Krzysiek_WAWA Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Witam Dzisiaj założyłem sobie wskaźniki do GT. Wśród tych wskaźników założyłem też EGT. Po uruchomieniu silnika zimnego temperatura spalin jest w okolicach 520-550 st. C. Jak temperatura wody osiągnie normalną temperaturę pracy (około 90st) na wolnych obrotach jest około 470-500st C. Podczas normalnej jazdy bez ostrego przyśpieszania egt jest 650 do 700st C. Natomiast podczas ostrego przyśpieszania jest około 750-800st C. AFR przy ostrym przyśpieszaniu jest na poziomie 11,2-11,4 Czy wartości które pokazuje mój EGT są prawidłowe dla Imprezy GT z 2000r, czy są za duże?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Zapomniales napisac o najwazniejszym, gdzie masz zamontowany czujnik? Tak na oko to wszystko wyglada OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 9 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Zapomniales napisac o najwazniejszym, gdzie masz zamontowany czujnik?Tak na oko to wszystko wyglada OK. Czujnik znajduje się około 4-7cm od wyjścia z 4 cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Czujnik znajduje się około 4-7cm od wyjścia z 4 cylindra. A to jeśli tak, to temperatury są - według mnie - jak najbardziej w normie... Można jeszcze dawać do pieca . PS. To "klasyczne" miejsce montażu czujnika 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 PS. To "klasyczne" miejsce montażu czujnika . Niby klasyczne ale ja wolałem za turbo zamontować, wiadomo że jest różnica i to jakiś 200 stopni ale turbina żyje :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Za turbo to nie wiadomo co sie dzieje, taki odczyt to jest calkiem bezuzyteczny. Zawsze mozna sprawdzic czujnik przy zmianie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 ale turbina żyje :| A jakie jest zagrożenie przy montażu przed turbiną? :roll: Chodzi o to, że przy wierceniu otworu na czujnik mogą się dostać do układu opiłki i zniszczyć turbinę, czy o coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 czy o coś innego? O to ża czasem się zdarza że się czujnik ukruszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 A to feler :shock: (westchnął seler ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Czy wartości które pokazuje mój EGT są prawidłowe dla Imprezy GT z 2000r, czy są za duże?? Wartości są ok - wartością krytyczną, której nie powinno się przekraczać jest 900 stopni. Musisz zobaczyć na trasie - wtedy motor i turbina najbardziej się grzeją, nie przy krótkotrwałych przyspeiszeniach. pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 10 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Musisz zobaczyć na trasie - wtedy motor i turbina najbardziej się grzeją, nie przy krótkotrwałych przyspeiszeniach. Rozumiem że najlepiej jakas 2 pasmówka i aby miała tak z 20-30km?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Jak ktos sie martwi ze mu sie czujnik ukruszy i wpadnie do turbiny, to powinien wykrecic fabryczny EGT i pierwsza sade Lambda, bo tez sa przed turbina. Do montarzu EGT zdejmuje sie kolektor, wiec po wierceniu trzeba go dobrze przedmuchac i po opilkach nie bedzie sladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Jak ktos sie martwi ze mu sie czujnik ukruszy i wpadnie do turbiny, to powinien wykrecic fabryczny EGT i pierwsza sade Lambda, bo tez sa przed turbina.Do montarzu EGT zdejmuje sie kolektor, wiec po wierceniu trzeba go dobrze przedmuchac i po opilkach nie bedzie sladu. Kuba,w GT jest tylko jedna sonda lambda i nie ma fabrycznego czujnka EGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Kuba,w GT jest tylko jedna sonda lambda i nie ma fabrycznego czujnka EGT Tak, ale Niuniek ma STI . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Ale obawy Niunka sa nieuzasadnione IMO. Przeciez ten czujnik jest tak projektowany i budowany z takich materialow aby wytrzymywal wysokie temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Ale obawy Niunka sa nieuzasadnione IMO. Przeciez ten czujnik jest tak projektowany i budowany z takich materialow aby wytrzymywal wysokie temperatury. Jedno turbo już straciłem, więc może troche tym uzasadniam Tak, ale Niuniek ma STI . W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim) Za turbo to nie wiadomo co sie dzieje, taki odczyt to jest calkiem bezuzyteczny. Z tym się nie zgodzę, oczywiście jest mniej dokładny ale bez problemu można doliczyć i alarm niżej poprostu ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim) Próba podpięcia do tego czujnika kończy się Check Engine...sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Próba podpięcia do tego czujnika kończy się Check Engine...sprawdzałem Ale wtedy komputer robił beeee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 W WRX jest ale w STi nie ma, albo nie mogłem znaleźć do EGT (chciałem się tam podpiąć ze swoim) Próba podpięcia do tego czujnika kończy się Check Engine...sprawdzałem Podpinales wskaznik rownolegle czy calkiem odpioles czujnik i wtedy wskaznik do niego? W tym drugim przypadku trzeba wpiac rezystor w wolne gniazdko od ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Podpinales wskaznik rownolegle czy calkiem odpioles czujnik i wtedy wskaznik do niego? W tym drugim przypadku trzeba wpiac rezystor w wolne gniazdko od ECU. Równolegle!Podpinał go elektronik z ASO Subaru (któregos tam) i o patencie z rezystorem nic nie wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Równolegle!Podpinał go elektronik z ASO Subaru (któregos tam) i o patencie z rezystorem nic nie wiedział Chyba wiem który :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Odgrzeję (dosłownie i w przenoścni temat) temat. Moja Blue Belle na trasie pokazuje przy przyspieszaniu jakieś 830-850 stopni. Na razie - nie więcej. Dzieje się to przy przyspieszaniu, przy prędkościach 160-180 km/h. Czy jest się czego obawiać? Bo tak kombinuję, że jeśli bardziej dałbym gazu (200+) to...? :roll: Czujnik jest zamontowany przed turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 pokazuje przy przyspieszaniu jakieś 830-850 stopni Ja mam podobne odczyty...ale to WRX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Przemeq, IMO jest bardzo gorąco strojona, jak to seryjne auto, bym sie nie przejmował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 13 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Przemeq, IMO jest bardzo gorąco strojona, jak to seryjne auto, bym sie nie przejmował. Kuba, tylko zwróć uwagę że Przemeq w STi ma swój czujnik przed Turbo , ja swój czujnik mam u wyjścia z bloku silnika z 4 cylindra, i przy tych prędkościach mam też okolo 850st. Różnica jest okolo 1m pomiędzy czyjnikami, a to jest dużo. Zresztą chwilowe przyśpieszanie 160-180 to nie jest tak męczące dla silnika, jak jazda ze stałą prędkością 160. Wówczas EGT mogło by dojść powyżej 900st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się