Jump to content
Azmadan

SPRĘŻYNY LEGACY IV - SIEDZI TYŁ

Recommended Posts

Posted (edited)

Wpis wrzuciłem również w temacie " Co dziś zrobiłem...", ale wrzucam też tutaj aby był dla potomnych

 

Założyłem dziś dystanse pod tylne amortyzatory w Legacy...LUX majonez jest :D

 

Sytuacja była taka, przed założeniem prześwit między nadkolem a oponą był:

- przód 45mm / tył 30mm ( pusto LPG / pusto PB )

- przód 45mm / tył 25mm ( full LPG / 20L Pb )

 

Dołożyłem dystanse na tył 20mm

 

Sytuacja jest następująca:

- przód 50mm ( ? ) ( może podniosło 5mm z racji że i tył poszedł w górę ) / tył 55mm ( połowa LPG / połowa Pb ) - ten stan ukazują zdjęcia poniżej

- ............................................................................................................................................( full LPG / połowa Pb ) - dziś dotankuje to będzie edit :)

20190530_135403.jpg

 

 

20190530_152701.jpg

 

 

20190530_161753.jpg

 

 

20190530_161802.jpg

Edited by bikeman1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do tych dystansów jakieś śruby trzeba dokupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba tak zwana 105-tka. Czyli łeb pod klucz sześciokąt. M10x50 w klasie 10.9, do tego nakrętki, bo oryginalne są drobrnozwojne. Łeb od śruby trzeba trochę szlifnąć, bo nie wyłoży się poduszka dobrze. I śrubę można przyspawać do mocowania amorka. Tyle:)

Edit

 

Po zatankowaniu LPG do pełna + połowa Pb

- przód 55mm, tył 50mm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że do Forków nie robią takich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robią :)

Pół baku benzyny, cały bak gazu, graty w bagażniku, podpięta duża przyczepka, nie robią na Legacy żadnego wrażenia w tym momencie :D

20190608_090744.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Jeden z moich tylnych amortyzatorów Bilstein b4 poddał się po 2 latach od wymiany:(

Wracam więc do Kayaby i tu pytanie, który będzie pasował, ew. Jakie różnice między zamiennikami o numerach: 341354  vs. 341353?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Cytat

Jakie różnice między zamiennikami o numerach: 341354  vs. 341353?

 

Part No : 341354

Extended length (mm) : 450.1

Compressed Length (mm ) : 316.1

Part No : 341353

Extended length (mm) : 413

Compressed Length (mm ) : 278

 

354 są do OBK i są 37mm dłuższe. Skok jest ten sam. Pytanie jakie masz sprężyny. Jeżeli normalne do legacy a masz gaz i hak to i tak opadnie na normalną wysokość. Jednak ja jak dobierałem po długich rozważaniach i nieprzespanych nocach wolałem wziąć 353 fabrycznej długości i dać sprężynę jeden zwój dłuższą. Czas pokażę czy miałem rację. Na razie jest ok. W czasie jazdy jest bardzo dobrze.

 

 

W dniu 5.06.2019 o 22:44, bikeman1 napisał:

Robią :)

Pół baku benzyny, cały bak gazu, graty w bagażniku, podpięta duża przyczepka, nie robią na Legacy żadnego wrażenia w tym momencie :D

 

Bardzo ładnie to wygląda i chyba osiągnąłeś ten efekt najniższym kosztem. Pytanie tylko jak auto się trzyma drogi jak jedziesz szybko na pusto? Daj znać jak wrażenia.

Edited by archi_voo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyny mam wzmacniane Lesjoforsy więc po info od Ciebie weźmę 353.

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, archi_voo napisał:

Bardzo ładnie to wygląda i chyba osiągnąłeś ten efekt najniższym kosztem. Pytanie tylko jak auto się trzyma drogi jak jedziesz szybko na pusto? Daj znać jak wrażenia.

 

W zeszły weekend byłem w Zakopcu ( na pusto, bo jechałem na wesele :) ) 

 

obwodnica Kielc 160-190km/h - nie zauważyłem zmian w prowadzeniu

Rabka Zdrój ( te zajebiste zakrętasy ), 100-120km/h - bez zauważalnych zmian w prowadzeniu

 

:) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.05.2019 o 10:10, bikeman1 napisał:

Śruba tak zwana 105-tka. Czyli łeb pod klucz sześciokąt. M10x50 w klasie 10.9, do tego nakrętki, bo oryginalne są drobrnozwojne. Łeb od śruby trzeba trochę szlifnąć, bo nie wyłoży się poduszka dobrze. I śrubę można przyspawać do mocowania amorka. Tyle:)

Edit

 

Po zatankowaniu LPG do pełna + połowa Pb

- przód 55mm, tył 50mm

 

W dniu 30.05.2019 o 19:00, bikeman1 napisał:

Wpis wrzuciłem również w temacie " Co dziś zrobiłem...", ale wrzucam też tutaj aby był dla potomnych

 

Założyłem dziś dystanse pod tylne amortyzatory w Legacy...LUX majonez jest :D

 

Sytuacja była taka, przed założeniem prześwit między nadkolem a oponą był:

- przód 45mm / tył 30mm ( pusto LPG / pusto PB )

- przód 45mm / tył 25mm ( full LPG / 20L Pb )

 

Dołożyłem dystanse na tył 20mm

 

Sytuacja jest następująca:

- przód 50mm ( ? ) ( może podniosło 5mm z racji że i tył poszedł w górę ) / tył 55mm ( połowa LPG / połowa Pb ) - ten stan ukazują zdjęcia poniżej

- ............................................................................................................................................( full LPG / połowa Pb ) - dziś dotankuje to będzie edit :)

20190530_135403.jpg

 

 

20190530_152701.jpg

 

 

20190530_161753.jpg

 

 

20190530_161802.jpg

Co to za dystanse? Możesz polecić producenta? Chciałbym zrobić to samo w swoim legasiu tylko 4cm https://allegro.pl/oferta/dystans-mocowanie-amortyzatora-tyl-subaru-legacy-4-7881337940?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMIhfvF4L255AIVCJ3VCh0o7gthEAQYAiABEgJ7qvD_BwE. Analogicznie myśląc śruba musi być te 2 cm dłuższa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są dokładnie ten producent co podrzuciłeś linka...a czemu aż 4cm??? Kurcze żebyś nie przegiął...u mnie tył siedział 2cm niżej od przodu, dałem dystanse 2cm

4cm jak dorzucisz to żeby nie było efektu Poloneza z PRLu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

takie śruby podejdą?

ŚRUBA DROBNOZWOJNA M10x1x70 KL.10.9 DIN 961 2szt

 

Ja jestem przekonany do śrub z mniejszym skokiem gwintu o wiele mniejsza szansa że taka śruba zacznie się odkręcać.

 

ja też zamówiłem 4cm jeśli będzie zbyt wysoko stał tył to tuleje 2cm pójdą na przody

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam dokładnie ale ja chyba kupiłem w klasie 8.8, taki jest oryginał. 10.9 będą za kruche

 

4cm, będzie na milion procent za wysoko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli mamy tam zwykłe gniazdo na śruby  i od góry dokręcamy szpilkę w karoserii są jedynie otwory montażowe nie ma tam gwintu...

nie chciałbym nie skończyć roboty z okazji braku śruby nakrętki podkładki... 

 

Mnie się wydaje że śruba 10,9 będzie mieć lepsze parametry pierwsza cyfra to wytrzymałość na rozciąganie, druga cyfra to plastyczność. mogę się oczywiście mylić doświadczenie ważniejsze jest niż surowa wiedza:)

Wiem tylko że śruby 10.9 czy 12.8 są drogie i trudno dostępne. niestety najczęściej w sklepach mają śruby 5.8.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruby o twardości 5.8 są dobre do skrecania taczek.
Dla mnie minimalna twardość śruby do elementów zawieszenia to 8.8.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites



Nie pamiętam dokładnie ale ja chyba kupiłem w klasie 8.8, taki jest oryginał. 10.9 będą za kruche
 
4cm, będzie na milion procent za wysoko


Jak się za mocno zakręca to każdą śrubę można urwać. 10.9 może z 3 razy urwałem a 8.8 niezliczoną ilość.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, SubaruLPG napisał:

czyli mamy tam zwykłe gniazdo na śruby  i od góry dokręcamy szpilkę w karoserii są jedynie otwory montażowe nie ma tam gwintu...

nie chciałbym nie skończyć roboty z okazji braku śruby nakrętki podkładki... 

Tak, jest zwykły przelot i od góry dokręcasz nakrętką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, SubaruLPG napisał:

czyli mamy tam zwykłe gniazdo na śruby  i od góry dokręcamy szpilkę w karoserii są jedynie otwory montażowe nie ma tam gwintu...

nie chciałbym nie skończyć roboty z okazji braku śruby nakrętki podkładki... 

 

Mnie się wydaje że śruba 10,9 będzie mieć lepsze parametry pierwsza cyfra to wytrzymałość na rozciąganie, druga cyfra to plastyczność. mogę się oczywiście mylić doświadczenie ważniejsze jest niż surowa wiedza:)

Wiem tylko że śruby 10.9 czy 12.8 są drogie i trudno dostępne. niestety najczęściej w sklepach mają śruby 5.8.......

 

W karoserii jest po prostu otwór przed który przepuszczasz śrubę, nakrętka jest od wnętrza samochodu. Musisz sobie naszykować jedynie szlifierkę z cienką tarczą do cięcia i imadło, bo część łba śruby trzeba przyciąć bo nie wyłoży się guma w gnieździe. Kolejną przydatną rzeczą byłaby spawarka, żeby przyłapać śrubę, bo później nie będzie jej jak dokręcić.

 

Do do śrub, to może i rzeczywiście dałem 10.9...kurde nie pamiętam, wiem że jak wykręciłem oryginalne to parametr był identyczny jak na ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli podsumowując żadnej filozofii tam niema. w OEMowych szpilkach pewnie jest wielowypust a spawanie zastępuje ten patent.

Dzięki za info postaram się załączyć zdjęcia po całej operacji.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, SubaruLPG napisał:

Czyli podsumowując żadnej filozofii tam niema. w OEMowych szpilkach pewnie jest wielowypust a spawanie zastępuje ten patent.

Dzięki za info postaram się załączyć zdjęcia po całej operacji.

 

 

 

Dooookładnie tak jak piszesz :) Ja uda Ci się kupić takie śruby z wielowpustem, tylko dłuższe to odpada spawanie :) 

 

Czekam na fotosy

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po montażu tulei 40mm.

śrub nie trzeba spawać do poduszki amortyzatora jeśli kupimy śruby na klucz ampul bądź będziemy mieć odpowiednio wyprofilowany klucz płaski gdy kupimy śruby z tradycyjną główką. jednak bez spawania nie wygodnie skręca się całość. jedynym plusem tego rozwiązania jest to że nie potrzebujemy spawarki oraz że nie przegrzewamy gumy na poduszce. 

 

u mnie siedziały wcześniej tuleje metalowe 30mm więc legacy nie wstało zbyt wiele.

Więc albo mam problem z zbyt miękkimi sprężynami albo zawias u mnie jest podniesiony z przodu również.

mam butlę z gazem gdzie gazu wchodzi jakieś 56L. auto z zbiornikiem pełnym LPG plus połowa PB stoi minimalnie wyżej z tyłu. Zdjęcia postaram się zapodać jutro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

56l? To masz butlę nie w kole tylko luzem w bagażniku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

butla jest pełna z wielozaworem na zewnętrz.

butla mieści się w kole zapasowym.

podeślę zdjęcia w tym temacie 

Edited by SubaruLPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd te zdziwienie butlą? Ja mam 75L w miejscu zapasu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...