Jump to content

Jaki tuningować wydech wolnego ssaka?


sebachon
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś z szanownych Forumowiczów zna jakieś sprawdzone marki wydechów, żeby podnieść nieco moc wolnego ssaka sedana 160KM MY2006? Czy te, które zakładane są do WRXa będą pasowały do mojego? Wybieram się co prawda wkrótce do pewnej znanej i popularnej na forum firmy tuningowej, ale może ktoś ma inne pomysły. W silniku grzebać nie zamierzam. Byłbym wdzięczny za wskazówki.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

sebachon, chyba poza dzwiekiem bardziej basowym to w zasadzie nic ci to nie da koni ...

no moze ze 4

przy okazji zamontuj kolektor roznoodleglosciowy to bedziesz sobie mogl pobulgotac

 

polecam back boxa prodrive

 

bardzo przyjemni wydech nawet w n/a

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś z szanownych Forumowiczów zna jakieś sprawdzone marki wydechów,

 

najbardziej sprawdzoną marką jest Subaru :) załóż wydech od STI, do tego proponuję zawias, też od STI, silnik i wogole...wszystko o S TI, chociaż chyba najłatwiej kupić całe STI ;)

 

odpuść sobie robienie wydechu, żeby podnieść moc. zrób sobie wydech, żeby polepszyć wrażenia "uszne".

Link to comment
Share on other sites

A najlepiej w ogole odpusc sobie to dlubanie i ciesz sie autem.

A jakbys mial watpliwosci dlaczego, to napuszcze takiego jednego, co tez sie zabral za poprawianie Subaru NA i chyba go troche krew w koncu zalala :)

Link to comment
Share on other sites

sebachon, chyba poza dzwiekiem bardziej basowym to w zasadzie nic ci to nie da koni ...

no moze ze 4

 

 

Szczerze watpie, zeby wymiana wydechu w wolnym ssaku dawala taki przyrost mocy.

Link to comment
Share on other sites

sebachon, daj sobie luz, szkoda salaty. Nie wycisniesz w ten sposob dodatkowych KM, co najwyzej stracisz Nm na dole. Wydech w N/A to nie turbo, musi byc bardzo dokladnie policzony. Na oko 'bo tak bedzie lepiej' to zwykle kupa wychodzi. Do tego majac juz lepszy wydech trzeba przestroic auto, a koszt strojenia to circa 1,5k PLN. Bez strojenia nic nie wyjdzie, bo niby z czego? Tylko zeby to strojenie cos dalo, to powinienes zajac sie tez glowica - lepsze przeplywy, wieksze wspolotwarcie zaworow, wyzsza kompresja.

 

Ja mam bardzo dobrze wydech zrobiony. I... zastanawiam sie czy zalozyc kompresor czy glowice od rallyteca. A pozniej strojenie. Bo nie jezdzi tak jak sie spodziewalem, a z dolu to nawet nie wiem czy nie gorzej.

 

Musisz cos zrobic, to zostaw seryjny kolektor (ZOSTAW SERYJNY KOLEKTOR) razem z pierwszym katalizatorem i sondami, wywal reszte. Daj jeden tlumik przelotowy i jeden komorowy (KOMOROWY) na koncu, "orurowanie" 2,5". Bedzie brzmiec inaczej, wygladac lepiej, pozbedziesz sie nadmiaru pieniedzy, nic lepiej nie pojedzie :lol:

Link to comment
Share on other sites

A jakbys mial watpliwosci dlaczego, to napuszcze takiego jednego, co tez sie zabral za poprawianie Subaru NA i chyba go troche krew w koncu zalala

AMI, czemu tak brutalnie ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

całą wolnossąca śmietana forumowa zbiera

Rzekłbym sfermentowana :P

 

sebachon, jak chcesz koniecznie mieć więcej mocy w N/A to jedyną opcją jest zmiana silnika na 3.0 H6. Z tego masz około 230 bezpiecznego kuca. Dłubanie 2.0 lub 2.5 mija się z celem. Wydech możesz zrobić dla samego fun'u.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze można założyć magnetyzer..

 

 

albo ten diwajs, który był ostatnio w "znaleziona na allegro..." ten taki, co się robi dźwięk V8, po wetknięciu kawałka plastiku w zapalniczkę :)

Link to comment
Share on other sites

widzę, że się całą wolnossąca śmietana forumowa zbiera ;)

 

:lol::lol::lol:

Tu widzę nieźle pośmiać się można... Chłopaki, dzięki za rady, chyba rzeczywiście zajmę się raczej wrażeniami "usznymi" i może trochę zawias poprawię, żeby czasami ostrzej pohulać.

 

sebachon, daj sobie luz, szkoda salaty. Nie wycisniesz w ten sposob dodatkowych KM, co najwyzej stracisz Nm na dole. Wydech w N/A to nie turbo, musi byc bardzo dokladnie policzony. Na oko 'bo tak bedzie lepiej' to zwykle kupa wychodzi. Do tego majac juz lepszy wydech trzeba przestroic auto, a koszt strojenia to circa 1,5k PLN. Bez strojenia nic nie wyjdzie, bo niby z czego? Tylko zeby to strojenie cos dalo, to powinienes zajac sie tez glowica - lepsze przeplywy, wieksze wspolotwarcie zaworow, wyzsza kompresja.

 

Ja mam bardzo dobrze wydech zrobiony. I... zastanawiam sie czy zalozyc kompresor czy glowice od rallyteca. A pozniej strojenie. Bo nie jezdzi tak jak sie spodziewalem, a z dolu to nawet nie wiem czy nie gorzej.

 

Musisz cos zrobic, to zostaw seryjny kolektor (ZOSTAW SERYJNY KOLEKTOR) razem z pierwszym katalizatorem i sondami, wywal reszte. Daj jeden tlumik przelotowy i jeden komorowy (KOMOROWY) na koncu, "orurowanie" 2,5". Bedzie brzmiec inaczej, wygladac lepiej, pozbedziesz sie nadmiaru pieniedzy, nic lepiej nie pojedzie :lol:

 

 

Dzięki, to brzmi najsensowniej.

Link to comment
Share on other sites

Najlepszym zabiegiem w zwiazanym z wydechem i efektywnym podniesieniem mocy w NA jest założenie pomiędzy kolektorem a resztą wydechu takiego jednego urządzenia, które bodajże nazywa się turbosprężarka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

, to napuszcze takiego jednego, co tez sie zabral za poprawianie Subaru NA i chyba go troche krew w koncu zalala

 

HM.......HM....... :evil:

 

:mrgreen:

 

Markus_SK, no powiedz co "poprawiałeś"... Warto wiedzieć czego się wystrzegać.

Link to comment
Share on other sites

Najlepszym zabiegiem w zwiazanym z wydechem i efektywnym podniesieniem mocy w NA jest założenie pomiędzy kolektorem a resztą wydechu takiego jednego urządzenia, które bodajże nazywa się turbosprężarka :mrgreen:

A najlepiej dokupić komplet:

turbosprężarka razem z całym samochodem do niej doczepionym :)

I osiągi sie poprawią i bulgot będzie...

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Najlepszym zabiegiem w zwiazanym z wydechem i efektywnym podniesieniem mocy w NA jest założenie pomiędzy kolektorem a resztą wydechu takiego jednego urządzenia, które bodajże nazywa się turbosprężarka :mrgreen:

A najlepiej dokupić komplet:

turbosprężarka razem z całym samochodem do niej doczepionym :)

I osiągi sie poprawią i bulgot będzie...

 

:mrgreen:

 

:D:D:D

Dobre. Z chęcią bym to zrobił tylko te "lanosy" wrx-y niestety mnie odstraszają swoją wątpliwą urodą... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Markus_SK, no powiedz co "poprawiałeś"... Warto wiedzieć czego się wystrzegać.

 

Już Ci opowiadam. Rzuciłem tym w trzy diabły :!:

Przerobienie tej czynnosci okazało się zbyt skomplikowane niż się spodziewałem i do tego nieopłacalne. Kolektor(z dziadka) sprzedałem wraz z uszczelkami.

Jedynie co zostało wymienione, to tylna pucha i jest OK.

Link to comment
Share on other sites

uż Ci opowiadam. Rzuciłem tym w trzy diabły :!:

Przerobienie tej czynnosci okazało się zbyt skomplikowane niż się spodziewałem i do tego nieopłacalne. Kolektor(z dziadka) sprzedałem wraz z uszczelkami.

Jedynie co zostało wymienione, to tylna pucha i jest OK.

 

Też powoli dochodzę do takiego wniosku... :) A jaką "tylną puchę" założyłeś? Może H&S-a?

Link to comment
Share on other sites

Może H&S-a?

 

Taaa, za wszy bym ją kupił i na pchlim targu do tego.

Tylna pucha to PROEX. wpisz tak w alledrogo i ci wyskoczy. Cena do przyjęcia, wykonanie również, odgłos-hehehe :twisted:

Link to comment
Share on other sites

sam coś szukam ostatnio bo cena używek subaru jest dla mnie średnio do przyjęcia ( 300zł średnio za podrdzewiały złom ) a nowego nie moge zlokalizować przez okoliczne warsztaty ( chyba skończy się na aso )

 

jedyne co mnie powstrzymuje od jakichś dziwnych ruchów to to że podobno wydech do n/a jest jakoś dostrojony i nie powinno się nic grzebać i tu pytanko - jak to jest w gx - wygląda to tak jakby 1 lambda była przed pierwszym kat później kat i jest 2 lambda a później 2 kat i chyba tłumik i dopiero później kawałek rury i wydech końcowy - jak dla mnie to strasznie dużo tych kat'ów i tłumików - musi to jakoś wpływać ujemnie na silnik ( spalanie w góre i delikatnie gorsze osiągi )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...