są dwa kody lakieru: 405 i 380. Byłem dziś w lakierniczym ale żaden z tych kodów u nich nie figuruje jako numer lakieru. Czy ktoś z Was orientuje się jaki jest numer lakieru w komorze silnika Impreza GT '98 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 w komorze silnika jest ten sam kolor co na całym aucie, na zewnątrz jest dodatkowo polakierowane bezbarwnym dla uzyskania połysku :wink: przy okazji: http://www.automotivetouchup.com/paint-codes/subaru.htm http://www.drmotorsport.co.uk/Subaru%20 ... 0Codes.htm http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... subaru.htm 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 w komorze silnika jest ten sam kolor co na całym aucie, Ja widze zdecydowanie ciemniejszy, w granat nawet wpadajacy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 w komorze silnika jest ten sam kolor co na całym aucie, Ja widze zdecydowanie ciemniejszy, w granat nawet wpadajacy. I tak ma być. Kolor bazowy nakładany na podkład i nie zabezpieczany lakierem bezbarwnym różni się od tego na zewnątrz. W przypadku lakierów metalicznych nawet znacznie. Sam przekonałem się o tym malując model subaru farbą bazową 02C (od WRX new age w górę). Byłem przekonany, że farba jest za ciemna, dopóki nie wykonałem próbnego malowania lakierem bezbarwnym. Wszystko wróciło do normy . Magia, Panie :shock: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
B J Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Dzięki Aras i Piter Też wydawało mi się, że to jest inny lakier. Ale widocznie po nałożeniu bezbarwnego dopiero dostaje blasku! Pomuki poleciały Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo") I to jest najłatwiejszy sposób poznania czy auto było robione - jeśli pomalował je lakiernik nie kumający tego niuansu, siknie klarem całą komorę, próg od wewnątrz, bagażnik, itp, "żeby było ładnie" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 I to jest najłatwiejszy sposób poznania czy auto było robione - jeśli pomalował je lakiernik nie kumający tego niuansu, siknie klarem całą komorę, próg od wewnątrz, bagażnik, itp, "żeby było ładnie" . Pamiętam swoja pierwszą reakcję po podniesieniu maski wymarzonego i upatrzonego GT... nieeeeee!!! walony byl!!!! Po czym Intakwrx mnie uswiadomił I tak ma być. Kolor bazowy nakładany na podkład i nie zabezpieczany lakierem bezbarwnym różni się od tego na zewnątrz. W przypadku lakierów metalicznych nawet znacznie. Człowiek sie uczy całe zycie... dałbym pomuka gdybym mógł dawac a nie tylko zabierać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 Pomuki występują również w nieforumowych wersjach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarmaj Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Lakiernik coś wiedział, może nawet że dzwonią, ale już kompletnie nie wiedział gdzie Lakieruje się gołą surową karoserię. Na gotowo. I tak jedzie sobie na montaż, gdzie składa się auto. I już tam nikt żadnym lakierem jej nie traktuje. No chyba że naprawczo, czasami. :wink: Producenci mają różne podejście, nie ma tu żadnej reguły. Część maluje podkładem tylko z zewnątrz budę, część maluje też otwory drzwiowe albo komorę silnika, różny jest też zakres malowania wnętrz bazą i clearcoatem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkaliniak Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 witam. Posiadam auto z 2003r. w kolorze blue mica 02c. Musze polakierować komorę. Czy dla komory jest ten sam lakier co nadwozia ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Tak ten sam,a czy dasz na to lakier bezbarwny czy zostawisz bazę to już twój wybór,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkaliniak Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 a jak nie dam bezbarwnego to będzie koloru granatowego? Ponieważ w tej chwili taki jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 (edited) Tak ten sam,a czy dasz na to lakier bezbarwny czy zostawisz bazę to już twój wybór,pozdro. Większej bzdury dawno nie słyszałem ,lakier w komorze silnika to zupełnie co innego niż na całej budzie . Numer tego lakieru uzyskasz jedynie w mieszalni ,która ma trochę bardziej rozbudowaną baze danych.Ja tego numeru nawet w ASO nie mogłem ustalić. Przykładowo , dla 32J (czarna perła) kod na komorę to : CS84 GRAY ,od 2007r to CASH lub samo CS84 Edited July 7, 2013 by ferdek Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Zanim zaczniesz coś o bzdurach poczytaj wątek od początku i dowiedz się trochę o różnicy pomiędzy perłą a metalikiem,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Lucza ,a co ma do tego różnica w perle i metaliku ??? BTW ,to prawie to samo ,perła ma więcej i grubsze ziarno. Jeśli wg.Twoich rad ktoś zostawi samą bazę bez warstwy bezbarwnego ,to ma dużą szanse na to ,że płyn hamulcowy ,olej lub benzyna zmienią jej kolor. Bzdurą i to wielką jest twierdzenie ,że komora silnika jest malowana tym samym lakierem co reszta auta ,chyba ,że u pana Kazia w szopie ,bo w fabryce na pewno jest to zupelnie inny lakier o innym numerze ,a przede wszystkim całkiem innym kolorze ,zwłaszcza w 02C . pozdro i jak spotkasz kogoś z 02C na aucie ,to otwórz u niego maskę też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo") Piter ,spróbuj kiedyś pomalować auto samą bazą i po kilkunastu godzinach połóż na to bezbarwny.Gwarantuje Ci ,że bezbarwny będzie się łuszczył jak skóra węża bo jak baza zabardzo wyschnie to nie zwiąże się juz z bezbarwnym i będzie taki efekt jakbyś położył lakier na stary niezmatowiony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkaliniak Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 jest ktoś na forum kto malowal komore silnika ewentualnie pas albo maske w lakierze 02C. Proszę o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkaliniak Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 nikt z forum nie zna nr lakieru komory???????????????????????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Widocznie wszyscy malowali komorę 02C lub mają fury nie tykane i nikt nic pod maską nie malował .Zadzwoń do jakiejś lepszej mieszalni ,to Ci podadzą wszystkie kody razem z kolorem na felgi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yellow123 Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Numer lakieru na komorę silnika w twoim przypadku to CS31 Numer lakieru na komorę silnika w twoim przypadku to CS31 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Na stronie dupontrefinish.info można sprawdzić kod lakieru na komorę silnika, wystarczy wpisać kod lakieru karoserii.Jest nawet opcja podglądu koloru. http://cdb.dupontrefinish.info/pl/Color.mvc/CarPart/grid/364919@!WRX%20BLUE@!02C@!O?powerSearchKeys=02c Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now