Jump to content

Kolumna kierownicza


MichaPL
 Share

Recommended Posts

Czesc wszystkim,

Od dluzszego czasu slychac dziwne dzwieki szczegolnie jak sie jedzie po kostkce, cos jak by w ukladzie kierowniczym bylo luzne. Wczoraj sprawdzilem z kanalu drazki koncowek oraz koncowki drazka reakcyjnego i wszystko wyglada na OK. Pozniej poprosilem zeby poruszali kierownica na wylaczonym silniku i co mnie przerazilo to glosne stuki z "maglownicy" Wiem ze w ukladach ze wspomaganiem luzy musza byc na maglownicy pytanie tylko jak duze?

Samochod to Legacy 2005 180 tys i juz trzeba maglownice wymieniac???? SZOK

Link to comment
Share on other sites

MichaPL poczytaj TUTAJ oraz TUTAJ i pewnie jeszcze w kilku innych miejscach :P

Generalnie do maglownicy jest kit - zestaw naprawczy, inni regenerują a jeszcze inni wymieniają.... co do wytrzymałości maglownic to kiedyś Sherif pisał, iż określa się na około 200kkm.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie dzwonilem do ASO i facet powiedzial ze cos takiego jak zestaw naprawczy do maglownicy "nie istnieje" ;-(

do jakiego ASO dzwoniłeś :roll: :?:

zadzwoń do Pana Andrzeja Kopra, zna te tamaty i zestaw...lub do Pana Marka z MTS Subaru Dzierżoniów.

Również jak chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o zestawie naprawczym możesz skontaktować się z Panem Edwinem :arrow: Carfit.

 

To są osoby kompetentne i wiedzą o co chodzi...

Link to comment
Share on other sites

Samochod to Legacy 2005 180 tys i juz trzeba maglownice wymieniac???? SZOK

Wymieniac , może nie ale jak pamiętam do tego roku modelowego nie ma mozliwosci zamontowania "przewodów - zestaw naprawczy" Stukanie maglownicy przy jezdzie na wprost nie powinno występować , może warto sprawdzic inne elementy zawieszenia i cisnienie w kołach bo zbyt duże takie efekty czasem powoduje. Jeżeli ktos kompetentny stwierdzi , że luz jest zbyt duzy to mozna to minimalnie zmniejszyc regulacją ale musi to robic osoba która wie o co chodzi. Na zgaszonym silniku stukanie magl. wystepuje zawsze. i tym prosze sie nie przejmować.

Generalnie zacząłbym od spr. zawieszenia. łączników . mocowań wachacza itd. Stukanie na nierównościach w tych modelach wystepowało dość często ale wyłącznie przy jeżdzie z niewielka predkością w dośc ciasnych zakretach np. po kostce czy tzw. trelince......

Link to comment
Share on other sites

spr. zawieszenia. łączników . mocowań wachacza

 

No wlasnie kolega pisze, ze to sprawdzal.

A dlaczego magiel stuka na 'sucho' tzn na wylaczonym silniku?

Bo u mnie dopoty dopoki magiel byl ok, tzn nie stukal a ciekl, zadnych stukow na wylaczonym motorze na pewno nie bylo

Link to comment
Share on other sites

Samochod to Legacy 2005 180 tys i juz trzeba maglownice wymieniac???? SZOK

ottt widzisz nie pomyślał ja, wygląda na to, że dopiero od MY06 był zestaw.

Panie Andrzeju dzięki za zawarcie głosu w dyskusji :), co fachura to fachura :lol:

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego magiel stuka na 'sucho' tzn na wylaczonym silniku?

krótkie ruchy kierownica na postoju , przy wyłączonym silniku moga dawać słyszalny efekt , po uruchomieniu nie..., ale może warto sprawdzić także kolumne kierownicza i łącznik....Wracajac do tematu przy jeżdzie na wprost , w tych modelach , stukac maglownica nie powinna...., jeżeli tak jest to zgłosic sie do osoby ogarniajacej temat.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju,

Podczas jazdy na wprost nic nie stuka, wszystko sie zaczyna przy niskich predkosciach na nierownym podlozu. To halasliwe gruchotanie przenosi sie do kabiny a ze ja mam wyczulony sluch na wszelkie pukanie stukanie itp to mnie to drazni. Zona jezdzi i nic nie mowi ale ja chce miec subarynke przygotowana do pracy na 100%

Czyli zestaw naprawczy jest od 06 a czy regulacja ta sruba wystepuje w 05? Mozna samemu ta srube o pol obrotu samemu wkrecic??

 

ps. wiele lat temu jak jezdzilismy z Tata trabantem to tam maglownica stukala jak cholera i byla porzadna sruba do dokrecania ;-) w trabancie stukala i halasowalo wszystko a czlowiek byl tak skupiony na jezdzie ze nie zwracal uwagi na halasy

 

Dzwonilem na ul. Jubilerska 6 w Wawie

Link to comment
Share on other sites

Podczas jazdy na wprost nic nie stuka, wszystko sie zaczyna przy niskich predkosciach na nierownym podlozu.

no to mówimy o tym samym...

a ze ja mam wyczulony sluch

no to bedzie problem..... :roll:

Czyli zestaw naprawczy jest od 06

ten zestaw od "nie stukania" nie pasuje....do MY05 ...jak pamietam....

czy regulacja ta sruba wystepuje w 05? Mozna samemu ta srube o pol obrotu samemu wkrecic??

pól moze nie ale na poczatek ze 40 stopni mozna sprobować...ta mniejszą , po poluzowaniu tej wiekszej do kontrowania.....dostep fatalny ale trzeba probować... :wink: . na jakis czas może pomóc.....

Pozdr.AK

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panie Andrzeju serdeczne dzieki bede probowal. Widac kupilem za stary model rocznikowo bo juz rok pozniej poprawili "grzechotanie"

 

-- N kwi 24, 2011 8:59 pm --

 

Panie Andrzeju niestety regulacja sruby nic nie dala ;-( magiel do regeneracji lub wymiany na sprawny moze byc uzywaka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...