Jump to content

tłumik szmerów


buras
 Share

Recommended Posts

w przyszłym tygodniu mam remap gt 99 na alkateku i gryzie mnie pytanie ,czy wywalić tłumik szmerów ,żeby polepszyć przepływ powietrza przed mapowaniem ,czy to głupi pomysł ,który nic nie wnosi .wszelkie uwagi mile widziane :)

Link to comment
Share on other sites

Zapytaj najlepiej swojego tunera, jakie on ma na to zapatrywanie.

Ja wyrzucilem - czy duzo pomaga nie umiem powiedziec, na pewno nic zlego sie przez to nie dzieje.

Zysk jaki widze osobiscie - byc moze nieco urojony :) - to nieco wieksze wejscie do puszki filtra, jak wyciagniesz takze ta gume uszczelniajaca z polaczenia tlumika szmerow z puszka filtra. Rura dolotowa, o ile mnie pamiec nie myli, bo dawno swojego subaru nie widzialem ;) ma chyba nieco mniejsza srednice niz rura dalej za filtrem.

Inna sprawa, ze w GT bez grubych modyfikacji pewnie wiele na tym i tak nie ugrasz, przy seryjnym turbo.

 

Chcesz miec troche wiecej efektow dzwiekowych, to mozesz sie pozbyc tlumika szmerow. A jak nie, to zostaw jak jest.

 

Natomiast upewnij sie, ze masz plastikowe nadkola zalozone, zebys nie chlapal woda prosto w wejscie filtra. Ale poza tym,

jak tak sobie powietrze bierze z odizolowanego od kol nadkola, to problemu byc nie powinno.

 

-- niedziela, 27 mar 2011, 18:58 --

 

Pamiętaj żeby wszystkie zaplanowane zmiany robić przed remapem a zwłaszcza dolot,wywal go :twisted: ,pozdro.

 

 

Akurat ta zmiana moze byc zrobiona w sumie kiedykolwiek.

Link to comment
Share on other sites

Spytaj w MTS ile razy remontowali silnik z powodu usunięcia tłumika szmerów. Gra nie warta świeczki

 

Mozesz rozwinac?

A ile razy remontowali z powodu filtrow stozkowych? :)

rozumiem że remapy po stożku,

ale po wywaleniu tłumika szmerów... :roll:

Link to comment
Share on other sites

faktycznie ,najlepiej będzie zadzwonić do tunera i się podpytać ,ale zrobie to dopiero w poniedziałek ,bo sam nie cierpię jak mi klienci dupę zawracają w weekend :) .nie mogę się doczekać strojenia i efektów i od paru dni panikuje i dumam o czym jeszcze zapomniałem ,żeby dupy nie dać i tak sobie wymyślam problemy :roll: faktycznie przy małym turbo ,może to być zabieg zbędny ,a może nie :twisted:

 

-- Pn mar 28, 2011 1:45 pm --

 

tuner powiedzał wyp........ć :)

Link to comment
Share on other sites

Spytaj w MTS ile razy remontowali silnik z powodu usunięcia tłumika szmerów. Gra nie warta świeczki

 

 

a ile razy remontowali z powodu panewki?

ile razy remontowali z powodu peknietej półki 3 tłoka w 2.5?

ile razy robili uszczelkę pod glowa w 2.5?

 

 

Wyjasnij mi proszę co ma tłumik szmerów do remontu silnika...

 

 

btw co Wy z tymi remapami... moze trzeba tez robic remap po zmienie filtra powietrza na nowy, bo przeciez czysty przepuszcza wiecej powietrza niz brudny po operacji usuniecia tłumika szmerów :lol:

Link to comment
Share on other sites

Marcin Kierkus - to moznaby cos wiecej przeczytac na temat tych remontow faktycznie?

Jakies konkrety?

Ew. moze Maras zajrzy do watku kiedys i napisze, co jego zdaniem moze byc konsekwencja takiej modyfikacji konkretnie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

bakupno no ok - ja pamietam tamten watek, w ktorym tez bralem udzial.

Rozumiem uwagi Edwina, chociaz ogladajac swoj filtr po roku nie zauwazylem dramatu.

 

No ale tak czy inaczej, zasyfiony filtr to jedno - a jak wyglada kwestia tych remontow, to kolejna sprawa.

Silnik od razu od brudnego, zapewniajacego slaby przeplyw filtra sie chyba nie zepsuje?

 

-- wtorek, 29 mar 2011, 12:19 --

 

Inna sprawa, ze byc moze kolanko zamiast tlumika szmerow jest tez jakas opcja - ja na razie sie obywam bez :)

Ale jesli zauwaze cos niepokojacego na filtrze, to byc moze zaloze kolanko takze :)

Link to comment
Share on other sites

AMI, no właśnie ale z tego co pamiętam Ty regularnie czyścisz filtr powietrza :)

a kolanko jest dobry zastąpieniem tłumika

A plasma555 nic nie miał i dla tego miał syf, nawet brakowało mu chyba plastiku w nadkolu i dla tego ciągnął syf,

 

Silniki to mają problem z syfem jak nie ma filtra ale to chyba w rallycrosie ktoś miał takie rozwiązanie...

Link to comment
Share on other sites

AMI, no właśnie ale z tego co pamiętam Ty regularnie czyścisz filtr powietrza :)

 

 

Nic nie czyszcze - zalozylem zwykly papierowy filtr i sprawdzilem go po pol roku i po roku - nie byl brudniejszy raczej, a na pewno nie duzo bardziej, niz wczesniej :)

Link to comment
Share on other sites

Tak się zastanawiam czy jadąc w deszczu (np. w ciągu aut) jest jakaś bardzo istotna różnica czy powietrze będzie zaciągane łapaczem z przodu auta poprzez kolanko czy bezpośrednio z błotnika oczywiście z zamontowanym nadkolem... :roll:

 

Wydaje mi się, że i w jednym i w drugim przypadku powietrze oprócz wilgoci będzie zawierało podobną dawkę syfu zatrzymującego się na filtrze...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...