Jump to content

Felgi 18" dla OBK MY10


Recommended Posts

Witam, chciałbym zamienić oryginalne ogumienie w OBK MY10 diesel (225/60/17) na felgi 18 calowe. Czy jest taka możliwość bez utraty gwarancji? Jeżelitak, to jakie parametry powinna mieć felga, i jakie oponki można "ubrać"?

Link to post
Share on other sites
Witam, chciałbym zamienić oryginalne ogumienie w OBK MY10 diesel (225/60/17) na felgi 18 calowe. Czy jest taka możliwość bez utraty gwarancji? Jeżelitak, to jakie parametry powinna mieć felga, i jakie oponki można "ubrać"?

 

 

Witamy się tutaj : viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread

 

 

jeżeli chcesz jeździć na 18" z oponą 225/45/18 ( może wejdzie 225/50/18 )to śmiało. Proponuję wziąć kalkulator + kartkę papieru i trochę poćwiczyć matematykę :mrgreen:

A tak na serio to zastanów się jednak nad kwestią ile będą ważyły założone 18stki. Felgi to element tzw. "nieresorowany" i ich waga ma znaczący wpływ na prowadzenie samochodu. 2.0D to nie jest demonem mocy i założenie szerszych opon lub cięższych felg na pewno znacząco się odbije na parametrach.

O wysokości profilu nie rozmawiamy bo to jest kwestia do czego OBK służy.

 

Odnośnie gwarancji to użyj "szukajki" było już wielokrotnie na ten temat.

 

-- 28 mar 2011, o 06:44 --

 

18 i jazda po polskich drogach :lol:

co do zamiany pewnie się nie da

 

 

Legacy GT wychodziła seryjnie na 18" 225/45/18.

Link to post
Share on other sites
18 i jazda po polskich drogach :lol:

co do zamiany pewnie się nie da

 

 

nie przesadzaj, nowy outback ma koła prawie jak od autobusu i przy "18 będzie miał opony 225/55/18 co mniejwięcej odpowiada kołom 195/65/15 w legacy z lat 04-09.

 

Witam, chciałbym zamienić oryginalne ogumienie w OBK MY10 diesel (225/60/17) na felgi 18 calowe. Czy jest taka możliwość bez utraty gwarancji? Jeżelitak, to jakie parametry powinna mieć felga, i jakie oponki można "ubrać"?

 

jakiś link do hamerykańskiej stronki gdzie masz parametry felg do OBK my'11

http://www.streetdreams.org/wheel-fitme ... submit.y=8

Link to post
Share on other sites
Witam, chciałbym zamienić oryginalne ogumienie w OBK MY10 diesel (225/60/17) na felgi 18 calowe. Czy jest taka możliwość bez utraty gwarancji? Jeżelitak, to jakie parametry powinna mieć felga, i jakie oponki można "ubrać"?

 

 

Witamy się tutaj : http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread

 

 

jeżeli chcesz jeździć na 18" z oponą 225/45/18 ( może wejdzie 225/50/18 )to śmiało. Proponuję wziąć kalkulator + kartkę papieru i trochę poćwiczyć matematykę :mrgreen:

A tak na serio to zastanów się jednak nad kwestią ile będą ważyły założone 18stki. Felgi to element tzw. "nieresorowany" i ich waga ma znaczący wpływ na prowadzenie samochodu. 2.0D to nie jest demonem mocy i założenie szerszych opon lub cięższych felg na pewno znacząco się odbije na parametrach.

O wysokości profilu nie rozmawiamy bo to jest kwestia do czego OBK służy.

 

Odnośnie gwarancji to użyj "szukajki" było już wielokrotnie na ten temat.

 

Matematykę przećwiczyłem, i wychodzi mi, że świetnie będą pasować 225/55/18 - są o 0,49% większe, więc minimalnie zredukują błędy we wskazaniach prędkościomierza :-)

Zasadniczo chciałem wiedzieć, jak wymiana felg wpłynie na gwarancję w ASO. Skorzystałem z "szukajki" i z tego co rozumiem, po zamontowaniu felg poza SIP, tracę gwarancję na elementy powiązane (np. zawieszenie, napęd). Jeżeli te same felgi kupię w SIP, to nie ma problemu. Czy to prawda?

Link to post
Share on other sites

szczerze mówiąc ja nie miałem kalkulatora pod ręką ale pamiętałem, że w homologacji jest rozmiar 225/45/18. :)

225/55 daje tylko 12.37cm gumy trochę mało jak dla OBK ale jak ktoś lubi :)

 

W takim razie szukajka kłamie :) Nie ma takiego prawa, które nakazuje Ci stosować felgi czy opony oferowane tylko przez importera czy gwaranta danej marki. Musisz jednak przestrzegać przepisów o ruchu drogowym ( dot. np. szerokości opony ) oraz zaleceń homologacji określającej jaką nośność ma mieć opona użyta w danym modelu.

Taka jest moja opinia ale na Twoim miejscu przed operacją poproś o stanowisko najbliższego ASO lub przez forum w odpowiednim dziale. Będziesz miał 100% pewność. Może coś się zmieniło a ja o tym nie wiem.

 

pzdr.

Link to post
Share on other sites
szczerze mówiąc ja nie miałem kalkulatora pod ręką ale pamiętałem, że w homologacji jest rozmiar 225/45/18. :)

225/55 daje tylko 12.37cm gumy trochę mało jak dla OBK ale jak ktoś lubi :)

 

W takim razie szukajka kłamie :) Nie ma takiego prawa, które nakazuje Ci stosować felgi czy opony oferowane tylko przez importera czy gwaranta danej marki. Musisz jednak przestrzegać przepisów o ruchu drogowym ( dot. np. szerokości opony ) oraz zaleceń homologacji określającej jaką nośność ma mieć opona użyta w danym modelu.

Taka jest moja opinia ale na Twoim miejscu przed operacją poproś o stanowisko najbliższego ASO lub przez forum w odpowiednim dziale. Będziesz miał 100% pewność. Może coś się zmieniło a ja o tym nie wiem.

.

 

Wielkie dzięki, faktycznie, nie ma problemu z zamontowaniem większy felg, tylko muszą spełniać one warunki katalogowe dla modelu. Wg ASO jest to fela 7,5x18 ET=48, bez pierścieni pośrednich/centrujących, z oponami 225/55/18.

Co do wysokości opon, to strasznie wkurza mnie ta gumowatość resorowania. Zejście na profil 55 powinno poprawić własności jezdne. W tej chwili na nierównym asfalcie buja jak w załadowanym dostawczaku, a rodzinka po przejeździe zakopianką domagała się awaryjnego zatrzymania auta (=paw na pobocze).

Link to post
Share on other sites

może lepiej/taniej zmień opony na 235/55/17 np. na Turanze ER300. Seryjne G95 nie są najwyższych lotów i mają spory "balon". Jeśli będzie mało możesz działać dalej ale podejrzewam, że sama zmiana opon na niższy profil nie załatwi sprawy.

Link to post
Share on other sites
może lepiej/taniej zmień opony na 235/55/17 np. na Turanze ER300. Seryjne G95 nie są najwyższych lotów i mają spory "balon". Jeśli będzie mało możesz działać dalej ale podejrzewam, że sama zmiana opon na niższy profil nie załatwi sprawy.

 

Niezły pomysł z szerszymi oponami, ale zmniejszam sobie trochę prześwit. Poza tym nie jest to rozmiar zaprobowany przez Subaru, więc z gwarancją mogą być problemy. Dla nich liczy się tylko, czy jest w "katalogu"...

Sam nie bardzo wiem, czy warto się w to bawić, gdyż raczej nie wyeliminuje to przechyłów nadwozia. mniejszy profil oznacza mniejszy komfort i większość podatność na uszkodzenie. Chyba muszę się zastanowić, czy ta gra jest warta świeczki.

Link to post
Share on other sites

Prześwit zmniejszy się o 5,75mm, więc umówmy się, że tyle co nic i w żadnym wypadku nie wpłynie to na gwarancję.

SIP nie ma podstaw prawnych do zakwestionowania szerszej lub węższej opony jeżeli jej nośność jest zgodna z homologacją a rozmiar dopuszczony do ruchu. W Pytaniach do Dyrekcji był ten temat poruszany.

Moim zdaniem jest to lepszy sposób na poprawienie trakcji niż zmiana na 18stki. Zainwestuj w bardzo dobre opony o sztywniejszych barkach od G95 czyli np. ER300 i powinno być znacznie lepiej.

Link to post
Share on other sites
W tej chwili na nierównym asfalcie buja jak w załadowanym dostawczaku, a rodzinka po przejeździe zakopianką domagała się awaryjnego zatrzymania auta (=paw na pobocze).

 

zaladowany dostawczak to siedzi grzecznie a nie buja to raz,

myslisz ze jak zalozysz wieksze opony i nizszy profil auto bedzie mniej bujalo?- od tego są spręzyny w mniejszym stopniu amortyzatory

 

mysle ze nie potrzebnie ladujesz sie w koszty, jak juz max to mozesz zalozyc to 17'' i zakupic rodzinie aviomarin

Link to post
Share on other sites

Niezależnie czy buja czy nie to to co fabryczne Geo reprezentuja jak popada to jakaż żenada, więc ja bym zmienił na coś bezpieczniejszego, a przy okazji może ciut sztywniejszego.

 

-- 28 mar 2011, o 19:51 --

 

A tak w ogóle to zamiennikiem dla 225/60R17 jest właśnie 225/55R18. 225/45R18 to zamiennik dla 215/55R17.

Dodatkowy + jest taki że 225/55R18 jak i 235/55R17 bedą miały rant zabezpieczający (część dostępnych modeli)

Link to post
Share on other sites
Niezależnie czy buja czy nie to to co fabryczne Geo reprezentuja jak popada to jakaż żenada, więc ja bym zmienił na coś bezpieczniejszego, a przy okazji może ciut sztywniejszego.

 

-- 28 mar 2011, o 19:51 --

 

A tak w ogóle to zamiennikiem dla 225/60R17 jest właśnie 225/55R18. 225/45R18 to zamiennik dla 215/55R17.

Dodatkowy + jest taki że 225/55R18 jak i 235/55R17 bedą miały rant zabezpieczający (część dostępnych modeli)

 

Zgadzam się, te opony to żenada, ale jak juz zmieniać, to na coś lepszego. Nowe felgi+opony całoroczne (np. Pirelli Scorpion STR) 225/55/18 to taki sam wydatek co dobre opony letnie+opony zimowe 225/60/17. Co o tym sądzicie? Lepiej zostać przy 17" z oponami przeznaczonymi na różne warunki czy 18" z dobrymi całorocznymi?

Link to post
Share on other sites
Niezależnie czy buja czy nie to to co fabryczne Geo reprezentuja jak popada to jakaż żenada, więc ja bym zmienił na coś bezpieczniejszego, a przy okazji może ciut sztywniejszego.

 

-- 28 mar 2011, o 19:51 --

 

A tak w ogóle to zamiennikiem dla 225/60R17 jest właśnie 225/55R18. 225/45R18 to zamiennik dla 215/55R17.

Dodatkowy + jest taki że 225/55R18 jak i 235/55R17 bedą miały rant zabezpieczający (część dostępnych modeli)

 

Zgadzam się, te opony to żenada, ale jak juz zmieniać, to na coś lepszego. Nowe felgi+opony całoroczne (np. Pirelli Scorpion STR) 225/55/18 to taki sam wydatek co dobre opony letnie+opony zimowe 225/60/17. Co o tym sądzicie? Lepiej zostać przy 17" z oponami przeznaczonymi na różne warunki czy 18" z dobrymi całorocznymi?

Jestem przeciwnikiem całorocznych. Weź porządne 235/55R17 na lato i 225/60R17 na zimę. Przy tym rozwiazaniu przy okazji jesteś w stanie też zrobić prawie 2 razy większy przebieg niz na oponach całorocznych :idea:

Link to post
Share on other sites

Lukass ma racje - zapomnij o całorocznych oponach. Chyba, że musisz lub lekki teren odwiedzasz często. W błocie G95 sprawują się dość dobrze. Pirelli pewnie podobnie.

Link to post
Share on other sites
Lukass ma racje - zapomnij o całorocznych oponach. Chyba, że musisz lub lekki teren odwiedzasz często. W błocie G95 sprawują się dość dobrze. Pirelli pewnie podobnie.

 

Macie rację, jak zwykle :-)

Zmiana felg na większe niewiele da, pieniądze wyrzucone w aluminim. Dwa komplety nowych opon na pewno są sensowniejsze, niż całoroczne. Dzięki za rady, zamykam temat :-)

Link to post
Share on other sites
a rodzinka po przejeździe zakopianką domagała się awaryjnego zatrzymania auta (=paw na pobocze).

 

raczej bym obstawiał branie zakrętów z wykorzystaniem S-AWD niz wine opon

 

-pewnego razu miałem faze na zakrety i zapomnialem, ze moja pociecha siedzi z tylu- pojawił sie paw ale niestety w srodku :x

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...