Jump to content

Jakie felgi do subaraka ?


mcbeth
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupu drugiego kompletu felg na zimę (chyba 16") i zastanawiam się, czy lepiej kupić używane oryginały (nawet od innego modelu, niż mój) czy lepiej nowe innego producenta. Czy budżetowe felgi są podobnie odporne jak OEMy ? Jacy inni producenci robią felgi warte zakupu ?

Pasują mi np. takie ENZO:enzo_h_BVJ.jpg

 

Ale czy to nie będzie jakiś pasztet ?

Link to comment
Share on other sites

mcbeth, ja bym wolał OEM a jak nie to chociaż jakiegoś OZ, bo te Enzo jakoś mi się nie widzą.

Link to comment
Share on other sites

BBS, ATS, Enkei, Momo i z bardziej sportowych Compomotive, Braid, Speedline, Evo Corse.

Link to comment
Share on other sites

Ja szukam niedrogich felg do zimówek. Jakie przykrości mogą mnie spotkać po zakupie Enzo, poza zrozumiałym obniżeniem poziomu lansu :lol: ? Czy rzeczywiście ich trwałość jest aż tak niższa ?

Link to comment
Share on other sites

Ja szukam niedrogich felg do zimówek. Jakie przykrości mogą mnie spotkać po zakupie Enzo, poza zrozumiałym obniżeniem poziomu lansu :lol: ? Czy rzeczywiście ich trwałość jest aż tak niższa ?

mam seryjne 17tki org subaru niedrogo jak chcesz daj znac na PW

Link to comment
Share on other sites

Ja szukam niedrogich felg do zimówek. Jakie przykrości mogą mnie spotkać po zakupie Enzo, poza zrozumiałym obniżeniem poziomu lansu :lol: ? Czy rzeczywiście ich trwałość jest aż tak niższa ?

Wydaje mi się że szybko mogą się pokrzywić na naszych dziurach, ciekawe też jak znoszą sól i chemię drogową.

Link to comment
Share on other sites

Interesują mnie najwyżej 16". 17" mam i to nie jest na nasze drogi.

jak ci sie zle jezdzi na 17tce to zmien profil opony na troche wyzszy

Aby zachować parametry koła (średnica), zmiana profilu jest osiągalna tylko poprzez zmniejszenie rozmiaru felgi.

 

Jeździłem na 215/45R17, 205/50R17 oraz 215/55R16. Dwa pierwsze warianty różniły się bardzo niewiele (różnica w wysokości opony ~5 mm), dopiero ostatni wymieniony wariant (różnica ~21 mm) przyniósł odczuwalny wzrost komfortu na naszych, dziurawych drogach. Niestety na suchym w zakrętach jest dużo gorzej, opona zimowa, zatem miękka odczuwalnie "ucieka" (domniemam, że nie trzyma miękki i wysoki bok).

Link to comment
Share on other sites

Ja szukam niedrogich felg do zimówek. Jakie przykrości mogą mnie spotkać po zakupie Enzo, poza zrozumiałym obniżeniem poziomu lansu :lol: ? Czy rzeczywiście ich trwałość jest aż tak niższa ?

Wydaje mi się że szybko mogą się pokrzywić na naszych dziurach, ciekawe też jak znoszą sól i chemię drogową.

Na drugim autku mam najtańsze zimówki z ATT 15" i po 4 sezonach są proste i nie mają purchli, więc chyba trochę przesadzasz. A więc jednak chodzi o lans :wink: .

Link to comment
Share on other sites

mcbeth, zadałeś pytanie więc przedstawiłem Ci swoją opinię...zrób z nią co chcesz :wink: Masz dobre felgi to zakładaj i szerokiej drogi ale sam napisałeś że boisz się że to pasztet więc Ci mówię że Enzo czy ATT to pasztet :D Lans nie lans uważam że koło powinno być do auta dobrane charakterem i wytrzymałością w zależności co to za auto i do czego ma służyć - do Subaru fajnie byłoby mieć ładne i wytrzymałe koła jak nie OEM to coś w podobnym guście. Enzo ni cholery nie kojarzą mi się z Subaru a raczej z taksówką lub Golfem II nie obrażając nikogo...ale to tylko moja opinia. Najbezpieczniej założyć OEM chyba w Twoim przypadku, no chyba że jednak wolisz pasztet.

Link to comment
Share on other sites

Enzo ni cholery nie kojarzą mi się z Subaru a raczej z taksówką lub Golfem II nie obrażając nikogo...ale to tylko moja opinia..

moja tez Enzo to chłam pasuje idealnie do np Daewoo Nexii :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pan Dziedzic, wiele osób się nabrało więc w jak widać w stylingu jestem dobry bo sztuką jest zrobić tak żeby każdy patrząc na pasztet widział kawior, a patrząc na felgi Enzo nawet niewidomy będzie widział pasztet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Używane seryjne 16 i 17 subaru są na tyle tanie, na tyle wytrzymałe i na tyle ładne/gustownie pasujące do auta (np 6 ramienne od GT :twisted: ) że nie widzę powodu, by szukać czegoś innego... w sensie tańszego.

Link to comment
Share on other sites

Używane seryjne 16 i 17 subaru są na tyle tanie

Przyzwoite używane 16" OEMy to 500-600 zł sztuka. Nie nazwał bym tego 'tanie' :roll: . Jeszcze się zastanowię nad używkami, ale felgi od bloba/buga nie bardzo pasują do hawka. A te od hawka są wyraźnie droższe.

 

Moje standardowe 17" to właśnie 6-ramienne od GT:

Leg07GTalloywhl1.JPG

 

A takie 16" mi się nie podobają:

leg06alloy1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Przyzwoite używane 16" OEMy to 500-600 zł sztuka

:shock: nie wiem, o których piszesz, ale ja swoje 2 komplety mocnych felg z Imprezy GT kupiłem odpowiednio za ok. 1000 i ok. 800 zł za komplet.

 

GRAF sprzedaje śliczne 17 z WRX za 1150 / komplet.

 

Moje standardowe 17" to właśnie 6-ramienne od GT

Faktycznie mogliśmy się nie zrozumieć, bo to są felgi z GT, ale chyba z LEGACY GT :)

a ja miałem na myśli imprezę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...