Jump to content

Swap N/A - STI czyli pierwsze myśli o forku STI


mstar
 Share

Recommended Posts

Z racji, że oryginalny forek STI dostępny jest z kierownicą po złej stronie, a poza tym kosztuje więcej niż majątek, postanowiłem rozeznać się w temacie przeróbki mojego blue sports'a X na beSTIę. Skorupa jest, chęci są, rozbitych i angielskich imprez STI też się trochę znajdzie. Grosza jeszcze niewiele, ale już odkładam ;-)

 

Wielu miało już podobne pomysły, niewielu się udało. Niektórzy (Anakinsky- ciepło pozdrawiam) cierpliwe pracują nad sprawą.

 

Uznałem niniejszym, że Wielką Przygodę czas zacząć...

 

Czekam na rady, sugestie, a może deklarację - jest śmiałem, który się tego podejmie?

Link to comment
Share on other sites

Potrzebujesz tylko:

Silnik + wiązka + skrzynia + napędy + przekładnia kierownicza + zawieszenie + hamulce.

To tyle co mnie laikowi przyszło do głowy.

 

Moim zdaniem lepiej kupić Forka STi i przełożyć kierownicę na lewą stronę.

Forek STi kosztuje ~50k PLN + przekładka. Czy to aż tyle za rzadko spotykane i fajne auto w dość młodym roczniku?

Link to comment
Share on other sites

mstar, tzd, dobrze gada zamiast "budowac" FSTI taniej go kupic i przelozyc :!: :wink:

 

-- 2 kwi 2011, o 16:00 --

 

Za bude 04-05 zaplacisz ok. £10k z przelotem ok.50-60k mill , a za rocznik 06-08 od £13k w gore :mrgreen: przelot od 30k mill :P moim zdaniem jak ktos ma ok.70-80k pln na wydanie na STI i bardzo lubi Forki powinien isc ta droga wlasnie :twisted: i miec rodzyna nad rodzyny 8)

Link to comment
Share on other sites

Kochani, 18,5 k USD /plus koszty sprowadzenia, cło, akcyza, przekładka/ kosztuje egzemplarz F STI z 2006 z Japonii. Mój jest '08 i ... już go mam.. Forester sport's blue mica,VI z 2008...

 

.Jeśli znajdę firmę, która zrobi to za rozsądne pieniądze, nie spawając elementarnych części, to będzie jeden z niewielu forków STI w EU...

Link to comment
Share on other sites

mstar, a czy nie taniej kupic tego FSTI w UK :?:

Wydaje mi sie ze z przekladka nie bedzie wiekszego problemu , MTS Dzierzoniow napewno sobie poradzi bez rzezby :mrgreen: a co do unikalnosci to napewno bylby jeden z nielicznych na swiecie FSTI LHD, moim skromnym zdaniem warto jak cholera :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ok, ok. Tyle, że ja chcę 05-07 koniecznie WR Blue...

 

W każdym razie, wielkie dzięki. Może rzeczywiście postawię na UK. Choć kusi, co by samemu złożyć, wtedy wiem co mam...

Link to comment
Share on other sites

Tyle, że ja chcę 05-07 koniecznie WR Blue...

to musisz niestety poczekac :mrgreen: bo ostatnio wszystkie w tym kolorze sie wysprzedaly :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Niektórzy (Anakinsky- ciepło pozdrawiam) cierpliwe pracują nad sprawą.
:D

Maciek, chyba jednak przychyliłbym się do sprowadzenia, zrobienia przekładki i sprzedaży NA - IMHO lepiej na tym wyjdziesz...

Link to comment
Share on other sites

Niektórzy (Anakinsky- ciepło pozdrawiam) cierpliwe pracują nad sprawą.
:D

Maciek, chyba jednak przychyliłbym się do sprowadzenia, zrobienia przekładki i sprzedaży NA - IMHO lepiej na tym wyjdziesz...

 

Niestety, też coraz bardziej myślę o takim rozwiązaniu.

 

:cry:

 

Jestem jednak sentymentalny, to chyba dlatego tak trudno mi rozstać się z Babką /tak nazwaliśmy blue sportsa, kiedy pojawi się wiśniak/ :wink:

Link to comment
Share on other sites

a poza tym kosztuje więcej niż majątek

 

Czasem niecałe 9k GBP

 

sporo taniej niż PL wersja FXT

 

http://motors.shop.ebay.co.uk/Cars-/9801/i.html?_nkw=forester+sti&_catref=1&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282

 

sprawdź zanim zaczniesz panikować o majątku

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czasem niecałe 9k GBP

za mniej niz 9k ciezko bedzie kupic 05-07 FSTI :roll:

AdaSch, mstar, :arrow:

chcę 05-07 koniecznie WR Blue...
Link to comment
Share on other sites

no przecież ma blue.

mojego blue sports'a X na beSTIę

 

Lekko puknięte sti kosztują znacznie mniej.

 

Problemem jest to, że nie ma dokumentacji z jakich gratów sti jest złożony przynajmniej na OF i danych serwisowych na dostępnych CD serwisowych (przynajmniej moich)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że będziemy temat przerabiać przez najbliższe tygodnie. Fakt, czysta kalkulacja finansowa nie powinna tu brać góry nad rozsądkiem. Zdaje się, że nikt nie wrzucał jeszcze /przynajmniej z tego forum/ klamotów STI do forka n/a. Nikt też nie robił przekładki P-L forka STI. Za to imprez STI kilkanaście już przełożonych zostało. Kilka firm ma w tym jakieś doświadczenie. Chyba dziś bliżej mi do tego właśnie rozwiązania. Swoją drogą - dlaczego nie można zostawić go /sti/ w oryginale...? :idea:

Link to comment
Share on other sites

jakiś forek jest przełożony, nawet fotki były. Nie wiem tylko czy w PL

 

może ktoś ma dokumentacje z czego ten forek sti jest ulepiony?

 

Gdybyś sobie przypomniał... Każda informacja jest b. cenna. Ja nie widziałem takiego. Owszem, ktoś podłubał w XT i finalnie dokleił na zadku STI, ale poza tym...

Link to comment
Share on other sites

jakiś forek jest przełożony, nawet fotki były. Nie wiem tylko czy w PL

ja znalazlem kiedys na subsruforester.org FSTI po przekladce :twisted: i jest on gdzies w EU :mrgreen: (tylko niepamietam gdzie :roll: ) i jak go koles pokazywal na forum to amerykance byli zazdrosni jak cholera :mrgreen: ze Japonczyki "wypuscili" kilka szt. FSTI LHD i wtedy koles im powiedzial ze przelozyl go :P tak wiec mstar, jak go kupisz i przelozysz bedziesz jednym z nielicznych ktory ma taka beSTIe LHD ale napewno bedziesz jedyny w PL :mrgreen:

Ja Ci kibicuje b.mocno abys go mial :wink:

Ja po sprzedazy mojego wrxa przesiadam sie na Forka Turbo :mrgreen: i jak sie uda to kto wie moze uda mi sie kupic FSTI :twisted:

Link to comment
Share on other sites

jak sie uda to kto wie moze uda mi sie kupic FSTI
może zakup zbiorowy w Litchfield Imports zrobimy :?: :wink:

mstar, rozglądaj się na prawde za FSTI plus dawcą, swap bedzie Cię wiecej kosztował: przecież silnika i skrzyni nie zostawisz go na seryjnym zawiasie i heblach? A jak większe heble, to i większe felgi, dojdzie Ci wydech, itd., itp. Lista robi się długa...

Poza tym: co orginalny FSTI, to nie swap :!: Może to Cię zainspiruje:

 

ForesterSTi-58.jpg

ForesterSTi-49.jpg

ForesterSTi-38.jpg

ForesterSTi-45.jpg

ForesterSTi-46.jpg

ForesterSTi-50.jpg

Link to comment
Share on other sites

Też myślę o Litchfield Imports. Mają właśnie jakieś 2 sztuki na składzie, ale tylko biała i szara :-(

 

Mam już klienta na mojego Blue...

Link to comment
Share on other sites

mstar, jak jest klijent na N/A to pod mlotek go :twisted: i rozpoczynaj akcje FSTI LHD :mrgreen: 8)

anakinsky, jak ja bym sie decydowal na FSTI to model docelowy bylby 04-05 8) bo mi sie b.podoba :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...