Jump to content
Sign in to follow this  
LeszekZICO

svx- jak odkręcic kolo pasowe z wału

Recommended Posts

Witam

Rozczepiło mi się koło pasowe na wale,które poprzez paski napędza alternator wspomaganie i klimę .Chcąc je odkręcic muszę zablokowac wał albo unieruchomic tę częśc koła która została na wale korbowym .Ewentualnie kto odkręcał takie koło i wie jaki jest gwint na nim (prawy a może lewy?).Kupiłem już drugie uzywane z Legacy 2.2 jest identyczne.Kto wie co mogłobyc przyczyną takiego rozwarstwienia się koła (zużycie materiału ,czy źle napięte paski klinowe).Rocznik mojego SVX -1992.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Może pomysł głupi ale wrzuć bieg, (ja robiłem na piątce) i zaciągnij ręczny albo niech ktoś wciśnie hamulec i kręć w lewo(ja kręciłem w lewo ale w GL-u). Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kto wie co mogłobyc przyczyną takiego rozwarstwienia się koła (zużycie materiału ,czy źle napięte paski klinowe).

 

 

Rocznik mojego SVX -1992.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja mam automat,zaciągałem ręczny i obojetnie czy ustawiłem wajche biegów na parking czy drogowy lub 1,2,3 to wał sie krecił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc ten pomysł się nie sprawdzi :( W takim razie musisz pokombinować jak zablokować koło pasowe. Ludzie mają różne patenty np. http://www.youtube.com/watch?v=Zybilegox1U ale tego bym raczej nie próbował :wink: A nie powinno przypadkiem zablokować skrzyni w pozycji "parking"?

 

-- Pt kwi 08, 2011 9:57 pm --

 

A jakbyś spróbował odkręcić rozrusznik i zablokować jakoś koło zamachowe? Mam dzisiaj jakieś dziwne pomysły ale musi być jakiś sposób żeby to odkręcić (nie wliczając użycia blokady do koła pasowego).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki ,rozmawiałem wczoraj z bratem który naprawia samochody ciężarowe i powiedział żebym zablokował tryb na wale od rozrusznika ,albo kluczem do rur złapał tę częśc koła pasowego która została i drugim kluczem odkręcił koło pasowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieniec rozrusznika mozna latwo uszkodzic. A nowe kolo tez trzeba jakos przykrecic. Kolo blokuje sie przyrzadem wygladajacym jak plaskownik z koncowka w ksztalcie "U" , o wlasnie tym: http://www.scripturewisdom.org/pics/camtoolsvx.jpg

Chyba mozna cos takiego zrobic lub zlecic slusarzowi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim .Odkręciłem to koło ,odkręca się w te samą stronę w którą się kręci koło pasowe ,czyli w prawo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ja w 2.0 125KM odkręciłem zakładając klucz na koło, a przedłużkę zablokowałem o podłużnicę po stronie kierowcy, później przekręcenie stacyjki i szybkie wyłączenie, tak, żeby auto nie odpaliło, tylko lekko zakręciło - koło odkręciło się samo. Sposób na 5'ty bieg i hamulec nie sprawdził się - sprzęgło puszczało mimo iż nie zauważyłem, żeby było słabe.

Pozdrawiam

Ps. sorry nie obejrzałem filmiku przed napisaniem posta :oops:

Edited by wojto79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest okno jakieś 4 x 4 cm w korpusie silnika, patrząc z góry na silnik . Zaślepione czarnym plastykiem .

   To okno służy do rozłączenia silnika ze skrzynią biegów . Pokręcając wałem można odkręcić śrubę M 8 a jest ich tylko cztery na średnicy fi 300 mm. Patrzcie jak szybko spada siła na takim ramieniu , a przecież tam siedzi potężna moc 

230 KM = około 170 kW

   Należy nałożyć klucz 12 na jedną z tych śrub , a drugą ręką pokręcić długą przedłużką czyli rurą zamocowaną na śrubie( chyba klucz 22)   , która trzyma rozwarstwione koło pasowe . Śruba jest prawa , więc należy odkręcać w lewo.

    Dlaczego ta guma rozwarstwia się - być może nie wytrzymuje temperatury i mocy silnika . 

Uważam silnik, jeśli chodzi o osprzęt za porażkę . Przerost formy nad treścią . 

    Jakiś zidiociały Japończyk wszystkie rurki rureczki i druciki przewodziki schował pod kolektor ssący powietrze .

Wydał na niego pół huty aluminium tylko po to by ładnie zakryć silnik .

    Gdyby choć raz musiał zmontować silnik a potem zdemontować  , to w życiu by czegoś takiego nie skonstruował .

Powiem szczerze chciałbym jeździć samochodem formuły jeden , gdzie wszystko jest na wierzchu i łatwo w ciągu kilku sekund demontuje się .

    Jedyną zaletą SVXa jest to, że wszystkie śruby są ze stali  nierdzewnej i odkręca się je bez walki wręcz "dwoma palcami".

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...