Jump to content

Awaria szyby kierowcy-mechanizm czy przełącznik do wymiany?


calibra71207

Recommended Posts

Witajcie,

 

mam problem z szybą kierowcy a mianowicie taki że przestało działać otwieranie. Już jakiś czasu szwankowało a objawiało się to tym że po wciśnięciu trzeba było czekać aż się parę sekund zastanowi i dopiero zaczynał otwierać albo kilka razy trzeba było wcisnąć żeby zadziałało. Aż w końcu przestało. W serwisie na ostatnim przeglądzie generalnie bez diagnozy orzekli że to przełącznik. Pytanie czy mieliście podobne problemy bo mogę kupić tanio panel ale jeśli kupię a się okaże że to co innego i będzie dupa:-) Czy to na pewno panel i przełącznik czy być może mechanizm otwierania (silniczek albo co?)

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Miałem bardzo podobny problem z tym samym oknem. To był przełącznik, tzn. na serwisie wymienili cały ten "panelik" do sterowania szybami. Cała naprawa kilka minut i nie kosztowała na pewno majątku.

Link to comment
Share on other sites

No i dupa. Przełącznik kupiłem na allegro i jest to samo - szyba milczy. Co myslicie? Czyżby silniczek? Objawy były takie że często wariował i jak się wcisnęło to otwierał za 20 sek albo bez naciskania tak jakby sam domykał. Tak jakby jakiś sterownik był trafiony. Co myślicie?

Link to comment
Share on other sites

to wygląda na przekaźnik, w ASO cały panel do sterowania szybami i lusterkami kosztuje koło 500 zł. U mnie tez co jakiś czas pyka sam z siebie, czasami szyby nie chce otworzyć... ot taki japoński pażdzioch

Link to comment
Share on other sites

Przekaźniki masz w skrzyneczce pod maską. Ale byłoby hiper fajnie jakbyś chociaż podał jaki to Forester... nie w każdym aucie wszystko jest tak samo. Jak nie przekaźnik to może być problem stykowy - gdzieś na jakiejś kostce, złączce słabo stykało, aż ostatecznie przestało stykać. Ostatnia opcja to już awaria silniczka.

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo w moim forku ....tydzień po odebraniu z salonu w 2006:shock: przy okazji wymiany i montażu radia w dobrym samochodowym serwisie elektronicznym okazało się, ze przednia lewa szyba przestała działać. Ale ja bylem cały czas w serwisie, widziałem co jest robione i do tego tematu nikt z serwisantów palców nie pchał....

Ponieważ goście znają się na rzeczy, rozebrali moduł z drzwi kierowcy, sprawdzili wszystko i stwierdzili, że jest ok, a szyba dalej nie działa. Pod maską przekaźniki są do czego innego i byłem w kłopocie :cry: Ale panowie tylko się uśmiechnęli, powiedzieli że temat zaraz ogarną i .....naprawili. Przekaźniki znaleźli , pod kierownica, za bezpiecznikami, z lewej strony, takie czarne kosteczki. Zaznaczam, że samochód był nówka na gwarancji :!: a oni posłuchali chwilę i stwierdzili, że "pyka" w jednej z tych kości, rozebrali ją :shock:; jak była na wierzchu sam widziałem, że przekaźnik działa, ale blaszka nie dochodzi do styku i jest przerwa :!:

Delikatnie ją podgięli, złożyli przekaźnik do kupy....i działa do dzisiaj :D Zaoszczędziłem czas i nerwy bo samochód był na gwarancji, ale ASO w Lublinie jeszcze nie było ( a ten co później był to lepiej nie mówić :twisted: ); goście powiedzieli, że w wielu innych markach, w nowych samochodach takie rzeczy trafiają się często, w subaru mieli pierwszy przypadek....

 

Może sprawdź jeszcze czy nie masz przekaźników za bezpiecznikami pod kierownicą ( przy ściance lewego nadkola); jeżeli są jedź do dobrego zakładu i albo Ci naprawią jak u mnie, albo kupisz nowy.

Może ta historia się przyda :wink:

Link to comment
Share on other sites

O proszę. Mój to rocznik 2007 więc jest szansa że to ten przekaźnik. Jutro sprawdzę to - pogrzebię za bezpiecznikami:-) Tylko po co mi teraz dwa panele:-)

 

Dzięki za pomoc i jak sprawdzę dam znać:-)

Link to comment
Share on other sites

Tylko po co mi teraz dwa panele:-)

Allegro? :roll:

A swoją droga, to zastanawia mnie z jaką łatwością serwisy w podobnych przypadkach z elektryką stawiają diagnozę typu "przełącznik".

Przecież sprawdzenie jakiegokolwiek przełącznika jest banalnie proste. Podobnie jak jego naprawa, jeśli nie jest wypalony i da się go rozebrać.

Link to comment
Share on other sites

Mnie powiedzieli w serwisie jeszcze rok temu jak szwankował że to na bank przełącznik że kosztuje 500 zł netto i że mogę mi szybciutko wymienić. Jak powiedziałem że auto ma jeszcze miesiąc gwarancji to powiedzieli że mam LPG i żebym gwarancją sobie t...k podtarł:-) Serwisy w Polsce to złodziejstwo niestety.

Link to comment
Share on other sites

Przecież sprawdzenie jakiegokolwiek przełącznika jest banalnie proste. Podobnie jak jego naprawa, jeśli nie jest wypalony i da się go rozebrać.

Niestety ale żyjemy w czasach gdzie wymienia się zepsute na nowe :cry: Mało jest warsztatów gdzie można coś fachowo naprawić za ułamek ceny nowej części.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...