muzyk Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 kiedyś może sobie taki sprawię, żeby wisiał na ścianie I o taką zajawkę właśnie mi chodziło. Jak sie w końcu dorobię moich nowych dwóch kółek (KONA) to ten też by wisiał na ścianie tyle, że w moim garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 jazda na przednim kołku jest bardzo popularna w wielu sportach rowerowych choćby wymienić trial czy bmx'y, a jak jeszcze dopedałować by się dało to byłby szok totalnie nie ;] ale zart dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Mam pytanie do kolegow trenujacych. Czy jest to realne (i pozadane) aby jechac z tetnem serca w przedziale 95-100% maksymalnego przez np 15-40 minut? Przykladowo w czasie plaskiej czasowki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Mam pytanie do kolegow trenujacych. Czy jest to realne (i pozadane) aby jechac z tetnem serca w przedziale 95-100% maksymalnego przez np 15-40 minut? Przykladowo w czasie plaskiej czasowki. Ciekawe. Ja mam ustawiony alarm na max tętno przy 165bpm. Raczej jeżdżę po górach, więc tym większe ma znaczenie ostrzeganie mnie przez monitor serca, że zbliżam się do granicy przyjmowania tlenu. Z kolei nie wyobrażam sobie jazdy (nawet po płaskim, bo w górach to w ogóle! Nawet na slicku i po asfalcie) przez 40 minut czyli +/- 23km na 160bpm... W sensie że przyjmuje wtedy 35km/h przy przełożeniu 46/11 - ideał, bez wiatru, super kondycja itp. ...ale Lance sobie wyobraża ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Mam pytanie do kolegow trenujacych. Czy jest to realne (i pozadane) aby jechac z tetnem serca w przedziale 95-100% maksymalnego przez np 15-40 minut? Przykladowo w czasie plaskiej czasowki. Jeśli kiedykolwiek dojdziesz do swojego * HRmax, to może przekonasz, że wytrzymasz małe kilkadziesiąt sekund. Ja mam takie doświadczenia. Przy 20 minutowej jeździe, Twój HR może oscylować w ok. 70-85% HRmax. Zadaj sobie pytanie, co chcesz uzyskać. * mój HRmax w zeszłym sezonie wynosił 195, na maratonach wychodziła mi średnia 160-166. Edytowane 22 Stycznia 2013 przez yagoolar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jeśli kiedykolwiek dojdziesz do swojego * HRmax, to może przekonasz, że wytrzymasz małe kilkadziesiąt sekund. Ja mam takie doświadczenia. Przy 20 minutowej jeździe, Twój HR może oscylować w ok. 70-85% HRmax. Zadaj sobie pytanie, co chcesz uzyskać. Jakies 10 lat temu zaczalem jezdzic wiecej i regularnie. Po kilku miesiacach kupilem pulsometr i wklepalem wartosc z formuly 220-wiek. Na jednym z treningow zrobilem ucieczke pod lekka gorke i doszedlem do punktu kiedy zrobilo mi sie ciemno przed oczami. Sprawdzilem HR max i wyszlo 194, o kilka wiecej niz z formuly. Pozniej mialem znowu kilka lat przerwy i w zeszlym roku wsiadlem z powrotem na rower, pomimo 10 lat roznicy moj HR max sie nie zmniejszy (widzialem kilka razy 193 ale tym razem nie mialem tego zacmienia przed oczami) W ostatnia niedziele wzialem pierwszy raz w zyciu udzial zawodach przeprowadzonych w hali na trenazerach podpietych do komputera (plaski wyscig na dystansie 10km, trenazer skalibrowany do wagi z rowerem). Te 10km przejechalem w troche ponad 16 minut. Srednie tetno wyszlo mi 187 a maksymalne 197. Oczywiscie zima i brak treningu, wiec nie bede z tego wyciagal za szybko wnioskow. Za miesiac ma byc powtorka tylko zamiast plaskiej trasy maja byc pagorki. Zastanawiam sie jakie tempo powinienem przyjac, czy sie oszczedzac na poczatku, czy tez od razy jechac ile fabryka dala i sie modlic zeby starczylo do konca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jeśli kiedykolwiek dojdziesz do swojego * HRmax, to może przekonasz, że wytrzymasz małe kilkadziesiąt sekund. Ja mam takie doświadczenia. Przy 20 minutowej jeździe, Twój HR może oscylować w ok. 70-85% HRmax. Zadaj sobie pytanie, co chcesz uzyskać. Jakies 10 lat temu zaczalem jezdzic wiecej i regularnie. Po kilku miesiacach kupilem pulsometr i wklepalem wartosc z formuly 220-wiek. Na jednym z treningow zrobilem ucieczke pod lekka gorke i doszedlem do punktu kiedy zrobilo mi sie ciemno przed oczami. Sprawdzilem HR max i wyszlo 194, o kilka wiecej niz z formuly. Pozniej mialem znowu kilka lat przerwy i w zeszlym roku wsiadlem z powrotem na rower, pomimo 10 lat roznicy moj HR max sie nie zmniejszy (widzialem kilka razy 193 ale tym razem nie mialem tego zacmienia przed oczami) W ostatnia niedziele wzialem pierwszy raz w zyciu udzial zawodach przeprowadzonych w hali na trenazerach podpietych do komputera (plaski wyscig na dystansie 10km, trenazer skalibrowany do wagi z rowerem). Te 10km przejechalem w troche ponad 16 minut. Srednie tetno wyszlo mi 187 a maksymalne 197. Oczywiscie zima i brak treningu, wiec nie bede z tego wyciagal za szybko wnioskow. Za miesiac ma byc powtorka tylko zamiast plaskiej trasy maja byc pagorki. Zastanawiam sie jakie tempo powinienem przyjac, czy sie oszczedzac na poczatku, czy tez od razy jechac ile fabryka dala i sie modlic zeby starczylo do konca. Nie znam zasad wyścigów na trenażerach. Jeśli to tylko 10 km, to raczej o sprincie mówimy. Dobrze jest poznać profil trasy, o ile możliwe, rozgrzać się 10-20 minut, a potem oporowo z zachowaniem zapasu na podjazdy. Pewnie to jazda interwałowa - lekko nie będzie. Powodzenia i daj znać jak poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Szybkie pytanie, Mam okazję kupić tanio amortyzator QR15 tapered piasty mam 9mm(czy tam 12) a Główkę ramy prostą, czy są jakieś przejściówki? Stery chyba widziałem ze standardowych na tapered, a co z piastą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Wszyscy narzekaja na pogode a ja ostatnio jezdzilem na szosie 2 tygodnie temu. Zeby jezdzic ...trzeba jezdzic! W nagrode kupilem sobie nowe kola. Fulcrum 3 dostaly niezle w dupsko w tym roku. czas na cos konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 mi sie zdarzylo dobic tętno do 201 , ale nie na rowerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Wszyscy narzekaja na pogode a ja ostatnio jezdzilem na szosie 2 tygodnie temu. Zeby jezdzic ...trzeba jezdzic! W nagrode kupilem sobie nowe kola. Fulcrum 3 dostaly niezle w dupsko w tym roku. czas na cos konkretnego. fajne aero ta twoja szosa , wszyscy nie narzekają, ja w tym roku już ponad 1kkm machnąłem na przełajce i bardzo lubie rowerowe klimaty zimą a na stacjonarny siadałem tylko jak deszcz ze sniegiem padał. Jak się chce porządnie latem pośmigać to nie ma taryfy ulgowej zimą, siłownia i basen też robią robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 No to przebijam Tętno max na chwilę obecną 206 bps ale na maratonie kiedyś dobiłem do 216 . Nie był to błąd pulsometru tylko wartość osiągana. Przy podziale na strefy Friela to prawie mi się skala kończy Formuły typu 220 i wiek to można między bajki umieścić. A dla wszystkich którzy chcą kupić jednoślad nie do lasnu ale do śmigania to moja uwaga taka jest: "Zróbcie sobie na dzień dobry BGfit lub coś podobnego". Wg. mnie najlepiej wydana kasa na rower - zwłaszcza jeśli chodzi o szosówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Szybkie pytanie, Mam okazję kupić tanio amortyzator QR15 tapered piasty mam 9mm(czy tam 12) a Główkę ramy prostą, czy są jakieś przejściówki? Stery chyba widziałem ze standardowych na tapered, a co z piastą? UP! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Puls pod 200 :-) nono, pozazdroscic. Ja na ostatnim Gran Fondo dobilem do ponad 180 i myslalem ze wyjde z siebie i stane obok. Okazuje sie ze jestem jak diesel, puls 161 i tak moge ciagnac godzinami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Szybkie pytanie, Mam okazję kupić tanio amortyzator QR15 tapered piasty mam 9mm(czy tam 12) a Główkę ramy prostą, czy są jakieś przejściówki? Stery chyba widziałem ze standardowych na tapered, a co z piastą? Daloby rade jesli masz glowke ramy 1.5 cala, jeli masz 1 1/8 to nie wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Puls pod 200 :-) nono, pozazdroscic. Ja na ostatnim Gran Fondo dobilem do ponad 180 i myslalem ze wyjde z siebie i stane obok. Okazuje sie ze jestem jak diesel, puls 161 i tak moge ciagnac godzinami. Ja zaś sądziłem że jestem na coś chory albo co....... Ludzie na mecie mieli średnie 160/170 a ja jak ten dziwak 199 bps. Chyba ten model tak ma bo po 2 minutach od wysiłku spadam prawie na docelowy puls. Wszystkie badania w normach. Widać tak ma być. Jedno jest pewne jak przekraczam dwieście bps to zaczynam liście spod roweru do płuc wciągać a przy 210 powoli przechodzę na ciemną stronę mocy. Czyli tam gdzie Ty masz maks to ja drugie oko otwieram Dodać jeszcze trzeba że cholera......... jestem........ w M4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 No Rysio jak zwykle niezawodny i uśmiechnięty....... http://mtb-xc.pl/2013/03/04/ryszard-chmielewski-wyjatkowy-czlowiek-wyjatkowa-akcja/ Wystarczy dodać że eR jedzie na maratony odległe od miejsca zamieszkania rowerem, następnie maraton i powrót na "kołach". Podobno dwa dni się turlał na maraton do Torunia (z noclegiem w namiocie) Można?? Można!! Zawsze miły, zawsze chętny do pomocy. Można?? Można!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 To ja z innej beczki.. Zna ktos, albo poleca jakis dobry serwis w Warszawie szosowek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 a co chcesz z nią zrobić? Przegląd czy coś konkret? Każdy z serwisów ma innego "speca" więc stąd pytanie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Dobry ! Kilka dni temu otworzyłem sezon na nowo złożonym rowerze. Chyba najdłużej siedziałem nad heblem pluskając się w DOT 4 Eh te stare Hejsy.Dla odmiany przesiałem się na hardtaila po kilku latach patrzenia na fulla na którego nie mogłem posadzić tyłeczka przez kilak lat. Mam pytanie do osób trenujących względem wyposażenia - czeka mnie ciekawa wycieczka i po kilku latach zaległości kiedy 250km nie stanowiło problemu tak teraz 50 i zakwas No ale po 6 latach przerwy ...... w każdym razie zawsze trenowałem na wyczucie i nigdy nie używałem pulsometru. Teraz z racji wymagań przez trenera muszę zaopatrzyć się w pulsometr i ciekaw jestem w co warto zainwestować. Patrzyłem na Sigmę za ok 150 pln i za 250 pln z pasem chyba. Może macie ciekawe propozycje w tym przedziale ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) podepnę się pod pytanie, zastanawiam się nad bezprzewodowym pulsometrem(sam pasek, który wysyła dane przez bluetooth) + apka na telefon, ktoś z Was korzysta z takiego rozwiązania? np:http://pl.polar.fi/pl/produkty/akcesoria/nadajnik_WearLink_bluetooth Edytowane 6 Marca 2013 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 a co chcesz z nią zrobić? Przegląd czy coś konkret? Każdy z serwisów ma innego "speca" więc stąd pytanie..... Zwykly przeglad po zimie smarowanie, naciaganie, regulowanie itp Ja mam Timex'a Ironmana Triathlon z gps i innymi bajerami. Ale kupilem go jak startowalem w triathlonie. Na Amazanie kupisz go za 400-500zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Pulsometr Myślę że trener ma jakieś predyspozycje co do plików z danymi, chyba że opiera się na gotowym dzienniczku a całą pracę musisz wykonać sam Prowadzenie takowego początkowo upierliwe jest Ja osobiście używam Garmina, gdyż mam wszystko w jednym miejscu. Pomyśl nad uzywanym - będzie tańszy a teraz weszły nowe modele. Dużo osób chwali (niestety wysokie i drogie modele) Polara. Polar ma większe doświadczenie w sporcie i jest bardziej "PRO". Przeczytaj "Trening z pulsometrem" Friela Pulsometr powinien mieć 5 definiowanych stref (5a i 5b nie są aż tak niezbędne i można je do jednego kotła wciepać). Markowe urządzenie ma dedykowane swoje programy do obsługi danych. Masz tam pokazane wszystkie parametry jazdy. Serwis Well..... Ja bym pojechał do Airbike na Dereniową (tam też najlepsze miejsce do serwisowania kółek jest). Koła też dobrze zrobi Marcel (musi osobiście) w KTM na Grochowskiej A nie lepiej kupić stojaczek serwisowy i samemu?? Wtedy będziesz miał idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Chcę zmienić całe koła w swoim MTB. Rower użytkuję cały rok, codziennie głównie w mieście ale ciągle wjeżdżam i zjeżdżam z dość sporych górek - takie pofałdowane miasto (: Obręcze wybrałem Alexrims DP20. Do tego szprychy DT Swiss - te mocniejsze. Piasty myślałem aby włożyć Shimano SLX. Shimano dlatego że w razie czego można środek wymienić a popularne konkurencyjne piasty Novatec to po padzie trzeba całe zmieniać - to prawda? Potrzebny mi jeszcze do tego hamulec tarczowy. Ale chcę mechaniczny. I do wyboru mam Hayes MX5, Avid BB5 albo Shimano BR-M416. Najbardziej interesuje mnie ten ostatni bo jest najtańszy a kilka opinii przeczytałem że jakoś bardzo nie odbiega od tych pozostałych które podałem a na deszczu czy śniegu radzi sobie nawet lepiej. Jeździł ktoś z takimi hamulcami i/albo może mi coś doradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się