pawlaswrc Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Przymierzam się do zakładania sprężyn Eibach Pro kit. Jak mam założyć tylne sprężyny progresywne? Helperem (gęstszym zwojem) na górze, czy na dole? Już kiedyś o to pytałem, ale jakos nikt nie dał jasnej odpowiedzi!?!?!??! Może tym razem?!?!?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 kurde ja mam takowe ale zakładał mi mechanik i nie wiem... jakby co to zadzwonię jutro do niego jak nie zapomnę i się zapytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 pawlaswrc, miałem pro kit w Hondzie, tam tylnie sprężyny były zamontowane gęstym zwojem na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 nieuprzejmygbur, jak możesz to zapytaj za cenę pomuka Ja już chyba wydedukowałem. Według tego, co jest napisane na sprężynie, to powinno być helperem na dole, bo chyba nie pisali by oznaczeń do góry nogami? Dziwne, że nie ma jakiejś instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Jeśli to taki sam zestaw, to wygląda na węższy zwój na górze http://www.wrxtuners.com/forums/f90/eib ... tos-29342/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 o 9 zadzwonię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 mzy, nie chodzi o węższy zwój, tylko o gęstszy. W tym linku faktycznie węższy zwój jest na górze, bo od (chyba) MY04 sprężyny były stożkowe, czyli zwężały się ku górze. Mnie chodzi o gęstszy zwój, czyli tzw. helper, który gość z linka założył na dole, i raczej tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 pawlaswrc, Kiedyś komuś pisałem o tym(może Tobie) ,Fakt,że spręzyny montowali ludzie róznie,bo i dużej różnicy nie ma.Różne bywały też sprężyny-np. "baryłkowe".Jeśli stożkową dasz zwężeniem do góry to górna część będzie bardziej sztywna. W przypadku helpera montowanego na dole będzie troszkę lepiej wybierał drobne dziury,ale tylko troszkę. Gdy helper na górze charakterystyka zawiasu nie zmieni się w wyczuwalny sposób. Róznica będzie w masie nieresorowanej- im mniejsza tym lepiej,Ta masa jest większa gdy helper na górze. Helper ma 2 funkcje: wybiera drobne dziury i utrzymuje sprężynę w siodle przy dużych zwisach,hopach. Jeżeli pasują tak i tak,montuj gęstszym zwojem do dołu,który jest namiastką helpera. Gęstsze zwoje to mniejsza sztywność. (odwrotnie tylko przy określonych lub będących w komplecie amorach) pozd. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 kurde nie zarobię... dzwoniłem do mechanika ale nie pamięta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 nieuprzejmygbur, to na zachętę - podnieś auto i zajrzyj , chociaż respect rozwiał moje wątpliwości, to zawsze to jeszcze jedna opinia, a już będziesz dumnym nosicielem pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztandurek Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 To ja się wypowiem... U mnie były zamontowane gęstszym zwojem do dołu 8) Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 no właśnie próbowałem zaglądnąć i wiele nie zobaczyłem jutro może będę zmieniał koła na letnie to dojrzę więcej ... ależ walczę o tego pomuka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boju21 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 na 100% gestrzymi zwojami do dołu i tu nie ma co gdybac,wiec zakładaj tak,zreszta wiekszosc samochodów tak ma no i kazdy mechanik ci to powie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się