Niedźwiedź Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Hej, podpowiedzcie proszę sierocie ( ) wynikiem czego jest różnica w mocy silników 2.0 w Forku (158km) , Imprezie (160km) i Legacy (165km) w tych samych rocznikach (MY 2007)? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 hmmm, Niedźwiedź niezłego "trzpienia" zadałeś.... Generalnie według mojej skromnej wiedzy, po facelifcie w 2006 roku te modele otrzymały silniki DOHC, spełniające normę EURO4. Zmiana układu rozrządu, umożliwiała zastosowanie zmiennych faz rozrządu AVCS, który umożliwił uzyskanie większego, bardziej płaskiego momentu obrotowego a także podwyższenie mocy w stosunku do modeli przed liftowych. Dane modeli MY'07 są prawie identyczne : FOREK :arrow: LEGACY :arrow: IMPREZA Pojemność 1994 :arrow: 1994 :arrow: 1994 Moc kW/obr 116/6400 :arrow: 121/6800 :arrow: 118/6400 Moment obr. Nm przy obr/min. 186/3200 :arrow: 187/3200 :arrow: 186/3200 Średnica cylindra / skok tłoka mm 92,0 x 75,0 :arrow: 92,0 x 75,0 :arrow: 92,0 x 75,0 Stopień sprężania 11,1 : 1 :arrow: 11,1 : 1 :arrow: 11,1 : 1 Norma emisji spalin Euro 4 :arrow: Euro 4 :arrow: Euro 4 Widać różnice w mocy wynikają z uzyskania jej min. przy innych obrotach. Różnice mogą być jeszcze w osprzęcie i oprogramowaniu softu. Ale ściśle technicznie to są takie same silniki. Edit: a teraz pozostaje poczekać na głosy bardziej doświadczonych technicznie....... Edit: dość ciekawa jest sprawa sposobu oblicznia mocy, doczytałem "... ważne jest, aby zrozumieć, że nikt na Ziemi nie mierzy mocy silników. To co jest mierzone na hamowni to moment obrotowy. Następnie obliczana jest moc poprzez zamianę siły obrotowej momentu obrotowego działającej w danym czasie, na jednostki mocy." więcej info TUTAJ , wobec takich informacji szczególnie ciekawie wyglądają informacje podawane przez producenta. Różnice 1KM czy 2KM mogą wynikać z niedokładności przeliczania kW na KM Więcej info o sposobach pomiaru mocy również : TUTAJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prz3m0 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Witam Ostatnio u mnie posypał się silnik i muszę wymienić blok wraz tłokami,lecz glowice i cala reszta jest dobra.Znalazłem używany słupek,ale od wersji 158 konnej a u mnie było 160 myślicie że jak złoże dół ze swoją góra to wszystko będzie dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się