Jump to content

Jakie popychacze w EJ20 2.0 DOHC z 2007 roku


maup
 Share

Recommended Posts

Witajcie

 

kolega niezrzeszony* ma problem - bardzo prosi o info, czy w takim motorku:

 

EJ 20 DOHC 150KM wolno ssający, zmienne fazy rozrządu (ponoć), siedzi w Legasiu z roku 2007

 

są popychacze hydrauliczne czy mechaniczne.

 

za manual w pdf (jakikolwiek) do owego silniczka będzie dozgonnie wdzięczny :)

 

 

_______________________________________________

* widzę, że się już zrzeszył :D

Link to comment
Share on other sites

IMHO, MY'08 :arrow:

 

Moc kW(PS)/obr 110 (150)/ 6000

Moment obr. Nm przy obr/min 196/3200

Średnica cylindra / skok tłoka mm 92,0x75,0

Stopień sprężania 10,2:1

Norma emisji spalin EURO 4

 

Jak najbardziej DOHC, wraz z systemem zmiennych faz rozrządu (AVCS).

Regulacja mechaniczna zaworów na tzw.szklanki.

W porównaniu do MY'07 (165PS) w MY'08 dokonano drobnych zmian w krzywej przebiegu mocy i momentu obrotowego.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

IMHO, MY'08 :arrow:

 

 

 

sorki że tak się spytam ale nie ogarniam skrótu IMHO... cóż to takiego :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję.

W Imprezie był silnik z hydrauliką? :

 

www.allegro.pl/okazja-glowica-ej20-subaru-impreza-wrx-00-05-i1521660695.html

 

Jeszcze mam jedno pytanie, czy w tym cudzie nie ma filtra paliwa, czy ja ślepnę?

Link to comment
Share on other sites

Różna data produkcji tych silników, ten z allegro to niby do wrx'a 01-05, odnośnie Legacy w MY'06 była pierwsza zmiana a kolejna w MY'08 więc kalendarzowo nie możemy tego porównywać. Gdyż zmieniała się nieco konstrukcja silnika, główna zmiana w MY'06 to z SOHC na DOHC.

Tutaj pisaliśmy o silniku z '07 ale MY'08.

Gdybym brał pod uwagę silnik z Imprezy N/A np MY'06 i Legacy N/A MY'06 to wówczas zapewne byłby to ten sam silnik.

WRX jest zaturbiony i pełne oznaczenie to EJ205.

Subaru z turbo zwykle nie mają hydrauliki a plytkową regulacją luzu zaworowego.

 

ale tak jak pisałem wcześniej ....w sparwie Imprez trzeba uderzyć do "Panów Imprezowych" :wink: bardziej doświadczonych i ogarniających od GT'eków po STIajki ja jestem tylko zwykłym wolnossaczkiem :mrgreen:

EDIT:

a tak z ciekawości sprawdziłem sobie WRX z 2004 i 2005, ciekaw jaka regulacja ? :P

patrz TUTAJ :lol:

 

i jeszcze jeden EDIT , cytat za Legacy96 oraz ppmarian w sprawie N/A

Hydrauliczna regulacja luzow byla do MY96, od MY97 auta musialy spelniac normy Euro2. Dlatego podwyzszono stopien sprezania i zmieniono regulacje luzow na mechaniczna w silnikach N/A.

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
OT : :P

 

In My Humble Opinion → moim skromnym zdaniem

 

też kiedyś nie ogarniałem 8) , ale forumy mają dużo swoich skrótów i zacząłem przyswajać

 

 

dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...