Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze zaobserwowalem "mode" na single speed rigid 29" - co dla mnie jest krokiem wstecz - ale niektorzy lubia...

Ha, ha, to akurat do mnie. SS rigid 29 sa szybsze, szczegolnie na podjazdach.

 

Teoretycznie moze i tak, choc gdy pare lat temu jezdzilem po Bostonie to mialem stycznosc z tamtejszymi kurierami na roznych dziwach, no i na ss czy ostrym kole, to bez problemu ich wyprzedzalem na Schwinnie HT, dzieki temu ze mialem przelozenie - bo oczywiscie nie mialem takiej kondycji jak oni. Poza tym na szlakach ktore sa na wschodnim wybrzezu, z roku na rok jest coraz wiecej erozji, takze praktycznie zrezygnowalem z jazdy na rowerze bez tylniego zawieszenia, bo poprostu pod gore brakuje przyczepnosci, no szybciej da sie jechac w dol. W Kolorado czy Kaliforni jazda bez tylniego zawieszenia to nie problem, tym bardziej ze podjazdy sa dlugie, na sporej wysokosci, i jest lzej... takze to rozumiem... Ale jak w moich rejonach widze takich gigantow to zawsze mnie zastanawia - po co sobie utrudniac?? No ale wolny kraj... najwaznejsze by ludzie jezdzili na rowerach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden z producentów jeśli się orientuje nie wypuścił do oficialnej sprzedaży czegoś odpowiedniego do ścigania na kołach 27.5

 

wypuścić, to wypuścili sporo, szczególnie w fullach widać szybko wzrastającą popularność 650b:

zobacz np. ten temat:

http://www.forumrowerowe.org/topic/1124 ... ge__st__40

Natomiast problemem jest dostępność w PL pewnie nie ma co liczyć na więcej niż kilka modeli 650b(i pozytywne wieści, polski producent rowerów mbike wchodzi w 650b), w UK jest lepiej a w USA wręcz zatrzęsienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypuścić, to wypuścili sporo, szczególnie w fullach widać szybko wzrastającą popularność 650b:

zobacz np. ten temat:

http://www.forumrowerowe.org/topic/1124 ... ge__st__40

Natomiast problemem jest dostępność w PL pewnie nie ma co liczyć na więcej niż kilka modeli 650b(i pozytywne wieści, polski producent rowerów mbike wchodzi w 650b), w UK jest lepiej a w USA wręcz zatrzęsienie

 

_________________

 

Dzieki, popatrze dokładniej w wolnej chwili, faktycznie sporo tego. Ja mialem na mysli rok 2012 , a faktycznie się dowiedziałem od znajomego że na targach w tym roku pojawiło się sporo 27.5 i podobno będą już dostepne komponenty z wyższych pólek. Czas pokaże, myśle że w dużej mierze będzie to zależało od indywidualnych preferncji i rodzaju tras -czyli amator będzie musiał wybrać ten najbardziej dla siebie uniwersalny. Najważniejsze żeby klient mial wybór, najlepiej byłoby gdyby 26 też zostały. Ja ponieważ jestem totalnie zauroczony patentem pt brain w przyszłym roku postaram sie pojechać w wakacje na prezentacje i testy speca jeśli ocziwście wypuszczą epica w 650b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferrari ma CX50 http://store.ferrari.com/en/sports-games/sport/bikes/ Colnago CF8 http://www.colnago.com/cf8/ i 60th ed. BMW ma swoje M Carbon Racer http://www.bmw-shop.pl/bmw-m-bike-carbon-racer.html , Porsche modele RS i S http://www.porsche-bike.com/de/porsche-bike-rs/ a ja dzisiaj postanowiłem że zbuduję swoje Lamborghini Superleggera. Projekt roboczy a3r0 ;) (taki żarcik) uważam za rozpoczęty. Jak narazie wszystko wskazuje że masa powinna wyjść około 6500g. Jak narazie gromadzę materiały. Zamówiłem siedzenie NESS full carbon (160g), hamulce Tektro R741 (300g), zestawik manetek i przerzutek MICROSHIFT ARSIS CARBON (638g), aluminiowo carbonowe korby YS-CS01 (880g).Ostatnim zamówieniem był zestaw karbonowych kół na piaście Novatec F271SB/R372SB z 50mm obręczą waga zestawu 1450g. Mam jeszcze na oku ramę karbonową w stylu Fuji D6 lub Stevensa Volt. Ramy podobne do siebie. Chcę zachować kolorystykę karbonu z czerwonymi akcentami. Ciekawe co wyjdzie z planów? :)

 

edit:

hamulce Tektro R741 musiałem zmienić na R725 bo nie pasowały by do ramy. Rama ze wspornikiem pod siodło, kierownicą i widelcem jutro ma zostać wysłana (waga wg specyfikacji 1390g+420g+270g). Koła już w drodze, najdłużej wyglądana to że poczekam na manetki, przerzutki i korbę. Dobrze, że sezon i tak się kończy więc nie będzie ciśnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rower z takim sprzętem jest wart około 4.5k PLN ?

Rama Giant Talon LTD 2012

Osprzęt: klamki, manetki, przerzutki P+T, korba, łańcuch - wszystko XT (pełna grupa)

Hamulce: Magura MT2 Disc

Koła: Giant S-XC2 alloy rim/Giant S-Elite hub, opony Schwalbe Rapid Rob

Amortyzator: Rock Shox Recon Gold RL Air 100mm remote Poplock

gianttalonltd.jpg

Dowiedziałem się wagę tego roweru: 11,6 kg. Warty 4.5k ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, ja bym tyle nie dał, wg. mnie słabymi punktami są tu: amor, koła, hamulce wybrałbym też inne.

 

-- Pt paź 05, 2012 1:51 pm --

 

Zobacz ten: http://www.rowerowysklep.pl/mtb-gorskie ... _7510.html

wg. mnie: rama lepsza, koła lepsze, hamulce lepsze, amor niestety ten sam, ale waga o 0,7kg niższa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie części są w drodze... ciekawe czy dojadą zanim ja wyjadę znowu do Hamburga? jedyny problem stanowi wysyłka "korby"... wybrany model został wysprzedany a nowy jest niemal 2x droższy... a tyle nie zapłacę! na szczęście znalazłem innego dostawcę z nieco nawet lepszą ceną. ciekawe jaka będzie odpowiedż na termin dostawy? :) jak mają wszystko na miejscu to w kieszeni pozostanie mi jeszcze 23usd. zawsze to coś zwłaszcza, że wynika z niedotrzymania terminu dostawy przez poprzedniego dostawcę.

 

-- 9 paź 2012, o 18:35 --

 

mam pytanie dotyczące opon. zakupione felgi wymagają stosowania szytek. nigdy wcześniej nie stosowałem tego typu opon. wiem ,że się je powinno przykleić do felgi i wiem, że są takie z warstwą przeciwdziałającą przebiciu. Hamburg niestety nie ma czystych ścieżek więc ryzyko złapania gumy spore. w 2012 złapałem z żoną "kapcia" ze 4 razy. potem założyliśmy pomiędzy oponę a dętkę taśmę antyprzebiciową i temat się skończył.ale wracając do tematu. jakie szytki polecacie? Vittoria RALLY z kevlarem czy Vittoria CR mają sens? Tufo S33PRO nie mają zdaje się żadnego zabezpieczenia ani kevlaru ani inne warstwy antyprzebiciowej... możecie coś sensownego polecić? w cenie niższej od opony do samochodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, to był właśnie typ z mojego linka, tyle, że mieli jeszcze rocznik '11 za 4,6kzł widać wyprzedali, dla tego link nie hula.

 

jednak tamten był jednak trochę inny - ze sztywną ramą, ale też Lapierre :mrgreen:

 

-- Cz paź 11, 2012 10:53 am --

 

sredniaq, a może coś takiego :twisted:

http://www.rowerowysklep.pl/mtb-gorskie ... 10623.html

650x650.jpg

mbike to polska firma, stosunek cena/jakość jest bardzo dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brt, ten Lapierre z mojego linka sprzedawca (koleś z doświadczeniem i pasją :!: ) oferuje mi go za 5.5k i myślę, że jest to dobra cena 8) Wcześniej dwóch znajomych kupiło chyba 3 rowery (jeden Lapierre i 2 Unibike chyba) i każdy był zadowolony. Teraz tylko muszę wszystko policzyć tak, żeby się zgadzało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, pytanie, czy zależy Ci na fullu, jeśli nie, to odpuściłbym sobie tego lapierre'a bo podzespoły nie powalają :!:

wg. mnie ten mbike jest mega, cena raczej do sporej negocjacji, bo ta ze sklepu jest taka sama jak cena producenta.

Zobacz też na tego Focusa(solidna, niemiecka firma):

http://www.fun-sport.org.pl/node/238

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem coś dla siebie :lol: Tylko budżet mi się nie zgadza, chociaż na ten model mogę dostać w miarę dobrą cenę.

http://ww2.bikekatalog.pl/2012//rowery/1697/Lapierre.X-CONTROL.310/

[ http://ww2.bikekatalog.pl/2012/ppg_fotki/foto_big/8_80235_25_01_12.jpg ]

 

 

Ciężki jak za te pieniądze. :wink:

Mój waży 13 kg ale kosztował trzy razy mniej. :mrgreen:

 

Stawiaj na rodzime firmy, ja kupiłem Krossa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zależy Ci na fullu, jeśli nie, to odpuściłbym sobie tego lapierre'a bo podzespoły nie powalają :!:

Do tej pory myślałem, że nie, ale ostatnio spróbowałem full'a i spodobało mi się :P

Ciężki jak za te pieniądze. :wink:

wydaje mi się, że dla mnie waga nie będzie miała aż takiego znaczenia przy mojej wadze i wzroście. Czy jednak będzie?

 

P.S. A co sądzicie o Trek 6300 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki jak za te pieniądze. :wink:

wydaje mi się, że dla mnie waga nie będzie miała aż takiego znaczenia przy mojej wadze i wzroście. Czy jednak będzie?

 

 

Też mi się tak wydawało, że 1-2kg to żadna różnica. Teraz po jednym sezonie jazdy głównie w dół. Zjechaniu 2 kompletów tarcz i 4 klocków hamulcowych doszedłem do wniosku, że waga jest jednak super istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarły dzisiaj zamówione koła... ładne wykonanie, lekkie deklarowana waga 1450±30g przód:630±15g

tył :820±15g. niezle jak na 50mm stożki. niestety nie mam wagi na tyle dokładnej by to zweryfikować... piasty Novatec F271SB/R372SB. Ciekaw jestem wrażeń zjazdy. ale na to jeszcze muszę poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...