Skocz do zawartości

Jakie popychacze w EJ20 2.0 DOHC z 2007 roku


maup

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

kolega niezrzeszony* ma problem - bardzo prosi o info, czy w takim motorku:

 

EJ 20 DOHC 150KM wolno ssający, zmienne fazy rozrządu (ponoć), siedzi w Legasiu z roku 2007

 

są popychacze hydrauliczne czy mechaniczne.

 

za manual w pdf (jakikolwiek) do owego silniczka będzie dozgonnie wdzięczny :)

 

 

_______________________________________________

* widzę, że się już zrzeszył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO, MY'08 :arrow:

 

Moc kW(PS)/obr 110 (150)/ 6000

Moment obr. Nm przy obr/min 196/3200

Średnica cylindra / skok tłoka mm 92,0x75,0

Stopień sprężania 10,2:1

Norma emisji spalin EURO 4

 

Jak najbardziej DOHC, wraz z systemem zmiennych faz rozrządu (AVCS).

Regulacja mechaniczna zaworów na tzw.szklanki.

W porównaniu do MY'07 (165PS) w MY'08 dokonano drobnych zmian w krzywej przebiegu mocy i momentu obrotowego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO, MY'08 :arrow:

 

 

 

sorki że tak się spytam ale nie ogarniam skrótu IMHO... cóż to takiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różna data produkcji tych silników, ten z allegro to niby do wrx'a 01-05, odnośnie Legacy w MY'06 była pierwsza zmiana a kolejna w MY'08 więc kalendarzowo nie możemy tego porównywać. Gdyż zmieniała się nieco konstrukcja silnika, główna zmiana w MY'06 to z SOHC na DOHC.

Tutaj pisaliśmy o silniku z '07 ale MY'08.

Gdybym brał pod uwagę silnik z Imprezy N/A np MY'06 i Legacy N/A MY'06 to wówczas zapewne byłby to ten sam silnik.

WRX jest zaturbiony i pełne oznaczenie to EJ205.

Subaru z turbo zwykle nie mają hydrauliki a plytkową regulacją luzu zaworowego.

 

ale tak jak pisałem wcześniej ....w sparwie Imprez trzeba uderzyć do "Panów Imprezowych" :wink: bardziej doświadczonych i ogarniających od GT'eków po STIajki ja jestem tylko zwykłym wolnossaczkiem :mrgreen:

EDIT:

a tak z ciekawości sprawdziłem sobie WRX z 2004 i 2005, ciekaw jaka regulacja ? :P

patrz TUTAJ :lol:

 

i jeszcze jeden EDIT , cytat za Legacy96 oraz ppmarian w sprawie N/A

Hydrauliczna regulacja luzow byla do MY96, od MY97 auta musialy spelniac normy Euro2. Dlatego podwyzszono stopien sprezania i zmieniono regulacje luzow na mechaniczna w silnikach N/A.

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
OT : :P

 

In My Humble Opinion → moim skromnym zdaniem

 

też kiedyś nie ogarniałem 8) , ale forumy mają dużo swoich skrótów i zacząłem przyswajać

 

 

dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...