zibi1980 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Witam mam problem z moim forkiem. w momęcie skrętu kół coś jakby przeskakiwało w napędzie, znajomy mechanik powiedział że to może być coś z wiskozą. (co kolwiek to znaczy) może ktoś z Was miał podobny problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 zibi1980, jeżeli na skręconych kołach na maksa i w jednym i w drugim kierunku, a także przód i tył masz stuki - wiskoza naprawdopodobniej padnięta. Ew. stuka przegub. Jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi1980 Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 przebieg ok 230 tysi jak wiskoza padnięta to darade jeszcze trochę pojeździć czy może coś sie od tego dalej popsuć pytam bo wiedze techniczną to mam marniutką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Padnięta wiskoza może mieć mimo wszystko negatywny wpływ na układ napędowy. Szczególnie mając na uwadze objawy, które opisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Witam mam problem z moim forkiem. w momęcie skrętu kół coś jakby przeskakiwało w napędzie, znajomy mechanik powiedział że to może być coś z wiskozą. (co kolwiek to znaczy)może ktoś z Was miał podobny problem. Opisz dokładniej zjawisko. Ruszanie powoli, ruszanie gwałtowanie, charakter dźwięku, co się dzieje przy gwałtownym ruszeniu na wprost, czy lekkie wychylenie kierownicy już powoduje efekty czy tylko przy maks. skręconych... Więcej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Padnięta wiskoza może mieć mimo wszystko negatywny wpływ na układ napędowy. Szczególnie mając na uwadze objawy, które opisałeś. Może zmielić skrzynię, konkretnie zęby na wałku i zębatce w obudowie dyfra (tyl skrzyni) 2-2,5tyś. zl plus wiskoza :-) Konkretniej, to pokrywę samej wiskozy trzyma na swoim miejscu w obudowie dyfra taki stalowy pierścień. Przegrzana wiskoza wypycha ten pierścień. Od tej chwili Twój portfel jest w rękach losu :-) Tylko wiskoza, czy może z zębatkami? U mnie od pierwszych objawów "przeskakiwania" jakies 10.000km. Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomQ Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Jeżeli "na zimnym" nie ma objawów a pojawiają się jak wszystko się nagrzeje (przy istotnym skręcie kół w dowolną stronę) to własnie jest toto i wierz mi nówka kosztuje 2400, a ciężko kupić używkę- raczej całą skrzynkę. Za używaną wiskozę winszują sobie 700-900, a to zawsze loteria.Właśnie dzisiaj kupiłem sobie skrzynkę z 98 żeby po przeróbkach zagrała w moim Shreku z 99. Z tego co mówił mój subarowy mechanik to wiskoza w skrzynkach od polowy 99 jest mniej wytrzymała niż w starszych. Zobaczę czy to prawda. Swoją drogą tutaj na forum dałem anons o poszukiwaniach sprzęgła wiskotycznego i wiesz co? Nikt się nie zgłosił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi1980 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 TOŚCIE MNIE NIE POCIESZYLI:( CÓŻ TRZEBA ROBIĆ JAK NAJSZYBCIEJ A OBJAWY NARAZIE TYLKO PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE RACZEJ POWOLI JADĄC (WTEDY WYCZUWALNE) NA WPROST WSZYSTKO WPOŻO. PRZY SZYBKIEJ JEŹDZIE NIC NIE CZUJĘ A I NIE ZAWSZE SIE TO ODCZUWA TYLKO RACZEJ PO PRZEJECHANIU PARUNASTU KILOMETRÓW. DZIĘKI ZA OBSZERNE ODPOWIEDZI. -- Cz mar 24, 2011 9:56 am -- MAM JESZCZE PYTANKO CZY MOŻE WIECIE CZY MOŻNA TĄ WISKOZE GDZIEŚ DOSTAĆ CZY TYLKO W ASO? WIADOMO CHODZI BY BYŁO JAK NAJ TANIEJ I JAK NAJLEPIEJ:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 TOŚCIE MNIE NIE POCIESZYLI:( CÓŻ TRZEBA ROBIĆ JAK NAJSZYBCIEJ A OBJAWY NARAZIE TYLKO PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE RACZEJ POWOLI JADĄC (WTEDY WYCZUWALNE) NA WPROST WSZYSTKO WPOŻO. PRZY SZYBKIEJ JEŹDZIE NIC NIE CZUJĘ A I NIE ZAWSZE SIE TO ODCZUWA TYLKO RACZEJ PO PRZEJECHANIU PARUNASTU KILOMETRÓW. DZIĘKI ZA OBSZERNE ODPOWIEDZI. -- Cz mar 24, 2011 9:56 am -- MAM JESZCZE PYTANKO CZY MOŻE WIECIE CZY MOŻNA TĄ WISKOZE GDZIEŚ DOSTAĆ CZY TYLKO W ASO? WIADOMO CHODZI BY BYŁO JAK NAJ TANIEJ I JAK NAJLEPIEJ:) Wygląda jednak na wiskozę... ZTCW to zamienników nie ma, więc tylko ASO i tak jak było napisane wyżej, zostaje Ci używka, a to zawsze jest loteria, szczególnie jeśli chodzi o wiskozę. Być może lepiej będzie wziąć całą skrzynię, być może :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Wygląda jednak na wiskozę... niekoniecznie OBJAWY NARAZIE TYLKO PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE RACZEJ POWOLI JADĄC (WTEDY WYCZUWALNE) NA WPROST WSZYSTKO WPOŻO wskazuje to raczej na przegub wiskoza (sprzęgło wiskotyczne) ma za zadanie wyrównanie prędkości obrotowej pomiędzy napędem osi przedniej i tylnej, podczas normalnej jazdy na wprost nie przenosi żadnych obciążeń, aby sprawdzić czy to wiskoza proponuje abyś podjechał do dowolnego zakładu. gdzie mają podnośnik, niech ci podniosą auto na nim, i na pracującym silniku, z osobą w aucie, która będzie "na niby jechać" (powiedzmy V bieg, 100km/h i 2500 obr/min) nasłuchuj czy wiskoza (umieszczona w tylnej części skrzyni) wyje/świszcze, jeżeli nie to na 100% nie wiskoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Przegubu raczej nie słychać przy wolnej jeździe, chyba że już się całkiem posypał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Przegubu raczej nie słychać przy wolnej jeździe przegub jest słyszalny tylko przy wolnej jeździe i max skręcie kół (lub prawie max) i można powiedzieć, że rytmicznie tyrkocze (tyka jak kto woli), poza tym na forum to możemy sobie stawiać prawie każdą diagnozę, w zależności jakie są opisane objawy i to w interesie zibi1980 jest aby podjechał do dowolnego warsztatu samochodowego, gdzie mu przynajmniej stwierdzą w którym miejscu napędu coś mu przeskakuje (jak sam pisze) i to już wiele wyjaśni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Może ujmę to inaczej, jeżeli przegub padła, to na 100% będzie go też słychać przy jeździe na wprost przy gwałtownym ruszeniu, i tak, jest to rodzaj tyrkotania, bardzo charakterystyczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon26 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 witam wszystkich... chyba trafiłem na temat... mam takie objawy u mnie w forku II 2002r 2.0.125km manual... coś strzela , przeskakuje przy ruszaniu i wolnej jeździe np parkingi... na skręconych kołach i to już nawet nie na maxa skręconych... jak zimny to ok dopiero jak się nagrzeje,,, jazda na wprost też ok... i coś strasznie wyje pod dupą jakby jakieś łożysko czy to może być to o czym piszecie... WISKOZA??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 witam wszystkich... chyba trafiłem na temat... mam takie objawy u mnie w forku II 2002r 2.0.125km manual... coś strzela , przeskakuje przy ruszaniu i wolnej jeździe np parkingi... na skręconych kołach i to już nawet nie na maxa skręconych... jak zimny to ok dopiero jak się nagrzeje,,, jazda na wprost też ok... i coś strasznie wyje pod dupą jakby jakieś łożysko czy to może być to o czym piszecie... WISKOZA??? Tak to na 99 % wiskoza. Do weryfikacjii także trzy łozyska. Dwa od wiskozy jedno od wałka. Na Twoim miejscu za dużo bym już nie jezdził jak wyje, spadnie Ci pierścień zabezpieczający z wisco i może zmielić Ci skrzynie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon26 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 dzięki za pomoc... można podjąć jakieś kroki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vexus Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Dnia 10.07.2017 o 16:00, szymon26 napisał: dzięki za pomoc... można podjąć jakieś kroki pozdro Wiskozę można zregenerować, koszty dużo niższe i gwarancja 12 mcy, robiłem w Outback'u, jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się