Skocz do zawartości

Tankujecie te 98 Verva albo V Power?


Leszek

Rekomendowane odpowiedzi

Mój ojciec nie ulega sugestiom reklam, myślę, że skoro tak twierdził, to tak było. Oczywiście nie była to znacząca róznica w reakcji samochodu, ale jakaś... :P

A jakie auto upala Twój tata? Bo może to jest tak jak z silnikami FSI? Bardzo wdzięczne do testów wyższości 98 nad 95. Mało kto tylko wspomina, że te silniki są zaprojektowane pod 98, a akceptują (z poprawką na słabsze osiągi) 95.

Volviszon S40 T4 - ostatnio była o nim dyskusja w "żeby rozluźnić..." :)

 

A Hołka z Szają tez podsłuchałem na Motor Show - nawet autograf mam. :P Cóż za propaganda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 512
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tankuję Pb 95, na dużych stacjach sieciowych. Modlę się by nie trafić na szczególnie chciwego ajenta.

Próbowałem wszystkich wynalazków typu V-power 99, suprema itd - różnicy nie odczułem (mimo usilnych starań). Powodem może być wrodzony brak wrażliwości, lub to, że silnik zaprojektowany jest do Pb95. Albo oba powody łącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję Pb 95, na dużych stacjach sieciowych. Modlę się by nie trafić na szczególnie chciwego ajenta.

Próbowałem wszystkich wynalazków typu V-power 99, suprema itd - różnicy nie odczułem (mimo usilnych starań). Powodem może być wrodzony brak wrażliwości, lub to, że silnik zaprojektowany jest do Pb95. Albo oba powody łącznie.

 

Zgadzam się z Tobą, ale prawdopodobnie bliżej 98Pb i tym podobnym wynalzkom do 95 niż naszej 95Pb-do której i Twój i mój silnik był projektowany, że się powtórzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Hołka z Szają tez podsłuchałem na Motor Show - nawet autograf mam. Cóż za propaganda.

 

A kiedy byłeś? Ja byłem w sobotę i niedzielę, ale gadki o Vervie słuchałem w sobotę około 13 i też mam autograf.

Byłem w piątek. :) W weekend niestety byłem poza W-wą... A gadka była smętno-promocyjna. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu mi w to ciężko było uwierzyć, ale podobno czym wyższa liczba oktanowa paliwa, tym moc silnika niższa. Był nawet artykuł o tym w WRC...dodali nawet wykresy z hamowni jakiejś Octawii i rzeczywiście na 95 wyszły 2 konie więcej niż 98. Ktoś z was zetknął się z tą teorią?

Ja tankuję 99, tak zalecił mechanik, który mi poskładał motor. Naszczęście mam jescze diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu mi w to ciężko było uwierzyć, ale podobno czym wyższa liczba oktanowa paliwa, tym moc silnika niższa. Był nawet artykuł o tym w WRC...dodali nawet wykresy z hamowni jakiejś Octawii i rzeczywiście na 95 wyszły 2 konie więcej niż 98. Ktoś z was zetknął się z tą teorią?

 

Wartość opałowa czy też energetyczna paliwa o wyższej liczbie oktanowej jest zdaje się niższa od tego o niższej LO. Tak więc jeżeli jest silnik zaprojektowany pod kątem 95, to zależnie od komputera steującego może nie być różnicy, lub może być nawet nieco mniej. Ale, paliwo o wyższej liczbie oktanowej umożliwia podniesienie sprężenia, dzięki czemu bez problemu i z nawiązką nadrabia się niedostatki energetyczne paliwa. Przykładem są silniki nieco bardziej wysilone, gdzie nalezy lać 98.

 

. Naszczęście mam jescze diesla.

Szczęście w czym? Diesla potrafią chrzcić podobni jak benzyny, a loteria z dieslem jest znacznie gorsza w skutkach niż z benzyną - naprawa kosztowniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęście w czym? Diesla potrafią chrzcić podobni jak benzyny, a loteria z dieslem jest znacznie gorsza w skutkach niż z benzyną - naprawa kosztowniejsza.

Chodzi mi o to,że do 106 tankuję 99, które kosztuje 5 zł za litr. Jeśli chodzi o radość z jazdy to jestem tylko i wyłącznie za benzyną, ale do życia passat tdi 130 jest dla mnie o wiele lepszy. Mało pali, jest elastyczny(to nie oes,żeby cały czas mieszać biegami),itd...

Co do złej ropy, to staram się uważać.

 

Podobno czym wyższa lczba oktanowa,tym mniejsze ryzyko spalania stukowego, co jest szczególnie ważne przy wysilonych silnikach. Ale znów taki v99 ma jakieś domieszki, które sprawiają, żę samochód i tak troszkę lepiej bangla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość opałowa czy też energetyczna paliwa o wyższej liczbie oktanowej jest zdaje się niższa od tego o niższej LO. Tak więc jeżeli jest silnik zaprojektowany pod kątem 95, to zależnie od komputera steującego może nie być różnicy, lub może być nawet nieco mniej. Ale, paliwo o wyższej liczbie oktanowej umożliwia podniesienie sprężenia, dzięki czemu bez problemu i z nawiązką nadrabia się niedostatki energetyczne paliwa. Przykładem są silniki nieco bardziej wysilone, gdzie nalezy lać 98.

 

Też tak to rozumiem... Paliwo o wyższej liczbie oktanowej musi być mniej wybuchowe (= mniej "energetyczne"), żeby uniknąć spalania stukowego. Także dla silników niewysilonych / niezaturbionych, wlewanie paliw 98 i więcej mija się z celem... Ta "mniejsza wybuchowość" (mniejsza podatność na spalanie stukowe) jest konieczna tylko wtedy, gdy paliwo jest bardzo sprężone, po to, by nie wybuchło przed podaniem iskry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega, który kupił mojego WRXa, pojechał na 2 miesiące do Włoch i Austrii. Po kilku tankowaniach tamtejszego paliwa odczuł cichszą, bardziej miękką pracę silnika, odczuwalną poprawę osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa o około 1,5l/100 km. Tankował normalną 98 tak jak w Polsce. Po powrocie do kraju przeżył szok i to już po pierwszym tankowaniu.

A wniosek z tego taki, że u nas siedzi złodziej na złodzieju i tyle.

Poza tym żeby sprawdzić czy dane paliwo jest lepsze, trzeba wyjeździc kilka zbiorników paliwa tegóż.

 

Ja ostatnio zatankowałem V-powera 99 i auto spaliło mi 17,5 zamiast 15. No ale to moja żona jeździła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to,że do 106 tankuję 99, które kosztuje 5 zł za litr. Jeśli chodzi o radość z jazdy to jestem tylko i wyłącznie za benzyną, ale do życia passat tdi 130 jest dla mnie o wiele lepszy. Mało pali, jest elastyczny(to nie oes,żeby cały czas mieszać biegami),itd...

Co do złej ropy, to staram się uważać.

Jezeli idzie o koszta paliwa i spalanie to nie ma się co dziwić :)

 

Ale znów taki v99 ma jakieś domieszki, które sprawiają, żę samochód i tak troszkę lepiej bangla.

W większości wypadków subiektywane odczucia jeżlei komputer sterujący nie potrafi zmienić swoich ustawień pod kąten nowego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry pomylka.

 

Mialem dwa wątki wlączone a napisalem tam gdzie nie chcialem. :oops:

 

EDIT: to dodam coś od siebie do tego wątku. Glównym zamiarem "super paliw" jest podniesienie trwalości silnika (silniki te są czystsze, pozbawione osadów), a nie podniesienie mocy silnika. Jedynym wyjątkiem w tym gronie bylo BP Ultimate dzięki któremu moc wzrosla nawet o 5% (to jest akurat informacja z "WRC"- test lancera evo VIII i porównanie 95 vs 98 ). W autoświcie byl kiedyś obszeny artykul i test na ten temat i wyniki byly podobne (testowano supremę, BP ultimate, vervę i v-power racing). Niestety nie pamiętam na jakim aucie byl prowadzony test, ale wiem że pod względem wzrosty mocy tylko BP się wybilo. Dodam, że porównywalem inne super paliwa z BP i nie odczulem różńicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym wyjątkiem w tym gronie bylo BP Ultimate dzięki któremu moc wzrosla nawet o 5% (to jest akurat informacja z "WRC"- test lancera evo VIII i porównanie 95 vs 98 )

To się nazywa właśnie potrównanie tendencyjne. Dokładnie taki sam przekręt jak z silnikami FSI. Lancer jest zaprojektowany do jazdy na benzynie 98 oktanów (stąd lepsze osiągi niż na 95 oktanów) z możliwością zalania benzyny 95 oktanowej - kosztem gorszych osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio tak się złożyło, że zawodowo zajmuję się przemysłem paliwowym i Orlenem... i dowiaduję się ciekawych rzeczy :wink:

 

Nie ma w Polsce ani jednego paliwa importowego.

Baza paliwowa jest kupowana w 100% w polskich rafineriach (90% to Orlen) przez WSZYSTKIE firmy obecne na polskim rynku, do tego producenci dodaja swoje dodatki - czyniąc z nich V-Power, Ultimate, itd.

Umarlibyście ze śmiechu gdybym wam powiedział ile gramów takiego dodatku dolewa się do tony paliwa :twisted::lol:

 

A już szczytem wszystkiego jest to, że Orlen posiada flotę cystern pomalowanych w barwy Statoil, Shell, Nestle, itd - w zależności od dostawy zawozi się odpowiednim samochodem :mrgreen:

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio tak się złożyło, że zawodowo zajmuję się przemysłem paliwowym i Orlenem... i dowiaduję się ciekawych rzeczy :wink:

 

Nie ma w Polsce ani jednego paliwa importowego.

Baza paliwowa jest kupowana w 100% w polskich rafineriach (90% to Orlen) przez WSZYSTKIE firmy obecne na polskim rynku, do tego producenci dodaja swoje dodatki - czyniąc z nich V-Power, Ultimate, itd.

Umarlibyście ze śmiechu gdybym wam powiedział ile gramów takiego dodatku dolewa się do tony paliwa :twisted::lol:

 

A już szczytem wszystkiego jest to, że Orlen posiada flotę cystern pomalowanych w barwy Statoil, Shell, Nestle, itd - w zależności od dostawy zawozi się odpowiednim samochodem :mrgreen:

 

pozdr!

 

 

Qr.a to za co ja bulę taką kasę. Żeby gościowi za 17dni prezesowania 700kk zyli odprawy dać? :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile? :twisted:

 

Wystarczy, że napisał, że liczy się to w gramach :twisted:.

 

Pytanie brzmi - gdzie i co tankuje Shodan...? :wink:

 

To różnie bywa. Ale ja ma dzień konia, potrafi zatankować naprawde sporą ilość. Fakt, że potem przygotowuje się na spotkanie z Obcymi, ale to nie przeszkadza :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w Polsce ani jednego paliwa importowego.

 

To nawet to 99+ na Shellu, co to niby w beczkach przyjeżdża z Niemiec, przyjeżdża nie w beczkach, a cysterną, i nie z Niemiec, a z Płocka? :roll:

 

Ueeee... zawiodłem się... :roll:

 

99+ na pewno przyjezdza z DE natomiast zwykly Vpower z PL + dodatki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99+ na pewno przyjezdza z DE natomiast zwykly Vpower z PL + dodatki :)

 

Proszę cię.. z Niemiec? :lol::lol: bo obleję herbatą mailownicę...

Ale oczywiście jeśli ta świadomość jest dla ciebie istotna, to nie będę wyprowadzał z błędu, w końcu chcemy wiedzieć za co płacimy :twisted:

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qr.a to za co ja bulę taką kasę. Żeby gościowi za 17dni prezesowania 700kk zyli odprawy dać? :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

 

Kwiatek - po pierwsze lanie paliwa do babci o wyższej wartości oktanowej (paliwa, nie babci) :twisted: nie ma sensu z powodu starego ECU 96/97.

 

Po drugie kupując paliwo płacisz za wiele rzeczy: akcyzę, marżę, marketing, utrzymanie sieci dystrybucji, promocję marki, lokalizację stacji, koszty wdrożenia pewnego systemu IT i wiele innych rzeczy o których nawet nie mamy pojęcia :mrgreen:

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi - gdzie i co tankuje Shodan...? :wink:

 

Gdzie - np. na działce z Przemeq'iem :twisted:

Co - to zależy od charakteru imprezy :twisted:

 

Zdrajca:

Obrazek

 

Ależ ja mam Justy i nie zawaham się go użyć :twisted:

Tylko jakoś rajdzików ostatnio niewiele i z czasem kiepsko...a więc częściowo pozostaje wierny marce - a za parę lat marzy mi się Forester 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet to 99+ na Shellu, co to niby w beczkach przyjeżdża z Niemiec, przyjeżdża nie w beczkach, a cysterną, i nie z Niemiec, a z Płocka? :roll:

 

Ueeee... zawiodłem się... :roll:

 

Strasznie nie lubię cię rozczarowywać... :twisted: ale cóż na to poradzę.

Myślę, że w beczkach przyjeżdzają do Polski różne rzeczy :twisted: - ale nie jest to paliwo w ogólno dostępnej sieci sprzedaży detailcznej w Polsce.

 

Może ktoś pomylił z Elf-em? 8)

 

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że ostatnim paliwem importowanym było Nestle - jakieś 4-5 lat temu. Gdy koszty dystrybucji znacznie wzrosły, postanowili zrezygnować z obsługi na stacjach - powstała sieć Nestle 24. Potem jednak okazało się, że lepiej będzie zrezygnować z importu, kupować lokalnie i sprzedawać z wyższą marżą o parę procent taniej od "normalnej" konkurencji.

 

Jeszcze jedno.

Polskie paliwa nie są złe, wręcz przeciwnie. Przynajmniej jako output produkcji - w takim Orlenie bardzo rygorystycznie przestrzega się standardów jakościowych.

 

To na stacjach następuję cudowne rozrzedzenie i usyfienie - w tym cały problem :evil: :roll:

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...