point Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Serwus! ostatnio zaobserwowalem ze nie cofaja sie tłoczki w zacisku mam pytanie czy taki zacisk mozna zregenerowac czy sa jakies zestawy do regeneracji zaciskow? czy wymienia sie caly zacisk? impreza GT 99 seryjny Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Serwus!ostatnio zaobserwowalem ze nie cofaja sie tłoczki w zacisku mam pytanie czy taki zacisk mozna zregenerowac czy sa jakies zestawy do regeneracji zaciskow? czy wymienia sie caly zacisk? impreza GT 99 seryjny wymienia sie gumki/uszczelniacze tloczkow (sa zestawy naprawcze - OEM i tansze zamienniki), ew. szlifuje sie same tloczki, jezeli sa skorodowane... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 point, Ale zaobserwowałeś, że tłoczki się nie ruszają czy się nie cofają? Ruch tłoczków podczas normalnej pracy jest prawie niezauważalny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
point Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 point, Ale zaobserwowałeś, że tłoczki się nie ruszają czy się nie cofają? Ruch tłoczków podczas normalnej pracy jest prawie niezauważalny. nie cofaja czuje jak wolno samachod sam hamuje i nie zatrzymuje sie bezwladnie tylko jest typowe ugiecie zawieszenie i cofniecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTR Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 To szybko sie tym zajmi. Ja u siebie regenerowalem sam i nawet jede tloczek musialem wymienic bo byl juz bardzo skorodowany a drugo dalo sie bardzo drobnym papierem sciernym zeszlifowac. Jesli chodzi o gumki to mozna poszukac zamiennikow ja takie kupilem ale pamietaj zeby starych sprezynek co trzymaja zewnetrzne gumki nie wyzucic. Te co sa w zestawach (przynajmniej ja na taki trafilem) sa za male i nieda sie ich zalozyc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
point Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 stal kilka tygodni i taki oto efekt na razie nie jezdze zeby tarczy nie spalic Link to comment Share on other sites More sharing options...
FogelWRX Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Witam, jak się zakończył temat ?? tzn gdzie regenreowałeś zacisk ?? pozdrawiam , M 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 FogelWRX, pewnie temat się nie skończył.Kolega jeszcze szlifuje tłoczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz-B Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 jak się zakończył temat ?? tzn gdzie regenreowałeś zacisk ?? każdy mechanik to zrobi, a jak masz dwie ręce sprawne to też nie powinno być problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
FogelWRX Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 dzięki za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
agrupa Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Dla tych co by chcieli samemu zrobić: - mamy zacisk, zajechany PS. U mnie tłoczki stały jak zabetonowane, obróciłem je w zacisku i próbowałem sprężonym powietrzem je wydłubać, ostatecznie pożyczyłem od kumpla z warsztatu specjalne szczypce i mm po mm wykręcałem je z zacisku. - oddajemy do piaskowania (najlepiej cały zmontowany) lub czyścimy ręcznie - powodzenia U mnie niestety na kilku tłoczkach guma odleciała lub była przerwana i tłoczek troszkę został wypiaskowany ale wszystko powyżej miejsca pracy z uszczelniaczem więc jest ok, Obawiałem się czy nie będzie cieknąć ale puki co działa, nie zapieka się itp. - doczyszczamy ręcznie + odrdzewianie - używałem odrdzewiacza firmy dragon za 5zł - jakiś lekki roztwór kwasowy. Tu już po odrdzewianiu Trzeba poczekać aż wszystko wyschnie, resztki rudego odchodzą i można przetrzeć benzyną ekstrakcyjną i malować. Malowałem farba VHT do zacisków, można użyć jakiegoś motipa czy innej podobnej farby odpornej na wysokie temperatury. http://desmond.imageshack.us/Himg526/scaled.php?server=526&filename=zacisk12.jpg&res=medium[/img] Farba po wyschnięciu wygląda dużo lepiej, jest półmatowa ale śliska, puki co zrobiłem 2tkm i śladów korozji czy czepiającego się pyły z RC5+ nie zanotowałem. Zaciski były gotowe, moje tłoczki wyglądały tak Użyłem papieru ściernego 2000, pasty polerskiej i waty stalowej, wypolerowane i posmarowane specjalnym smarem do tłoczków hamulcowych wsadziłem w zaciski. Gumy zastosowałem z zamiennika autofren - koszt ok 25zł jeden zacisk. Wszystko pasowało. Finalny wygląd PS. Są firmy które zajmują się regeneracją ale koszt 1szt z tego co widziałem to ok 150zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 agrupa, a u Ciebie jaki wyszedł koszt? i ile czasu poświęciłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
agrupa Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Farba 60zł, piaskowanie 40zł, gumki 50zł + trzy wieczory (robiłem na trzy podejścia przy okazji innych pierdół) = satysfakcja bezcenna Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysztof_marek Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Farba 60zł, piaskowanie 40zł, gumki 50zł + trzy wieczory (robiłem na trzy podejścia przy okazji innych pierdół) = satysfakcja bezcenna A dasz jakieś namiary na takie reperaturki, bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
agrupa Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Rozumiem że potrzebujesz pod zacisk jak ze zdjęcia wyżej? Jutro postaram sobie przypomnieć w robocie numerki i napiszę. Blaszka sprężysta, drucik i prowadnice klocków to - quick brake 1752 (qb1752) - dane z IC Reperaturka gumowa zacisku czterotłoczkowego - autofern D4-407 - dane z IC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistral Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Jakby ktoś szukał, to powinienem mieć jeszcze gdzieś zaciski właśnie do regeneracji. Miałem je montować z swoim XT, ale Forka już nie mam, a zacisków nie zdążyłem założyć. Jakby co, to PW. Mistral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now