Skocz do zawartości

EGT z czym to się je.....


Krzysiek_WAWA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj założyłem sobie wskaźniki do GT. Wśród tych wskaźników założyłem też EGT.

Po uruchomieniu silnika zimnego temperatura spalin jest w okolicach 520-550 st. C.

Jak temperatura wody osiągnie normalną temperaturę pracy (około 90st) na wolnych obrotach jest około 470-500st C.

Podczas normalnej jazdy bez ostrego przyśpieszania egt jest 650 do 700st C.

Natomiast podczas ostrego przyśpieszania jest około 750-800st C.

AFR przy ostrym przyśpieszaniu jest na poziomie 11,2-11,4

 

Czy wartości które pokazuje mój EGT są prawidłowe dla Imprezy GT z 2000r, czy są za duże??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy wartości które pokazuje mój EGT są prawidłowe dla Imprezy GT z 2000r, czy są za duże??

 

Wartości są ok - wartością krytyczną, której nie powinno się przekraczać jest 900 stopni.

Musisz zobaczyć na trasie - wtedy motor i turbina najbardziej się grzeją, nie przy krótkotrwałych przyspeiszeniach.

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos sie martwi ze mu sie czujnik ukruszy i wpadnie do turbiny, to powinien wykrecic fabryczny EGT i pierwsza sade Lambda, bo tez sa przed turbina.

Do montarzu EGT zdejmuje sie kolektor, wiec po wierceniu trzeba go dobrze przedmuchac i po opilkach nie bedzie sladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos sie martwi ze mu sie czujnik ukruszy i wpadnie do turbiny, to powinien wykrecic fabryczny EGT i pierwsza sade Lambda, bo tez sa przed turbina.

Do montarzu EGT zdejmuje sie kolektor, wiec po wierceniu trzeba go dobrze przedmuchac i po opilkach nie bedzie sladu.

 

Kuba,w GT jest tylko jedna sonda lambda i nie ma fabrycznego czujnka EGT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale obawy Niunka sa nieuzasadnione IMO. Przeciez ten czujnik jest tak projektowany i budowany z takich materialow aby wytrzymywal wysokie temperatury.

 

Jedno turbo już straciłem, więc może troche tym uzasadniam

 

Tak, ale Niuniek ma STI .

 

W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim)

 

Za turbo to nie wiadomo co sie dzieje, taki odczyt to jest calkiem bezuzyteczny.

 

Z tym się nie zgodzę, oczywiście jest mniej dokładny ale bez problemu można doliczyć i alarm niżej poprostu ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim)

Próba podpięcia do tego czujnika kończy się Check Engine...sprawdzałem :)

Podpinales wskaznik rownolegle czy calkiem odpioles czujnik i wtedy wskaznik do niego?

W tym drugim przypadku trzeba wpiac rezystor w wolne gniazdko od ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinales wskaznik rownolegle czy calkiem odpioles czujnik i wtedy wskaznik do niego?

W tym drugim przypadku trzeba wpiac rezystor w wolne gniazdko od ECU.

Równolegle!Podpinał go elektronik z ASO Subaru (któregos tam) i o patencie z rezystorem nic nie wiedział ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzeję (dosłownie i w przenoścni temat) temat. Moja Blue Belle na trasie pokazuje przy przyspieszaniu jakieś 830-850 stopni. Na razie - nie więcej. Dzieje się to przy przyspieszaniu, przy prędkościach 160-180 km/h.

 

Czy jest się czego obawiać? Bo tak kombinuję, że jeśli bardziej dałbym gazu (200+) to...? :roll:

 

Czujnik jest zamontowany przed turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, IMO jest bardzo gorąco strojona, jak to seryjne auto, bym sie nie przejmował.

Kuba, tylko zwróć uwagę że Przemeq w STi ma swój czujnik przed Turbo , ja swój czujnik mam u wyjścia z bloku silnika z 4 cylindra, i przy tych prędkościach mam też okolo 850st. Różnica jest okolo 1m pomiędzy czyjnikami, a to jest dużo. Zresztą chwilowe przyśpieszanie 160-180 to nie jest tak męczące dla silnika, jak jazda ze stałą prędkością 160. Wówczas EGT mogło by dojść powyżej 900st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...