Jump to content

Spalone sprzęgło?


tomasz2005
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

 

W trakcie wczorajszej jazdy doświadczyłem niemiłego zdarzenia. Przy wrzucaniu czwartego biegu usłyszałem zgrzytanie... Pedał sprzęgła nie wrócił już do pozycji wyjściowej. Po chwili udało się nastawić pedał do odpowiedniej pozycji. Niestety żaden bieg już nie wchodzi. Próbowałem również po wyłączeniu silnika i dłuższym odczekaniu. Bez skutku.

 

Czyżby spalone sprzęgło?

 

Jeżeli tak, to na jakie polecacie wymienić i w jakiej cenie?

 

Mój model to STI MY04 US SPEC

 

Ps. Przy wrzucaniu trójki czasem również słyszałem zgrzytanie (ale bieg wchodził). Przy innych biegach nie było problemu. Wiecie co może być przyczyną tego stanu?

 

Z góry dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

Nieco dziwne, że na wyłączonym silniku też nie możesz wbić żadnego biegu. Gdyby coś stało się wysprzęglikowi, łapie czy łożysku oporowemu, to chyba i tak na wyłączonym silniku biegi powinno się dalej dać wbijać. W volvo kiedyś ułamał mi się jeden "uchwyt" w łożysku oporowym, a mimo to przejechałem jeszcze ponad 200km do domu odpalając silnik na wbitej dwójce i potem kulając się. Jak na mój gust, to chyba raczej coś ze skrzynią. W okolicach Wawy masz sporo miejsc, gdzie ogarniają temat Subaru, bez wizyty w którymś się chyba raczej nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Na wyłączonym silniku biegi wchodzą. Myślałem o instalacji mocniejszego sprzęgła. Nie warto jest zainwestować w coś mocniejszego? Nie wiem jaki moment może przenieś standardowe STI'owe. W niedługim czasie będę chciał trochę zainwestować w auto - m.in. podnieść moment.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wybór jest spory, najpopularniejsze mocniejsze od serii, wygodne w codziennej jeździe, a nie turbo drogie to np Exedy Stage1... do Sti04 to koszt ok 1750pln (tarcza, docisk, łożysko)

Link to comment
Share on other sites

Na wyłączonym silniku biegi wchodzą. Myślałem o instalacji mocniejszego sprzęgła. Nie warto jest zainwestować w coś mocniejszego? Nie wiem jaki moment może przenieś standardowe STI'owe. W niedługim czasie będę chciał trochę zainwestować w auto - m.in. podnieść moment.

 

Pozdrawiam

Jeśli biegi wchodzą na wyłączonym silniku a na włączonym nie to wina leży po stronie sterowania sprzęgła a nie samej tarczy. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniczku, potem odpowietrzanie, potem pompka, potem siłownik i następnie szukałbym uszkodzenia w łapie, łożysku...

Link to comment
Share on other sites

tak jak mowiGeOrGe to nie jest spalone sprzeglo. Jesli byl krak to moglo lozysko wyciskowe przejsc na wylot kosza ale to daje wdzesniej dwiek uszkodobego lozyska. Zacznij od plynu i odpowietrenia

Link to comment
Share on other sites

Na wyłączonym silniku biegi wchodzą. Myślałem o instalacji mocniejszego sprzęgła. Nie warto jest zainwestować w coś mocniejszego? Nie wiem jaki moment może przenieś standardowe STI'owe. W niedługim czasie będę chciał trochę zainwestować w auto - m.in. podnieść moment.

 

Pozdrawiam

Jeśli biegi wchodzą na wyłączonym silniku a na włączonym nie to wina leży po stronie sterowania sprzęgła a nie samej tarczy. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniczku, potem odpowietrzanie, potem pompka, potem siłownik i następnie szukałbym uszkodzenia w łapie, łożysku...

Podepne sie.Sorrka.U mnie na wylaczonym chodza normalnie a czym dluzej auto pochodzi tym gorzej z wchodzeniem biegow.

Tylko ze u mnie czuc lekkie drgania na pedale sprzegla i smierdzi :)

Link to comment
Share on other sites

Gdy biegi nie wchodzą albo wchodzą z trudem ale bez zgrzytów to winą jest układ sterowania sprzegłem. Po prostu nie wysprzęgla i sprzęgło 'ciągnie'. Jazda z takim sprzęgłem zabije synchronizatory w skrzyni więc nie polecam.

Link to comment
Share on other sites

Gdy biegi nie wchodzą albo wchodzą z trudem ale bez zgrzytów to winą jest układ sterowania sprzegłem. Po prostu nie wysprzęgla i sprzęgło 'ciągnie'. Jazda z takim sprzęgłem zabije synchronizatory w skrzyni więc nie polecam.

Dzieki :idea:

A co z lekkim drganiem pedalu sprzegla...?i smrodem?

Tarcza pokrzywiono-spalona takze..?

Link to comment
Share on other sites

Drganie to raczej lozysko wyciskowe, tarczy nie czujesz. Moze sie slizgac a co za tym idzie i grzac. Jesli sprzeglo sie grzeje to miekna sprezyny i tak wszystko gryzie sie w ogon. Jesli na 2biegu i zaciagnietym recznym nie ruszysz to jest ostatnie chwila sprzegla.

 

Jak piszeGeOrGe, wszysko dalek w napedzie bedzie sie meczyc, synchronizatory, kola zebate, caly mechanizm wysprzeglanie

a szczegolnie lozysko az do wydarcia kosza i pedal wpada w podloge

Link to comment
Share on other sites

Mielismy tak niedlugo po zakupie Imprezy, ktora u dealerow przeturlala ponad 1,5 roku. Ruszylismy ze swiatel, 1, 2, ... i kicha, juz trojka wejsc nie chciala. Na postoju wchodzily chyba tylko parzyste, jakos tak dziwnie. Udalo sie wreszcie metada delikatnych prob wbic piatke. Wreszcie przy ktoryms odpaleniu auta cos stuknelo i biegi do dzis chodza 'jak ta lala'.

 

Przypuszczalnie lozysko przykorodowalo, u nas na szczescie tymczasowo.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki chlopaki.Pomukami nie moge podzielic ale macie ode mnie takie "wirtualne" :wink:

Sprzeglo i tak przejechalo 130kkm wiec spisalo sie dzielnie zwlaszcza, ze polowe z tych KM "ciagnelo" 320Km i 425Nm.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Ja też mam problem z trójeczką :( Wszystkie biegi wchodzą idealnie tylko trójka wchodzi z małym oporem. Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni problem z trójką znika. Pomoże wymiana oliwy w skrzyni czy raczej trzeba będzie ją rozbierać? Co sądzicie?

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Pewnie swedzialo go miedzy palcami stop i nie chce o tym mowic :mrgreen:

Z nim to chyba wszysto jest mozliwe heh :shock: :mrgreen::mrgreen: :wink:

To jak wygladala ta przygoda Markus :wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam! Ja też mam problem z trójeczką Wszystkie biegi wchodzą idealnie tylko trójka wchodzi z małym oporem. Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni problem z trójką znika. Pomoże wymiana oliwy w skrzyni czy raczej trzeba będzie ją rozbierać? Co sądzicie?

Zmien najpierw olej, wyjdzie taniej. Tylko nie na jakies hiper-duper-wynalazki, raczej przyziemne 80W90.

Link to comment
Share on other sites

Aleee o so choziiiii :?: :!:

 

Piszę tylko, że jak mi kiedyś w espero padł wysprzeglik, to musiałem pokonywac trasę Dobczyce-Limanowa na 2 biegu. Efekt taki jak u autora postu. Na postoju biegi wchodziły, na włączonym silniku ani drgnęły.

Efektem był padnięty wysprzęglik właśnie.

Link to comment
Share on other sites

Aleee o so choziiiii :?: :!:

 

Piszę tylko, że jak mi kiedyś w espero padł wysprzeglik, to musiałem pokonywac trasę Dobczyce-Limanowa na 2 biegu. Efekt taki jak u autora postu. Na postoju biegi wchodziły, na włączonym silniku ani drgnęły.

Efektem był padnięty wysprzęglik właśnie.

biegi da sie zminiac bez sprzegla problem jest tylko ze startem b trza z gorkia albo z rozrusznika.

Kiedys maluchem przejechalem z poznania do lublina bez linki sprzegla. pierwsze misto to katorga a potem to juz wchodzi w krew i mozna sobie poradzic.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...