Skocz do zawartości

!!! Do czego sluzy Psryczek FWD?????!!!


MARCINECZEK

Rekomendowane odpowiedzi

To nie pstryczek tylko gniazdko bezpiecznika. Po wlozeniu bezpiecznika auto jest przelaczone na naped przedni. Stosuje sie to np. na stacjach diagnostycznych przy badaniu hamulcow na normalnym stanowisku.

 

Forester też to ma? Jeśli tak, to gdzie tego szukać?

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jak się domyślam w automatach jest tylko dostępne. Powinno być w instrukcji.

 

:))

 

"Urządzenia elektryczne działają najlepiej po podłączeniu ich do prądu."

"Jeśli zawiodą wszystkie inne sposoby należy przeczytać instrukcję obsługi."

"....."

 

Automata mam. Instrukcję obsługi też - ale nie kojarzę żeby tam było cokolwiek o tym napisane (może przeoczyłem?).

Tam nawet nie ma takiej prostej informacji, że włączenie nawiewu na szybę przednią włącza automatycznie klimę - jeśli regulator temperatury jest ustawiony na niebieskim polu...).

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w manualu taka opcja nie występuje? ... Kiedyś pewien człeniu usilnie chciał mi sprawdzać hamulce na rolkach ... mowilem zeby tego nie robił .. zrobił i byłem zły ... na szczescie nic sie chyba nie stało bo jeżdżę do dzisiaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też sprawdził, myślałem, ze go zabiję, ale auto chyba jeździ, niemniej nie wiem jak sprawdzić czy wiskoza działa, czy też szlag ją trafił. Oczywiście domowymi sposobami, bo klucza dynamometrycznego nie mam.

 

i ja tez byłem zmuszony wjechać na rolki podczas przeglądu - ale jadę dalej .....

... a tak dokładnie - to dużo się może popsuć podczas takiego badania ?

... jak sprawdzić czy coś się popsuło ?

 

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus

 

Ja tez jestem ciekawy jak to jest z tym FWD.

 

W moim forysiu jest na desce rozdzielczej kontrolka z napisem FWD, jeszcze nigdy się nie zapaliła a domyślam się, że może włąśnie do tego słyuży.

..moja instrukcja jest w języku germańskim a nie trawię specjalnie i nieprzyswajam....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeszcze raz dla jasnosci: wedlug niemieckiej instrukcji i amerykanskiej ksiazki serwisowej gniazdo bezpiecznika w komorze silnika po stronie pasarzera z napisem 4wd sluzy do przelaczania pojazdu w tryb napedu na przednia os. Zapala sie wowczas kontrolka 2wd. Gniazdo to i mozliwosc przelaczania posiadaja legacy, obk, impreza i forester tylko w wersji z przekladnia automatyczna. Przelaczenia sluzy celom serwisowym, np: badanie hamulcow na rolkach lub holowanie pojazdu. Przelaczenie zpobiega zniszczeniu sprzegla wieloplytkowego 4wd. Ja sam zawsze przed badaniem hamulcow przelaczam auto w tryb 2wd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są u nas stacje diagnostyczne z rolkami dla AWD ?

raczej niema na 100%

jedynie możliwy jest tryb wolniejszego obracania rolek (3km/h)yć prba drogowa i

jednak przepisy mówią jasno jeśli niemożliwe (lub powodujące zagrożenie dla wiskozy) badanie na rolkach wówczas przeprowadzona powinna być próba drogowa i pomiar opóźnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mozna sobie przelaczyc naped na przod i tak jezdzic? Na jakiej zasadzie odbywa sie odlaczenie tylnego napedu :roll: ?

I co z tym przegladem? Moge sie uprzec :evil: , zeby mi zepsuli sprzegla, i nie chciec zbadac hamulcow? Rozumiem, ze przy odlaczeniu tylu mozna to zrobic bez zadnych zlych skutkow...

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Legacy AT naped jest podobno od 90/10 do 50/50 zmieniany plynnie przez elektronike sterujaca.

No wlasnie w tescie forestera 2,0turbo aut. przeczytalem "forester turbo aut. w przeciwienstwie do modelu ze zwykla skrzynia ma tendencje do podsterownosci ze wzgledu na naped przenoszony w normalnej sytuacji w wiekszosci na przod a na tyl przez sprzeglo wiskotyczne"

Nie wiem jak jest z ta sterownascia, ale z tym napedem to wlasnie chyba jest od 90p/10t do 50/50. Jakies doswiadczenia empiryczne? Na super sliskim przypuszczam, ze wiskoza dziala bardzo szybko, a na mokrym asfalcie?

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z ta sterownascia, ale z tym napedem to wlasnie chyba jest od 90p/10t do 50/50. Jakies doswiadczenia empiryczne? Na super sliskim przypuszczam, ze wiskoza dziala bardzo szybko, a na mokrym asfalcie?

Leszek

Ojciec Dyrektor swego czasu pisał, że Legacy H6 AT ma rozkład momentu 36:64 i pięknie nadaje się do ślizgania na śniegu - w związku z tym przewaga tyłu a nie przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...