Jump to content

Drgania silnika podczas ruszania


Recommended Posts

zdecydowałem,ze jednak przeniosę posta tu

 

Witam i od razu proszę o pomoc osób znających się na rzeczy

 

Ostatnio w moim 'Outbacku' niepokoi mnie następująca rzecz-y.

 

1) Przy zimnym aucie (rano) podczas ruszania z 1 biegu strasznie drga silnik i ciężko nim ruszyć z miejsca- trzeba przygazowac by było to w ogóle możliwe. Drgania są rytmiczne i występują wówczas gdy zaczyna się zasprzeglanie (szarpie całym autem). Po odpaleniu rano silnik chodzi normalnie, równo, bez zarzutu. Sytuacja się zmienia gdy przejadę kilkanaście kilometrów, po prostu po rozgrzaniu nie ma tego. Sytuacja ta występuje tylko po dłuższym postoju. Gdy wychodzę z pracy i ruszam, nie ma tego typu historii. Rano zawsze.

 

 

2) Sprawa hamulców: przy wyhamowywaniu (nawet nie ostrym) występują stuki dochodzące z okolicy przedniej osi tak jak by z zacisków hamulcowych zgłaszałem już ten problem w subaru Poin Łódz, mechanik niby rozebrał zaciski i cos przesmarował, pomogło na tydzień i dalej (najbardziej zauważalne jest to kiedy zjeżdża sie z równi pochyłej i przyhamowywuje się) -wygląda to tak naciskam pedał ham. samochód traci prędkość i jest zawsze ten stuk (nie chodzi mi o stuk przy puszczaniu pedału, bo to akurat mi nie przeszkadza).

Martwi mnie to bo nie wiem czy nie jest to usterka która może ujawnić się nagle podczas szybszej jazdy.

 

Auto ma najechane 40 tys.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
1) Przy zimnym aucie (rano) podczas ruszania z 1 biegu strasznie drga silnik i ciężko nim ruszyć z miejsca- trzeba przygazowac by było to w ogóle możliwe. Drgania są rytmiczne i występują wówczas gdy zaczyna się zasprzeglanie (szarpie całym autem). Po odpaleniu rano silnik chodzi normalnie, równo, bez zarzutu. Sytuacja się zmienia gdy przejadę kilkanaście kilometrów, po prostu po rozgrzaniu nie ma tego. Sytuacja ta występuje tylko po dłuższym postoju. Gdy wychodzę z pracy i ruszam, nie ma tego typu historii. Rano zawsze.

 

Miałem bardzo podobne objawy - ponadto po zapaleniu na zimno z rur wydechowych wydobywały się spore ilości jasnego dymu. Objawy ustąpiły po dokonaniu przez ASO kalibracji wtryskiwaczy.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Zgadzam się z przedmówcą, że mogą być to wtryskiwacze. Jednakże bez gruntownej diagnostyki się nie obejdzie- w tym celu należy udać się do ASO, celem podpięcia komputera. Oczywiście należy mieć na względzie, że objawy, o których mowa musza występować podczas diagnostyki.

 

Jeśli chodzi o hamulce, to wg mnie mogą to byś elementy (blaszki), po których przemieszczają się klocki hamulcowe. One właśnie mogą powodować delikatne postukiwania. Należy je po prostu wymienić. Patrz na zdj poniżej

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

kilka tygodni temu zaniepokoił mnie podobny objaw,

 

okoliczności:

zazwyczaj poranek, tuż po odpaleniu zimnego silnika, oczywiście nigdy nie ruszam tuż po odpaleniu.. z szacunku dla serca pojazdu,

wrzucam 1 bieg, delikatnie ruszam

 

objawy:

w przedziale obrotów 1.0-1.2 występują niepokojące drgania, zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji,

są to drgania mające swoje epicentrum w silniku, ostatnio sprawdzałem podobne drgania występują z tym samym zakresie obrotów na biegu jałowym,

 

objawy ustępują po przejechaniu kilkunastu minut, kiedy silnik złapie wyższą temperaturę

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...