Jump to content

Subaru Baja - pytanie Drwala


Dyrekcja
 Share

Recommended Posts

  • Dyrekcja SIP
Wysłany: Nie Lis 13, 2005 12:13 am

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Przeglądając prasę motoryzacyjną można było natknąć się na artykuły , w których pisano o " likwidacji kratki" a tym samym o braku możliwości odpisywania w całości podatku VAT od takich ciężarówek.Tak więc, odpowiednie przepisy już to uregulowały. Oczywiście życie nie znosi pustki i wielu użytkowników takich aut myśli o wariancie typu pikap , aby jednak móc podatek ten odpisać od swoich kosztów. Moje pytanie sprowadza się do tego, czy SIP myśli o wprowadzeniu na polski rynek modelu baja .Z pobieżnych wyszukanych w internecie informacji zorientowałem się że model ten dostępny jest w Stanach i to w przyzwoitej cenie, chociaż wybór kolorów jest ubogi.Co do parametrów i osiągów to już się pogubiłem, i spalanie galonów na milę przeliczjąc to na nasze l/km było dla mnie za trudne Następne pytanie to: czy auto to mogłoby być w Polsce zrejestrowane jako ciężarowe?(Co do stabilności naszych przepisów chyba wszyscy mamy już wyrobione zdanie).Auto może nie jest zbyt piękne ale wygląda na wygodne i praktyczne.

 

Subaru Baja bazuje na poprzednim modelu Outbacka i jest dostępne wyłącznie Północnej Ameryce.

Ponieważ nie spełnia warunków homologacyjnych w UE konieczne by były przeróbki (np. montaż światła p.mgielnego tylnego, zmiana reflektorów itd) oraz przeprowadzenie homologacji i zawarcie ubezpieczenie gwarancyjnego.

Pom spełnieniu w/w mógłby być zwolniony z VAT.

Baja występuje w wersji 2.5l NA oraz 2.5l Turbo.

Zuzycie paliwa odpowiada mniej więcej Outbackowi 2.5 (wersja NA) oraz Foresterowi 2.5 XT (wersja turbo).

Prowadzenie samochodu (trzymanie się drogi etc) jest na poziomie poprzedniego modelu Outbacka.

Czy warto wprowadzić - nie wiem, trudno jest oszacować potencjał na ten samochód, a koszty dość znaczne.

 

A więc zamieszczam ankietę (z prośbą o jej spopularyzowanie, acz bez gwarancji, że jej wyniki będą respektowane :wink: ).

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zaraz sobie zobacze szczegoly na subaru.com i dam odpowiedz... ciesze sie, ze temat zostal poruszony - to jest ciekawy model... zastanawiam sie tylko nad opcja ostatnia (sensem wprowadzania starego modelu)... cdn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że lepiej poczekać na nowy model.

 

Co do sprzedaży - jakie są wyniki takich modeli jak Nissan Pick-Up czy Mitsubishi L200? Baja, mogłaby być dla nich niezłą konkurencją (bo jest bardziej 'cywilna'), tylko - nie mogłaby szokować ceną.

 

I jeśli już - to IMHO tylko wersję wolnossącą. To nie auto stworzone do turbo...

Link to comment
Share on other sites

to dobrze, że pojawia się ankieta, bo to znaczy, że rynek jest zainteresowany takim samochodem spod znaku PLEJAD.

 

Ale udziału w ankiecie nie wezmę z racji możliwych odpowiedzi (preferujących potencjalnych nabywców). Ja jako miłośnik marki z miłą chęcią bym zobaczył taką ciężarówkę w SiP-ie, no ale biznes to nie chęci tylko rachunek ekonomiczny, więc niech odpowiedzi udzielają zainteresowani zakupem na firmę

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Interesujące auto, zastanawiałem się nad sprowadzeniem takiego dla siebie. Chętnie bym takim pojeźdźił, ale musiałby się trochę "spopularyzować", bo na razie się bardzo wyróźnia na ulicy. Nie ukrywam również, że chodzi mi o VAT. Poczekał bym do nowej wersji nadwozia.

Link to comment
Share on other sites

Jest ciekawe. Pomimo, że zaznaczyłem TAK, uwarzam, że średnie byłoby zainteresowanie tym modelem... Większość "kratkowiczów" chciała kupić samochód osobowy, z możliwościa odliczenia VAT, więc CZĘŚCI Z NICH nie potrzebna prawdziwa ciężarówka.

 

Przykładowo mój ojciec chciał kupić Legaca z kratką, prowadzi firmę w której wozi siebie samego i... teczkę :lol: a kratka to tylko dla odliczenia VAT. :D

Link to comment
Share on other sites

Przykładowo mój ojciec chciał kupić Legaca z kratką, prowadzi firmę w której wozi siebie samego i... teczkę :lol: a kratka to tylko dla odliczenia VAT. :D

 

I prawidłowo. Swego czasu nikt nie potrafił zrozumieć, że teczka taty to zupełnie to samo co worki ziemniaków i tak samo służy do uzyskiwania przychodu. Za to skutecznie w narodzie została rozsiana opinia o tych co "oszukują kupując auto z kratką" tylko po to, żeby odliczyć VAT...

 

Ale żeby nie było, że offtopiczę. Zaznaczyłem, że to auto nie dla mnie, bo to IMHO samochód dla farmera, właściciela gospodarstwa agroturystycznego, właściciela stadniny koni itp... Wydaje mi się, że zbyt mały jest u nas rynek dla takich aut. Nawet Ci, którzy wożą tylko teczki a chcieliby odliczyć VAT, chyba na to nie pójdą.

Link to comment
Share on other sites

Jakto za maly rynek? W polsce akurat wies jest bardzo rozwinieta i dosc duzo osob mieszka poza skupiskami urbanistycznymi. Z ciekawostek napisze, ze do 2008 mamy do wykorzystania 58 mln euro, na razie wykorzsytalismy 3,4 mln... nie umiemy nawet wziasc tego co nam daja... i co sie okazje, ze ponad 2 mln euro wzieli rolnicy... ot dlaczego beda kupcy na Baje :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Lubie pickup-y ale czy baya jest nim? W materiałach o nim wszystko jest w miarach anglosaskich i nie chce mi sie przeliczać, ale napewno nie ma ładowności zbliżonej chociaz do tony, mogę się założyć że nie zmieszczą się narty, brak blokad dyskwalifikuje go z ciężkiej pracy. To auto ma ładnie wyglądać i szybko jeździć. Ja wybrałbym L200 albo titana.

Link to comment
Share on other sites

Baja ma prawo istnieć w USA tam jest cała masa farmerów co potrzebują pukc-up. U nas ten rodzaj pojazdów pozwala na odliczenie od paliwa VAT-u a jeżeli ktoś dużo jeździ to może być korzystne te rozwiązanie.

A podobno w naszym kraju istnieje zapotrzebowanie na takie pojazdy więc jeśli Subaru chce trochę zgarnąć sianka po powinni się streszczać

A co do samego autka to jest ładne , ale jak na mnie to za drogie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fajne auto- w Polsce raczej niszowe jak i inne duże pick-upy 4x4, wyniki sprzedaży możnaby pewnie porównywać do tamtych jak i możliwości wzrostu rynku na takie sprzety,dużo zależy od ceny ale ta pewnie nie byłaby niska. Auto raczej dla bogatszego rolnika(rynek wzrasta) i kogoś o podobnych potrzebach (też krzywa rośnie). Właściwy krok do budowania szerszej oferty nawet w kwestiach prestiżowych.

Link to comment
Share on other sites

a ja jestem na tak - ale dla wersji N/A. Rynek na te samochody sie juz pojawil - co prawda na razie widac glownie Dodge RAM 2500 - ale mysle, ze i Baja sie odnajdzie :) Co prawda w przypadku samochodow tego typu turbo wydaje sie jednak ta gorsza opcja - bo to nie ma byc scigant drogowy - a taki "lzejszy wolek roboczy". Osobiscie mieszkajac w terenie gorzystym ( i nie mowie o lansowaniu sie na Krupowkach :wink: ) - majac do wyboru Forysia 2,0 158KM wolalbym Baje 2,5 N/A jako bardziej praktyczne auto. Ale wiadomo, ze sporo osob wybraloby cos naprawde terenowego...

W kazdym razie popieram :)

Pozdr.

Szymon vel pumex

Link to comment
Share on other sites

Nikt jeszcze nie wspomnial, ze moze to byc auto "dla zabawy". Na wyjazd w gory (4 osoby sie mieszcza), na plaze, albo do lansowania sie. Zauwazcie, ze najnowszy Nissan Navara ma 170KM i stal sie zdecydowanie bardziej cywilny, co swiadczy o tym, ze pick-upy robia sie trendy/jazzy/si ! (potwierdzaja to redaktorzy czasopism motoryzacyjnych)

Link to comment
Share on other sites

U nas jest t pewien problem. Gdyby ktoś pickupem zawitał do miasta, zrobił zakupy i włożył do skrzyni to po 2 postojach na światłach nie miał by już tych zakupów... Ciężko znaleźć mi znaleźć inne zastosowanie dla pickupów w naszym kraju niż jako samochód roboczy. Takie auta też są potrzebne, ale czy aż tyle, aby opłacało się wprowadzić Baję ? No chyba, żeby zacząć wprowadzanie tego modelu od np. wygrania jakiegoś przetargu, czy czegoś w tym stylu.

Link to comment
Share on other sites

Witek, przedzial bagazowy jest zamykany od gory (tj. zwykly bagaznik) - dostep masz przez zdejcie lub uchylenie do gory pokrywy...

Link to comment
Share on other sites

U nas jest t pewien problem. Gdyby ktoś pickupem zawitał do miasta, zrobił zakupy i włożył do skrzyni to po 2 postojach na światłach nie miał by już tych zakupów...

W TG testowali jakiegoś hamerykańskiego bestsellera, dla mnie porażka - że ktoś to kupuje, i jak się okazuje na wyspach też wymienili otwarty przedział bagażowy jako wadę - bo kradną. Niemniej jak OGS wspomniał, można to w jakiś tam sposób zamykać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...