Jump to content

Montaż/zamiana kierownicy


Saval
 Share

Recommended Posts

Szanowni,

 

Pomóżcie proszę i napiszcie czy zmiana ze standardowej (sti'05 EU) kierownicy na trójramienną zamszową / "rajdową" z klaksonem nastręcza dużo trudności?

Czy jest potrzebna jakaś wiedza tajemna/ kasowanie bledów/modyfikowanie ECU (bo przecież nie będzie poduszki) itd.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam,

 

Saval

Link to comment
Share on other sites

Co do poduchy to we wtyczki od poduchy pakujesz oporniki i błędu nie powinno być ;)

Tylko pamiętaj że jak coś z poduchą rzeźbisz to zawsze odłączasz akumulator! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Pomóżcie proszę i napiszcie czy zmiana ze standardowej (sti'05 EU) kierownicy na trójramienną zamszową / "rajdową" z klaksonem nastręcza dużo trudności?

 

Nie. That's the simple answer.

 

Tylko tak, jak pisał przedmówca (przedpisca? :mrgreen:) trzeba oszukać poduchę.

 

Pogdaj z bebnem - on chyba w każdym samochodzie zmieniał. A miał ich kilka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

kupujesz odpowiednią nabę i luz - kup coś markowego np. momo, bo szity z allegro mają problem z klaksonem, albo odbijaniem kierunków. 10min roboty dla mechanika. kierownica każda pasuje, nawet te tańsze z allegro - tu można sporo zaoszczędzić, bo niczym się nie różnią, poza napisem, a różnica w cenie ok 400pln.... :roll: a klakson od sparco pasuje ;) tak jak pisali przedmówcy, zakładasz opornik i nie świeci kontrolka od jaśka

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Aby być przygotowanym na nomen omen opór mechanika (powodowany brakiem wiedzy) to czy jest jakiś konkretny opornik wskazany, czy po prostu byle "opierało"?

 

Aha, no i ze wstepnego rozeznania, jest mowa o jakiś błędach, które fachowiec musi skasowac w ECU.

Azaliż prawda to?

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Aby być przygotowanym na nomen omen opór mechanika (powodowany brakiem wiedzy) to czy jest jakiś konkretny opornik wskazany, czy po prostu byle "opierało"?

 

Opornik należy założyć taki od 2,5 do 4,7 om. (w tej skali mieści się oporność poduchy i powinno to oszukać sterownik)

 

UWAGA! Pod żadnym pozorem nie mierzyć oporności poduszki poprzez jakiś omomierz i tym podobne, gdyż może to spowodować wystrzał poduchy.

 

 

Aha, no i ze wstepnego rozeznania, jest mowa o jakiś błędach, które fachowiec musi skasowac w ECU.

Azaliż prawda to?

 

Jeżeli zrobisz wszystko na odłączonym akumulatorze i za pierwszym razem trafisz z opornikiem to błędów nie będzie. A tak to trzeba będzie podłączyć do kompa i skasować błąd (i tu z ciekawości sam zapytam czy można to też zrobić poprzez spięcie tych dwóch magicznych wtyczek umieszczonych pod kierownicą? )

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam wszystkich. Jeżeli ktoś wie, to bardzo proszę o pomoc. Chodzi mianowicie o zmianę kierownicy w Forku na kierownicę z Tribeca. Czy taka zamiana jest możliwa i czy poduszka od Forka będzie pasowała do tej od Tribeca. Zaznaczam, że jedna i druga "na oko" są do siebie podobne. Oto linki do podejrzenia jednej i drugiej kierownicy.

http://allegro.pl/kierownica-skora-subaru-tribeca-i1688812659.html

http://allegro.pl/kierownica-subaru-forester-2005r-skorzana-i1687898774.html

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Wilcky5, nie wiem czy dobrze zrozumiałem - chcesz wpasować poduszkę razem z pokrywą z Forka do tej kierownicy z Tribec'i? Moim zdaniem nie ma żadnych szans, chyba że ma się to trzymać na trytrytkach. Kształt "miejsca na poduchę" jest bardzo różny. Przyjrzyj się dobrze, a zobaczysz sto różnic. Sam wieloklin pewnie będzie taki sam, ale to raczej słabe pocieszenie.

Link to comment
Share on other sites

Zmieniałem kierownicę kilka razy i:

1. dobra naba (u mnie MOMO) = banalnie prosty zabieg wymiany

2. opornik do jaśka 3ohm - zawsze było ok

3. klakson... cóż, u mnie jest guzik obok przełącznika do ściemniannia zegarka - po kilku wymianach kierownicy stwierdziłem, że tak będzie najwygodniej :twisted: Patent ze ślizgiem zaczął mnie wkur..... denerwować :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

wilcky5, Nie,nie uda się.Taka zamiana jest możliwa tylko wówczas gdybyś miał pokrywę z poduszki z Tribec'i i wymienił byś tylko poduszki,ale z tego co widzę koleś na alledrogo chce sprzedać tylko sama kierownicę bez poduszki i pokrywy,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

skoro już jest wątek o kierach i poduszkach...

czy do Forka STurbo'00 da się 'plug-and-play' wsadzić kierę np z STi '05:

 

1675950086

 

i czy jeśli kiera od STi jest już z poduszką, to czy da się ją podłączyć tak, żeby w razie czego poduszka zadziałała?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

witam,

chciałbym zamienić kierownice standardową(z poduszką) na kierownicę z Subaru Impreza WRX(Z przyciskami i poduszką). Czy jest to możliwe? Co musiałbym kupić? Oczywiscie taką operację zleciłbym dobremu mechanikowi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jestem po zabiegu montażu kierownicy MOMO mod.07 z nabą MOMO dedykowaną do imprezy tj. numer 12115117310 w imprezie hawku. Montaż dość łatwy, ale producent się nie wysilił i zamiast otworu w nabie na 3 gniazda ze zwijaka, zostawił miejsce na jedno :).

Trzeba trochę pomęczyć nabę wiertarką i pilnikiem i wszystko pasuje jak trzeba. Działają klakson i kierunki. W aucie nic nie trzeba dewastować, zostają oryginalne przewody, wtyczki i zwijak więc w razie potrzeby można łatwo i bezkolizyjnie wrócić do oryginału.

 

Gdyby ktoś potrzebował instrukcji jak się do tego zabrać, służę pomocą ;).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

skoro już jest wątek o kierach i poduszkach...

czy do Forka STurbo'00 da się 'plug-and-play' wsadzić kierę np z STi '05:

 

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/75/95/00/1675950086

 

i czy jeśli kiera od STi jest już z poduszką, to czy da się ją podłączyć tak, żeby w razie czego poduszka zadziałała?

Airbag z hawka sti jest dual stage, czy jak się to zwie, tzn. ma dwie wtyczki. Dlatego poduszka nie będzie działać. Z hawka NA ma ten sam kształt (pasują do tej samej trójramiennej kiery), ale ma nabój z jedną wtyczką. W bugu, żeby to wszystko działało jak trzeba, potrzebny był zwijak/taśma z hawka NA, z czarno-żółta wtyczką poduszki. Reszta wtyczek, tj. klakson i wtyczka airbag od zwijaka do samochodu są identyczne. Nic nie trzeba przerabiać, lutować, zaciskać, itp. Jest szansa, że w forku też się uda :)

Link to comment
Share on other sites

Airbag z hawka sti jest dual stage, czy jak się to zwie, tzn. ma dwie wtyczki. Dlatego poduszka nie będzie działać. Z hawka NA ma ten sam kształt (pasują do tej samej trójramiennej kiery), ale ma nabój z jedną wtyczką. W bugu, żeby to wszystko działało jak trzeba, potrzebny był zwijak/taśma z hawka NA, z czarno-żółta wtyczką poduszki. Reszta wtyczek, tj. klakson i wtyczka airbag od zwijaka do samochodu są identyczne. Nic nie trzeba przerabiać, lutować, zaciskać, itp. Jest szansa, że w forku też się uda :)

Nie do końca. W hawku były 2 rodzaje poduszki - na jedną i dwie wtyczki. To było chyba zależne czy wersja EU czy USA. Te na Europę były jedno nabojowe a w USA dual - tak słyszałem, ale oczywiście głowy uciąć sobie nie dam, że jest akurat taki podział.

Ja u siebie mam jedno nabojową :).

Trzeba po prostu kupić odpowiedniego jaśka ;).

Link to comment
Share on other sites

Thx Matsil, ja swojej w Sti nie oglądałem i dlatego tak wymyśliłem ;) Tak czy inaczej, wygląda, że spokojnie można przekładać, a jak ktoś nie chce przerabiać to podmienić zwijak/taśmę i wszystko jest plug&play :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

 

Przyłącze się do tematu i proszę o podpowiedź. Szukam zwijaka do air baga dla Imprezy STI 2004, salon PL (EU), Czy mogę kupić pierwszy lepszy który ma w opisie 03-05? Czy nr od NA nie będzie pasował a od WRX 03-05 tak?

 

Z gory dziękuję za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat...

 

Przy montażu kiery z Bloba w Bugu jakich niespodzianek mogę się spodziewać?

 

ZTCW trzeba przełożyć poduszkę i lutować klakson... Coś jeszcze powinienem wiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Przyłącze się do tematu i proszę o podpowiedź. Szukam zwijaka do air baga dla Imprezy STI 2004, salon PL (EU), Czy mogę kupić pierwszy lepszy który ma w opisie 03-05? Czy nr od NA nie będzie pasował a od WRX 03-05 tak?

 

Z gory dziękuję za pomoc!

 

Nie chcę Cię nakłamać, ale STI ma chyba inną zwije niż WRX czy NA z powodu DCCD (komputer zbiera info o położeniu kierownicy). Sprawdź dobrze lepiej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

podłącze sie pod temat. Kupiłem nabe momo oraz kierwonice, ale moj Mechanik powiedział z naba jest zła, bo mam wersję z tempomaem (US) czy sa naby z pasujące do wersji z tempomatem?(wiecej wtyczek)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

podłącze sie pod temat. Kupiłem nabe momo oraz kierwonice, ale moj Mechanik powiedział z naba jest zła, bo mam wersję z tempomaem (US) czy sa naby z pasujące do wersji z tempomatem?(wiecej wtyczek)

Obawiam się, że nie. Naba Momo jest standardowa i nie pasuje nawet do serii ;). Ale nie jest wielkim problemem ją przerobić tj. Powiekszyć otwór na wtyczki. Patrz wyżej mój post.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...