pluto Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam Jestem użytkownikiem Subaru Legacy (combi) 2.0. 116KM 92r. ostatnio zagotował mi się olej w dyferenciale, tak bardzo że wycieka na zewnątrz,uniemożliwiając dalszą jazdę. Co może być przyczyną tej awarii. Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 zagotował mi się olej w dyferenciale Którym? Co może być przyczyną tej awarii Olej, opony, pewnie jeszcze kilka innych przyczyn może być. Witam A to to robimy tutaj :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluto Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 tylny dyfer, jeden już się spalił (tak spalił nawet w serwisie subaru powiedziano mi ,że jeszcze im się to nigdy nie przytrafiło) teraz po wymianie dyfra przejechałem około 15km i zaczęło śmierdzieć spalenizną ,zatrzymałem się zagłądnąłem pod spód auta i zobaczyłem wyciek na dyfrze. Koleś ,który mi zamontował dyfer sprawdzał go i nawet przejeżdżał krótkie odcinki około 3km ,fakt za krótkie bo ja po przejechaniu 15km zacząłem mieć problem. Co może być przyczyną??? olej?? (rozumiem ,że chodzi o jego gęstość) , opony?? Dlaczego tylny dyfer zaczyna się grzać?? dzięki za odpowiedzi i pomoc ,auto stoi około 70km od mojego miejsca zamieszkania i niestety ale muszę polegać na tamtejszych wrsztatach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Dlaczego tylny dyfer zaczyna się grzać?? Szczur75 napisal Ci, olej opony, czyly, olej masz za malo gesty, lub za bardzo, lub jest stary lub wogole go nie masz, opony czyly nie masz wszystkich takich samych rozmiarow na czterech kolach co powoduje nie rowna prace dyfrow i za tym idzie palnie sie dyfrow/wiskozy auto stoi około 70km od mojego miejsca zamieszkania tzn gdzie, moze poradzimy kogos kto ogarnia subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluto Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 opony mam w takim samym rozmiarze, różnica polega na tym,że z przodu mam uniwerslne a tył zimówki ,wcześniej tak jeździłem przez 2 lata i nic się takiego nie działo. Faktycznie mogę podsunąć myśl tamtejszemu mechanikowi (chociaz powinien to wiedzieć wg mnie ale....) ,żeby zalał odpowiedni olej do dyfra, (czy to też może mieć wpływ na grzanie i wyciek?) Jakie parametry musi mieć ten olej? -- Wt kwi 05, 2011 3:44 pm -- auto stoi 70km od Poznania na wsi niedaleko Wronek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 opony mam w takim samym rozmiarze, różnica polega na tym,że z przodu mam uniwerslne a tył zimówki ,wcześniej tak jeździłem przez 2 lata i nic się takiego nie działo. Mogło być tak, że uwaliłeś dyfer centralny a teraz pada tylny... Rozmiar opony to jedno, a jej faktyczny wymiar to drugie. Zaleca się by wszystkie 4 koła były identyczne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Zaleca się by wszystkie 4 koła były identyczne! Bez przesady, przeciez jak bedzie mial roznice po ok 2-3mm to nie az takie istotne, pisze ze profil jaest taki sam wszedzie wiec to pewnie nie to. Ale ja bym szedl tropem tego co napisal aflinta uwaliles centralny dyfer teraz pada tylny.. Zapytalem Wlyszkowa jaki olej bylby zalecany do takiego legaca i pozwole sobie przytoczyc jego wypowiedz z mojego PW, mam nadzieje ze to legalne heh: Co do Pluto to wątpię, że najlepszy olej rozwiąże ten problem ale jemu też bym zalał SVG. Może z korka jemu cieknie :?: Chyba, że nalali rzadziznę jak do MT i pod wpływem temp robi się woda i wycieka gdzie się da... SVG nie powinno lecieć i daje radę nawet przy upalaniu.Powodzenia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluto Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Czyli co? Jak wleje ten SVG to nie pomoże? a i czy nie będę miał problemu żeby kupić taki olej? on się nazywa SVG tak? drogi? -- Śr kwi 06, 2011 5:59 pm -- ten SVG to jest marka oleju ??? Zupełnie się na tym nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 pluto, AMSOIL SVG 75W-90 GL-5 znajdziesz np. na alle, do dyfra starczy 1 butelka więc koszmarny wydatek to nie będzie a może będzie trochę lepiej - tzn. więcej wytrzyma bo jeśli jest problem mechaniczny to cudów olej nawet dobry nie potrafi... Zlej obecny na gorąco czyli choćby po krótkiej jeździe a nie tak jak stoi wystudzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 tylny dyfer, jeden już się spalił (tak spalił nawet w serwisie subaru powiedziano mi ,że jeszcze im się to nigdy nie przytrafiło)teraz po wymianie dyfra przejechałem około 15km i zaczęło śmierdzieć spalenizną Czyli raz juz padl tylny dyfer, a teraz diabli biora drugi? Jak dla mnie to nie problem dyferencjalu ani tego jaki olej w nim jest. Ze inne opony z tylu? To moze zaszkodzic centralnej wiskozie. Nawet nie dyferencjalowi, bo po to jest, tylko wiskozie w nim. Szukaj przyczyny poza nim. Rozne opory toczenia (auto na podnosnik, gaz, luz i obserwujesz) albo masz cos przekoszone/zgiete (poloski, moze wal bije). Oczywiscie moze byc tak ze jeden padniety dyferencjal zastapiles drugim padnietym, ale male szanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Czyli raz juz padl tylny dyfer, a teraz diabli biora drugi?Jak dla mnie to nie problem dyferencjalu ani tego jaki olej w nim jest. Nie głupi ksiądz Ciebie chrzcił ... Przypadek jest bardzo ciekawy, ale czy opór na tylnych kołach może prowadzić do takiej sytuacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 A ja bym zaczął od zmiany kolesia "mechanika" na Mechanika. Nie każdy "mechanik" (nawet ASO) dorasta do obsługi Subaru. Sorki ale niestety taka jest smutna prawda. Nie kombinuj tylko szukaj dobrego mechanika (a z kolegą "mechanikiem" to idź na piwo) i niestety szykuj kasę. Doradzam naprawdę życzliwie abyś jeszcze mocniej nie popłynął z kasą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Nie każdy "mechanik" (nawet ASO) dorasta do obsługi Subaru. Sorki ale niestety taka jest smutna prawda. Tylny dyfer w Subaru na prawde nie jest jakims technicznym wynalazkiem. Zdzwon sie z p. Zbyszkiem z Bajecznej 22 (nie-ASO), on jest jednym z lepszych specow od napedow, moze nawet przez telefon cos wymysli. -- 9 kwi 2011, o 16:01 -- Przypadek jest bardzo ciekawy, ale czy opór na tylnych kołach może prowadzić do takiej sytuacji ? Rozny opor na prawym i lewym. Moze walniete lozysko. Moze bicie. Przekoszenie czy bicie walu wchodzacego do dyfra tez moze byc przyczyna. Moze dyfer jest krzywo przykrecony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 może przyczyna leży w półosiach? wbrew pozorom tylne nie sa równe. może są źle założone i nie ma luzów .. sa duże naprężenia w czasie uginania sie zawieszenia i to powoduje opory i zła prace dyfra... takie małe przemyślenie skoro i przełożenie dyfra i opony sa odpowiednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 ...nie wiem dlaczego usilnie prześladują mnie wizje sprzed kilkudziesięciu lat, jak to co niektórzy [censored] ratowali dogorywające dyfry sypiąc do nich trociny :/ nie chce mi się wierzyć ale... możesz zdjąć klapę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 pluto, padnięta wiskoza w centralnym dyfrze w ten sposób,że się klei dałaby opory w przednim i tylnym dyfrze(przy skrętach lub niejednakowych średnicach przodu i tyłu) i mógłby wcześniej tył gotować, bo mniej żelastwa i mniej oleju. Ale wtedy czułbyś wcześniej objawy takiej usterki.NIe buło stuków,przeskakiwań w napedzie? Raczej wygląda na duże opory w tylnym(łozyska ,współpraca kółek zębatych) lub brak oleju. Nie było wycia? Trzeba rozpiąć napęd i pokręcić tylnym dyfrem od wejścia.Nie może byc duzych oporów.Potem szukać dalej.Dawaj do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuba...64XS Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Jakie przełożenie miał fabryczny dyfer, a z jakim założyłeś później? Może pierwszy padł ze starości, a drugi bo "ktoś" nie dobrał przełożenia :roll: W tych rocznikach były 2 różne 3/95 i 4/111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 a drugi bo "ktoś" nie dobrał przełożenia ale wtedy akurat tylnemu dyfrowi nie działaby się krzywda - raczej centralny przeniósłby się w ekspresowym tempie tam gdzie odchodzą ugotowane dyfry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Pewnie jedna poloska z tylu jest ukrecona i nie przenosi napedu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 a może ręczny trzyma z jednej strony :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 pluto, i jaktam w temacie, co w trawie piszczy? (hm w sumie w dyfrze :roll: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluto Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 hej zobaczymy po weekendzie na pewno dam znaka, dzisiaj i jutro "mechanik" ma pole do działania zobaczymy jak mu pójdzie. Mam nadzieję ,że da rade. Oby problem go nie przerósł. Pozdrawiam -- So kwi 16, 2011 2:30 pm -- kurde powiedział mi przez tel. ,że przejechał około 6km i dyfer ttylny znów ciepły, powiediał też ,że jak skręca koła to tak jakby przednie koła hamowały? co to? -- So kwi 16, 2011 4:55 pm -- czy jeśli odłączą wał i będzie napęd tylko na przód to czy coś zaszkodzi mojemu legasiowi?? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Jaka masz skrzynie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluto Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 ... Wiec bez walu nie pojezdzisz . Poki wiskiza bedzie trzymac to auto bedzie sie kulac a gdy juz szlag trafi wiskoze, auto stanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się