maup Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Witajcie kolega niezrzeszony* ma problem - bardzo prosi o info, czy w takim motorku: EJ 20 DOHC 150KM wolno ssający, zmienne fazy rozrządu (ponoć), siedzi w Legasiu z roku 2007 są popychacze hydrauliczne czy mechaniczne. za manual w pdf (jakikolwiek) do owego silniczka będzie dozgonnie wdzięczny _______________________________________________ * widzę, że się już zrzeszył Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 IMHO, MY'08 :arrow: Moc kW(PS)/obr 110 (150)/ 6000 Moment obr. Nm przy obr/min 196/3200 Średnica cylindra / skok tłoka mm 92,0x75,0 Stopień sprężania 10,2:1 Norma emisji spalin EURO 4 Jak najbardziej DOHC, wraz z systemem zmiennych faz rozrządu (AVCS). Regulacja mechaniczna zaworów na tzw.szklanki. W porównaniu do MY'07 (165PS) w MY'08 dokonano drobnych zmian w krzywej przebiegu mocy i momentu obrotowego. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
drZ Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 IMHO, MY'08 :arrow: sorki że tak się spytam ale nie ogarniam skrótu IMHO... cóż to takiego Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 IMHO, MY'08 :arrow: sorki że tak się spytam ale nie ogarniam skrótu IMHO... cóż to takiego a google ogarniasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 OT : In My Humble Opinion → moim skromnym zdaniem też kiedyś nie ogarniałem 8) , ale forumy mają dużo swoich skrótów i zacząłem przyswajać Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIK Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Dziękuję. W Imprezie był silnik z hydrauliką? : www.allegro.pl/okazja-glowica-ej20-subaru-impreza-wrx-00-05-i1521660695.html Jeszcze mam jedno pytanie, czy w tym cudzie nie ma filtra paliwa, czy ja ślepnę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Dziękuję.W Imprezie był silnik z hydrauliką? : http://www.allegro.pl/okazja-glowica-ej ... 60695.html Jeszcze mam jedno pytanie, czy w tym cudzie nie ma filtra paliwa, czy ja ślepnę? VIK przeskocz z tym pytaniem do działu technicznego IMPREZY Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIK Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Nie no, byłem ciekaw, czy EJ20 w Legacy = EJ20 w Imprezie, bo na ogłoszeniu z allegro widze hydro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Różna data produkcji tych silników, ten z allegro to niby do wrx'a 01-05, odnośnie Legacy w MY'06 była pierwsza zmiana a kolejna w MY'08 więc kalendarzowo nie możemy tego porównywać. Gdyż zmieniała się nieco konstrukcja silnika, główna zmiana w MY'06 to z SOHC na DOHC. Tutaj pisaliśmy o silniku z '07 ale MY'08. Gdybym brał pod uwagę silnik z Imprezy N/A np MY'06 i Legacy N/A MY'06 to wówczas zapewne byłby to ten sam silnik. WRX jest zaturbiony i pełne oznaczenie to EJ205. Subaru z turbo zwykle nie mają hydrauliki a plytkową regulacją luzu zaworowego. ale tak jak pisałem wcześniej ....w sparwie Imprez trzeba uderzyć do "Panów Imprezowych" :wink: bardziej doświadczonych i ogarniających od GT'eków po STIajki ja jestem tylko zwykłym wolnossaczkiem EDIT: a tak z ciekawości sprawdziłem sobie WRX z 2004 i 2005, ciekaw jaka regulacja ? patrz TUTAJ i jeszcze jeden EDIT , cytat za Legacy96 oraz ppmarian w sprawie N/A Hydrauliczna regulacja luzow byla do MY96, od MY97 auta musialy spelniac normy Euro2. Dlatego podwyzszono stopien sprezania i zmieniono regulacje luzow na mechaniczna w silnikach N/A. Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu Link to comment Share on other sites More sharing options...
drZ Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 OT : In My Humble Opinion → moim skromnym zdaniem też kiedyś nie ogarniałem 8) , ale forumy mają dużo swoich skrótów i zacząłem przyswajać dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now