tomasz2005 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Witajcie. W trakcie wczorajszej jazdy doświadczyłem niemiłego zdarzenia. Przy wrzucaniu czwartego biegu usłyszałem zgrzytanie... Pedał sprzęgła nie wrócił już do pozycji wyjściowej. Po chwili udało się nastawić pedał do odpowiedniej pozycji. Niestety żaden bieg już nie wchodzi. Próbowałem również po wyłączeniu silnika i dłuższym odczekaniu. Bez skutku. Czyżby spalone sprzęgło? Jeżeli tak, to na jakie polecacie wymienić i w jakiej cenie? Mój model to STI MY04 US SPEC Ps. Przy wrzucaniu trójki czasem również słyszałem zgrzytanie (ale bieg wchodził). Przy innych biegach nie było problemu. Wiecie co może być przyczyną tego stanu? Z góry dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Nieco dziwne, że na wyłączonym silniku też nie możesz wbić żadnego biegu. Gdyby coś stało się wysprzęglikowi, łapie czy łożysku oporowemu, to chyba i tak na wyłączonym silniku biegi powinno się dalej dać wbijać. W volvo kiedyś ułamał mi się jeden "uchwyt" w łożysku oporowym, a mimo to przejechałem jeszcze ponad 200km do domu odpalając silnik na wbitej dwójce i potem kulając się. Jak na mój gust, to chyba raczej coś ze skrzynią. W okolicach Wawy masz sporo miejsc, gdzie ogarniają temat Subaru, bez wizyty w którymś się chyba raczej nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam, niestety raczej na pewno spalone sprzęgło. Oryginalne polecam. Są naprawdę dobre! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz2005 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Na wyłączonym silniku biegi wchodzą. Myślałem o instalacji mocniejszego sprzęgła. Nie warto jest zainwestować w coś mocniejszego? Nie wiem jaki moment może przenieś standardowe STI'owe. W niedługim czasie będę chciał trochę zainwestować w auto - m.in. podnieść moment. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 wybór jest spory, najpopularniejsze mocniejsze od serii, wygodne w codziennej jeździe, a nie turbo drogie to np Exedy Stage1... do Sti04 to koszt ok 1750pln (tarcza, docisk, łożysko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Na wyłączonym silniku biegi wchodzą. Myślałem o instalacji mocniejszego sprzęgła. Nie warto jest zainwestować w coś mocniejszego? Nie wiem jaki moment może przenieś standardowe STI'owe. W niedługim czasie będę chciał trochę zainwestować w auto - m.in. podnieść moment. Pozdrawiam Jeśli biegi wchodzą na wyłączonym silniku a na włączonym nie to wina leży po stronie sterowania sprzęgła a nie samej tarczy. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniczku, potem odpowietrzanie, potem pompka, potem siłownik i następnie szukałbym uszkodzenia w łapie, łożysku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 tak jak mowiGeOrGe to nie jest spalone sprzeglo. Jesli byl krak to moglo lozysko wyciskowe przejsc na wylot kosza ale to daje wdzesniej dwiek uszkodobego lozyska. Zacznij od plynu i odpowietrenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Na wyłączonym silniku biegi wchodzą. Myślałem o instalacji mocniejszego sprzęgła. Nie warto jest zainwestować w coś mocniejszego? Nie wiem jaki moment może przenieś standardowe STI'owe. W niedługim czasie będę chciał trochę zainwestować w auto - m.in. podnieść moment. Pozdrawiam Jeśli biegi wchodzą na wyłączonym silniku a na włączonym nie to wina leży po stronie sterowania sprzęgła a nie samej tarczy. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniczku, potem odpowietrzanie, potem pompka, potem siłownik i następnie szukałbym uszkodzenia w łapie, łożysku... Podepne sie.Sorrka.U mnie na wylaczonym chodza normalnie a czym dluzej auto pochodzi tym gorzej z wchodzeniem biegow. Tylko ze u mnie czuc lekkie drgania na pedale sprzegla i smierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Gdy biegi nie wchodzą albo wchodzą z trudem ale bez zgrzytów to winą jest układ sterowania sprzegłem. Po prostu nie wysprzęgla i sprzęgło 'ciągnie'. Jazda z takim sprzęgłem zabije synchronizatory w skrzyni więc nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Gdy biegi nie wchodzą albo wchodzą z trudem ale bez zgrzytów to winą jest układ sterowania sprzegłem. Po prostu nie wysprzęgla i sprzęgło 'ciągnie'. Jazda z takim sprzęgłem zabije synchronizatory w skrzyni więc nie polecam. Dzieki A co z lekkim drganiem pedalu sprzegla...?i smrodem? Tarcza pokrzywiono-spalona takze..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Drganie to raczej lozysko wyciskowe, tarczy nie czujesz. Moze sie slizgac a co za tym idzie i grzac. Jesli sprzeglo sie grzeje to miekna sprezyny i tak wszystko gryzie sie w ogon. Jesli na 2biegu i zaciagnietym recznym nie ruszysz to jest ostatnie chwila sprzegla. Jak piszeGeOrGe, wszysko dalek w napedzie bedzie sie meczyc, synchronizatory, kola zebate, caly mechanizm wysprzeglanie a szczegolnie lozysko az do wydarcia kosza i pedal wpada w podloge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Mielismy tak niedlugo po zakupie Imprezy, ktora u dealerow przeturlala ponad 1,5 roku. Ruszylismy ze swiatel, 1, 2, ... i kicha, juz trojka wejsc nie chciala. Na postoju wchodzily chyba tylko parzyste, jakos tak dziwnie. Udalo sie wreszcie metada delikatnych prob wbic piatke. Wreszcie przy ktoryms odpaleniu auta cos stuknelo i biegi do dzis chodza 'jak ta lala'. Przypuszczalnie lozysko przykorodowalo, u nas na szczescie tymczasowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Dzieki chlopaki.Pomukami nie moge podzielic ale macie ode mnie takie "wirtualne" :wink: Sprzeglo i tak przejechalo 130kkm wiec spisalo sie dzielnie zwlaszcza, ze polowe z tych KM "ciagnelo" 320Km i 425Nm. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Ja kiedyś miałem taki sam przypadek w ośce. Przyczyna- Padnięty wysprzęglik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Ja kiedyś miałem taki sam Taki sam czyli..? Markus_SK pochwal sie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Pewnie swedzialo go miedzy palcami stop i nie chce o tym mowic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam! Ja też mam problem z trójeczką Wszystkie biegi wchodzą idealnie tylko trójka wchodzi z małym oporem. Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni problem z trójką znika. Pomoże wymiana oliwy w skrzyni czy raczej trzeba będzie ją rozbierać? Co sądzicie? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 DementorIRL, Jak byś potrzebował to mam jeszcze skrzynię do 1.6,ale łiskacza to byś musiał kupić ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 lucza, z tych Twoich części to by można było drugą furę złożyć Jak będę potrzebował skrzyni to zgłoszę się (z łiskaczem oczywiście) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobby Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Pewnie swedzialo go miedzy palcami stop i nie chce o tym mowic Z nim to chyba wszysto jest mozliwe heh :shock: :wink: To jak wygladala ta przygoda Markus :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam! Ja też mam problem z trójeczką Wszystkie biegi wchodzą idealnie tylko trójka wchodzi z małym oporem. Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni problem z trójką znika. Pomoże wymiana oliwy w skrzyni czy raczej trzeba będzie ją rozbierać? Co sądzicie? Zmien najpierw olej, wyjdzie taniej. Tylko nie na jakies hiper-duper-wynalazki, raczej przyziemne 80W90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 No na początek będzie zmiana oleju i zobaczymy czy coś pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Aleee o so choziiiii :?: :!: Piszę tylko, że jak mi kiedyś w espero padł wysprzeglik, to musiałem pokonywac trasę Dobczyce-Limanowa na 2 biegu. Efekt taki jak u autora postu. Na postoju biegi wchodziły, na włączonym silniku ani drgnęły. Efektem był padnięty wysprzęglik właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Limanowa Jechalem niedawno, fajowooooo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Aleee o so choziiiii :?: :!: Piszę tylko, że jak mi kiedyś w espero padł wysprzeglik, to musiałem pokonywac trasę Dobczyce-Limanowa na 2 biegu. Efekt taki jak u autora postu. Na postoju biegi wchodziły, na włączonym silniku ani drgnęły. Efektem był padnięty wysprzęglik właśnie. biegi da sie zminiac bez sprzegla problem jest tylko ze startem b trza z gorkia albo z rozrusznika. Kiedys maluchem przejechalem z poznania do lublina bez linki sprzegla. pierwsze misto to katorga a potem to juz wchodzi w krew i mozna sobie poradzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się