MARCINECZEK Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Do czego sluzy pstryczek FWD W Przedziale silnika ??? Do czego Sluzy i kiedy go uzywac w jakich okolicznosciach??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 To nie pstryczek tylko gniazdko bezpiecznika. Po wlozeniu bezpiecznika auto jest przelaczone na naped przedni. Stosuje sie to np. na stacjach diagnostycznych przy badaniu hamulcow na normalnym stanowisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 To nie pstryczek tylko gniazdko bezpiecznika. Po wlozeniu bezpiecznika auto jest przelaczone na naped przedni. Stosuje sie to np. na stacjach diagnostycznych przy badaniu hamulcow na normalnym stanowisku. Forester też to ma? Jeśli tak, to gdzie tego szukać? pzdr, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Ale to jak się domyślam w automatach jest tylko dostępne. Powinno być w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Ale to jak się domyślam w automatach jest tylko dostępne. Powinno być w instrukcji. ) "Urządzenia elektryczne działają najlepiej po podłączeniu ich do prądu." "Jeśli zawiodą wszystkie inne sposoby należy przeczytać instrukcję obsługi." "....." Automata mam. Instrukcję obsługi też - ale nie kojarzę żeby tam było cokolwiek o tym napisane (może przeoczyłem?). Tam nawet nie ma takiej prostej informacji, że włączenie nawiewu na szybę przednią włącza automatycznie klimę - jeśli regulator temperatury jest ustawiony na niebieskim polu...). pzdr, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 W mojej gramńskiej instrukcji jest o tym informacja tekstowa w opisie holowania, oraz obrazkowa przy opisie badania na rolkach (rozdzaiły 8 i 10) Oczywiście u Ciebie rozdziały mogą być zupełnie inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Czyli w manualu taka opcja nie występuje? ... Kiedyś pewien człeniu usilnie chciał mi sprawdzać hamulce na rolkach ... mowilem zeby tego nie robił .. zrobił i byłem zły ... na szczescie nic sie chyba nie stało bo jeżdżę do dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Mi też sprawdził, myślałem, ze go zabiję, ale auto chyba jeździ, niemniej nie wiem jak sprawdzić czy wiskoza działa, czy też szlag ją trafił. Oczywiście domowymi sposobami, bo klucza dynamometrycznego nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Mi też sprawdził, myślałem, ze go zabiję, ale auto chyba jeździ, niemniej nie wiem jak sprawdzić czy wiskoza działa, czy też szlag ją trafił. Oczywiście domowymi sposobami, bo klucza dynamometrycznego nie mam. i ja tez byłem zmuszony wjechać na rolki podczas przeglądu - ale jadę dalej ..... ... a tak dokładnie - to dużo się może popsuć podczas takiego badania ? ... jak sprawdzić czy coś się popsuło ? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Serwus Ja tez jestem ciekawy jak to jest z tym FWD. W moim forysiu jest na desce rozdzielczej kontrolka z napisem FWD, jeszcze nigdy się nie zapaliła a domyślam się, że może włąśnie do tego słyuży. ..moja instrukcja jest w języku germańskim a nie trawię specjalnie i nieprzyswajam.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Witam Jeszcze raz dla jasnosci: wedlug niemieckiej instrukcji i amerykanskiej ksiazki serwisowej gniazdo bezpiecznika w komorze silnika po stronie pasarzera z napisem 4wd sluzy do przelaczania pojazdu w tryb napedu na przednia os. Zapala sie wowczas kontrolka 2wd. Gniazdo to i mozliwosc przelaczania posiadaja legacy, obk, impreza i forester tylko w wersji z przekladnia automatyczna. Przelaczenia sluzy celom serwisowym, np: badanie hamulcow na rolkach lub holowanie pojazdu. Przelaczenie zpobiega zniszczeniu sprzegla wieloplytkowego 4wd. Ja sam zawsze przed badaniem hamulcow przelaczam auto w tryb 2wd. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Są u nas stacje diagnostyczne z rolkami dla AWD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Są u nas stacje diagnostyczne z rolkami dla AWD ? raczej niema na 100% jedynie możliwy jest tryb wolniejszego obracania rolek (3km/h)yć prba drogowa i jednak przepisy mówią jasno jeśli niemożliwe (lub powodujące zagrożenie dla wiskozy) badanie na rolkach wówczas przeprowadzona powinna być próba drogowa i pomiar opóźnienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 są jeszcze stanowiska quasi dynamiczne czyli płytowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franasz Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 A gdzie ich szukać w Krakowie ? Co prawda do przegladu zostało mi jeszcze troche czasu, ale lepiej wiedzieć gdzie jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenny Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 A czy mozna sobie przelaczyc naped na przod i tak jezdzic? Na jakiej zasadzie odbywa sie odlaczenie tylnego napedu :roll: ? I co z tym przegladem? Moge sie uprzec , zeby mi zepsuli sprzegla, i nie chciec zbadac hamulcow? Rozumiem, ze przy odlaczeniu tylu mozna to zrobic bez zadnych zlych skutkow... Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 A czy mozna sobie przelaczyc naped na przod i tak jezdzic? O ile wiem nie wolno tak jeździć Na jakiej zasadzie odbywa sie odlaczenie tylnego napedu ? To jakieś tam elektronicznie sterowane mokre sprzęgło zostaje rozpięte. Dlatego tylko automat tak potrafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenny Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 To znaczy, ze w wersjach bez automatu, naped jest 50p/50t, a w automatach glownie przod a tyl poprzez sprzeglo wisk. - w zaleznosci od potrzeb, az do 50/50? Jak sie wogole sprawuje naped 4x4 w wersjach z automatem (czyli z dolacznym tylem...)? Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 AFAIK to automaty maja przewage tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 W moim Legacy AT naped jest podobno od 90/10 do 50/50 zmieniany plynnie przez elektronike sterujaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 No Ok, ale wracając do tematu - jak wykonujecie przeglądy okresowe? Naprawdę prowadzone są testy drogowe, czy po prostu jedziecie na stację i zgrzytacie zębami patrząc jak testują na rolkach :?: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Ja robiłem jeden raz dopiero i przyznam, ze zrobiło mi sie ciepło, a na panu robiącym przegląd mówienie, że auto ma stały napęd na cztery koła nie robiło wrażenia. Nastepnym razem poszukam innej stacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenny Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 W moim Legacy AT naped jest podobno od 90/10 do 50/50 zmieniany plynnie przez elektronike sterujaca. No wlasnie w tescie forestera 2,0turbo aut. przeczytalem "forester turbo aut. w przeciwienstwie do modelu ze zwykla skrzynia ma tendencje do podsterownosci ze wzgledu na naped przenoszony w normalnej sytuacji w wiekszosci na przod a na tyl przez sprzeglo wiskotyczne" Nie wiem jak jest z ta sterownascia, ale z tym napedem to wlasnie chyba jest od 90p/10t do 50/50. Jakies doswiadczenia empiryczne? Na super sliskim przypuszczam, ze wiskoza dziala bardzo szybko, a na mokrym asfalcie? Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Powiem tak: Jak chcą zrobić wam na siłe rolki to po co tam jechać. Trzeba znależć takiego diagnostę który to zrozumie. Ja znam kilku takich którzy rozumieją takie tematy. Trzeba znaleźć prawdziewgo diagnoste a nie naciągacza:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Nie wiem jak jest z ta sterownascia, ale z tym napedem to wlasnie chyba jest od 90p/10t do 50/50. Jakies doswiadczenia empiryczne? Na super sliskim przypuszczam, ze wiskoza dziala bardzo szybko, a na mokrym asfalcie? Leszek Ojciec Dyrektor swego czasu pisał, że Legacy H6 AT ma rozkład momentu 36:64 i pięknie nadaje się do ślizgania na śniegu - w związku z tym przewaga tyłu a nie przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi