Jump to content

gorący dyfer, wrzący olej w dyfrze , POMOCY!!!


pluto
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem użytkownikiem Subaru Legacy (combi) 2.0. 116KM 92r. ostatnio zagotował mi się olej w dyferenciale, tak bardzo że wycieka na zewnątrz,uniemożliwiając dalszą jazdę. Co może być przyczyną tej awarii. Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem???

Link to comment
Share on other sites

tylny dyfer, jeden już się spalił (tak spalił nawet w serwisie subaru powiedziano mi ,że jeszcze im się to nigdy nie przytrafiło)

teraz po wymianie dyfra przejechałem około 15km i zaczęło śmierdzieć spalenizną ,zatrzymałem się zagłądnąłem pod spód auta i zobaczyłem wyciek na dyfrze.

Koleś ,który mi zamontował dyfer sprawdzał go i nawet przejeżdżał krótkie odcinki około 3km ,fakt za krótkie bo ja po przejechaniu 15km zacząłem mieć problem.

Co może być przyczyną??? olej?? (rozumiem ,że chodzi o jego gęstość) , opony??

 

Dlaczego tylny dyfer zaczyna się grzać??

dzięki za odpowiedzi i pomoc ,auto stoi około 70km od mojego miejsca zamieszkania i niestety ale muszę polegać na tamtejszych wrsztatach.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego tylny dyfer zaczyna się grzać??

 

Szczur75 napisal Ci, olej opony, czyly, olej masz za malo gesty, lub za bardzo, lub jest stary lub wogole go nie masz, opony czyly nie masz wszystkich takich samych rozmiarow na czterech kolach co powoduje nie rowna prace dyfrow i za tym idzie palnie sie dyfrow/wiskozy

 

auto stoi około 70km od mojego miejsca zamieszkania

 

tzn gdzie, moze poradzimy kogos kto ogarnia subaru

Link to comment
Share on other sites

opony mam w takim samym rozmiarze, różnica polega na tym,że z przodu mam uniwerslne a tył zimówki ,wcześniej tak jeździłem przez 2 lata i nic się takiego nie działo. Faktycznie mogę podsunąć myśl tamtejszemu mechanikowi (chociaz powinien to wiedzieć wg mnie ale....) ,żeby zalał odpowiedni olej do dyfra, (czy to też może mieć wpływ na grzanie i wyciek?) Jakie parametry musi mieć ten olej?

 

-- Wt kwi 05, 2011 3:44 pm --

 

auto stoi 70km od Poznania na wsi niedaleko Wronek

Link to comment
Share on other sites

opony mam w takim samym rozmiarze, różnica polega na tym,że z przodu mam uniwerslne a tył zimówki ,wcześniej tak jeździłem przez 2 lata i nic się takiego nie działo.

Mogło być tak, że uwaliłeś dyfer centralny a teraz pada tylny... Rozmiar opony to jedno, a jej faktyczny wymiar to drugie. Zaleca się by wszystkie 4 koła były identyczne!

Link to comment
Share on other sites

Zaleca się by wszystkie 4 koła były identyczne!

 

Bez przesady, przeciez jak bedzie mial roznice po ok 2-3mm to nie az takie istotne, pisze ze profil jaest taki sam wszedzie wiec to pewnie nie to. Ale ja bym szedl tropem tego co napisal aflinta uwaliles centralny dyfer teraz pada tylny..

 

Zapytalem Wlyszkowa jaki olej bylby zalecany do takiego legaca i pozwole sobie przytoczyc jego wypowiedz z mojego PW, mam nadzieje ze to legalne heh:

Co do Pluto to wątpię, że najlepszy olej rozwiąże ten problem ale jemu też bym zalał SVG. Może z korka jemu cieknie :?: Chyba, że nalali rzadziznę jak do MT i pod wpływem temp robi się woda i wycieka gdzie się da... SVG nie powinno lecieć i daje radę nawet przy upalaniu.

Powodzenia..

Link to comment
Share on other sites

Czyli co? Jak wleje ten SVG to nie pomoże? a i czy nie będę miał problemu żeby kupić taki olej? on się nazywa SVG tak? drogi?

 

-- Śr kwi 06, 2011 5:59 pm --

 

ten SVG to jest marka oleju ??? Zupełnie się na tym nie znam ;)

Link to comment
Share on other sites

pluto, AMSOIL SVG 75W-90 GL-5 znajdziesz np. na alle, do dyfra starczy 1 butelka więc koszmarny wydatek to nie będzie a może będzie trochę lepiej - tzn. więcej wytrzyma bo jeśli jest problem mechaniczny to cudów olej nawet dobry nie potrafi... Zlej obecny na gorąco czyli choćby po krótkiej jeździe a nie tak jak stoi wystudzony.

Link to comment
Share on other sites

tylny dyfer, jeden już się spalił (tak spalił nawet w serwisie subaru powiedziano mi ,że jeszcze im się to nigdy nie przytrafiło)teraz po wymianie dyfra przejechałem około 15km i zaczęło śmierdzieć spalenizną

Czyli raz juz padl tylny dyfer, a teraz diabli biora drugi?

Jak dla mnie to nie problem dyferencjalu ani tego jaki olej w nim jest.

Ze inne opony z tylu? To moze zaszkodzic centralnej wiskozie. Nawet nie dyferencjalowi, bo po to jest, tylko wiskozie w nim.

 

Szukaj przyczyny poza nim. Rozne opory toczenia (auto na podnosnik, gaz, luz i obserwujesz) albo masz cos przekoszone/zgiete (poloski, moze wal bije).

Oczywiscie moze byc tak ze jeden padniety dyferencjal zastapiles drugim padnietym, ale male szanse.

Link to comment
Share on other sites

Czyli raz juz padl tylny dyfer, a teraz diabli biora drugi?

Jak dla mnie to nie problem dyferencjalu ani tego jaki olej w nim jest.

Nie głupi ksiądz Ciebie chrzcił ...

Przypadek jest bardzo ciekawy, ale czy opór na tylnych kołach może prowadzić do takiej sytuacji ?

Link to comment
Share on other sites

A ja bym zaczął od zmiany kolesia "mechanika" na Mechanika. Nie każdy "mechanik" (nawet ASO) dorasta do obsługi Subaru. Sorki ale niestety taka jest smutna prawda. Nie kombinuj tylko szukaj dobrego mechanika (a z kolegą "mechanikiem" to idź na piwo) i niestety szykuj kasę. Doradzam naprawdę życzliwie abyś jeszcze mocniej nie popłynął z kasą.

Link to comment
Share on other sites

Nie każdy "mechanik" (nawet ASO) dorasta do obsługi Subaru. Sorki ale niestety taka jest smutna prawda.

Tylny dyfer w Subaru na prawde nie jest jakims technicznym wynalazkiem. Zdzwon sie z p. Zbyszkiem z Bajecznej 22 (nie-ASO), on jest jednym z lepszych specow od napedow, moze nawet przez telefon cos wymysli.

 

-- 9 kwi 2011, o 16:01 --

 

Przypadek jest bardzo ciekawy, ale czy opór na tylnych kołach może prowadzić do takiej sytuacji ?

Rozny opor na prawym i lewym. Moze walniete lozysko. Moze bicie.

Przekoszenie czy bicie walu wchodzacego do dyfra tez moze byc przyczyna.

Moze dyfer jest krzywo przykrecony?

Link to comment
Share on other sites

może przyczyna leży w półosiach? wbrew pozorom tylne nie sa równe. może są źle założone i nie ma luzów .. sa duże naprężenia w czasie uginania sie zawieszenia i to powoduje opory i zła prace dyfra... takie małe przemyślenie skoro i przełożenie dyfra i opony sa odpowiednie

Link to comment
Share on other sites

...nie wiem dlaczego usilnie prześladują mnie wizje sprzed kilkudziesięciu lat, jak to co niektórzy [censored] ratowali dogorywające dyfry sypiąc do nich trociny :/ nie chce mi się wierzyć ale... możesz zdjąć klapę?

Link to comment
Share on other sites

pluto, padnięta wiskoza w centralnym dyfrze w ten sposób,że się klei dałaby opory w przednim i tylnym dyfrze(przy skrętach lub niejednakowych średnicach przodu i tyłu) i mógłby wcześniej tył gotować, bo mniej żelastwa i mniej oleju.

Ale wtedy czułbyś wcześniej objawy takiej usterki.NIe buło stuków,przeskakiwań w napedzie?

Raczej wygląda na duże opory w tylnym(łozyska ,współpraca kółek zębatych) lub brak oleju.

Nie było wycia?

Trzeba rozpiąć napęd i pokręcić tylnym dyfrem od wejścia.Nie może byc duzych oporów.Potem szukać dalej.Dawaj do serwisu.

Link to comment
Share on other sites

Jakie przełożenie miał fabryczny dyfer, a z jakim założyłeś później? Może pierwszy padł ze starości, a drugi bo "ktoś" nie dobrał przełożenia :roll:

 

W tych rocznikach były 2 różne 3/95 i 4/111

Link to comment
Share on other sites

a drugi bo "ktoś" nie dobrał przełożenia

ale wtedy akurat tylnemu dyfrowi nie działaby się krzywda - raczej centralny przeniósłby się w ekspresowym tempie tam gdzie odchodzą ugotowane dyfry...

Link to comment
Share on other sites

hej

zobaczymy po weekendzie na pewno dam znaka, dzisiaj i jutro "mechanik" ma pole do działania zobaczymy jak mu pójdzie. Mam nadzieję ,że da rade. Oby problem go nie przerósł.

Pozdrawiam

 

-- So kwi 16, 2011 2:30 pm --

 

kurde powiedział mi przez tel. ,że przejechał około 6km i dyfer ttylny znów ciepły, powiediał też ,że jak skręca koła to tak jakby przednie koła hamowały? co to?

 

-- So kwi 16, 2011 4:55 pm --

 

czy jeśli odłączą wał i będzie napęd tylko na przód to czy coś zaszkodzi mojemu legasiowi?? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...