Skocz do zawartości

Tuning mechaniczny


Danski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakiś czas temu pisałem, że zamierzam wykonać modyfikację głowicy w swoim "Pomidorze"... tak też się stało i autko nieco zmieniło swoje parametry

"Pomidor" został zhamowany... przed i po... wyszło tak:

Moc z 66,8KM na 76,8KM... moment zaś z 89Nm na 101Nm.

Następnym krokiem będzie instalacja kompresora.

Oczywiście będę na bieżąco informował o przebiegu prac

Docelowo nie będzie żadnych klatek, zawieszenia a'la F1, foteli sportowych, nakładek na pedały, spojlerów, naklejek M3 itp... po prostu ma wyglądać jak "fabryka", nie rzucać się w oczy, a jeździć i hamować o wiele sprawniej

...a oto mój "Pomidor":

 

http://img857.imageshack.us/i/dsc04360001.jpg/

 

http://img826.imageshack.us/i/dsc04370001.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakiś czas temu pisałem, że zamierzam wykonać modyfikację głowicy w swoim "Pomidorze"... tak też się stało i autko nieco zmieniło swoje parametry

"Pomidor" został zhamowany... przed i po... wyszło tak:

Moc z 66,8KM na 76,8KM... moment zaś z 89Nm na 101Nm.

Następnym krokiem będzie instalacja kompresora.

Oczywiście będę na bieżąco informował o przebiegu prac

Docelowo nie będzie żadnych klatek, zawieszenia a'la F1, foteli sportowych, nakładek na pedały, spojlerów, naklejek M3 itp... po prostu ma wyglądać jak "fabryka", nie rzucać się w oczy, a jeździć i hamować o wiele sprawniej

...a oto mój "Pomidor":

 

http://img857.imageshack.us/i/dsc04360001.jpg/

 

http://img826.imageshack.us/i/dsc04370001.jpg/

A zmierz ile masz do setki. Ty masz na wtrysku? Robiłeś generalkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest na wtrysku.

Generalki dołu nie robiłem tylko praktycznie od zera samą głowicę.

Przebieg 121000km.

Jeszcze pomierzę ciśnienie na cylindrach.

Obecnie 0-100 km/h w granicach 13,5 s

60-100 km/h na 4 biegu 12 s

Możesz wyjaśnić dlaczego podbijasz chorego konia złotymi podkowami?

Mierzyłem kiedyś Gtechem i na przerobionym gaźniku, luźniejszym wydechu i wypolerowanej głowicy wychodziło 12-12,5 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no na chorego to on ani nie wygląda, ani się tak nie zachowuje ;)

Oczywiście jak sprawdzę kompresję to potwierdzi to stan jego zdrowia ;)

Ja co prawda nie mierzyłem Gtechem tylko stoperem natomiast mój licznik nieco zaniża, bo koła są nieco większej średnicy (155/80 R13) niż fabryczne.

 

...a tak na marginesie: huzar105, co autor miał na myśli pisząc "chory koń"?

 

Jest cisza więc update 2011-04-06

Ponawiam pytanie ponieważ może błądzę i chcę uniknąć ewentualnej wpadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 100% rację.

Mój ma oryginalny przebieg 121000km i mam nadzieję, że wytrzyma 0,4 bar'a doładowania...

Szukałem kutych tłoków i korbowodów do tego modelu, ale nic nie znalazłem ;(

Więc pozostaje fabryka.

Jak mam racje to dlaczego nie wymieniłeś najpierw pierścieni i panewek? :)

Przy ostatnim remoncie znalazłem dostęp do nowych nominalnych tłoków. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie zrobiłem tego chociażby dlatego, że nic a nic nie bierze oleju, pracuje cichutko, aksamitnie, odpala idealnie niezależnie od temperatury otoczenia, oleju itp. spalanie jest w normie (8l miasto, 6l trasa)

...zresztą jestem wyznania, że pasowanie części choćby nowych nigdy nie dorówna spasowaniu tych zmontowanych fabrycznie... a jeśli nic, a nic nie wskazuje na jakiekolwiek zużycie to tym bardziej po co to robić.

BTW huzar105 po Twoich postach mam wrażenie, że uważasz ten silnik za dość delikatny... tak samo wypowiadali się spece z serwisu Subaru z Bajecznej w Wawie...(mimo, że nigdy takiego myku na tym silniku nie robili, a sami przyznali, iż ostatnio ten model Justy był u nich w serwisie 8 lat temu ;) ).

...mam także informacje, że ten silnik jest pancerny i powinien znieść wiele więcej niż przeciętny silnik 4 cylindrowy innego producenta...

...spróbuję więc na własnej skórze ;)

...dalej jednak czekam na merytoryczne uwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW huzar105 po Twoich postach mam wrażenie, że uważasz ten silnik za dość delikatny... tak samo wypowiadali się spece z serwisu Subaru z Bajecznej w Wawie...(mimo, że nigdy takiego myku na tym silniku nie robili, a sami przyznali, iż ostatnio ten model Justy był u nich w serwisie 8 lat temu ;) ).

...mam także informacje, że ten silnik jest pancerny i powinien znieść wiele więcej niż przeciętny silnik 4 cylindrowy innego producenta...

...spróbuję więc na własnej skórze ;)

...dalej jednak czekam na merytoryczne uwagi...

Stary miałem już chyba 6 takich silników, straciłem rachubę... :) W każdym justy, zawsze się kończyło na remoncie. Te silniki po za gaźnikowym układem zasilania są dosyć dobre, ale :!: konstrukcja ta jest bardzo czuła na temperatura, a wiadomo jak w naszym pięknym kraju. Serwis nie jest priorytetem :) Dlatego teraz z miejsca zakładam remont silnika. Dobry remont u mnie to jest koszt ok 1.5 tysiąca. W Twoim przypadku, gdzieś ta moc uciekła, z tego co pamiętam masz na wtrysku, a więc po "tuningu" głowicy masz serie i osiągi gorsze niż ja bez otwierania silnika. Warto to przemyśleć 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zgadza się niby nominalnie powinno być te 75KM...ale nie zapominajmy, że często tak się dzieje tzn. moc jest niższa nić zakłada producent (i odwrotnie...może być wyższa). Zakładam (sądząc po braku ubytku oleju, poziom spalania, łatwość odpalania, kultura pracy, brak niepokojących dzwięków), że poprzedni właściciel po prostu zamulił silnik (czyt. nie utrzymywał silnika w optymalnych obrotach, zalewał mineralną oliwą lub półsyntetyczną).

huzar105... w ostatnim bodajże "Świat Motocykli" lub "Motocykl" jest artykuł jak starą Yamahę Tenere potraktowali płukanką do silnika i... moc powróciła... jak widać niższa sprawność silnika nie zawsze oznacza zużycie materiałowe jego elementów...

...ja oczywiście potestuję jeszcze i dam znać... jeśli to nic nie pomoże to uchylę czoła mojemu rozmówcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ostatnim bodajże "Świat Motocykli" lub "Motocykl" jest artykuł jak starą Yamahę Tenere potraktowali płukanką do silnika i... moc powróciła... jak widać niższa sprawność silnika nie zawsze oznacza zużycie materiałowe jego elementów...

Zgadza się. Przy remoncie cały silnik czyścisz z nagaru opiłków etc. Jeśli chodzi o płukanie to silnika to miałem już przypadek, że po takowym spadła kompresja.

Kasa jest Twoja, Ty decydujesz. Ja mogę pisać co chce.

Jedno co mogę doradzić to bierz pod uwagę, że jak zarzucisz kompresor, albo turbo i 1 bar to silnik nie dożyje następnej wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

...nie chcę dawać więcej niż 0,4 bar... czyli na seryjnych gratach... konstrukcja silnika + skrzyni i reszta podzespołów powinna teoretycznie wytrzymać spokojnie do 150KM... ja nie chcę więcej niż 110-115KM.

Tutaj chłopaki nieco się rozpisują o tej konstrukcji: http://www.dustysjustys.com/home.htm

 

-- So maja 07, 2011 9:18 am --

 

Kompresorek będzie zakładany w czerwcu...więc jak tylko prace będą trwały nie omieszkam podzielić się informacjami.

Druga kwestia dotycząca "zakucia"... prawdopodobnie będę zakładał kute tłoki + korbowody (ale to w późniejszym terminie)...i moje pytanie jest takie: czy zamawiać graty na nadwymiar, czy nominał? Jeśli okaże się, że silnik jest cacy to bałbym się jednak robić szlify itp...bo nie od dziś wiadomo, że co fabryka to fabryka... nikt po niej precyzji nie utrzyma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Po pierwsze to ze zdjęć wynika, że bardzo ładne to justy. Ciężko takie trafić, szczególnie teraz.

 

A wracając do tematu, to w Wawie swego czasu były dwa uturbione Justy i z tego co wiem obie miały ten sam problem... panewki.

Podobno w uturbionych Justy lecą panewki i niestety trzeba się z tym liczyć.... zresztą w tych nie uturbionych też lubią powiedzieć papa i to akurat znam z autopsji.

 

Odnośnie nominału czy nad wymiaru to musisz rozebrać i pomierzyć. Wtedy dopiero będziesz znał odpowiedź, bo teraz to jest wróżenie z fusów.

 

bo nie od dziś wiadomo, że co fabryka to fabryka... nikt po niej precyzji nie utrzyma...

 

Nie zgodzę się. W dobie wielkoseryjnej produkcji powyższe stwierdzenie nie zawsze jest prawdziwe. Znający się na silnikach fachowiec zdecydowanie lepiej i precyzyjniej poskłada silnik, niż dzieje się to na linii produkcyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

...panewki...coś chyba musi być na rzeczy, bo panowie z Bajecznej (Wawa) kiwali (negatywnie) głowami (i mówili coś o panewkach) jak im powiedziałem, że zalałem silnik 0W40 ;)

Ja jakieś 1000km temu "przeczyściłem" układ olejowy specyfikiem oraz osobno komory spalania...zrobiłem małe hokus pokus i... parametry silnika nieco się polepszyły... 0-100 km/h 12s, 60-100 km/h (4 bieg) 11,5 s, 80-120 km/h (5 bieg) 19 s

...i śmieszna rzecz: spalanie w mieście spadło do 7,2l/100km

...niebawem zhamuję, aby stwierdzić, czy rzeczywiście to coś dało...

...a w lipcu już mocna przeróbka...supercharged :)

 

...a wracając do panewek: wina to "niedosmarowania" (czyt: wadliwego spasowania) w tym miejscu, czy kiepski materiał?

Nie jestem specem, ale skoro na spodniej części maski silnika jest naklejka "stosuj olej 10w40 lub 10W30 to: albo w tamtych czasach nie znali 0WX (czyt: jeśli nawet były to była nowość) albo ten silnik jest tak spasowany, że musi mieć "gruby" film olejowy...co świadczyłoby o pewnych niedociągnięciach spasowania elementów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...