Skocz do zawartości

EGT z czym to się je.....


Krzysiek_WAWA

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm... Przepraszam za on-topa (), ale zaciekawiło mnie coś w tej wypowiedzi: mój wskaźnik EGT rusza się mniej więcej w takim samym tempie, co turbo. Tj. wskazówka się tak rusza. Wystarczy, że zdejmę nogę z gazu, temperatura z miejsca opada... Przycisnę - rośnie. Opóźnień praktycznie nie zauważyłem...

 

Ten lag nie jest ogromny ale jest, spece twiedzą ze wystarczający duzy żeby w przypadku nagłej awarii z rodzaju spadek ciśnienia paliwa czy przytkanie wtryskiwacza na jednym cylindrze spalić tłok, ale jakmówię nie przejmowałbym się takimi rzeczami bo i po co, tylko człowiek się wrzodów nabawi.

 

 

Azrael napisał/a:

Ja zupełnie serio mówię, wydatek żaden, a rośnienie tylko sportowość ale i współczynnik lansu A jak dasz niebieskie....

 

 

Przekonałeś mnie. Szczególnie wzrostem tego współczynnika .

 

Ciesze się, wiem ze mam rację :-) Nie wiem czy to tez przekonujące ale będę Ci jeszcze bardziej zazdrościł ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

shodan, poczekaj aż zleje Twoje Evo ;-)

 

No coz.. nie czekam bezczynnie :twisted:

 

Przede mną jeszcze bardzo dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuga droga, nim nieśmiało powiem: "a może byśmy tak najmilszy, wpadli na dzień do Miedzianej" :mrgreen:.

 

A tak przy okazji, muszę Ci shodan powiedzieć, że od paru dni stale przychodzi mi do głowy jedna myśl: czy jeszcze parę lat temu uwierzylibyśmy, że dziś będziemy mogli się "ścigać" takimi wózkami...? To jest jak piękny sen... :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wybaczcie za laickie pytanie ale właśnie jestem przy montażu czujnika EGT w GT99 i jak stoję pod autem to po mojej prawej (patrząc do tyłu auta) jest kolanko kolektora wydechowego gdzie 2 rury z cylindrów zbiegają się w jedną rurę która idzie wzdłuż belki przedniej i teraz pytanie: czy czujnik zamontować w miejscu przejścia tych rurek 2 w 1? czy bliżej głowicy? która rura jest od 4-tego cylindra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za laickie pytanie ale właśnie jestem przy montażu czujnika EGT w GT99 i jak stoję pod autem to po mojej prawej (patrząc do tyłu auta) jest kolanko kolektora wydechowego gdzie 2 rury z cylindrów zbiegają się w jedną rurę która idzie wzdłuż belki przedniej i teraz pytanie: czy czujnik zamontować w miejscu przejścia tych rurek 2 w 1? czy bliżej głowicy? która rura jest od 4-tego cylindra?

 

zamontuj w rurce z 4 cylindra, jakies 7cm od glowicy.4 cyl to ten blizej skrzyni biegow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, dzięki :wink: Czyli jak otworzysz maskę i stoisz przed autem patrząc na silnik z góry to układ cylindrów jest następujący:

3-4

1-2

Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
czujnik EGT pokazuje max. 880 C

 

co to znaczy max pokazuje? Tobie sie udaje max rozgrzać temp do 880st czy jak?

 

Na jalowym ponizej 450 a przy normalnej jezdzie jakies 700.

 

Jak zapierdzielam to max. rejestruje 880 C. Nie patrze wtedy na zegary ale one same rejestruja max. wartosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko czy ma ktos STi USA z EGT i do ilu dochodzi mu temp ??
950 przy dluzszej jezdzie ponad 220kmh - tyle ze na kutych tlokach jezdze

 

Czyli moim fabrycznym temp. powyzej 900 C moze zaszkodzic.

 

Ale w sumie ten czujnik nie ma kompensaji zimnych koncow termopary wiec moze ma blad pomiaru rzedu 50-80 C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moim fabrycznym temp. powyzej 900 C moze zaszkodzic
to zalezy od :

- tego gdzie masz dokladnie czujnik umieszczony,

- jak bardzo powyzej 900, przekroczeniem o 20 stopni bym sie nie przejmowal

 

Narazie jeszcze nie udalo mi sie przekroczyc 900 ale moze jak mi naprawia jutro brzeczenie mojego auta, to sie uda :):):).

 

A czujnik na laczeniu kolektora wydechowego dwoch cylindrow w najgrubszym miejscu, bo tam dalo sie porzadnie nagwintowac i solidnie wkrecic. Ciekawe tylko, czy chlopaki z warsztatu mi uszczelnily ten czujnik bo jakos sobie tego nie przypominam :|.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzeje trochę... :o

 

Czy ktoś jest mi w stanie napisać, ile stopni trzeba dodać do pokazywanego u mnie EGT jeżeli termoparę mam zainstalowaną zaraz za turbo :?:

Na trasie przy stałej prędkości (obroty 3,5k) na piątce pokazuje mi 710 deg - maksymalny peak (jak do tej pory) to było 790 deg (silnik seria).

Zastanawiam się czy "rzucone" wcześniej 200 stopni różnicy między "standardowym" miejscem instalacji a moim przypadkiem to taka tylko obrazowa próba porównania czy jakaś faktyczna wartość, bo wtedy znaczyło by to, że temperatura u mnie przy cylindrach, przekracza 900 deg :!: w co mi się nie chce wierzyć (a może mam się martwić :???: ).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...