Jump to content

przerywanie na pełnym doładowaniu


piacho
 Share

Recommended Posts

Wiem , że tego typu tematów było sporo , ale jakoś żaden nie jest analogiczny z moim przypadkiem.

Po kolei.

Auto gc8 '96 , wymienione świece , wydech decat , czujniki położenia wału i wałka podmienione , paliwo V power racing , turbo pompuje ok , filtr paliwa i powietrza nowe , wydatek paliwa ok (3l na pół minuty przelewem ), wszystko seria (oprócz wydechu)

Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu , powyżej 3500 obr/min szarpie z tym , że nie zawsze ,potrafi strzelić w wydech , jest to niezależne od temp. , wilgotności .

Czasami zdarza się ,że obrotomierz spadnie do 0 , ujmę gazu wraca.

Nie wymruguje błędów.

Cewki ?

Może świeca któraś?

Największa zagadka to czemu obrotomierz spada do 0.

Link to comment
Share on other sites

piacho, w GC8 masz 1 cewkę i kable. Mi to wygląda na zwarcie w instalacji elektrycznej i ECU głupieje przez chwilę. Miałem coś podobnego kiedyś jak sobie przytrzasnąłem wiązkę od ECU blachą osłaniającą i się przebicie zrobiło na izolacji jednego kabelka - szalało wszystko. Auto niemłode więc awaria elektryki bardzo prawdopodobna.

Link to comment
Share on other sites

piacho, w GC8 masz 1 cewkę i kable. Mi to wygląda na zwarcie w instalacji elektrycznej i ECU głupieje przez chwilę. Miałem coś podobnego kiedyś jak sobie przytrzasnąłem wiązkę od ECU blachą osłaniającą i się przebicie zrobiło na izolacji jednego kabelka - szalało wszystko. Auto niemłode więc awaria elektryki bardzo prawdopodobna.

W gc8 my96 są 4 cewki tak jak w turbodziadku.

I wzmacniacz do cewek w esi oznaczony jako a2=ac i z niego wychodzi impuls na zegary.

Pytanie : gdzie on jest?

Link to comment
Share on other sites

piacho, a to sorki bo ja miałem GC8 od 97 w górę i tam była cewka i kable.

Link to comment
Share on other sites

Objawy jakie podajesz miałem kiedyś jak przez przypadek nie zapiałem do końca wtyczki do wzmacniacza zapłonu, masz go na prawy błotniku sprawdx to w pierwszej kolejności.

 

Jesli nie pomoże to wyciagnij cewki, sciagnij kapturki osłaniające, zapewne końcówki są popękane. Wymień na sprawne i zaczniemy zdalną diagnostykę dalej :)

Link to comment
Share on other sites

Też mi przerywał, co prawda w GC MY99.

Powodem okazały się przewody zapłonowe, choć ASO przy okazji wymieniło też przepływkę, bo kantowała za bardzo (15%) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Objawy jakie podajesz miałem kiedyś jak przez przypadek nie zapiałem do końca wtyczki do wzmacniacza zapłonu, masz go na prawy błotniku sprawdź to w pierwszej kolejności.

 

Sprawdzone . Wszystko podpięte , styki nie zielone .

 

Dzisiaj podokręcałem klemy , punkty masy i ... jakby poprawa idzie ładnie ,ale ... raz się to wydarzyło ( wcześniej praktycznie za każdym kręceniu w obroty).

Dzięki wszystkim za sugestie .

I mam jeszcze pytanie , czy sens jest kłaść dodatkowe masy na silnik - buda , często widziałem takie dodatkowe przewody w autach na wyspach. Może tu jest przyczyna tzw różny potencjał masy.

Link to comment
Share on other sites

piacho, dodatkowa masa nigdy nie zaszkodzi, tak jak pisałem wyżej w leciwych autach o elektrykę trzeba szczególnie dbać.

Link to comment
Share on other sites

Przy 3500 rpm to chyba za wcześnie na ew. przeładowanie (chociaż jak patrzę na swój wykres, to może i nie za wcześnie...). W każdym razie nie wiąże się ono ze spadkiem obrotomierza do 0.

Link to comment
Share on other sites

piacho, może być milion różnych rzeczy - tak jak Ci mówiłem pojedź na jakąś sensowną diagnostykę bo i tak po niepotrzebnej wymianie niezliczonych części prawdopodobnie się na tym skończy tyle że wyjdzie Cię to dużo drożej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...