Jump to content

numer (kod) lakieru komory silnika Impreza '98


B J
 Share

Recommended Posts

Witam

Ponieważ niedługo wróci do mnie "zrobione" serducho mojego GT-ka, chciałbym jeszcze zrobić parę poprawek pod maską.

 

Tu jakaś ruda, tam jakieś wrzód... więc wszystko już jest na cacy tylko muszę zrobić zaprawki, a nie wiem jaki jest numer lakieru komory silnika.

Buda srebrna, a komora szara.

 

Na tabl. znamion. są dwa kody lakieru: 405 i 380.

Byłem dziś w lakierniczym ale żaden z tych kodów u nich nie figuruje jako numer lakieru.

 

Czy ktoś z Was orientuje się jaki jest numer lakieru w komorze silnika Impreza GT '98 ???

Link to comment
Share on other sites

w komorze silnika jest ten sam kolor co na całym aucie,

 

Ja widze zdecydowanie ciemniejszy, w granat nawet wpadajacy.

 

I tak ma być. Kolor bazowy nakładany na podkład i nie zabezpieczany lakierem bezbarwnym różni się od tego na zewnątrz. W przypadku lakierów metalicznych nawet znacznie.

 

Sam przekonałem się o tym malując model subaru farbą bazową 02C (od WRX new age w górę). Byłem przekonany, że farba jest za ciemna, dopóki nie wykonałem próbnego malowania lakierem bezbarwnym. Wszystko wróciło do normy :mrgreen: .

 

Magia, Panie :shock: :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Aras i Piter

Też wydawało mi się, że to jest inny lakier. Ale widocznie po nałożeniu bezbarwnego dopiero dostaje blasku!

 

Pomuki poleciały ;)

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen:

 

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo")

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen:

 

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo")

 

I to jest najłatwiejszy sposób poznania czy auto było robione - jeśli pomalował je lakiernik nie kumający tego niuansu, siknie klarem całą komorę, próg od wewnątrz, bagażnik, itp, "żeby było ładnie" :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
I to jest najłatwiejszy sposób poznania czy auto było robione - jeśli pomalował je lakiernik nie kumający tego niuansu, siknie klarem całą komorę, próg od wewnątrz, bagażnik, itp, "żeby było ładnie" .

 

 

Pamiętam swoja pierwszą reakcję po podniesieniu maski wymarzonego i upatrzonego GT... nieeeeee!!! walony byl!!!!

 

Po czym Intakwrx mnie uswiadomił :mrgreen:

 

I tak ma być. Kolor bazowy nakładany na podkład i nie zabezpieczany lakierem bezbarwnym różni się od tego na zewnątrz. W przypadku lakierów metalicznych nawet znacznie.

 

 

Człowiek sie uczy całe zycie... dałbym pomuka gdybym mógł dawac a nie tylko zabierać ;)

Link to comment
Share on other sites

Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku.

 

Lakiernik coś wiedział, może nawet że dzwonią, ale już kompletnie nie wiedział gdzie :lol:

 

 

Lakieruje się gołą surową karoserię. Na gotowo. I tak jedzie sobie na montaż, gdzie składa się auto. I już tam nikt żadnym lakierem jej nie traktuje. No chyba że naprawczo, czasami. :wink:

 

 

Producenci mają różne podejście, nie ma tu żadnej reguły. Część maluje podkładem tylko z zewnątrz budę, część maluje też otwory drzwiowe albo komorę silnika, różny jest też zakres malowania wnętrz bazą i clearcoatem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tak ten sam,a czy dasz na to lakier bezbarwny czy zostawisz bazę to już twój wybór,pozdro.

Większej bzdury dawno nie słyszałem ,lakier w komorze silnika to zupełnie co innego niż na całej budzie .

Numer tego lakieru uzyskasz jedynie w mieszalni ,która ma trochę bardziej rozbudowaną baze danych.Ja tego numeru nawet w ASO nie mogłem ustalić.

Przykładowo , dla 32J (czarna perła) kod na komorę to : CS84 GRAY ,od 2007r to CASH lub samo CS84

Edited by ferdek
Link to comment
Share on other sites

Lucza ,a co ma do tego różnica w perle i metaliku ??? BTW ,to prawie to samo ,perła ma więcej i grubsze ziarno.

Jeśli wg.Twoich rad ktoś zostawi samą bazę bez warstwy bezbarwnego ,to ma dużą szanse na to ,że płyn hamulcowy ,olej lub benzyna zmienią jej kolor.

 

Bzdurą i to wielką jest twierdzenie ,że komora silnika jest malowana tym samym lakierem co reszta auta ,chyba ,że u pana Kazia w szopie ,bo w fabryce na pewno jest to zupelnie inny lakier o innym numerze ,a przede wszystkim całkiem innym kolorze ,zwłaszcza w 02C .

pozdro i jak spotkasz kogoś z 02C na aucie ,to otwórz u niego maskę :P

 

:mrgreen:

 

też się kiedyś nad tym zastanawiałem i znajomy lakiernik mi to wytłumaczył. Większość aut w fabryce lakieruje się bazą, później się skręca, zamyka drzwi i lakieruje bezbarwnym dla uzyskania połysku. Wtedy pod maską, w bagażniku, pod dywanikami - lakier nie powinien się błyszczeć tak jak na zewnątrz (chyba, że był malowany "dodatkowo")

Piter ,spróbuj kiedyś pomalować auto samą bazą i po kilkunastu godzinach połóż na to bezbarwny.Gwarantuje Ci ,że bezbarwny będzie się łuszczył jak skóra węża ;) bo jak baza zabardzo wyschnie to nie zwiąże się juz z bezbarwnym i będzie taki efekt jakbyś położył lakier na stary niezmatowiony. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Widocznie wszyscy malowali komorę 02C lub mają fury nie tykane i nikt nic pod maską nie malował :biglol:

.Zadzwoń do jakiejś lepszej mieszalni ,to Ci podadzą wszystkie kody razem z kolorem na felgi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...