Jump to content

znowu problem z forkiem


JackH

Recommended Posts

witam

Tak jak wyżej napisałem po odpaleniu samochodu po krótkim postoju następuje wydobywanie się siwego dymu z wydechu, podczas dodania gazu (kręce go około do 3000) również.

Zauważyłem też spore ubywanie oleju (dolewam co 100km pół litra) silnikowego.

Byłbym wdzięczny za jakieś rady w tym kierunku albo polecenie jakiegoś serwisu w okolicach Wodzisławia Śląskiego. Wiem o serwisie autoryzowanym w Mikołowie i czytam o nim dobre rady jednak prosił bym o informacje na temat czegoś bliżej.

Autko to Forester I 2000r silnik 2.0 S Turbo

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No to masz klopot Kolego, na pewno nie pomyliles sie o jedno zero :shock: ? Jesli nie to moze najpierw sprawdz uszczelnienia turbiny, jakos nie chce mi sie wierzyc zeby tyle oleju spalil poprzez zuzyte pierscienie. Ale poczekaj az sie ktos bardziej oblatany empirycznie w temacie odezwie.

Link to comment
Share on other sites

Kończy się turbina 8) Poprzez jej rozczelnienie olej dostaje sie do komory spalania :!: Może to powodowac znaczny jego ubytek oraz kopcenie na siwo. Lepiej zawczasu to ogarnij bo będą kłopoty :idea:

Link to comment
Share on other sites

tak przypuszczali ludzie z pewnego serwisu właśnie ale nie subaru... nie chcieli sie podjąć właśnie nic poza turbiną bo jak powiedzieli nie mają doświadczenia w silnikach boxera .... dzięki oby to było to pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

JackH,

 

mialem podobna sytuacje u siebie w forku 2004 r ale na mniejsza skale.

turbina puscila olej i powiedziala papa

skonczylo sie regeneracja turbiny w zaprzyjaznionym warsztacie od turbin i teraz smiga jak ta lala.

koniecznie zainwestuj w nowe uszczelki (koszt okolo 150 zł)

mysle ze zauwazysz poprawe.

 

aha czy czuc tez smrod palonego oleju?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy to olej ale zapachu stokrotek nie przypomina ;) dzięki mobilki za dobre rady! :)

a o jakich uszczelkach mowisz? w okolicach turbiny czy na jakichś szczegolnych miejscach w układzie silnikowym?

Link to comment
Share on other sites

JackH,

mowie o aluminiowych uszczelkach na turbinie/kolektorze- sa 3 sztuki kazda inny ksztalt.

u mnie smierdzial palony olej bo padniete turbo pocilo sie na kolektor ktory to byl dosc mocno rozgrzany i jak stanalem na swiatlach to bialy dym spod maski :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

sprawdz tez uszczelki pod pokrywami zaworow -tam tez sie lubi pocic i tez kapie na kolektor(prawa strona)

 

oby to bylo tylko to-trzymam kciuki.

jak chcesz szpecow od regeneracji turbin to pisz PW

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...