Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, subleo napisał:

Cannondale nie ma takiego ograniczenia.

Hmm…  ;) 
 

„Gwarancja nie obejmuje uszkodzenia w wyniku normalnego zużycia części łącznie ze zmęczeniem materiału. Uszkodzenie w wyniku zmęczenia materiału oznacza, że rama została uszkodzona w wyniku normalnego zużycia. Właściciel jest zobowiązany do dokonywania regularnych przeglądów ramy i całego roweru.

Wszelkie koszty związane z serwisem gwarancyjnym, ponosi właściciel roweru.”

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zyzol napisał:

W sumie ciekawe jest wypełnianie dziwnych nisz. Można mieć górskiego fulla z seryjnymi błotniczkmi, bagażniczkiem i nóżką :)

 

071F43AA-F4C8-495C-97C3-66AA0FA5995C.jpeg

Patrząc na opony i pozycję to jest rower dla @carfit. Serio. Taki pomiędzy trekkingiem, a MTB. Wbrew pozorom ta nisza jest tak naprawdę jedną z większych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2021 o 20:32, RoadRunner napisał:

W dodatku prawie nigdzie nie ma opcji aby rower przetestować.

Jest to poważny problem, dlatego fajnie, że przynajmniej niektórym bogatym chce się coś zorganizować (szkoda, że rowery też dla bogatych;))

Dzisiaj wziąłem udział w warszawskich testach zorganizowanych przez Specialized celem wypróbowania Diverge. Niestety lub stety przypadł mi rozmiar 54 i okazał się raczej za duży (wg producenta jestem idealnie między rozmiarami). Jeden dylemat z głowy.


Korzystając z okazji sprawdziłem (namówiłem również marudzącą żonę) Turbo Levo i Turbo Levo SL. Po pierwszej jeździe elektrycznej jestem w szoku - super urządzenie. 100% fun. Opony prawie jak z motocykla, kloc taki, że ciężko podnieść, a jeździ się na tym tak lekko i fajnie, że trudno uwierzyć. Wydawałoby się, że taki czołg to przerost formy nad treścią do leśnych wycieczek, ale po kamieniach, korzeniach trawie, dołach jedzie się tak prosto, płynnie, szybko, że odrzucam tę teorię:P

Jazda pod spory wiatr? Wspomaganie na „3” i robi się jazda z wiatrem :)

 


 

5D106D87-D662-4BDA-B60F-B52BBD4AE0C2.jpeg

3360CC39-9D3A-45CD-9DD3-5753BC668C93.jpeg

AE6663F2-CF18-46F0-89D2-4578ACECAAF0.jpeg

5C0B5C52-B41A-47F4-8863-4D1A801BDAE8.jpeg

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, przymar napisał:

Patrząc na opony i pozycję to jest rower dla @carfit. Serio. Taki pomiędzy trekkingiem, a MTB. Wbrew pozorom ta nisza jest tak naprawdę jedną z większych.

 

Kurde, o czym mowa, jak można proponować jakiegoś elektrycznego trekinga dla osoby która mieszka blisko gór. 

 

Wg mnie dla @carfit super opcja byłby Scott Strike

 

https://www.scott.pl/produkt/826/5074/Rower-Strike-eRide-910

 

140mm skoku zarówno przód jak i tył, pozwala już mega komfortowo śmigać po korzeniach, kamieniach. A z racji że to elektryk to po asfalcie się nie umeczysz. 

 

Moje Ziomki na tych Strikach jeździli w Szczyrku i mówia ze te Scotty są zaje.....!

Precyzyjne i sztywne jak żyleta. Nic się nie rozjeżdża, nie pływa. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bikeman1 napisał:

Kurde, o czym mowa, jak można proponować jakiegoś elektrycznego trekinga dla osoby która mieszka blisko gór. 

Wiesz, ja mieszkam w Jeleniej Górze i znam osoby co nigdy w Karkonoszach nie były. A po górach można jeździć po szutrowych duktach i równych singlach bez rock gardenów i dropów. Carfit, znów bez urazy, wirtuozem MTB już raczej nie będzie i z tego co zrozumiałem to potrzeba mu roweru, który nie wytrzęsie go tak jak obecny poza asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi @carfit, jesteśmy w podobnym wieku (przy czym ja siebie postrzegam na dwa razy mniej), więc czuję się odpowiednią personą aby Ci trochę w kwestii roweru elektrycznego doradzić.

Ja bardzo Cię rozumiem i popieram Twoje oczekiwania w kwestii cyklingowej. Jak zdąrzyłem pojąć, Twój poprzedni zakup okazał się być mocno nie trafiony. Szukasz roweru bardziej uniwersalnego, który będzie się nadawał w teren i w niewteren. I tutaj pojawia się good news.

 

Kilka wpisów wcześniej jeden z kolegów, tu na forum, proponował Ci zakup SCOTTA u siebie w sklepie. Typu e- ride, rzecz jasna. To bardzo dobra propozycja. Są dwa modele które przypadną Ci do gustu, mianowicie Strike i Patron. To grupa rowerów typu trail, czyli takich najbardziej właśnie. uniwersalnych. Sam kupiłem Strike'a 910 i jestem w siódmym niebie, tak i Ty na pewno tam się znajdziesz. Dodatkowym atutem SCOTTów i tylko SCOTTów (bo mają na to patent) jest trójstopniowa regulacja zawieszenia realizowana z bardzo profesjonalnej manetki przy kierownicy. Manetka obsuguje jednocześnie widelec i wachacz. W związku z tym możemy wybrać pełny skok, skok schamowany i całkowicie zablokowany. Przy całkowicie zamkniętych amorach masz rower twardy jak deska, w sam raz na asfalt i ścieżki rowerowe utwardzone. Na kamloty odpinasz blokady i masz poduszkowca. (zwłaszcza jak masz odpowiednie ciśnienie w oponach)

 

Przerabiam ten system już w drugim rowerze i ręczę że to idealne rozwiązanie. Cena roweru Strike eRide 910 jest bardzo przystępna. Patron to nowy model i robi się grubo. U Żuchlińskiego testowałem (tak dali mi na jazdy próbne, tylko nie w błoto) także model Genius, ze skokiem 160 ale nie był tak prezyzyjny w manewrowaniu jak Strike, i za drogi.

 

Jeśli masz wiecej niż 175 cm wzrostu bierz śmiało rozmiar L, jeśli powyżej 183 to XL. Nie daj się wmontować w Mkę, w tych rowerach są już krótkie mostki i szeroka kierownica i trzeba zwrócić uwagę aby plecy nie były wyoblone jak jedziesz.

Siodło regulowane jest płynnie z manetki przy kierownicy, trzeba ją tylko dobrze ustawić pod kciuka, bo oryginalnie nie jest. Full wypas, kokpit w SCOTTach jest mocarny.

Ogólnie banan na twarzy nieustający.

Potwierdzam także opinię kolegów  @bikeman1:

Precyzyjne i sztywne jak żyleta. Nic się nie rozjeżdża, nie pływa. 

Trzymam kciuki i pozdrawiam Nowy Sącz, gdzie chodziłem do Józefa Kustronia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2021 o 17:29, Zyzol napisał:

Jest to poważny problem, dlatego fajnie, że przynajmniej niektórym bogatym chce się coś zorganizować (szkoda, że rowery też dla bogatych;))

Dzisiaj wziąłem udział w warszawskich testach zorganizowanych przez Specialized celem wypróbowania Diverge. Niestety lub stety przypadł mi rozmiar 54 i okazał się raczej za duży (wg producenta jestem idealnie między rozmiarami). Jeden dylemat z głowy.


Korzystając z okazji sprawdziłem (namówiłem również marudzącą żonę) Turbo Levo i Turbo Levo SL. Po pierwszej jeździe elektrycznej jestem w szoku - super urządzenie. 100% fun. Opony prawie jak z motocykla, kloc taki, że ciężko podnieść, a jeździ się na tym tak lekko i fajnie, że trudno uwierzyć. Wydawałoby się, że taki czołg to przerost formy nad treścią do leśnych wycieczek, ale po kamieniach, korzeniach trawie, dołach jedzie się tak prosto, płynnie, szybko, że odrzucam tę teorię:P

Jazda pod spory wiatr? Wspomaganie na „3” i robi się jazda z wiatrem :)

 


 

5D106D87-D662-4BDA-B60F-B52BBD4AE0C2.jpeg

3360CC39-9D3A-45CD-9DD3-5753BC668C93.jpeg

AE6663F2-CF18-46F0-89D2-4578ACECAAF0.jpeg

5C0B5C52-B41A-47F4-8863-4D1A801BDAE8.jpeg

gdzieś to śmiagał na tych sprzetach ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, RoadRunner napisał:

W temacie blokowania zawieszenia :)

 

 

IMO - jest to opinia jednego youtubera, ktora nie podaje kluczowych informacji - np projektu zawieszenia... Moja opinia jest taka ze roznica miedzy amortyzatorem bez blokady a takim z blokada czy platforma jest diametralna, i tu wiele zalezy od samego projektu tylniego zawieszenia - czyli lokalizacji glownego zawiasu, czy zawias jest wielo czy jedno zawiasowy... itp.  Procz tego kazdy moze zamiescic na YT jakies tam eksperymenty... ale czy to jest miarodajne?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, RoadRunner napisał:

W temacie blokowania zawieszenia

Potęga marketingu żeby za grubą kasę te manetki to blokowania zawiasu sprzedawać. 

 

56 minut temu, Eryk napisał:

IMO - jest to opinia jednego youtubera, ktora nie podaje kluczowych informacji - np projektu zawieszenia...

No jakieś tam badania cytuje i sam sprawdza. Zamiast pisać że to jednostkowa opinia, znajdź badania potwierdzające że:

57 minut temu, Eryk napisał:

ze roznica miedzy amortyzatorem bez blokady a takim z blokada czy platforma jest diametralna

bo na razie to tylko twoja opinia. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Eryk napisał:

IMO - jest to opinia jednego youtubera, ktora nie podaje kluczowych informacji - np projektu zawieszenia... Moja opinia jest taka ze roznica miedzy amortyzatorem bez blokady a takim z blokada czy platforma jest diametralna, i tu wiele zalezy od samego projektu tylniego zawieszenia - czyli lokalizacji glownego zawiasu, czy zawias jest wielo czy jedno zawiasowy... itp.  Procz tego kazdy moze zamiescic na YT jakies tam eksperymenty... ale czy to jest miarodajne?  

Przecież on powołuje się na opracowania naukowe, widać jakie także można samemu poczytać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GrYzLy napisał:

Szukam kurtki i spodni do mtb - 2h-3h taplania sie w deszczu i w blocie. Jak sie ubieracie?

Spodnie Endura MT500 i kurtka https://www.bergfreunde.eu/endura-urban-luminite-3-in-1-jacke-ii-cycling-jacket/?aid=a4cd38c7e139687340b8e7166cfe0dd6& . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Przecież on powołuje się na opracowania naukowe, widać jakie także można samemu poczytać. 

A jakie to opracowania naukowe sa cytowane? Ja tu widze zacytowana prace magisterska kogos z Kolorado, ze szkoly ktora nie jest powaznie traktowana... Jeszcze zeby to byl ktos z MIT... 

 

Jak dla mnie... To taki click bait.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam oświetlenia rowerowego do jazdy nocą przez las i znalazłem zestaw od krajowego producenta Mactronic.

Ma świetne opinie w sieci ale niektórzy zwracają uwagę na niestabilne mocowanie przedniej lampy.

Macie jakieś inne propozycje (głównie zależy mi na przedniej bo szosą prawie nie jeżdżę ale wolę mieć) w cenie do 300 złotych lub znacie ten model?

 

98A891BE-44D7-448D-9D97-CCDBC93CCE0B.png

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze imho żeby latarka miała wymienne ogniwa 18650.

chodzi o to aby można było w terenie zmienić baterię a 18650 mają świetne parametry i łatwo je kupić.

 

na przód polecam convoy s2+ (tylko patrz na temperaturę barw, są różne) z uchwytem tego typu co na foto. 

na tył styka cateye omni 3 - dobrze widoczna również z boku. 

od kilku ładnych lat jeżdżę na takim zestawie, nie udało mi się nic rozwalić.

image.png.48519b9bd7411723d214da52800db275.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat Convoya powstał zdaje się niejeden doktorat :)

Poniżej chyba fajne podsumowanie. Nie wiem ile się zmieniło od 2017 roku, zwłaszcza w kwestii dostępności, ale poczytać warto;

https://www.1enduro.pl/convoy-s2-plus-latarka-na-rower/ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam oświetlenia rowerowego do jazdy nocą przez las i znalazłem zestaw od krajowego producenta Mactronic.
Ma świetne opinie w sieci ale niektórzy zwracają uwagę na niestabilne mocowanie przedniej lampy.
Macie jakieś inne propozycje (głównie zależy mi na przedniej bo szosą prawie nie jeżdżę ale wolę mieć) w cenie do 300 złotych lub znacie ten model?
 
98A891BE-44D7-448D-9D97-CCDBC93CCE0B.thumb.png.fccaa3c126374529e23e9fe39cab0121.png
Eyen streak 1000 :)
Mam 400 ale tylko dlatego że jak zamawiałem to 700 i 1000 nie było nigdzie :(

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RoadRunner napisał:

Przecież on powołuje się na opracowania naukowe, widać jakie także można samemu poczytać. 

PINKBIKE tez ma jakies tam porownanie w tym temacie - i wnioski tez wskazuja ze roznica mala - ale tu przynajmniej nie ma zero jedynkowego wniosku, i wspominaja o innych aspektach zawieszenia ktore maja wplyw na wydajnosc bio-mechaniczna, takich jak geometria.  Procz tego podane sa konkretne modele rowerow.

 

Na fullach jezdze od 20 lat - a na jednym z nich dokladnie 20 lat, jednozawiasowiec z alu rama - skok 120mm - na poczatku amortyzatorem byl Fox Float R - czyli brak platformy i blokady, pozniej wrzucilem Fox Float RP3 - i jak dla mnie mozliwosc zmiany reagowania zawieszenia kompletnie zmienila zachowanie roweru podczas pedalowania na plus.  Ale... wiadomo jak to jest z naukowcami... raz kawa jest zdrowa raz nie... tak samo z winem i czekolada. 

 

Edytowane przez Eryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Eryk napisał:

No tak ale czy taka praca magisterska randomowego gostka z Kolorado, mozna uznac za opracowanie naukowe?  Raczej nie... jeszcze zeby on byl z MIT to moze mialoby to sens... dla mnie to wideo to raczej clickbait. 

PINKBIKE tez ma jakies tam porownanie w tym temacie - i wnioski tez wskazuja ze roznica mala - ale tu przynajmniej nie ma zero jedynkowego wniosku, i wspominaja o innych aspektach zawieszenia ktore maja wplyw na wydajnosc bio-mechaniczna, takich jak geometria.  Procz tego podane sa konkretne modele rowerow.

Z pracami naukowymi mam do czynienia na codzień i nauczyłem się jednego: dyskutuje się o tezach a nie o autorach. Wspominane prace mają opisaną metodologię, proces, tezy itp. to coś koło czego PINKBIKE nawet nie stało. :)  Ten "randomowy gostek" zrobił kilka innych ciekawych prac https://www.researchgate.net/profile/Asher-Straw.

Jedno z pozostałych opracowań to https://link.springer.com/article/10.2165/00007256-200434020-00001 opublikowane w Sports Medicine czyli jednym z topowych czasopism (impact factor to 11 czyli "excellent").

 

Zgodzę się, że wpływ jakiś może być ale jest on na tyle mały, że jest niezauważalny. Tak samo jak wpływ 1 kg masy roweru, który na 30km jazdy rowerem po płaskim daje zysk kilkunastu sekund (1 minuty przy stałym nachyleniu 5%). Tutaj nie ma co dyskutować bo jest fizyka na poziomie liceum. Ale wielu jeżdżących "czuje" różnice po zmianie kasety na lżejszą o 50 gram. Tak samo jak rzesze "tuningowców" czuło różnicę po wstawieniu stożka w dolot po czym okazało się, że de facto jest wolniej niż wcześniej - po prostu stożek spłaszczał krzywą momentu do około 4000 obrotów a potem był nagły skok odbierany bardzo pozytywnie - niestety pole pod krzywą było mniejsze. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RoadRunner napisał:

Z pracami naukowymi mam do czynienia na codzień i nauczyłem się jednego: dyskutuje się o tezach a nie o autorach. Wspominane prace mają opisaną metodologię, proces, tezy itp. to coś koło czego PINKBIKE nawet nie stało. :)  Ten "randomowy gostek" zrobił kilka innych ciekawych prac https://www.researchgate.net/profile/Asher-Straw.

Jedno z pozostałych opracowań to https://link.springer.com/article/10.2165/00007256-200434020-00001 opublikowane w Sports Medicine czyli jednym z topowych czasopism (impact factor to 11 czyli "excellent").

 

Zgodzę się, że wpływ jakiś może być ale jest on na tyle mały, że jest niezauważalny. Tak samo jak wpływ 1 kg masy roweru, który na 30km jazdy rowerem po płaskim daje zysk kilkunastu sekund (1 minuty przy stałym nachyleniu 5%). Tutaj nie ma co dyskutować bo jest fizyka na poziomie liceum. Ale wielu jeżdżących "czuje" różnice po zmianie kasety na lżejszą o 50 gram. Tak samo jak rzesze "tuningowców" czuło różnicę po wstawieniu stożka w dolot po czym okazało się, że de facto jest wolniej niż wcześniej - po prostu stożek spłaszczał krzywą momentu do około 4000 obrotów a potem był nagły skok odbierany bardzo pozytywnie - niestety pole pod krzywą było mniejsze. 

 

Ale jakiej podstawie mam komus z internetu wierzyc ze jego badania zostaly zrobione w sposob ktory w kazdym przypadku prowadzi do tego samego wniosku?  Efektywnosc zawieszenia rozni sie dosc znacznie od umiejscowienia zawiasu glownego w ramie - i to samo ma miejsce przy uginaniu sie zawieszenia podczas pedalowania na prostej drodze.  Sa fulle w ktorych zawieszenie poprostu nie reaguja na pedalowanie, a sa inne ktore bardzo na to reaguja.  Wiec na podstawie jakiego zawieszenia sa dane badania prowadzone ma znaczenie. 

Moja Ventana Pantera nie reaguje na pedalowanie po prostym, a moj Titus MotoLite reaguje i to dosc mocno...  Jesli badanie byloby robione na Ventanie - to wnioski faktycznie moga nie roznic sie zbytnio od roweru z wlaczona blokada...

 

Faze "ochudzania roweru" tez juz przerabialem... i zasadniczo wnioski sa takie ze nie piasty czy kasety, tylko opony i obrecze odgrywaja najwieksza role w "czuciu" wagi w rowerze (nie mowie tu oczywiscie o tanich stalowych rowerach ktore waza tyle co rowery DH).   

 

Czytalem te linki co zaproponowales, i na przyklad praca na temat pedalow clipless i butow, jest dla mnie o tyle bez sensu ze w MTB takie pedaly i buty pozwalaja na wieksza kontrole nad rowerem (chyba ze ktos zaczynal w Trialu czy BMX).

 

Jesli chodzi o stozki czy filtry... to tez juz na YT bylo:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...