Jump to content

dobieranie farby na niebieską impreze


boju21
 Share

Recommended Posts

witam mam takie pytanie,mam do porobienia małe wyprawki na moim niebieskim, sprzecie i tu rodzi sie moje pytanie,czy jest możliwos gdzies kupic farbe(lakier) ale taką by miec idealnie dobrany kolor bez nawet minimalnej róznicy w kolorze,np czy w serwisie idzie takie cos kupic??wiem ze mieszalnie lakierów dorabiaja takie kolory ale naprawde zalezy mi na tym by było idealnie a wiem ze czasem tak nie jest.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie da się dobrać takiego samego koloru nawet jak kupisz ten sam w serwisie bo Twój od słońca po latach się już zmienił. Najprościej pomalować cały element a na sąsiadujących z nim zrobić przejście. O ile lakiernik zna się na robocie to nie widać tego wcale :wink:

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem ale naprawde na ten kolor jestem uczulony i jak sie naprawde przypadszysz to widac,ze jeden naprzykład w słoncu wyglada identycznie a w cieniu juz jest bardziej granatowy i tak byc nie moze;p :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

bo Twój od słońca po latach się już zmienił

To chyba nie do końca prawda dlatego że Twój kolor jest metalikiem a od od efektu płowienia jest chroniony lakierem bezbarwnym i to on może ulegać zmianą ale z racji tego że jest bezbarwny te zmiany są prawie nie widoczne.Takie lakiery bardzo trudno robić punktowo,z reguły robi się punkt samą bazą a następnie cały element pokrywa się lakierem bezbarwnym,można także pokryć tylko część elementu lakierem bezbarwnym ale wtedy trzeba polerować łączenie co niestety często wychodzi nie najlepiej i widać miejsce łączenia.Nie jestem specjalistą-lakiernikiem,tak na marginesie :wink: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Jest tak, jak pisze Premo, ale możesz spróbować jeszcze zrobić polerkę całego nadwozia, koszt nieduży, a farba odzyskuje dawną świeżość :wink:

Link to comment
Share on other sites

jak sie naprawde przypadszysz

 

 

może ulegać zmianą

 

Panowie, nie każdy musi być mistrzem na dyktandzie, ale na Boga, zwykły firefox pokazuje takie skuchy....

Bez urazy, ale wypowiadacie się publicznie w końcu :roll: :mrgreen:

 

Jeśli chcesz zrobić wyprawki pędzelkiem, to będzie to trudne do ukrycia nie tylko na metaliku.

Odcień możesz dobrać niemal idealnie, biorąc do mieszalni klapkę wlewu paliwa.

Nie zmienia to jednak faktu, że malując punktowo w amatorski sposób, zakryjesz tylko odpryski, ale nie ukryjesz miejsca.

Kiedyś DuPont opracował metodę malowania punktowego właśnie takich miejsc od obtłuczeń, ale obawiam się, że taniej będzie mimo wszystko prysnąć cały element.

Link to comment
Share on other sites

Aras_POZ, A jak się pisze poprawnie "zmianą", bo mi za cholerę inaczej nie wychodzi :lol: ,pozdro.

 

coś może ulegać zmianom - jeśli masz na myśli liczbę mnogą, lub zmianie, jeśli masz na myśli pojedyncze zdarzenie, czyli jedną zmianę :mrgreen: .

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo jest kilka odcieni niebieskiego w konkretnym modelu imprezy, także jedynie z tzw fiszką dobrać właściwy trzeba. Miałem MY04 i było coś koło 4-5 odcieni.

 

Jeśli mowa o kolorze GT z roczników 98-00, to niebieski był zasadniczo jeden - 74F.

Link to comment
Share on other sites

tak ja cyferki i literki też znałem (02C) ale są różne odcienie od bazowego przez, jak się nie mylę jeszcze 3 inne cienie (chyba o metalizację chodzi). Miałem zderzak malowany i wiem bo mi kuzyn (lakiernik) mówił że tak było.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda to mniej więcej tak. Bierzesz pod pachę element najlepiej metalowy. Idziesz do mieszalni i dorabiasz bazę. W zależności od systemu bazowego danej firmy pod jednym numerem koloru może być kilka alternatyw.

 

Facet w mieszalni wybiera wariant najbardziej podobny do tego z elementu i jeżeli zachodzi taka potrzeba to go jeszcze odpowiednio dobarwia. Jeżeli mieszalnia jest dobra to zazwyczaj robi natrysk próbny na test-karcie. I tak do momentu, aż odcień będzie zadowalający. Natrysk próbny robi się pistoletem wyposażonym w taką wielkość dyszy jak zaleca producent lakieru do swojego produktu. Ważne jest również ciśnienie natrysku. Generalnie im większe ciśnienie to kolor perłowy robi się delikatnie jaśniejszy. Mniejsze ciśnienie ciemniejszy.

Jeżeli lakier na samochodzie to tzw. solid (bez efektu, niemetalik, nie perła) to można się pokusić o lakierowanie bez tzw. cieniowania. Jeżeli kolor jest z efektem (metalik, perła. xyrallic, kolor 3 warstwowy) konieczne jest cieniowanie. Dlaczego?

Kolory z efektem (zmiennooptyczne) dają wrażenie zmiany koloru w zależności od kąta patrzenia. Lakier może zostać tak dobrany, że może być praktycznie idealny patrząc "na wprost", a pod kątem będzie inny odcień w porównaniu z tym co jest na nienaprawianych elementach. Oprócz koloru w systemach mieszalniczych są dodatki powodujące właściwe ułożenie "ziarna" metaliku bądź perły. Zazwyczaj nie ma możliwości idealnego doboru koloru bazowego, dlatego elementy cieniujemy. I tu już pole popisu dla lakiernika. Wycieniowanie polega na "wygubieniu" różnic w kolorach.

Jak to się robi? Mając naprawiany element jakim są drzwi tylne, lakierujemy je kolorem bazowym (jedna warstwa), który został dobrany w mieszalni. Aby te naprawiane drzwi nie "kuły" w oczy, to na odpowiednio zmatowane drzwi przednie i tylny błotnik nakłada się żywicę do cieniowania, po czym nakłada się kolejną warstwę bazy na naprawiane drzwi stopniowo przechodząc na drzwi przednie, jak i tylny błotnik. Im bardziej oddalamy się od naprawianych drzwi, to tym cieniej nakładamy kolor. Po czasie odparowania bazy nakładamy na !całe elementy lakier bezbarwny.

Efekt jednolity kolor na elemencie naprawianym i elementach przylegających.

Jeżeli ktoś dobrze wykona cieniowanie to nie ma szans aby zauważyć różnicę kolorów.

 

Tutaj jest to pokazane na podstawie systemu wodnego, gdzie nie zawsze potrzeba żywicy do cieniowania.

Link to comment
Share on other sites

ale w moim miescie juz 3 mieszalnie sobie z tym kolorem zabardzo nie poradziły zawsze wychodzi minimalnie wpadający w granat ale tylko minimalnie moze ja poprostu jestem uczulony na ten kolor ,ale subarowski niebieski jest jedyny w swoim rodzaju dlatego tak naprawde mnie to boli ze nigdy idalnie nie bedzie :x

Link to comment
Share on other sites

akurat dach to prosta sprawa bo ma gdze zgubic a z boku moze byc juz trudniej..i kuje w oczy...

 

zapraszam do podziwiania, jak zgubiono z boku :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

do porobienia małe wyprawki na moim niebieskim

 

Można jeszcze sprowadzić lakier zaprawkowy np. z US, jeśli odpryski są bardzo niewielki i nie ma sensu malować całego elementu.

Link to comment
Share on other sites

 

Można lecz to nic innego jak lakier, który mieszany jest w mieszalni lakierów samochodowych (kiedyś byłem w tej mieszalni).

 

Taki lakier można zamówić ewentualnie na całościówkę, a nie na naprawę jakiegoś elementu. Niby w jaki sposób gość może wybrać odpowiedni wariant koloru ? Telepatycznie ? Chyba że dośle mu się jakiś element, czy klapkę. W innym przypadku różnica kolorystyczna może być ogromna. Po co kombinować i zamawiać lakier przez internet, skoro w każdym mieście jest nie jedna mieszalnia. Warto poszukać dobrej mieszalni np. SpiesHecker, DuPont, Standox, Lesonal, Glasurit, R-M.

 

-- 7 kwi 2011, o 09:30 --

 

u mnie mieszalnia dobrała OK - malowałem dach po przekładce i cieniowane były słupki - nic nie widać.

Jak jest dobrze zrobione to nie będzie widać.

 

akurat dach to prosta sprawa bo ma gdze zgubic a z boku moze byc juz trudniej..i kuje w oczy...

Dobre cieniowanie nie jest widoczne dla oka, bo przejście kolorów jest rozciągnięte na znacznej odległości. Może być problem gdy lakiernik chce się zmieścić z cieniowaniem np. na 10cm. Generalnie niebieski fajnie się cieniuje i nie jest tak trudno jak np. przy kolorach srebrnych lub złotych.

Link to comment
Share on other sites

ale w moim miescie juz 3 mieszalnie sobie z tym kolorem zabardzo nie poradziły zawsze wychodzi minimalnie wpadający w granat ale tylko minimalnie moze ja poprostu jestem uczulony na ten kolor ,ale subarowski niebieski jest jedyny w swoim rodzaju dlatego tak naprawde mnie to boli ze nigdy idalnie nie bedzie :x

 

lakier lakierem, a reszta w rękach magika lakiernika :wink:

Link to comment
Share on other sites

anakinsky a tak na marginesie, Ty masz na swoim 02C?
tak 8)

 

Taki lakier można zamówić ewentualnie na całościówkę, a nie na naprawę jakiegoś elementu. Niby w jaki sposób gość może wybrać odpowiedni wariant koloru ? Telepatycznie ? Chyba że dośle mu się jakiś element, czy klapkę. W innym przypadku różnica kolorystyczna może być ogromna. Po co kombinować i zamawiać lakier przez internet, skoro w każdym mieście jest nie jedna mieszalnia. Warto poszukać dobrej mieszalni np. SpiesHecker, DuPont, Standox, Lesonal, Glasurit, R-M.
tomekc, odnosiłem sie do kwestii lakieru na zaprawki - u mnie on się sprawdził w 100%... nie twierdzę, że lakierem zaprawkowym z allegro należy malować maskę... :roll:
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...