Jump to content

OBK 2005 2.5 uszczelka pod głowicą


lukas0187
 Share

Recommended Posts

Witam!

niestety mam awarie uszczelki pod głowicą.

samochód to OBK 2005 2.5 165KM.

moje pytanie dotyczy części.

nie chciałbym kupować oryginalnych uszczelek pod głowicę.

Czy jak zamontuję japoński zamiennik firmy JC to będę zadowolony?

Czy uszczelki pod kolektory ssące i wydechowe mogą być zamiennikami?

gdzie dostać szpilki (poza serwisem).

Czy wymiana uszczelek pod głowicami wymaga wymontowania silnika czy wystarczy go unieść?

Może polecicie mi jakiś dobry i niedrogi sklep z potrzebnymi mi częściami.

Obawiam się że okaże się podczas sprawdzania że któraś głowica jest uszkodzona.

Czy można naprawić głowicę czy kupować nową/używaną? jakie są ceny głowic może ktoś ma do sprzedania?

dodam, że samochód jeszcze w miarę normalnie jeździ. na analizie płynu chłodzącego wyszło że są spaliny w nim i jest duże ciśnienie w układzie (pompują się bąbelki).

Liczę na fachowe odpowiedzi za co dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

współczuje :(

ale przypadłość taka da się zrobić i OBK będzie dalej śmigać jak nowy ;)

odnośnie cen, w grudniu miałem podobną sytuację i jeżeli chodzi o części to za zamówione w serwisie zapłaciłem ok. 1100pln, (oszczędności poza serwisem to jakieś 250-300 pln), przy czym wymieniałem dosłownie wszystko, tj: uszczelki pod głowicami, uszczelki kolektora dolotowego i wylotowego, uszczelniacze zaworów, uszczelniacze wałków rozrządu, termostat, uszczelki pod pokrywami, uszczelnienia świec, do tego doszedł nowy rozrząd INA za 700,00 i pompa GMB 80,00.

Osobiście wolałem wydać więcej na części i samemu zrobić niż zapłacić dodatkowo min 1500 za wymianę uszczelek.

Jeżeli chcesz zaoszczędzić to proponuje zostawić stare szpilki, niż kupować nowe.

Mój przypadek masz opisany tutaj:

viewtopic.php?p=1207400#p1207400

i w Legacy B12 da się to zrobić bez wyjmowania silnika, jak w B13 tego nie wiem, ale sądzę ze też, a jak będzie z głowicami zapewne się dowiesz jak będziesz miał zdemontowane głowice.

Link to comment
Share on other sites

Jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bomblowanie, raz mi temperatura wzrosła w korku. Diagnoza się potwierdziła po chemicznej analizie spalin

 

-- 12 kwi 2011, o 07:55 --

 

dodatkowo przybywa płynu w zbiorniku wyrównawczym i nie pobiera go do chłodnicy więc muszę czasem dolać do chłodnicy (odessać ręcznie ze zbiorniczka wyrównawczego i wlać do chłodnicy). z tym że są to minimalne ilości.

Link to comment
Share on other sites

w moim przypadku kosztowało 30zł i chwilę strachu:)

u kolegi w warsztacie sprawdzałem więc nie wiem czy jest to cena normalna.

ale nie sądzę żeby to kosztowało majątek bo operacja jest prosta.

do specjalnej pipety daje się trochę odczynnika i przykłada do otwartej chłodnicy na uruchomionym rozgrzanym silniku.

pipeta zasysa opary z chłodnicy i jak się odczynnik zabarwi znaczy ze są spaliny w układzie chłodzenia i uszczelka jest walnięta lub głowica.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...