Skocz do zawartości

Opony różnica w zużyciu tył / przód


MARIN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły ;)

 

Mi podczas ostatniego lata bardziej się zdarły na tyle. Ale winię za to padnięte amory.

 

Ponieważ amory już naprawione, te bardziej zużyte zamierzam zamontować na tyle ponieważ:

- lepszy bieżnik na przodzie to mniejsze prawdopodobieństwo aquaplaningu

- słyszałem że "zdrowe" Subaru szybciej zjada opony na przodzie.

 

A jeżeli te na tyle się dalej będą szybciej zużywać niż na przodzie, to poprostu kupię nowe dwie sztuki.

 

Co dziwne, opony zimowe zużywają się bez widocznej różnicy.

 

A czy coś zaszkodzi napędowi?!? Mam nadzieję że nie. Samochód to nie laboratorium i nigdy obwody kół nie będą takie same. Ciśnienie powietrza się zmieni, obciążenie samochodu się zmieni, i już będzie inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy autach z napędem na obie osie, zwłaszcza jeśli osie są połączone na sztywno (większość typowych terenówek) lub jeśli między osiami jest wiskoza lub inny system ingerujący w napęd podczas istotnej różnicy w prędkości między osiami zaleca się wymianę opon kompletami po 4szt. Opony powinny być zawsze tego samego typu, rozmiaru i producenta. Ten sam rodzaj i rozmiar opony może różnić się wielkością w zależności od producenta. Jeśli zmieniacie opony lato/zima to nawet jeśli nie widać gołym okiem różnicy w zużyciu warto zamienić je miejscem na przeciwległą stronę (np. prawy przód dać na lewy tył, itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze na przód

 

wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył :mrgreen:

 

jak dupa zarzuci na mokrym to pozamiatane, jak na przodzie masz granicę to czujesz i wystarczy, że odpuścisz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył :mrgreen:

Wg. Michelina też i....ja dziękuję za takie rady. Jak wjeżdżam w stojącą wodę to najpierw przodem i wolę mieć odporność na aquaplaning. Poza tym przód zużywa się szybciej i szybko się wyrówna. W FWD to z przodu bym zużył 5 kompletów a z tyłu jeden - w ogóle bez sensu. A tak w ogóle to należy rotować opony tak żeby były w podobnym stanie, bo wtedy auto jest najstabilniejsze i dlatego polecam ciut lepsze na przód dla szybkiego wyrównania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, jeżeli bieżnik ma chociaż te 6mm ale poniżej, już bym nie ryzykował. Wiedząc, ze przód jest łysy jeździsz z tą świadomością wolniej. U mnie przody przez jazdy po torach są mocno dowalone, ale p7 daja rewelacyjnie radę. Boki nie wytarte za mocno, nadal świetnie trzymają.

 

p7 i niektóre inne maja niesamowity plus. Są oponami na wyposażeniu seryjnym aut, i często można nówkę z zapasu wyhaczyć za 150 pln :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...