Jump to content

problem z chłodzeniem


buras
 Share

Recommended Posts

witam

pacjent to gt 99 .problem pojawił się ,lub rzecz ujmując inaczej został zdiagnozowany tydzień temu podczas robienia remapu (strojenie alkateka).

okazało się ,że załącza się wentylator chłodnicy ,a wąż od dużego obiegu (ten na dole po prawej stronie za termostatem),jest zimny ,auto dopiero jak dostaje w dupsko to wąż robi sie lekko ciepły .padła diagnoza ,że to zdechł termostat .z braku takowego na stanie został wypierdzielony ,żebym mógł

wrócić  do domu z Katowic .dzisiaj prawie po tygodniu wymieniono mi termostat w serwisie i jest lipa :| przejechałem pół miasta i wentylatory zapierdzielają jak wściekłe ,a wąż na dole zimny ,jakby nie było dużego obiegu .kuriwica mnie już bierze z tym samochodem ,może ma ktoś jakąś teorie :evil: nadmienię jeszcze że temperatura na wskaźniku jest w normie i w ogóle nie zaobserwowałem jakichkolwiek skoków .

Link to comment
Share on other sites

dmuchałem paszczą w wąż ten od zbiorniczka wyrownawczego (metalowego),ktory idzie do chłodnicy i nie było oporu ,poza tym jak jeżdziłem bez termostatu ,to rura była ciepła ,więc jest drożność .

 

-- So kwi 09, 2011 8:17 am --

 

kolejna obserwacja .na wysokich obrotrach podczas jazdy na 3tyś lub wyżej ,rura robi się gorąca ,natomiast jak auto stoi ,lub jedzie na wolnych obrtoach ,zaczynają się cuda ,załączają sie wentylatory chociaż chłodnica i dolna rura za termostatem jest zimna (temperatura na wskażniku nadal stała w normie ).możektoś ma jakąś teorie :?:

Link to comment
Share on other sites

Ale pierdoła a tyle zamieszania Ci narobiła,najprawdopodobniej padł czujnik temperatury który uruchamia wentylatory gdy woda w chłodnicy jest niewystarczająco schładzana.Skoro górny przewód do chłodnicy jest gorący,dolny chłodny a obwód jest drożny to znaczy się wentylatory załączają się bezpodstawnie czyli padł czujnik,sprawdż jeszcze czy chłodnica przy górnym przewodzie jest gorąca i stopniowo zimniejsza gdy będziesz przesuwał rękę w kierunku dolnego przewodu,jeśli tak wszystko jest OK,chłodnica drożna i pracuje prawidłowo,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli się to potwierdzi ,to byłaby to dobra informacja ,dziwne jest tylko ,że tak prozaicznej przyczyny nie stwierdzili ani w "Katowicach"ani wserwisie we Wrocławiu :?:

Link to comment
Share on other sites

Ja też bym w pierwszym odruchu obstawiał termostat,pozdro

dzieki za pomoc ,mam nadzieje ,ze to będzie to i problem w końcu zniknie :evil:

pytanko jeszcze ,czy to jest osobny czujnik tylko dla chłodnicy ,czy ten główny z bloku :?:

Link to comment
Share on other sites

buras, oczywiście domysły luczy są prawdopodobne.Dodatkowo :

1.może ciągle masz zapowietrzenie jakieś małe-bo tak może byc wtedy ,gdy przy małych obrotach ciecz nie chce płynąć, a przy duzych pompa ją przepcha.

2.gdzieś na forum dawno czytałem,że termostat można błędnie założyć (jakimś występem nie tak,jak trzeba -ale nie pamietam tego dobrze).Upewnij się co do tego.

3.rozgrzej silnik na wolnych,ręką wymacaj temp. dolnego węża,potem zasłoń chłodnicę tekturą,co by wiatraki nie dawały wiatru i lataj między tym wężem, a wskażnikiem temp.

Jeśli wąż będzie coraz cieplejszy,to potwierdzisz padnięcie czujnika od wentylatorów, jeśli nie to termostat nie otwiera jak trzeba.I nie za długo,żebyś nie przegrzał-3, 4 minuty,bo wskaźniki są wiesz jakie-orientacyjne.pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...