LeszekZICO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam Rozczepiło mi się koło pasowe na wale,które poprzez paski napędza alternator wspomaganie i klimę .Chcąc je odkręcic muszę zablokowac wał albo unieruchomic tę częśc koła która została na wale korbowym .Ewentualnie kto odkręcał takie koło i wie jaki jest gwint na nim (prawy a może lewy?).Kupiłem już drugie uzywane z Legacy 2.2 jest identyczne.Kto wie co mogłobyc przyczyną takiego rozwarstwienia się koła (zużycie materiału ,czy źle napięte paski klinowe).Rocznik mojego SVX -1992. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam! Może pomysł głupi ale wrzuć bieg, (ja robiłem na piątce) i zaciągnij ręczny albo niech ktoś wciśnie hamulec i kręć w lewo(ja kręciłem w lewo ale w GL-u). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Kto wie co mogłobyc przyczyną takiego rozwarstwienia się koła (zużycie materiału ,czy źle napięte paski klinowe). Rocznik mojego SVX -1992. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekZICO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Ale ja mam automat,zaciągałem ręczny i obojetnie czy ustawiłem wajche biegów na parking czy drogowy lub 1,2,3 to wał sie krecił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 No więc ten pomysł się nie sprawdzi W takim razie musisz pokombinować jak zablokować koło pasowe. Ludzie mają różne patenty np. http://www.youtube.com/watch?v=Zybilegox1U ale tego bym raczej nie próbował :wink: A nie powinno przypadkiem zablokować skrzyni w pozycji "parking"? -- Pt kwi 08, 2011 9:57 pm -- A jakbyś spróbował odkręcić rozrusznik i zablokować jakoś koło zamachowe? Mam dzisiaj jakieś dziwne pomysły ale musi być jakiś sposób żeby to odkręcić (nie wliczając użycia blokady do koła pasowego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekZICO Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 dzięki ,rozmawiałem wczoraj z bratem który naprawia samochody ciężarowe i powiedział żebym zablokował tryb na wale od rozrusznika ,albo kluczem do rur złapał tę częśc koła pasowego która została i drugim kluczem odkręcił koło pasowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Wieniec rozrusznika mozna latwo uszkodzic. A nowe kolo tez trzeba jakos przykrecic. Kolo blokuje sie przyrzadem wygladajacym jak plaskownik z koncowka w ksztalcie "U" , o wlasnie tym: http://www.scripturewisdom.org/pics/camtoolsvx.jpg Chyba mozna cos takiego zrobic lub zlecic slusarzowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekZICO Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Dzięki wszystkim .Odkręciłem to koło ,odkręca się w te samą stronę w którą się kręci koło pasowe ,czyli w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) Witam, ja w 2.0 125KM odkręciłem zakładając klucz na koło, a przedłużkę zablokowałem o podłużnicę po stronie kierowcy, później przekręcenie stacyjki i szybkie wyłączenie, tak, żeby auto nie odpaliło, tylko lekko zakręciło - koło odkręciło się samo. Sposób na 5'ty bieg i hamulec nie sprawdził się - sprzęgło puszczało mimo iż nie zauważyłem, żeby było słabe. Pozdrawiam Ps. sorry nie obejrzałem filmiku przed napisaniem posta Edytowane 25 Listopada 2012 przez wojto79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawiton Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Jest okno jakieś 4 x 4 cm w korpusie silnika, patrząc z góry na silnik . Zaślepione czarnym plastykiem . To okno służy do rozłączenia silnika ze skrzynią biegów . Pokręcając wałem można odkręcić śrubę M 8 a jest ich tylko cztery na średnicy fi 300 mm. Patrzcie jak szybko spada siła na takim ramieniu , a przecież tam siedzi potężna moc 230 KM = około 170 kW Należy nałożyć klucz 12 na jedną z tych śrub , a drugą ręką pokręcić długą przedłużką czyli rurą zamocowaną na śrubie( chyba klucz 22) , która trzyma rozwarstwione koło pasowe . Śruba jest prawa , więc należy odkręcać w lewo. Dlaczego ta guma rozwarstwia się - być może nie wytrzymuje temperatury i mocy silnika . Uważam silnik, jeśli chodzi o osprzęt za porażkę . Przerost formy nad treścią . Jakiś zidiociały Japończyk wszystkie rurki rureczki i druciki przewodziki schował pod kolektor ssący powietrze . Wydał na niego pół huty aluminium tylko po to by ładnie zakryć silnik . Gdyby choć raz musiał zmontować silnik a potem zdemontować , to w życiu by czegoś takiego nie skonstruował . Powiem szczerze chciałbym jeździć samochodem formuły jeden , gdzie wszystko jest na wierzchu i łatwo w ciągu kilku sekund demontuje się . Jedyną zaletą SVXa jest to, że wszystkie śruby są ze stali nierdzewnej i odkręca się je bez walki wręcz "dwoma palcami". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się