obcy17 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Nie chcę wychodzić na takiego co się mądrzy a gó...o co wie, ale........ Koła Wydaje mi się iż Shimano ma piasty na konusach więc ewentualny "serwis" zrobisz sobie sam - jeśli weźmiemy pod uwagę iż wybijanie łożysk z tylnego koła może być problematyczne (a może). Generalnie koła powinno się budować/składać w oparciu o miejsce i specyfikę użytkowania jak i pod konkretnego bikera - waga, preferencje, moda, zachcianki, budżet. Przypominam iż aby wzmocnić koło szprychy można na "krzyżu" lutować. Bardziej bym się na "masie rotującej" skupił. Czyli dobra obręcz i lekkie bezdętki. Im lżejsza masa rotująca tym lepsze przyśpieszenie i większa radocha z jazdy. Hamulce To zaś jest temat o wyższości świąt takich nad takimi. Jeżeli wiesz że mechaniki spełnią Twoje oczekiwania to moim zdanieniem wszystko jedno które. W mechanikach przy pomocy ampula sam wszystko w 2 minuty ogarniesz (w hydro bywa różnie). W tym przypadku tarcza, klocki i pancerze grają główną rolę. To rozwiązanie - jak każde inne ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne "Miękka" i podatna na wygięcia tarcza potrafi człowieka doprowadzić do szału, itd, itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) Chcę zmienić całe koła w swoim MTB. Rower użytkuję cały rok, codziennie głównie w mieście ale ciągle wjeżdżam i zjeżdżam z dość sporych górek - takie pofałdowane miasto (: Obręcze wybrałem Alexrims DP20. Do tego szprychy DT Swiss - te mocniejsze. Piasty myślałem aby włożyć Shimano SLX. Shimano dlatego że w razie czego można środek wymienić a popularne konkurencyjne piasty Novatec to po padzie trzeba całe zmieniać - to prawda? Potrzebny mi jeszcze do tego hamulec tarczowy. Ale chcę mechaniczny. I do wyboru mam Hayes MX5, Avid BB5 albo Shimano BR-M416. Najbardziej interesuje mnie ten ostatni bo jest najtańszy a kilka opinii przeczytałem że jakoś bardzo nie odbiega od tych pozostałych które podałem a na deszczu czy śniegu radzi sobie nawet lepiej. Jeździł ktoś z takimi hamulcami i/albo może mi coś doradzić? Heh, w zeszłym roku też chciałem wymienić hamulce na mechaniczne tarczówki, potem okazało się, że trzeba by zmienić również koła i w końcu..... Zmieniłem rower, czekam już na rozpoczęcie sezonu, tylko trochę śniegu jeszcze stopnieje i ogarnę jakieś wolne Send with my HTC Sensation XL P.s. z mechanicznych to co czytałem to avid bb7 powinny dac radę Send with my HTC Sensation XL Edytowane 6 Marca 2013 przez sredniaq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Potrzebny mi jeszcze do tego hamulec tarczowy. Ale chcę mechaniczny. I do wyboru mam Hayes MX5, Avid BB5 albo Shimano BR-M416. Zdecydowanie polecam Avidy - BB7 sa swietne, poniewaz mozna je regulowac "na trasie" bez narzedzi, polaczone z klamkami Avid Speed Dial 7 - masz zestaw o niesamowitej mozliwosci regulacji. BB5 sa w sumie tym samym zciskiem co BB7 tyle ze regulacja nie jest taka latwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Nie kupuj hayesa . Teraz każdy hamulec shimano nawet podstawowy 2013 jest super . Masz pyt pisz priv . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wlasnie przyszedl do mnie trek x-caliber 29er z malymi modami (zmienione obrecze na WTB Frequency i19), support deore slx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRU Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Ja z pytaniem do szosowców.Czy któryś z Was ma może niepotrzebne koła?Chcę doprowadzić do ładu starą kolarkę zaczynając od wyrzucenia kół,w których ciągle zrywam szprychy. Po prostu nie zawsze chce mi się wskakiwać w bloki mojego corratec'a i lubię pojeździć starociem. Ewentualnie poproszę o PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Chcę kupić rower, budżet około 3000pln (może z lekką górką jak coś fajnego by się trafiło) Waga/Wzrost 180/87 Przeznaczenie: do miasta i do lasu, turystyka, bagażnik obowiązkowy, kosz na psa już mam, będzie ciągana przyczepka na dziecko. Może jakiś kanapowóz z wygodnym siodełkiem? Jaki model polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Moze ktos z forumowiczów ma dostęp po dobrych cenach do produktów Schmolke i Syntace. proszę o PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Chcę kupić rower, budżet około 3000pln (może z lekką górką jak coś fajnego by się trafiło) Waga/Wzrost 180/87 Przeznaczenie: do miasta i do lasu, turystyka, bagażnik obowiązkowy, kosz na psa już mam, będzie ciągana przyczepka na dziecko. Może jakiś kanapowóz z wygodnym siodełkiem? Jaki model polecacie? Nie mowie ze masz kupic Treka, ale do tego co piszesz kupil bym Treka z seri FX lub podobny rower innej marki, http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/town/recreation/fx/ Moj kolega ma 7.3, ma zalozone blotniki, moze zalozyc bagaznik, jezdzi nim codziennie po ~13km do pracy, spokojnie osiaga predkosci przelotowe 35-40km/h. Z oponami cyclocrosowymi 32 mm i bez blotnikow moze jezdzic po lzejszych trasach MTB, jedynie trzeba uwazac zaby nie rozciac wezszej opony na ostrych kamieniach. Jezeli wymagasz wiekszego komfortu (amortyzator) i lepszej przydatnosci w terenie to wtedy obejzyj sobie Treka DS, http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/town/dual_sport/ds_series/ Ma bardziej "gorska" geometrie i mozna zalozyc szersze opony. FX bralbym w rozmiarze 20" a DS bym sie przymierzyl do 17.5" lub 19". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Barney: hasłem góglowym dla Ciebie jest "fitness bike". Jest to coś pomiędzy kolarką a cyclocrossem, tylko że z wygodniejszą pozycją jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Dzieki koledzy za podpowiedzi, widac swiatlo w tunelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Używacie może dętek latexowych? W poprzednim sezonie śmigałem bezdętkowo na ghetto tubeles, ale opony zaczęły przepuszczać powietrze bocznymi ściankami, więc planuję przesiadkę na dętki i nie wiem czy brać zwykłe czy latex'y podobno trudniej je przebić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 W poprzednim sezonie śmigałem bezdętkowo na ghetto tubeles, ale opony zaczęły przepuszczać powietrze bocznymi ściankami, ja juz trzeci sezon na tubless ready i tylko spece s works renegade (ultralekkie "papierowe" ) mi sie pociły na bocznych ściankach, w tamtym roku fastrak przód i renegade na tyle, i nic nie puszczały, jeździłem też 2 lata temu na pythonach i trzymały cisnienie dobrze. To chyba kwestia zalania dobrym glutem , glua też trzeba co jakiś czas uzupełniac, ja nie widze problemu w tubless ready Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Ja jeżdżę na Mezcalach, mleczko Stan'a i niestety puszczają, nawet zaraz po dolewce Opon zmieniać nie chcę, bo Mezcale to najlepsze opony jakie miałem od lat - jeżdżę po różnych nawierzchniach i w bardzo różnych warunkach, a one wszędzie dobrze sobie radzą, nie mają jakiegoś słabego punktu, nie są też w jakimś zastosowaniu wybitne ale wszędzie jest bardzo ok Więc padło na dętki latexowe, waga takiej dętki to 120-130g, czyli tylko ciut więcej moje ghetto(po 45g "półdętki" i po 60g mleczka), ale czy warto dopłacać do lateksowych, czy np. wziąć jakieś lepsze butylowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 na detkach sie nie znam to Ci nie pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Ja zaś na Schwalbetach...... I mleczko Stans'a - wszystko ok. Dętki bym brał Maxxisy te 95 g lub 120 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Latexowe są spoko trzymają dobrze powietrze i niełatwo je przebić. Są dobre do pierwszego przebicia, bo już na nie łatki nie nalepisz. Ja zrezygnowałem z nich z tego powodu. Szkoda mi za każdym razem jak w kolarce się przedziurawię (2x w tygodniu w sezonie) kupowac nową dętkę. Butylkowe dętki są spoko. Jeździłem wiele lat w trialówce na tym. Trzymają powietrze wielokrotnie dłużej niż kauczuki i jeśli pamiętam napis na opakowaniu 2x trudniej je przebić od kauczuku syntetycznego. Niestety podobnie jak lateks - łatki sie ich za dobrze nie chcą trzymać (ale dają radę jakiś czas). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 kupię chyba 1 lateksową na próbę, założę na tył, żeby miała ciężej dętek przebijam stosunkowo mało, może będą dobrym wyborem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Moze ktos z forumowiczów ma dostęp po dobrych cenach do produktów Schmolke i Syntace. proszę o PW. jakby się ktoś z Syntace znalazł, to lekkiego Vectora 31,8 może bym wziął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Heh, fajnie, ja mam trzodę zamiast loga na główce ramy sam robiłeś tego benderfendera? Z jakiego materiału? Zrobiłem sobie coś takiego z folii ale za cienka :/ tak patrzę... ...ale to coś co przykręciłeś do goleni amortyzatora to: Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Benderfender to z teczki na dokumenty a "to coś" to uchwyt do u-locka bo nigdzie indziej nie pasuje Send with my HTC Sensation XL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) to uchwyt do u-locka bo nigdzie indziej nie pasuje ale na goleni? - skracasz sobie skok amortyzatora, - prawdopodobnie uszkadzasz anodę, Po gumce wnioskuję, że sag masz ustawiony tak, że amortyzator nie dobija Ci do uchwytu? Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 U -lock dobra rzecz, ale u mnie tego trzymadła na rowerze nima, bo po pierwsze te amerykańce dali go z taka śrubką że się nie da dokręcić (jakas niespasowana rozmiarem), a drugie że mam całą zgraje rowerów i mi sie nie widzi co rusz podmieniać, ale jest spoko patent stosowany przez kurierów: taki cyngiel przyczepiany do paska z tyłu. Pod warunkiem że sie użyła połówki u-locka: Ja mam taki zestaw: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się