Jump to content

regeneracja zacisku hamulcowego


point
 Share

Recommended Posts

Serwus!

ostatnio zaobserwowalem ze nie cofaja sie tłoczki w zacisku

mam pytanie czy taki zacisk mozna zregenerowac czy sa jakies zestawy do regeneracji zaciskow?

czy wymienia sie caly zacisk?

impreza GT 99 seryjny

Link to comment
Share on other sites

Serwus!

ostatnio zaobserwowalem ze nie cofaja sie tłoczki w zacisku

mam pytanie czy taki zacisk mozna zregenerowac czy sa jakies zestawy do regeneracji zaciskow?

czy wymienia sie caly zacisk?

impreza GT 99 seryjny

wymienia sie gumki/uszczelniacze tloczkow (sa zestawy naprawcze - OEM i tansze zamienniki), ew. szlifuje sie same tloczki, jezeli sa skorodowane...

Link to comment
Share on other sites

point, Ale zaobserwowałeś, że tłoczki się nie ruszają czy się nie cofają? Ruch tłoczków podczas normalnej pracy jest prawie niezauważalny.

 

nie cofaja

czuje jak wolno samachod sam hamuje i nie zatrzymuje sie bezwladnie tylko jest typowe ugiecie zawieszenie i cofniecie

Link to comment
Share on other sites

To szybko sie tym zajmi. Ja u siebie regenerowalem sam i nawet jede tloczek musialem wymienic bo byl juz bardzo skorodowany a drugo dalo sie bardzo drobnym papierem sciernym zeszlifowac. Jesli chodzi o gumki to mozna poszukac zamiennikow ja takie kupilem ale pamietaj zeby starych sprezynek co trzymaja zewnetrzne gumki nie wyzucic. Te co sa w zestawach (przynajmniej ja na taki trafilem) sa za male i nieda sie ich zalozyc.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Dla tych co by chcieli samemu zrobić:

- mamy zacisk, zajechany

scaled.php?server=717&filename=zacisk2.jpg&res=medium

scaled.php?server=263&filename=zaciski1.jpg&res=medium

PS. U mnie tłoczki stały jak zabetonowane, obróciłem je w zacisku i próbowałem sprężonym powietrzem je wydłubać, ostatecznie pożyczyłem od kumpla z warsztatu specjalne szczypce i mm po mm wykręcałem je z zacisku.

 

- oddajemy do piaskowania (najlepiej cały zmontowany) lub czyścimy ręcznie - powodzenia :P

scaled.php?server=406&filename=zacisk3.jpg&res=medium

scaled.php?server=42&filename=zacisk4.jpg&res=medium

U mnie niestety na kilku tłoczkach guma odleciała lub była przerwana i tłoczek troszkę został wypiaskowany ale wszystko powyżej miejsca pracy z uszczelniaczem więc jest ok,

Obawiałem się czy nie będzie cieknąć ale puki co działa, nie zapieka się itp.

 

- doczyszczamy ręcznie + odrdzewianie - używałem odrdzewiacza firmy dragon za 5zł - jakiś lekki roztwór kwasowy.

scaled.php?server=189&filename=zacisk6.jpg&res=medium

Tu już po odrdzewianiu

scaled.php?server=828&filename=zacisk7.jpg&res=medium

scaled.php?server=190&filename=zacisk8.jpg&res=medium

Trzeba poczekać aż wszystko wyschnie, resztki rudego odchodzą i można przetrzeć benzyną ekstrakcyjną i malować.

scaled.php?server=4&filename=zacisk9.jpg&res=medium

scaled.php?server=826&filename=zacisk10.jpg&res=medium

Malowałem farba VHT do zacisków, można użyć jakiegoś motipa czy innej podobnej farby odpornej na wysokie temperatury.

>http://desmond.imageshack.us/Himg526/scaled.php?server=526&filename=zacisk12.jpg&res=medium[/img]

scaled.php?server=51&filename=zacisk14.jpg&res=medium

Farba po wyschnięciu wygląda dużo lepiej, jest półmatowa ale śliska, puki co zrobiłem 2tkm i śladów korozji czy czepiającego się pyły z RC5+ nie zanotowałem.

Zaciski były gotowe, moje tłoczki wyglądały tak

scaled.php?server=835&filename=zacisk13.jpg&res=medium

Użyłem papieru ściernego 2000, pasty polerskiej i waty stalowej, wypolerowane i posmarowane specjalnym smarem do tłoczków hamulcowych wsadziłem w zaciski.

Gumy zastosowałem z zamiennika autofren - koszt ok 25zł jeden zacisk. Wszystko pasowało.

 

Finalny wygląd

scaled.php?server=23&filename=zac1115.jpg&res=medium

scaled.php?server=220&filename=zac1114.jpg&res=medium

scaled.php?server=189&filename=zac1113.jpg&res=medium

scaled.php?server=39&filename=zac1112.jpg&res=medium

 

PS. Są firmy które zajmują się regeneracją ale koszt 1szt z tego co widziałem to ok 150zł.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że potrzebujesz pod zacisk jak ze zdjęcia wyżej? Jutro postaram sobie przypomnieć w robocie numerki i napiszę.

 

Blaszka sprężysta, drucik i prowadnice klocków to - quick brake 1752 (qb1752) - dane z IC

Reperaturka gumowa zacisku czterotłoczkowego - autofern D4-407 - dane z IC

Link to comment
Share on other sites

Jakby ktoś szukał, to powinienem mieć jeszcze gdzieś zaciski właśnie do regeneracji. Miałem je montować z swoim XT, ale Forka już nie mam, a zacisków nie zdążyłem założyć.

 

Jakby co, to PW.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...