giepa Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 zdecydowałem,ze jednak przeniosę posta tu Witam i od razu proszę o pomoc osób znających się na rzeczy Ostatnio w moim 'Outbacku' niepokoi mnie następująca rzecz-y. 1) Przy zimnym aucie (rano) podczas ruszania z 1 biegu strasznie drga silnik i ciężko nim ruszyć z miejsca- trzeba przygazowac by było to w ogóle możliwe. Drgania są rytmiczne i występują wówczas gdy zaczyna się zasprzeglanie (szarpie całym autem). Po odpaleniu rano silnik chodzi normalnie, równo, bez zarzutu. Sytuacja się zmienia gdy przejadę kilkanaście kilometrów, po prostu po rozgrzaniu nie ma tego. Sytuacja ta występuje tylko po dłuższym postoju. Gdy wychodzę z pracy i ruszam, nie ma tego typu historii. Rano zawsze. 2) Sprawa hamulców: przy wyhamowywaniu (nawet nie ostrym) występują stuki dochodzące z okolicy przedniej osi tak jak by z zacisków hamulcowych zgłaszałem już ten problem w subaru Poin Łódz, mechanik niby rozebrał zaciski i cos przesmarował, pomogło na tydzień i dalej (najbardziej zauważalne jest to kiedy zjeżdża sie z równi pochyłej i przyhamowywuje się) -wygląda to tak naciskam pedał ham. samochód traci prędkość i jest zawsze ten stuk (nie chodzi mi o stuk przy puszczaniu pedału, bo to akurat mi nie przeszkadza). Martwi mnie to bo nie wiem czy nie jest to usterka która może ujawnić się nagle podczas szybszej jazdy. Auto ma najechane 40 tys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Witam, A jaki ma Pan silnik i jaka skrzynie biegów :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
giepa Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 diesel -oczywiscie manualna Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 1) Przy zimnym aucie (rano) podczas ruszania z 1 biegu strasznie drga silnik i ciężko nim ruszyć z miejsca- trzeba przygazowac by było to w ogóle możliwe. Drgania są rytmiczne i występują wówczas gdy zaczyna się zasprzeglanie (szarpie całym autem). Po odpaleniu rano silnik chodzi normalnie, równo, bez zarzutu. Sytuacja się zmienia gdy przejadę kilkanaście kilometrów, po prostu po rozgrzaniu nie ma tego. Sytuacja ta występuje tylko po dłuższym postoju. Gdy wychodzę z pracy i ruszam, nie ma tego typu historii. Rano zawsze. Miałem bardzo podobne objawy - ponadto po zapaleniu na zimno z rur wydechowych wydobywały się spore ilości jasnego dymu. Objawy ustąpiły po dokonaniu przez ASO kalibracji wtryskiwaczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Witam, Zgadzam się z przedmówcą, że mogą być to wtryskiwacze. Jednakże bez gruntownej diagnostyki się nie obejdzie- w tym celu należy udać się do ASO, celem podpięcia komputera. Oczywiście należy mieć na względzie, że objawy, o których mowa musza występować podczas diagnostyki. Jeśli chodzi o hamulce, to wg mnie mogą to byś elementy (blaszki), po których przemieszczają się klocki hamulcowe. One właśnie mogą powodować delikatne postukiwania. Należy je po prostu wymienić. Patrz na zdj poniżej Link to comment Share on other sites More sharing options...
LU 00001 Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 kilka tygodni temu zaniepokoił mnie podobny objaw, okoliczności: zazwyczaj poranek, tuż po odpaleniu zimnego silnika, oczywiście nigdy nie ruszam tuż po odpaleniu.. z szacunku dla serca pojazdu, wrzucam 1 bieg, delikatnie ruszam objawy: w przedziale obrotów 1.0-1.2 występują niepokojące drgania, zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji, są to drgania mające swoje epicentrum w silniku, ostatnio sprawdzałem podobne drgania występują z tym samym zakresie obrotów na biegu jałowym, objawy ustępują po przejechaniu kilkunastu minut, kiedy silnik złapie wyższą temperaturę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts