Jump to content

Reg zaworow=wyjecie silnika, czyli co wymienic przy okazji ?


paveu27
 Share

Recommended Posts

Hej witam,

jak w temacie - potrzebowalbym informacji jakie kupic uszczelki, duperelki itp, do ktorych czlek uzyskuje dostep po wyjeciu calego silnika ?

Uszczelki pod pokrywy glowic, ilestam (ile?) malych uszczelek pod sruby dekli - co jeszcze ?

Mam Forka S-turbo 2.0 z 1999r w automacie.

Dzieki z gory i pozdrawiam!

Pawel.

Link to comment
Share on other sites

ok, ale jakie uszczelki i gdzie ? cokolwiek jeszcze oprocz samych uszczelek ? Chcialbym zrobic co sie da przy tej wielkopomnej okazji. Nie mam zamiaru wyciagac silnika przez co najmniej nastepne 100tys km, lub smierci mojej lub Forka - whatever comes first ;)

Link to comment
Share on other sites

kolektor + cieknace przewody paliwowe to nieciekawy mix... czy tu chodzi po prostu o smierdzaca sparciala gume ? po prostu pierwszy raz slysze o problemie smrodu paliwa zima w subaru, a moj forek ma juz 12lat i raczej nikt przewodow nie wymienial...

Link to comment
Share on other sites

Kpl uszczelek dekli zaworowych,uszczelniacz z tyłu na wale i można zdjąć kolektor i wymienić gumowe przewody paliwowe żeby nie śmierdziało w zimę benzyną

 

Cos jeszcze warto wymienic, czy zamykamy temat i rozdajemy pomuki ?

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie.

czy nikt nie byl w sytuacji ze pozmienial to co juz zostalo wymienione powyzej, a za pare tys km cos zaczelo kapac, sie sypac i pomyslal - kurde! moglem to tez wymienic, teraz znow musze wyciagac caly cholerny silnik ! np. 1000zl za wyciagniecie silnika + 5zl za kawalek gumowej uszczelki, rurke, kabelek czy cos w ten gust ;)

 

czekamy na wiecej! :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli pasek, napinacze, pompa wody jesli chodzi o czesci, tak? Tu juz koncza sie zarty, w sumie pewnie z 1000zl.

 

Cos takiego jeszcze znalazlem "uszczelki walkow (2szt ) i uszczelnienie walu (1szt ) ok 50zl "

 

O jakie "walki" i jakiego "wala" tu chodzi ? :)

Link to comment
Share on other sites

W grudniu miałem podnoszony silnik.

Wymieniłem:

- rozrząd + uszczelniacze na wałkach + pompa

- paski klinowe

- termostat (profilaktycznie)

- uszczelki dekli zaworowych + uszczelki separatorów oleju

- wężyki paliwowe

- świece

- regulacja zaworów

 

jeszcze kilka pierdół, które można zrobić bez ruszania silnika.

Generalnie moglem do tego dodać uszczelniacz na wale od strony skrzyni. Zapomniałem :evil:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W grudniu miałem podnoszony silnik.

 

 

Ja również w grudniu miałem wyciągany motor:

- regulacja zaworów

- uszczelki

- wymiana rozrządu

- wymiana przewodów cieczy chłodzącej (tych do reduktora gazu)

- sprawdzenie i potem wymiana sprzęgła

 

to tyle co pamiętam.. znaczy głównie pamiętam, że bolało :twisted:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W grudniu miałem podnoszony silnik.

 

- wymiana przewodów cieczy chłodzącej (tych do reduktora gazu)

 

do tego tez trzeba silnik wyciagac ? nie no bez przesady....

 

Cos moze specyficznego tylko dla Forkow w automacie, co sie ukazuje jedynie po wybuleniu tysiaka dla pana mechanika wyciagajacego silniki ?

Link to comment
Share on other sites

 

Cos moze specyficznego tylko dla Forkow w automacie, co sie ukazuje jedynie po wybuleniu tysiaka dla pana mechanika wyciagajacego silniki ?

 

 

Mam awtamata i nic sobie nie przypominam. W komorze silnika chyba jedyną różnicą jest chłodnica.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam

Ja również zabieram się do wymiany rozrządu i regulacji zaworów aktualnie ma 181tys km

co jeszcze powinienem wymienić w forku 2.5xt z 2004

na postoju czuć paliwo w samochodzie oraz popija olej

Poradźcie co jeszcze porobić aby mieć spokój

Pozdrawiam Piotr.

Link to comment
Share on other sites

No przy rozrządzie simerringi na wałkach obowiązkowo :P

Sprzęgło do sprawdzenia tak jak pisali wcześniej te te rureczki z układu paliwowego :evil:

Coś tam może zawsze samo wyjść przy okazji, a i wywalił bym prekata :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Ja również zabieram się do wymiany rozrządu i regulacji zaworów aktualnie ma 181tys km

co jeszcze powinienem wymienić w forku 2.5xt z 2004

na postoju czuć paliwo w samochodzie oraz popija olej

Poradźcie co jeszcze porobić aby mieć spokój

Pozdrawiam Piotr.

 

 

Jesli na postoju czy rano , czuć paliwo, to znaczy ze trzeba sciagnąć kol ss. i wymienić wężyki paliwowe oraz opaski :roll:

Ile tego oleju bierze ? jeśli ok 0,5 i więcej na 1000km , zaczął bym sie zastanawiac nad remontem, przebieg już taki mały nie jest :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...