Skocz do zawartości

Swap N/A - STI czyli pierwsze myśli o forku STI


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji, że oryginalny forek STI dostępny jest z kierownicą po złej stronie, a poza tym kosztuje więcej niż majątek, postanowiłem rozeznać się w temacie przeróbki mojego blue sports'a X na beSTIę. Skorupa jest, chęci są, rozbitych i angielskich imprez STI też się trochę znajdzie. Grosza jeszcze niewiele, ale już odkładam ;-)

 

Wielu miało już podobne pomysły, niewielu się udało. Niektórzy (Anakinsky- ciepło pozdrawiam) cierpliwe pracują nad sprawą.

 

Uznałem niniejszym, że Wielką Przygodę czas zacząć...

 

Czekam na rady, sugestie, a może deklarację - jest śmiałem, który się tego podejmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz tylko:

Silnik + wiązka + skrzynia + napędy + przekładnia kierownicza + zawieszenie + hamulce.

To tyle co mnie laikowi przyszło do głowy.

 

Moim zdaniem lepiej kupić Forka STi i przełożyć kierownicę na lewą stronę.

Forek STi kosztuje ~50k PLN + przekładka. Czy to aż tyle za rzadko spotykane i fajne auto w dość młodym roczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstar, tzd, dobrze gada zamiast "budowac" FSTI taniej go kupic i przelozyc :!: :wink:

 

-- 2 kwi 2011, o 16:00 --

 

Za bude 04-05 zaplacisz ok. £10k z przelotem ok.50-60k mill , a za rocznik 06-08 od £13k w gore :mrgreen: przelot od 30k mill :P moim zdaniem jak ktos ma ok.70-80k pln na wydanie na STI i bardzo lubi Forki powinien isc ta droga wlasnie :twisted: i miec rodzyna nad rodzyny 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, 18,5 k USD /plus koszty sprowadzenia, cło, akcyza, przekładka/ kosztuje egzemplarz F STI z 2006 z Japonii. Mój jest '08 i ... już go mam.. Forester sport's blue mica,VI z 2008...

 

.Jeśli znajdę firmę, która zrobi to za rozsądne pieniądze, nie spawając elementarnych części, to będzie jeden z niewielu forków STI w EU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstar, a czy nie taniej kupic tego FSTI w UK :?:

Wydaje mi sie ze z przekladka nie bedzie wiekszego problemu , MTS Dzierzoniow napewno sobie poradzi bez rzezby :mrgreen: a co do unikalnosci to napewno bylby jeden z nielicznych na swiecie FSTI LHD, moim skromnym zdaniem warto jak cholera :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy (Anakinsky- ciepło pozdrawiam) cierpliwe pracują nad sprawą.
:D

Maciek, chyba jednak przychyliłbym się do sprowadzenia, zrobienia przekładki i sprzedaży NA - IMHO lepiej na tym wyjdziesz...

 

Niestety, też coraz bardziej myślę o takim rozwiązaniu.

 

:cry:

 

Jestem jednak sentymentalny, to chyba dlatego tak trudno mi rozstać się z Babką /tak nazwaliśmy blue sportsa, kiedy pojawi się wiśniak/ :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poza tym kosztuje więcej niż majątek

 

Czasem niecałe 9k GBP

 

sporo taniej niż PL wersja FXT

 

http://motors.shop.ebay.co.uk/Cars-/9801/i.html?_nkw=forester+sti&_catref=1&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282

 

sprawdź zanim zaczniesz panikować o majątku

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przecież ma blue.

mojego blue sports'a X na beSTIę

 

Lekko puknięte sti kosztują znacznie mniej.

 

Problemem jest to, że nie ma dokumentacji z jakich gratów sti jest złożony przynajmniej na OF i danych serwisowych na dostępnych CD serwisowych (przynajmniej moich)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że będziemy temat przerabiać przez najbliższe tygodnie. Fakt, czysta kalkulacja finansowa nie powinna tu brać góry nad rozsądkiem. Zdaje się, że nikt nie wrzucał jeszcze /przynajmniej z tego forum/ klamotów STI do forka n/a. Nikt też nie robił przekładki P-L forka STI. Za to imprez STI kilkanaście już przełożonych zostało. Kilka firm ma w tym jakieś doświadczenie. Chyba dziś bliżej mi do tego właśnie rozwiązania. Swoją drogą - dlaczego nie można zostawić go /sti/ w oryginale...? :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś forek jest przełożony, nawet fotki były. Nie wiem tylko czy w PL

 

może ktoś ma dokumentacje z czego ten forek sti jest ulepiony?

 

Gdybyś sobie przypomniał... Każda informacja jest b. cenna. Ja nie widziałem takiego. Owszem, ktoś podłubał w XT i finalnie dokleił na zadku STI, ale poza tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś forek jest przełożony, nawet fotki były. Nie wiem tylko czy w PL

ja znalazlem kiedys na subsruforester.org FSTI po przekladce :twisted: i jest on gdzies w EU :mrgreen: (tylko niepamietam gdzie :roll: ) i jak go koles pokazywal na forum to amerykance byli zazdrosni jak cholera :mrgreen: ze Japonczyki "wypuscili" kilka szt. FSTI LHD i wtedy koles im powiedzial ze przelozyl go :P tak wiec mstar, jak go kupisz i przelozysz bedziesz jednym z nielicznych ktory ma taka beSTIe LHD ale napewno bedziesz jedyny w PL :mrgreen:

Ja Ci kibicuje b.mocno abys go mial :wink:

Ja po sprzedazy mojego wrxa przesiadam sie na Forka Turbo :mrgreen: i jak sie uda to kto wie moze uda mi sie kupic FSTI :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie uda to kto wie moze uda mi sie kupic FSTI
może zakup zbiorowy w Litchfield Imports zrobimy :?: :wink:

mstar, rozglądaj się na prawde za FSTI plus dawcą, swap bedzie Cię wiecej kosztował: przecież silnika i skrzyni nie zostawisz go na seryjnym zawiasie i heblach? A jak większe heble, to i większe felgi, dojdzie Ci wydech, itd., itp. Lista robi się długa...

Poza tym: co orginalny FSTI, to nie swap :!: Może to Cię zainspiruje:

 

ForesterSTi-58.jpg

ForesterSTi-49.jpg

ForesterSTi-38.jpg

ForesterSTi-45.jpg

ForesterSTi-46.jpg

ForesterSTi-50.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...