Krzysiek1234 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Witam. Jestem w posiadaniu Forestera z 98r z silnikiem 2.0 Turbo. Samochód przez poprzedniego właściciela został wzmocniony. A niestety że to był Niemiec to ciężko było się z nim dogadać żeby powiedział co było:D z tego co wiem to był zrobiony remap i zmieniony cały układy wydechowy z 3 calowej nierdzewki oraz wymontowany katalizator i jest inny tłumik konćowy. Ale mnie zastanawia czy dzieki tylko tym modyfikacjom można było osiągnąć z tego silnika ok 240KM? bo tak powiedział tamten własciciel. Zastanawia mnie jeszcze turbina załącza się już przy niewiele ponad 2tys obrotów i kręci się do 0,9 bara (mam wskaźnik doładowania) i wydaje mi się że ona też została zmieniona. Nawet samym wyglądem wydaje się na większa.(w załączniku foto) Co wy o tym myślicie? o tej turbinie i tej mocy? Jest to możliwe? jak wygląda sprawa z seryjną turbina? Niestety nie bylem autkiem na hamowni bo w moim mieście nie ma takiej która obsłuży taka bestie:) P.S. Lepsze zdjęcia turbiny dodam wieczorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgol Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 tak, poprzez samo uwolnienie wydechu i remap jest możliwe dojście do 240KM. Turbina wstaje wtedy zdecydowanie wcześniej, tak jak piszesz. Niestety nie potrafię ocenić czy masz seryjną czy coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Dojście do tej mocy dzięki podniesieniu doładowania plus wydech jest możliwe. Kwestia jak został zrobiony remap. Pewnie nie wiesz czy jest tam oryginalny ECU :?: No i może przy takiej mocy bardziej spodziewałbym się trochę wyższego doładowania niż 0,9 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Jak na tę moc, to wydaje mi się, że jest to niemożliwe na seryjnej turbinie. Z tego co się dowiadywałem, to uwolnienie wydechu i remap daję ok. 210 KM 230 -240 KM dają te czynności + wsadzenie turbiny TD04L od Imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 U mnie jest wydech + TD04L + mapa od Jako i przy doładowaniu ~0,95 jest zmierzone 231 KM 321 NM w dość ciepły majowy poranek. Zimą przy -15stC ładuje 1,15 i nie wiem ile by wypluło na hamowni PS. Na seryjnym forkowym turbo max to jakieś ~200 KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 no właśne teraz jak sprawdzałęm kiedy jest cieplej to kręci do 0.9 ale cos mi się kojarzy że zimą to przynajmiej do 1 sie kreciła turbia. To jest możliwe? A i czy turbina ma w jakims wygodnym miejscu jakis symbol czy oznaczenie? jeszcze zdjec nie zrobiłem lepszych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 kiedy jest cieplej to kręci do 0.9 ale cos mi się kojarzy że zimą to przynajmiej do 1 sie kreciła turbia. To jest możliwe? to jest jak najbardziej możliwe i normalne 8) A i czy turbina ma w jakims wygodnym miejscu jakis symbol czy oznaczenie? Niestety oznczenie turbiny jest w raczej w ciężko dostępnym miejscu.. Na seryjnym forkowym turbo max to jakieś ~200 KM. ja mam podobno :wink: seryjną turbinkę i dało się wyhamować trochę więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 w linku dodaje kilka innych zdjęć turbiny ale ciężko jest zrobić jakieś dobre zdjęcie żeby dało się na "oko" ocenić jaka jest turbina Kilka dni temu jeździłem seryjnym Forkiem i chyba raczej na pewno mój ma zmieniona turbinę bo odczucie przyspieszenia seryjnego a mojego jest wielkie:) czyli tak jak mówił poprzedni właściciel pewnie jest ok 240km w tym moim. Kiedyś to się sprawdzi;] Dzięki wielkie za odpowiedzi fotki http://img541.imageshack.us/g/1003757i.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsolberg Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Jest to możliwe. W moim przypadku jest tak: -Turbo TD04L od WRX'a -Remap -Wydech wolny z jednym tłumikiem na końcu -Dolocik powietrza -Blow off dla zabawy jeszcze -Sprzęgło od STi I jest ~255 PS. Ale niestety... Z taką mocą musisz uważać. Te napędy nie są robione pod takie moce. Wg. speców z 4T... ten napęd co mamy w S-Turbo to ta sama konstrukcja co w Imprezie GT i WRX. I ten napęd nie lubi mocnych ruszeń przy tych mocach. Ruszając ogniem możesz się dowiedzieć szybko, że szukasz nowej skrzyni Albo dyfer powie ,,ja się dalej na to nie piszę"... Więc wg. mnie to jest wszystko na tym napędzie. Dalsze zabawy są możliwe, np. TD05+remap ale po przeszczepie napędu od STI ! Tylko czy to ma sens? Lepiej kupić Impreze STi bądź Forka STi i przełożyć, a kasa ze sprzedaży Forka+ewentualne mody akurat na to starczy. Powodzenia!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 a wracając do tematu doszedłem że turbina jest na 100% zmieniona niestety tylko nie wiem na jaka i ze jest IC większy.. Ale też sprawdzałem jego przyspieszenie 0-100km/h, faktem nie zbyt bardzo rozbudowanym gtechem i wyszło w granicach 7-7,15 sekundy. Z tego co wiem to seryjny osiaga to w ok 8,6 sekundy? A wasze? jak to wyglada w innych forkach? Tych "dłubanych" Dodam jeszcze że nie jestem zbyt bardzo doświadoczonym zawodnikiem, jeszcze , i myślę że ten wynik jest do poprawienia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 nie mierzyłem nigdy swojego przyspieszenia żadnym sensownym urządzeniem. jedyne co kiedyś robiłem to odczytywałem czas i prędkość z logów i poprzez różnicę wychodziło mi też ok. 7 sek do 100 km/h. zakładam jednak, że to jest "pomiar" obarczony dużym błędem i może być i 7,5 albo 7,7 sek. chociaż przy zmierzonych 230/320 może faktycznie bliżej 7 jest realne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Oo to widzę że nie jest najgorzej u mnie:) Ciesze się bardzo z tego powodu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsolberg Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Przy tych pomiarach przyspieszenia z miejsca uważaj na napęd Chyba, że będziesz miał ,,estijajowe" bebechy, w tedy ze strzału z obrotów to można i u Ciebie do 6sek dojść. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 no własnie boje sie tych startów, dlatego mówie że jeszcze nie jestem zby doświadczny ale się ucze:D a jak wiadomo najlepiej uczyc sie na bledach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsolberg Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 A jeszcze lepiej uczyć się na błędach innych Pamiętaj, że gdy chcesz mocniej ruszyć, napnij przed ruszeniem napędy popuszczając parę milimetrów sprzęgło. W tedy układ napędowy jest mniej narażony na dostanie nagle strzała. Trzeba znaleźć kompromis. Puścisz zbyt szybko sprzęgło na obrotach; możesz coś urwać, ukręcić... Puścisz zbyt wolno; spalisz je... Jenak co by nie było napnij napęd. Inaczej szybko się dowiesz, że szukasz skrzyni lub dyfra do Forka 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 moja specyfikacja TD04L IC z STi uwolniony wydech z szerokim kołnierzem od Turbo na 2 tłumikach remap auto legitymuje sie mocą 256 KM obecnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Nie zapominajcie też o wydajniejszej pompie paliwa... bez tego nie ma co marzyć o przekroczeniu 200 kM :wink: o ile w ogóle robienie mapy ma sens na seryjnych gratach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 zapomniałem - u mnie jest właśnie walbro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 co do pompy paliwa to nie wiem;) nie zaglądałem tam:) a poza tym Forek teraz więcej na gazie lata:P a ten najgorszy wynik tego pomiaru na setkę był robiony jako pierwszy i był na gazie zapomnialem przełaczyć dopiero później mi się przypomniało:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Pewnie nie wiesz czy jest tam oryginalny ECU Kto by się bawił nie oryginalny ECU przy tak niewielkich pozostałych przeróbkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Pewnie nie wiesz czy jest tam oryginalny ECU Kto by się bawił nie oryginalny ECU przy tak niewielkich pozostałych przeróbkach? Cyna... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 no mowie ze dokładnie nie wiem co było robione:) Poza tym też nie mam dużego doświadczenia z Subaru i się uczę dopiero:) wiem ze to było robione przez jakaś firmę, na samochodzie mam naklejki tego typu: http://img580.imageshack.us/img580/2437/pa290038.jpg' alt='pa290038.jpg'> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Pewien jesteś, że to od Niemca, a nie od Włocha? Może z Górnej Adygi i dlatego tak dziwnie mówił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek1234 Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 tzn tak gość jest Włochem który mieszka trochę w Niemczech trochę we Włoszech. Bo rasowym Niemcem to on nie był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się