Jump to content

Szarpanie od 4k do 5,5k obr/min


Stach83

Recommended Posts

Witam serdecznie.

 

Impreza GT '96

 

Dziś wymieniłem wydech na pełen przelot 2,5".

Po założeniu okazało się, że auto zaczęło szarpać w zakresie ok 4000 do 5500 obr/min.

Na luzie jest ok. Kręci się równo i głośno, czasem strzeli w wydech.

Na poprzednim było ok.

 

Na początek sprawdziłem podłączenie sondy, jest wpięta prawidłowo, check engine się nie świeci.

Następnie wymontowałem BOV i wstawiłem seryjny DV... tu też niestety bez zmian.

 

Znalazlem kilka wątków, że warto sprawdzić wężyki podciśnienia.. No to popatrzyłem na wężyki, ale nic mi to nie mówi... :) może ktoś podpowie które warto sprawdzić i jak to zrobić.

 

Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale przy okazji wymieniana była chłodnica... może gdzieś tam coś się mogło obruszyć? Zalać?

 

Co sprawdzić następne?

 

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Ide się przymierzyć.

 

-- So mar 26, 2011 7:01 pm --

 

Podłączyłem wskaźnik pokazuje na wolnych podciśnienie 0,7, a podczas jazdy było ładowanie 0,9 w peaku, czyli chyba dobrze?

Skoro to nie turbina przeladowuje, to co to moze byc?

Dodam, że jak robiłem rundke żeby sprawdzić ile ładuje to szarpał bardzo, a odnosi się wrażenie jakby turbina się zacinała...

Link to comment
Share on other sites

Tak się często dzieje w GT po uwolnieniu wydechu,jak AMI pisał,ale znowu wiele takich jeżdżi bez remapu choć podobno to niezdrowo,poczytaj trochę na stronie "mapteku" tam są opisane podobne przypadki,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Da sie - na aftermarketowym ecu, np. Apexi Power FC

 

Mozna tez oczywiscie zalozyc chip - np. Polar Performance. Mozna tez dolozyc plytke z chipem programowalnym - ESL i zrobic remap. Ale chyba lepiej byloby juz w Apexi chocby zainwestowac, choc sa nowoczesniejsze rozwiazania.

Ale Apexi wychodzi cenowo w miare dobrze, jak na takie zabawy.

Link to comment
Share on other sites

Na razie to podjedz na diagnostyke - ew. jesli to kwestia doladowania ,to mozna kontrolnie jakims tanim manualnym boost controllerem nawet podkrecic.

Ale byc moze problem tkwi gdzie indziej?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jesli nie jestes pewien co zrobic (a taka diagnostyke przez internet to mozna sobie troche prawde mowiac w kapcie wsadzic, bo latwo o pomylke) - to odzaluj i podjedz do serwisu, dla swojego spokoju i pewnosci.

Przy okazji zaloza Ci tez moze mbc i podkreca jak trzeba.

 

Zreszta masz PW

Link to comment
Share on other sites

Jeśli przed operacją uwolnienia wydechu wszystko było ok to może na początek sprawdż co mogło ewentualnie pójść nie tak przy tej operacji,nieszczelny układ,sonda,może przy wymianie chłodnicy faktycznie coś zalałeś,może przewody podciśnienia są żle podpięte,sprawdż wszystko co dotykałeś i wszystko co mogłeś poruszyć wpychając ręce,może to być pierdoła nie związana z przeprowadzonymi operacjami.A na koniec pytanie odłączałeś aku?jeśli tak to na jak długo?i czy wolne obroty są w normie?pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Że od pisania na forum się jej nie polepszy to już wiem :)

 

Co do operacji wymiany to tak jak pisałem wcześniej sonda (chyba) działa. Chceck engine się nie świeci, a i wypinałem ją i wpinałem ponownie bo mogło coś być na stykach. Jak inaczej ją sprawdzić? Może ją odłączyć w ogóle lub jakoś oszukać?

 

Nieszczelny układ? Wydech raczej szczelny... wydaje mi się , że było by słychać nieszczelność.

 

Przewodów podciśnienia nie ruszałem, ale sprawdziłem czy siedzą dobrze i czy nie widać jakiś dziur czy innych pęknięć, nic mi się w oczy nie rzuciło.

 

Aku nie odłączałęm, na wolnych pracuje równo.

 

Za wcześnie odkręciłem korek, trochę borygo wyciekło... czy mogło zalać kable WN przy prawej głowicy? Jeżeli tak, to czemu tylko szarpie w tym zakresie obrotów, a na wysokich już nie?

 

Patrzyłem na to co mogłem poruszyć, ale nic mi się nie rzuciło w oczy.

Link to comment
Share on other sites

No to pozostają tylko chochliki :wink: Jak wymieniałeś wydech spawałeś coś? dlatego pytałem czy odpinałeś aku,a jeśli zalałeś pWN to raczej szarpał by od dołu,niestety nic innego nie przychodzi mi do głowy,jeśli dobrze zrozumiałem to auto powyżej 5.5 aż do odcięcia zachowuje się normalnie,masz tylko problem między 4.0 a 5.5 a to już dla mnie trochę dziwne bo ani tryb serwisowy ani pompa nie wydala,niestety na moją wiedzę to ręce rozkładam,przykro mi :oops: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Tak myślałem, że to właśnie owe chochliki. Serwis jak się patrzy... ale to dopiero w poniedziałek przy dobrym wietrze ;/

 

Obeszło się bez spawania.

Powyżej 5,5 idzie jak burza.

 

Co się stanie jak w ogóle odepnę sondę λ? Będzie można zdiagnozować jej wariacje?

Może przepływka? Jak ją z kolei sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli odepniesz sondę to auto przejdzie w tryb awaryjny i wyświetli ci błąd,przepływkę można wyczyścić i sprawdzić ale dzisiaj to ci zbytnio nie pomogę z danymi oporowymi (tak się to sprawdza) bo mi żubrówka trochę w głowie miesza :twisted: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem MBC, podzielę się spostrzeżeniami jak już zamontuję.

Dzięki za wszystkie sugestie.

 

-- So kwi 02, 2011 12:55 pm --

 

Najnowsze wieści z linii frontu...

 

Nie doszedł jeszcze zamówiony MBC, a szarpanie się znacząco uspokoiło... występuje rzadziej i słabiej... jakieś pomysły?

 

-- So kwi 02, 2011 12:56 pm --

 

A i zdarza się mu szarpnąć na niższych obrotach również...

Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem MBC, podzielę się spostrzeżeniami jak już zamontuję.

Dzięki za wszystkie sugestie.

 

-- So kwi 02, 2011 12:55 pm --

 

Najnowsze wieści z linii frontu...

 

Nie doszedł jeszcze zamówiony MBC, a szarpanie się znacząco uspokoiło... występuje rzadziej i słabiej... jakieś pomysły?

 

-- So kwi 02, 2011 12:56 pm --

 

A i zdarza się mu szarpnąć na niższych obrotach również...

stawiam flaszkę ,że przeładowuje ,po uwolnieniu wydechu i ecu go przytrzymuje ,najczęściej przy 300- 4500 ,wtedy turbo w dziadku najwięcej pompuje ,a to że się przesuwa na dolny zakres obrotów ,lub w górę zależy od ciśnienia powietrza i temperatury ,ecu łapie to na granicy błędu i odcina ,u mnie tak było :)

Link to comment
Share on other sites

A ja sugeruję sprawdzić pzepływomierz :idea: Miałem identyczne objawy w swoim GT przy 4 - 4,5 tyś obr. Po zmianie wydechu założyłem wkładkę filtra KN (bardzo tego nie lubią) i poszła przepływka... Może to przypadek, sprawdzić warto. Podepnij się pod kompa.

Link to comment
Share on other sites

stawiam flaszkę ,że przeładowuje ,po uwolnieniu wydechu

Jutro zakładam MBC, i spróbuję przykręcić do 0,9 w peaku.

Jak będzie jeszcze szarpać to zgłaszam się po flaszkę :)

 

A ja sugeruję sprawdzić pzepływomierz

Mogę to sprawdzić jakoś sam?

 

-- So kwi 02, 2011 10:14 pm --

 

PS. Mam już MBC jak na obrazku:

mbc_pp2_1.jpg

 

...który chciałbym jutro zamontować.

 

I tu rodzą się moje pytania:

- gdzie się wpiąć - kolektor/wg czy turbina/wg? chociaż znalazłem też opcję wg/bov...

- będę potzrebował dodatkowych wężyków?

- czy odłączyć solenoid (wpiąć się zamiast niego)?

- są jakieś metody regulacji?

- czy przykręcenie z 1,0 do 0,9 będzie ok?

 

Pozdrawiam,

stach

Link to comment
Share on other sites

Miedzy turbo i wastegate.

Czy bedziesz potrzebowal dodatkowych wezykow ciezko ocenic nie zagladajac pod maske.

Wpinasz sie oczywiscie zamiast solenoidu - ale nie odpinaj go od ecu - natomiast zaslep wezyki z niego wychodzace.

Metody regulacji - krecisz pokretlem az do uzyskania zadanego doladowania.

Zrob 0.9, jesli robisz sam - ale najlepiej jedz, jak mowilem do Jako i podepnijcie sie ze sprzetem i Jako na pewno ustawi Ci jak nalezy - zwlaszcza jesli nie czujesz sie pewny w tym co robisz, a nie chcesz sobie zrobic kuku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...