Jump to content

EGT z czym to się je.....


Krzysiek_WAWA
 Share

Recommended Posts

Witam

Dzisiaj założyłem sobie wskaźniki do GT. Wśród tych wskaźników założyłem też EGT.

Po uruchomieniu silnika zimnego temperatura spalin jest w okolicach 520-550 st. C.

Jak temperatura wody osiągnie normalną temperaturę pracy (około 90st) na wolnych obrotach jest około 470-500st C.

Podczas normalnej jazdy bez ostrego przyśpieszania egt jest 650 do 700st C.

Natomiast podczas ostrego przyśpieszania jest około 750-800st C.

AFR przy ostrym przyśpieszaniu jest na poziomie 11,2-11,4

 

Czy wartości które pokazuje mój EGT są prawidłowe dla Imprezy GT z 2000r, czy są za duże??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czujnik znajduje się około 4-7cm od wyjścia z 4 cylindra.

 

A to jeśli tak, to temperatury są - według mnie - jak najbardziej w normie... Można jeszcze dawać do pieca :twisted:.

 

PS. To "klasyczne" miejsce montażu czujnika 8).

Link to comment
Share on other sites

ale turbina żyje :|

 

A jakie jest zagrożenie przy montażu przed turbiną? :roll: Chodzi o to, że przy wierceniu otworu na czujnik mogą się dostać do układu opiłki i zniszczyć turbinę, czy o coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Czy wartości które pokazuje mój EGT są prawidłowe dla Imprezy GT z 2000r, czy są za duże??

 

Wartości są ok - wartością krytyczną, której nie powinno się przekraczać jest 900 stopni.

Musisz zobaczyć na trasie - wtedy motor i turbina najbardziej się grzeją, nie przy krótkotrwałych przyspeiszeniach.

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Jak ktos sie martwi ze mu sie czujnik ukruszy i wpadnie do turbiny, to powinien wykrecic fabryczny EGT i pierwsza sade Lambda, bo tez sa przed turbina.

Do montarzu EGT zdejmuje sie kolektor, wiec po wierceniu trzeba go dobrze przedmuchac i po opilkach nie bedzie sladu.

Link to comment
Share on other sites

Jak ktos sie martwi ze mu sie czujnik ukruszy i wpadnie do turbiny, to powinien wykrecic fabryczny EGT i pierwsza sade Lambda, bo tez sa przed turbina.

Do montarzu EGT zdejmuje sie kolektor, wiec po wierceniu trzeba go dobrze przedmuchac i po opilkach nie bedzie sladu.

 

Kuba,w GT jest tylko jedna sonda lambda i nie ma fabrycznego czujnka EGT

Link to comment
Share on other sites

Ale obawy Niunka sa nieuzasadnione IMO. Przeciez ten czujnik jest tak projektowany i budowany z takich materialow aby wytrzymywal wysokie temperatury.

 

Jedno turbo już straciłem, więc może troche tym uzasadniam

 

Tak, ale Niuniek ma STI .

 

W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim)

 

Za turbo to nie wiadomo co sie dzieje, taki odczyt to jest calkiem bezuzyteczny.

 

Z tym się nie zgodzę, oczywiście jest mniej dokładny ale bez problemu można doliczyć i alarm niżej poprostu ustawić.

Link to comment
Share on other sites

W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim)

Próba podpięcia do tego czujnika kończy się Check Engine...sprawdzałem :)

Podpinales wskaznik rownolegle czy calkiem odpioles czujnik i wtedy wskaznik do niego?

W tym drugim przypadku trzeba wpiac rezystor w wolne gniazdko od ECU.

Link to comment
Share on other sites

Podpinales wskaznik rownolegle czy calkiem odpioles czujnik i wtedy wskaznik do niego?

W tym drugim przypadku trzeba wpiac rezystor w wolne gniazdko od ECU.

Równolegle!Podpinał go elektronik z ASO Subaru (któregos tam) i o patencie z rezystorem nic nie wiedział ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odgrzeję (dosłownie i w przenoścni temat) temat. Moja Blue Belle na trasie pokazuje przy przyspieszaniu jakieś 830-850 stopni. Na razie - nie więcej. Dzieje się to przy przyspieszaniu, przy prędkościach 160-180 km/h.

 

Czy jest się czego obawiać? Bo tak kombinuję, że jeśli bardziej dałbym gazu (200+) to...? :roll:

 

Czujnik jest zamontowany przed turbo.

Link to comment
Share on other sites

Przemeq, IMO jest bardzo gorąco strojona, jak to seryjne auto, bym sie nie przejmował.

Kuba, tylko zwróć uwagę że Przemeq w STi ma swój czujnik przed Turbo , ja swój czujnik mam u wyjścia z bloku silnika z 4 cylindra, i przy tych prędkościach mam też okolo 850st. Różnica jest okolo 1m pomiędzy czyjnikami, a to jest dużo. Zresztą chwilowe przyśpieszanie 160-180 to nie jest tak męczące dla silnika, jak jazda ze stałą prędkością 160. Wówczas EGT mogło by dojść powyżej 900st.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...